Jump to content


Photo

Alfa Romeo 159 - saveti prilikom kupovine


  • Please log in to reply
327 replies to this topic

#41 Pera2809

Pera2809
  • Alfista
  • 3 posts
  • Alfa model:159 1.9 JTDm

Posted 08 April 2012 - 06:29 PM

Moze li neko da mi odgovori na moja ostala pitanja koja sam postavio u vezi auta? smile.gif

#42 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 08 April 2012 - 07:28 PM

1.9 JTDm je najpouzdaniji od svih motora u 159-ki, sto ne znaci da ostali nisu pouzdani, alis e pokazao da pravi najmanje problema.

To da su Alfe skupe za odrzavanje vise ne vazi. Ovaj motor je izuzetno povoljan za eksploataciju. Potrosnja ti je oko 9l po gradu, a oko 5-6l na ostvorenom putu.

159-ka za 7000 mi ne deluje kao preporuka za kupovinu, ali kad vec zelis nek je obavezno pregleda neki majstor.

Obavezno proveriti letvu volana u kakvom je stanju, slaba tacka, proveriti izduvnu granu...

Cena velikog servisa za 1.9jtdm je oko 20-25 hiljada, ja treba da ga radim pa znam, a mali servis je oko 9000.

Preporuka je da auto servisiras na 10-15000km, naravno zbog nasih puteva i goriva. Trap na ovom autu je kamionski skoro, tako da nije slaba tacka kao na 147, 156.

#43 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 08 April 2012 - 09:43 PM

evo da i ja kažem koju...
-moj komšija je vozio službenu hondu akord.naravno nov auto,i samo njegov.inače direktor u banci.i stalno se ja i on sretamo na parkingu i pita on mene kakva je alfa? pošto kaže treba da zaduži 159 novu naravno.
ja mu kažem mene moja služi,nije skupa za održavanje,i u principu sam zadovoljan( ja imam 156).
prođe par dana i eto ti njega u crnoj 159 u fullu. pazi,osmeh mu nesilazi sa lica.kaže -komšo koji je ovo auto,ide ko sam djavo a volan ko u formuli.strava leži na putu,ma nemogu da ga vozim ispod 150,stalno traži još.(inače radi u BG pa putuje iz NS).kaže koja je ona honda djubre za ovo što se tiče vožnje i osećaja za volanam,i ubrzanja.evo vozi je već god dana i nije ni 1 kvar imao,a kaže sa hondom je imao stalno nekih sitnica.(pazi oba auta su bila kod njega od 0 km).to on kaže a ja prenosim. wink.gif

#44 Pera2809

Pera2809
  • Alfista
  • 3 posts
  • Alfa model:159 1.9 JTDm

Posted 08 April 2012 - 11:52 PM

Hvala vam na odgovorima.
Nasao sam na polovni automobili sajtu par alfi u rangu 7000-8000 hiljada eura koje izgledaju sasvim ok na slikama,ne znam gde bi mogao da proverim auto,moj tata se poprilicno razume u kola i motoristiku,zavrsio je srednju saobracajnu taj neki smer...

Znaci u sustini treba da pazim na letvu volana i izduv?
Kad ga budem uzimao ne znam imali potrebe odmah za velikim servisom ili ne? Sta mi vi preporucujete?

#45 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 09 April 2012 - 07:31 AM

Obrati paznju na sve sto se inace gleda kod kupovine polovnjaka, a posebno obratiti paznju na letvu i izduvnu granu.

Ne znam odakle si, ali ako si ozbiljan u vezi kupovine obavezno da se auto pogleda. Ako si iz NS imas odlican servis koji ti mozemo preporuciti, a ako si iz BG onda nek se javi neko od Beogradjana da preporuci, kako god.

Najbolje bi ti bilo da uradis veliki servis nakon kupovine polovnjaka.

Edited by Bosko159, 09 April 2012 - 07:33 AM.


#46 Djokanovic

Djokanovic
  • Alfista
  • 10 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Subotica
  • Alfa model:147 1.9 JTD

Posted 17 May 2012 - 03:08 PM

Kakav je automatski menjac kod AR 159? za selespeed na 156 sam cuo dosta negativnih stvari na racun pouzdanosti i cene popravke! da li postoji vise modela automatskih menjaca na 159?

#47 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 17 May 2012 - 07:42 PM

Koliko sam cuo, automatski bas i nije sjajan, dosta sporo menja i nije ni prineti savremenim dsg iz vw tabora. Mene iskreno automatika uopste ne privlaci, to je sve sto sam cuo i znam o njima u 159-ki. I da, u pitanju je klasican automatski, bez samaraljki, samo jedna vrsta koliko znam.

#48 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 20 May 2012 - 12:55 PM

evo i mog skromnog misljenja...
Posle duzeg vremena provedenog sa 159-tkom moram priznati da je 150 konjica stvarno dobra mera za taj auto...
moj je 8V 120k i nemam nikakvih zamerki, radi posao i po gradu i na otvorenom, ali sam imao prilike da vozim i 150 i 180 konjica i razlike stvarno ima i to ogromne...tako da sam nesto poceo da razmisljam da moju cipujem...ali cu gledati da se dobro raspitam kod koga i kolko para.
Inace 159 je vrh.com za sve automobile koje sam vozio u zivotu!!!! :arflag:

#49 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 20 May 2012 - 08:32 PM

Ziveo prethodni govornik :arflag: . Moj predlog za cipovanje je Rale - gumetina :ok:

#50 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 22 May 2012 - 06:36 PM

Pozdrav Bosko...daj neke kontakt podatke od njega....da se rspitam kako, zasto i koliko?!

#51 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 23 May 2012 - 09:35 AM

Poslao sam ti SMS :ok:

#52 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 23 May 2012 - 10:11 PM

pricao sam sa covekom danas...sto se njega tice, sve je ok. Jedino sto mi je predlozio da se cipuje na 150K, sto je po meni puno na moj 8V i sadasnjih 116K(85kw). Rekao mi je covek i dobre i lose strane cipovanja i za to sve pohvale.
Onda sam pozvao Djoleta i posavetovao se sa njim (da ne pisem sve sta mi je covek rekao) uglavnom, on nije bas odusevljen tom idejom...a i ja sam bio pomalo skeptican, tako da sam odustao od te ideje. mozda nekom drugom prilikom...

#53 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 23 May 2012 - 10:37 PM

U svakom slucaju na tebi je :ok:

#54 Dambala

Dambala
  • Alfista
  • 13 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bg
  • Alfa model:156

Posted 24 May 2012 - 12:27 PM

Pa reci nam Mare, koje su to dobre i lose strane tjuninga po misljenju majstora ;)

#55 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 25 May 2012 - 05:05 PM

kaze ljudi ovako...nije istina da se trosi manje gorivo (max.0,5l) ali ako ga vozis zesce , sto sigurno , svako ko ga cipuje i hoce...onda trosi vise. Oslobadjas mu motor za nijansu, dobijas na max.brziini.
ako do sada nisi imao tesku nogu na gasu, posle ugradnje ces je sigurno imati, jer to nije isti auto...mnogo startniji i agilniji...sto te dovodi do , realno, mogucih problema...da sevne kvacilo, zamajac i ne secam se sta mi je rekao oko compa da se desavalo u tim slucajevima....
u svakom slucaju, moj auto je 8V a 150K na to je previse...mislim da bi bilo realno (kako mi je i majstor rekao) 130-140 , jer 16V je napravljen za 150K a ne 8V i to je cinjenica. Receno mi je da ce uvek postojati mogucnost da se nesto desi (lose ) na kolima posle ugradnje, tako da sam odlucio da ne rizikujem zbog toga sto cu biti startniji i brzi za 10km/h
U svakom slucaju...ako neko zeli startniju 159-tku neka odamh kupi 16V sa 150K i miran je...i mislim da je to prava mera...

#56 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 25 May 2012 - 05:17 PM

da dodam jos par stvari...prilikom chip. auta radi mu se neka vrsta blokada ili ne utralisanje eger ventila...sto po recima tog momka koji ugradjuje, kaze da je extra, jer te taj deo vise ne brine, dok majstor kaze..otprilike...da on nije trebao da bude na autu, ne bi ga ovi u fabrici ni ugradjivali...i ajd sad ti znaj sta je bolje?! Ja sam morao da menjam zimus eger i nije uopste jeftin (13,000 din) ...skroz mi je bio zapekao i nije moglo ciscenje nego nov.
cena za chip.auta je kod tog momka 100eur, ako nekog interesuje.
moram da napomenem da sam vozio 159 16V chip na 180 konjica...ide brate kao zmaj...tako da sve ima svoje, jeste osecaj bruka...ali...ja jednostavno ne zelim da rizikujem sa mojom Alfom.(nikad ne bih mogao da oprostim samom sebi , da mi zbog toga sevne nesto na kolima pa posle da se cesem) :arflag: ...pa ko voli, nek izvoli...

#57 Dambala

Dambala
  • Alfista
  • 13 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bg
  • Alfa model:156

Posted 25 May 2012 - 07:39 PM

Pošteno sa njegove strane, a lepo sa tvoje što si nam to preneo :eusa_clap:
A što se tiče EGRa, mislim da je postavljen da bi zadovoljio neki od Euro (XYZ) standarda, što je trenutno kod nas nebitno ;)

#58 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 25 May 2012 - 10:16 PM

Ja vozim vec 10000km cipovanu na oko 180ks. Potrosnja na otvorenom je pala za skoro 1,5l, a po gradu za oko 0.5l. E sad, cipovanje nije za neizivljene likove, vec za one koji ce to razumno koristiti. Meni je bitno kod preticanja da imam jos startniji auto, a ovako ga vozim kao i ranije. Pamet u glavu, pa onda cip :ok:

Edited by Bosko159, 25 May 2012 - 10:16 PM.


#59 mare

mare
  • Alfista
  • 113 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:novi sad
  • Alfa model:159

Posted 26 May 2012 - 07:03 AM

Bosko , da li je sigurnije uraditi chip na 16V sa 150K na 180K ili 8V sa 116K na 150K?! Mislim da si ti u boljoj poziciji...
A, da radim moj na 130K, to mi je tek apsurd(za 15K da ga podizem)...u svakom slucaju za tvoj motor podrzavam da je ok, jer sam isti vozio od poznanika i stvarno ide kao zmaj...U svakom slucaju si u pravu, da ako ga budes vozio,normalno, recimo da ne moras da brines + sto je 16V ipak drugaciji tip motora od 8V.
A, za kolegu Dambalu, predlazem da izvaga sta mu je bolje, pa ako je imao nekih dilema, nadam se da smo mu barem malo pomogli. Pozdrav

#60 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 26 May 2012 - 09:08 AM

:ok: :arflag:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub