Jump to content


Photo

Alfa Romeo 4C & Spider


  • Please log in to reply
118 replies to this topic

#101 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 22 October 2013 - 08:26 PM

http://www.youtube.c...h?v=Bn1OLYboRbE



#102 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 26 October 2013 - 05:18 PM

Alfa Romeo službeno potvrdio – 4C prošao Nurburgring za 8:04 minute
  • Zagreb, 22.10.2013., 00:10
  • Autor: NOkru
  • komentara

Iz Alfa Romea ovih je dana stigla potvrda da je 4C uspio proći krug na zloglasnom Nurburgringu za 8 minuta i 4 sekunde.

 

 

 
60868661.jpg
Alfa Romeo 4C - 1
60868661.jpg
 
60868661.jpg

Proizvođači automobila diljem svijeta odabiru upravo Nordschleife za testiranje i daljnji razvoj svojih automobila obzirom da upravo ovaj zeleni raj, ili pakao, kako ga većinom zovu, nudi jedinstvenu konfiguraciju i izmjenu sporih i brzih zavoja kao i ravnice i nagibe kojima je upravo ta staza savršen testni poligon za određivanje održivosti raznih projekata i tehnologija.

Ukratko, ''Zeleni pakao'' i u ovom se slučaju pokazao kao idealno mjesto za testiranje performansnog potencijala Alfa Romeo 4C sportskog automobila. Nova Alfa Romeo 4C prošla je legendarni Nordschleife na povijesnoj trkaćoj stazi Nurburgring u Njemačkoj za rekordnih 8 minuta i 4 sekunde što je najbrže vrijeme u klasi automobila s motorima izlazne snage do 250 KS a vrlo blizu vremenima kakva postižu čistokrvni sportski automobili daleko više cijene i veće izlazne snage. Vozač, inače novinar i stručnjak za Nordschleife stazu, Horst von Saurma bio je za upravljačem i očigledno je izvukao iz 4C sve što je mogao postigavši 12. rujna ovakvo rekordno vrijeme po krugu.

Kakve točno performanse možemo očekivati od Alfe Romeo 4C? Za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno joj je 4.5 sekundi, maksimalna brzina iznosi gotovo 260 km/h, sile tijekom kočenja dosežu i 1.2G dok su iste tijekom lateralnog ubrzanja također preko 1.1G. Dakle, 4C doista opravdava svoje mjesto u klasi čistokrvnih sportskih automobila. A optimalna raspodjela mase od 40:60 u korist stražnje osovine uz omjer mase i snage od preko 250 KS po toni još su jedan dokaz da su ovo vrijednosti dostojne i pravog superautomobila.

Osim izvanredne agilnosti i prianjivosti na površinu, veliku ulogu u ostvarivanju ovakvih sjajnih performansi svakako ima turbo benzinski motor zapremnine 1.750 cc koji dostavlja maksimalnih 240 KS. Najnovija generacija 'ALFA TCT' mjenjača s dvije spojke i napredni Alfa D.N.A. selektor s novim 'Race' načinom rada potpomažu novom četverocilindričnom turbo benzincu s izravnim ubrizgavanjem da doista pruži maksimum kad se to od njega traži.

►►►   Tehnički podaci i foto galerija - Alfa Romeo 4C

60868663.jpg

Novi turbo motor s punjenjem pod tlakom do 200 bara i aluminijskim blokom postavlja nove rekorde u pogledu okretnog momenta i izlazne snage za motor obujma 'tek' 1.8 litara, s preko 200 Nm po litri zapremnine i 137 KS po litri zapremnine, dok se maksimalna izlazna snaga od 240 KS nudi pri 6.000 o/min. Maksimalan okretni moment od 350 Nm osigurava izvanrednu elastičnost i sportski osjećaj u vožnji obzirom da je isti na raspolaganju u rasponu od 2.100 do 4.000 o/min s 80% okretnog momenta raspoloživog već od niskih 1.800 o/min.

Još su neki čimbenici doprinjeli ovakvom izvrsnom rezultatu Alfa Romeo 4C-a na Nurburgringu a jedan od važnijih svakako je odabir posebnih Pirelli P Zero Trofeo guma, najperformansnije verzije Pirelli P Zero linije pneumatika.

Očigledno je da je Alfa Romeo 4C u istom rangu s nekim od ponajboljih sportskih automobila a talijanski brend na to je imao reći sljedeće: ''...performanse 4C-a mogu se mjeriti s vremenima koja postavljaju sportski automobili daleko veće cjenovne kategorije i s jačim motorima.''

 

Izvor: Dnevnik.hr



#103 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 11 November 2013 - 09:06 PM

I jos malo finih stvari :D .

 



#104 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 17 November 2013 - 05:59 PM

Netom u poslednje vreme kruze slike za koje se kaze da su spijunske slike spajdera. Prosudite sami:

 

y7n8.th.jpg

 

2sra.th.jpg

 

rbbt.th.jpg



#105 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 30 November 2013 - 11:12 PM

Hamond vozi Alfa Romeo 4C

 

 

"Nije Kajman ali me nije briga" - Ricard se zaljubljuje u bebu kupe Alfa Romea.

 

Prema "Top Giru" niste pravi zaljubljenik u automobile ukoliko ne posedujete Alfa Romeo. Sto znaci da, sudeci po jeftinim kosuljama koje me stezu oko vrata, ja to nisam. Ali evo u cemu je caka, ja imam vec neku vrstu reakcije na ovu marku automobila neku vrstu povezanosti sa nim, i reci cu vam da to dolazi od infekcije Alfa Sudom i posterima sa "psecim usima" iz kasnih sezdesetih modela Tipo 33 Stradale. vise nego li od 145-ice i 156-ice tuznog izgleda.

 

52i8.jpg

 

Ne umanjujem znacaj cinjenicom da ja volim Alfu, ali Alfu koja moze poremetiti moje emotivno stanje za koje se moze reci da je zrelo. Cak i tvrdokorni Alfisti moraju priznati da je Alfa u poslednjim godinama dosta izgubila od "svog Romea".

 

Ali vise nije tako! Alfa Romeo 4C je stigao i drzeci cenjene kljuceve u rukama, ocigledno je da je u Alfi ponovo napravljen automobil vredan paznje. I to me zaista cini veoma srecnim.

 

hd30.jpg

 

Po mom misljenju, mi prilazimo ovoj Alfi iz potpuno pogresnog ugla. Mislim da ovde nije u pitanju gledati auto kroz oci takmicara prema kubikazi ili ceni, jer to je ono sto mi radimo. Uporedjivati je sa Kajmanom je moguce i tacno ali posto je vozim putem koji opasuje ovu planinu, mislim da ova zdepasta, lepa, pomalo cudna Alfa nema za ciljnu grupu ljudi koje zanimaju njena vremena po krugu na nekoj od staza.

 

nvur.jpg

 

Dozvolite mi da objasnim, Jasno mi je da menjac ne moze zadovoljiti bas sve zelje zahtevnih korisnika i da je u pojedinim trenutcima neodlucan i sentimentalan. Rad turbine je, takodje, stvar ukusa. uz svoje blago zujanje moze izazvati srcani napad "cvrkucuci" do kraja puta ...  I da, ako ste ocekivali kozne trake u Alfi koje bi odusevile leponogu sekretaricu voznjom do uglednog restorana onda ova verovatno nije takva. Previse se oslanja na lakocu uz akusticnost manjeg kupatila sa fokusom ka samom jednom cilju.

 

ufj5.jpg

 

Ako bi ste hteli da se vratite u isti onaj restoran i krenete sa pricom "moj je bolji od tvog" onda bolje odaberite Porse. na osnovu toga da kod sebe vec posedujete pauver point prezentaciju na osnovu koje cete, logicno, dokazati Kajmanovu superiornost i apsolutnost u svemu.

 

Ali posto vase srce ne poznaje pauver point i laserski pokazivac pomalo luta kada treba pokazivati statistiku. Ovu Alfu cete kupiti zbog toga sto to zelite a ne zbog price "dva zeca, tri zeca". Sarmantan, zestok, lepuskast, brz mali auto. Automobil koji opravdava celokupno nasledje brenda svrstavajuci sebe na najvisu tacku podijuma u odnosu na uobicajnu konkurenciju. Mozete je uporedjivati sa bilo cim drugim ali se ona jednostavno ne uklapa u ni jedan "golubarnik". Ona nije najbolja u svojoj klasi vec jedina u svojoj klasi. Ona je klasa za sebe!

 

gy95.jpg

 

Posle prvih nekoliko sati voznje pomislio sam: " Ovo je interesantan mali auto". Ali nakon mnogo kilometara i puno razmisljenja odlucio sam da je i vise od toga. Ona je jednostavno ocaravajuca. Pravi mali dragulj. Ne, ona nije savrsena. Sve mane ove magicne male Alfe cine je njenom prednoscu i jos interesantnijom. poput Kajli Minog koja blago suska ili Dzeme Arterton sa naglasenim smehom.

 

 

zuzv.jpg

 

Istina je da je 4C pomalo cudna ... Novi pravac za Alfu. Njena prva pobeda pravi uspeh ovog automobila cineci je vrednom rasprave i dozvoliti da vas strast obuzme pricom o njoj. Zar to nije ono sto smo oduvek zeleli? Zapravo, otkrio sam da mi zestoko nedostaje kada sam ovog jutra prolazio pored mesta na kojoj sam je ostavio. Osetio sam neku vrstu strepnje. I dosao sam do jos jednog zakljucka posle neprospavanih noci provedenih u razmisljenu - mozda je vreme da postanem pravi zaljubljenik u automobile. Ja stvarno razmisljam o kupovini Alfa Romea, po prvi prvcati put. Zelim jednu. Kao pokazatelju uspeha jednog automobila ona to zasluzuje.

 

Izvor:topgear.com

http://www.topgear.c...o-4c-2013-11-28

 

Prevod sa engleskog by G



#106 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 17 February 2014 - 10:59 PM

Da zavrsimo i ovaj deo price sa 4C pa da idemo dalje ...

 

Glasine o predstavljanju Spider verzije modela 4C u Zenevi

 

Alfa Romeo 4C Spajder dobija svoje zavrsne detalje pa su glasine o njegovom predstavljanju na ovogodisnjem salonu automobila u Zenevi sve jace.

 

fvlj.jpg

lcrx.jpg

 

Italijanski proizvodjac vec dugo cuti o verziji 4C sportskog automobila koja nema krov a za koju se dugo pricalo da je u fazi razvoja. Ocekuje se da ce 4C Spider biti gotovo identican modelu sa tvrdim krovom a da ce njegov sportsko prenosivi krovni panel biti napravljen od ugljenicnih vlakana. Unutrasnjost Spajdera 4C ce imati sportske kadice, zarubljen donji deo volana kao i podesivi TFT ekran kao zamenu instrument table.

 

pllt.jpg

mr5l.jpg

 

Pogon ovog Spajdera ce biti vec poznat motor od 1750 kubika iz modela 4C kupe sa 24o konjskih snaga i 258 Nm obrtnog momenta. Sto se vise budemo priblizavali Salonu automobila u Zenevi to ce biti i vise informacija o ovaj, za sada, nepotvrdjenoj prici.

 

llcw.jpg
1cqj.jpg



#107 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 13 November 2014 - 08:08 PM

http://www.automoto....-da-750-cv.html



#108 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 November 2014 - 02:02 PM

Inace, ne stizem da prevedem text ali je skoro primecena 4C QV verzija najverovatnije. Evo nekoliko slicica:

 

 

 


#109 Shomi92

Shomi92
  • Alfista
  • 93 posts
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1.6 Twin Spak

Posted 24 November 2014 - 04:54 PM

Neko je pitao koliko  ce kostati kod nas malo sam kopao i nasao prvi primerak koji se prodaje kod nas pa ko ima para nek navali :)
http://www.polovniau...launch_edition/



#110 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 November 2014 - 08:30 PM

Na srecu cena nije fixna a mozda moze i neka zamena!



#111 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 21 December 2014 - 06:09 PM

alfa%204%201.jpg

Dok Alfisti s nestrpljenjem čekaju na najavljene nove modele, Alfa Romeo je na poslednjem sajmu automobila u Parizu pažnju privlačio sa novim verzijama već postojećih modela.

To su bili modeli Giulietta Sprint, automobil napravljen u čast 60-godišnjice originalne Alfe sa tim imenom iz 1954. godine, kao i MiTo Junior, u čast Alfe GT 1300 Junior iz 1966. godine.

Alfa je u Parizu ponovo prikazala i dugo najavljivani 4C Spider, promovisan inače još u martu ove godine na sajmu automobila u Ženevi. Proizvodnja Alfe 4C Spider će startovati početkom sledeće godine, premijera se očekuje na sajmu u Detroitu ili početkom marta u Ženevi, a na ovim najnovijim slikama su po svemu sudeći definitivni, serijski primerci, "uhvaćeni" u Španiji tokom snimanja promo materijala.

alfa%204%2011.jpg

Podsećanja radi, Alfa 4C Spider prikazana na sajmu u Parizu je sem sklopivog soft top krova dobila i doterana prednja svetla, alu točkove od 18 i 19 inča sa Pirelli gumama, novi izduvni sistem i elemente od ugljeničnih vlakana u enterijeru.

alfa%204%20111.jpg

Za pogon se brine 1,75 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 240KS i 350 Nm, u paru sa TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom, dovoljno za ubrzanje do stotke od 4,5 sekunde i najveću brzinu od 250 km/h.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Autoblog.it

 

Izvor: auto.blog.rs



#112 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 23 December 2014 - 01:25 PM

Vesti | utorak 23.12.2014

Alfa Romeo 4C Spider spreman za sajam u Ženevi

Godinu dana posle premijere konceptne verzije, na ženevskom salonu biće predstavljen produkcijski Alfa Romeo 4C sa otvorenim krovom.

1499461569549955882d0b9592133372_640x342

Da je sve spremno za promociju nove sportske Alfe, svedoče snimci dva primerka ovog modela koji su načinjeni u južnoj Španiji.

Crveni i žuti 4C Spider snimljeni su tokom promotivnog fotografisanja u starom gradskom jezgru jednog od mesta u Andaluziji:



Osim različite konstrukcije krova, Alfa Romeo 4C Spider ne razlikuje se previše od kupe verzije.

Roudster ima i nešto drugačije farove, a tvrdi krov kupea zamenjen je sklopivim platenim pokrivačem kabine.

19965522415499558d62bbc684905242_640x369

Motor je ostao napromenjen - Spider je takođe pogonjen četvorocilindričnim 1.75 litarskim benzincem koji proizvodi 240 ks (177 kW) i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Očekuje se da će zbog dodatnog mehanizma za sklapanje krova roudster biti malo teži od kupea, ali to ne bi trebalo da se odrazi na performanse Spidera, što znači da bi od 0 do 100 km/h automobil trebalo da stigne za 4,5 s, uz maksimalnu brzinu koja iznosi 258 km/h.

 

 

Izvor: b92.net



#113 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 01 January 2015 - 02:50 PM

Zaista fastastican text. Preporucujem citanje.

 

31.12.2014 - 01:47

TEST Alfa Romeo 4C: Džepni Ferrari! Alfa Romeo 4C je definitivno automobil kojem nema smisla pronalaziti mane, jer nije u pitanju automobil za svaki dan, već jedan od onih koji se, upravo suprotno, kupuju za ceo život

 
 
 
 
 
 
 
Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-01.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Puno puta smo na stranama TopSpeed magazina pisali o tome kako je poslednjih godina, automobilska industrija zašla u neku kolotečinu. Istina, izbor modela nikada nije bio veći, ali nekako se sve svodi na to da se petnaestak modela u ponudi svake kompanije proizvodi na tri ili četiri platforme, automobili su u gami međusobno slični, a slični su i sa konkurentskim modelima iz drugih kompanija. Proizvođači se trude da uz minimalna ulaganja stvore što veću ponudu i veoma su uspešni u tome.

 
Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-05.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ipak, retko kada se dešava da neki od “mejnstrim” proizvođača osmisli nešto potpuno drugačije, što izlazi iz svih postojećih okvira. Nešto osmišljeno da bude posebno, da ima vrednost. Jedan od takvih automobila je definitivno i Alfa Romeo 4C. Na testiranje ovog automobila smo možda čekali malo više nego što smo želeli, ali možda je to u ovom slučaju bilo i pozitivno, jer ne dešava mi se baš svakog meseca da dan ili dva pre testa nekog automobila, o tome razmišljam.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-02.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

I pre susreta sa ovom sportskom Alfom, znao sam da je model 4C drugačiji, da je reč o automobilu više namenjenom trkačkoj stazi nego gradskim ulicama, ali je prvi susret opet predstavljao iznenađenje. Tokom godina bavljenja ovim poslom, manje-više smo svi stekli neko iskustvo i pre testa otprilike znamo kakav nas automobil čeka, te retko kada bivamo nečim iznenađeni. E, Alfa 4C je definitivno jedan od automobila koji su drugačiji i koji se razlikuju od konkurencije! No, krenimo redom…

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-04.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Prva stvar koja ovaj automobil čini specifičnim je dizajn. Kada je debitovao model 4C, mnogi su ga okarakterisali kao džepnu verziju Alfe 8C, što je donekle i tačno. Naime, italijanski proizvođač ovaj automobil definiše kao kompaktni superautomobil za malo novca. A ovaj automobil je zaista dizajniran poput višestruko skupljih superautomobila. To je prvenstveno posledica smeštanja motora iza sedišta, a ispred zadnje osovine, koji je čak i vidljiv kroz staklo poklopca prtljažnika.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-09.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Svi ostali elementi, poput snažnih “ramena” iznad zadnjih točkova i otvora za dovod vazduha iza vrata, zaista imaju više sličnosti sa superautomobilima, nego jeftinim gradskim “zujalicama”. Tek kada se priđe automobilu, postaje jasno da je reč o modelu dugom tek oko četiri metra i visokom 1.183 milimetra. Prednji deo je stilizovan u prepoznatljivom Alfinom stilu, dok prelepi zadnji deo sa kružnim svetlosnim grupama potpuno jasno naglašava porodičnu vezu sa modelom 8C.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-11.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ipak, da ne dužim, možda je dovoljno samo još da kažem da odavno tokom testiranja nisam čuo toliko komplimenata na račun izgleda nekog automobila, kao kada je Alfa 4C u pitanju. Deo testiranja i fotografisanja smo obavili na Autokomercovoj karting stazi, a pojava Alfe 4C je privukla izuzetno veliki broj radoznalih pogleda, ali i pitanja, želja za fotografisanjem pored automobila, tako da je bilo potpuno jasno da je reč o nečem specifičnom.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-13.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

U ovom slučaju je bilo još ekskluzivnije, jer se na našem testu našla Launch Edition verzija, prepoznatljiva po LED farovima u kućištima od ugljeničnih vlakana. Od istog materijala su izrađeni i spoljni retrovizori i zadnji spojler, dok su felne prepoznatljivog Alfinog dizajna, lakirane tamnom bojom.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-08.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ulazak u automobil otkriva neke druge stvari. Da budem precizniji, tek tada postaje jasno koliko se ovaj automobil zaista razlikuje od konkurenata. Jedan od najčešćih pomodnih ukrasnih detalja u automobilskoj industriji su kompozitni materijali. Ipak, za razliku od drugih sportskih automobila kod kojih su kompozitni materijali u kabini prisutni samo kao aplikacije i ukrasi, kod modela 4C je potpuno drugačije.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-16.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ovaj Alfin model je specifičan po tome što on, poput pravih trkačkih automobila, poseduje monokok koji je izrađen od ugljeničnih vlakana. Ova zaštitna ćelija koja predstavlja takoreći nesalomivu čauru i štiti putnike te ujedno doprinosi čvrstini automobila, iznutra je potpuno vidljiva. Te površine su ispolirane i lakirane tako da su i prijatne na dodir.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-10.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Inače, model 4C očigledno nije zamišljen tako da konkuriše kvalitetom materijala i završne izrade. Plastika u prednjem delu kokpita i na centralnoj konzoli nije meka na dodir, što će nekome možda zasmetati, ali očigledno je odluka kompanije bila da ovaj automobil bude što lakši, što jeftiniji, jer su u prvom planu performanse.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-21.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ulazak u automobil donekle podseća na smeštanje u karting. Zbog monokok konstrukcije, prag je prilično visok, a iza njega se nalazi pod automobila koji nije mnogo izdignut iznad asfalta. Sedište se takođe nalazi praktično na podu automobila, tako da ulazak u vozilo zaista podseća na smešanje u karting, ili kokpit trkačkog automobila.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-19.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Položaj sedenja je poluopružen i relaksirajući. Sedište je tvrdo, ali dobro oblikovano, a tik iza njega se nalazi zid motorskog prostora, tako da ga nije moguće dodatno oboriti ka nazad, pa krupniji vozači mogu da se osete prilično skučeno. Ja nisam imao tih problma, tako da sam mogao da uživam u svemu što ovaj automobil nudi.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-20.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ispred malog i elipsastog obruča upravljača se nalazi digitalna tabla sa instrumentima. U prvi mah izgleda pomalo prenatrpano, ali se ispostavilo da samo traži privikavanje, jer je prilično informativna, a vozaču prija da tokom oštrog stila vožnje, sve informacije ima na jednom mestu. Menjač je “automatski”. U prvi mah sam pomislio kako bi bilo lepo u ovakvom “vozačkom” automobilu imati i manuelnu transmisiju i kvačilo, ali neke savremene tekovine su neizbežne, ako ništa drugo, iz jednog jednostavnog razloga – bolje obavljaju posao.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-15.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Jedna od stvari koje su me obradovale je i startovanje motora okretanjem kontakt ključa, a ne pritiskom na dugme. A samo startovanje motora u ovom automobilu nije nešto što se radi svakog dana. Kod sportskih automobila, posebno onih sa više temperamenta, po okretu ključa obično “zareži” motor. Ipak, od četvorocilindraša skromne radne zapremine nisam očekivao toliko decibela, i to tako dopadljivih!

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-12.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Buka koju ovaj automobil proizvodi privlači pažnju, a posebno ako se desna pedala odlučnije pritisne. Kako vozača od motora deli maleno staklo, buka u kokpitu je poprilična i podseća na prave trkačke automobile. Osećaju da se nalazite u trkačkom automobilu doprinose i ekstremno niska pozicija sedenja i neobična perspektiva gledanja na put ispred vozila, kao i konstantno poskakivanje zbog čvrstog oslanjanja.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-18.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Za pogon je zadužen motor koji poreklo vodi iz Giuliette Quadrifoglio Verde. Iz iste zapremine od 1.750 “kubika”, on oslobađa 240 konjskih snaga, ali je opsežnim izmenama, novom bloku i cilindrima, lakši za čak 20 kilograma. Zahvaljujući primeni monokok konstrukcije i ugljeničnih vlakana, ceo automobil ima masu od samo 895 kilograma, što u kombinaciji sa snagom motora, daje izuzetne performanse!

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-17.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Do 100 km/h, ovaj maleni sportista stiže za samo 4,5 sekundi, ali iako je to impresivan podatak, nikako ne dočarava osećaj brzine u ovom automobilu na pravi način. Svako ubrzanje je propraćeno bukom, u toku vožnje, automobil sam daje “međugas”, tako da je osećaj za upravljačem zaista neponovljiv u svetu serijskih automobila. Transmisija sa dvostrukim kvačilom ima komande i iza upravljača, koje su zaista na visini zadatka i uspešno pariraju mogućnostima automobila. Odziv menjača je još efikasniji kada se na DNA prekidaču odabere Dynamic režim vožnje.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-14.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Model 4C je pored klasičnih DNA modova vožnje (Dynamic, Natural i All-Weather), opremljen i Race režimom vožnje, a on se aktivira kada se prekidač Dynamic drži pritisnut pet sekundi. U Race modu vožnje, elektronska kontrola stabilnosti ima odloženo dejstvo. Dozvoljava kontrolisano driftovanje i zanošenje, a dejstvuje samo u kritičnim situacijama i kada registruje naglo snažno kočenje, jer u takvim situacijama pretpostavlja da vozač nema kontrolu nad automobilom.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-03.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Henry Ford je jednom prilikom rekao nešto što je danas postala mantra svih zaljubljenika u poznati italijanski brend: “Kada god vidim Alfa Romeo, skinem šešir.” Sada sam se podsetio i zašto je to rekao! Sećam se kada je svojevremeno debitovala Alfa 156, mislio sam da je to najlepši automobil svih vremena. I danas, sa distance, mislim da je jedan od najlepših automobila novije automobilske istorije.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-07.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Model 4C je dizajnu dodao i onaj šmek ekskluzivnosti i različitosti u odnosu na konkurenciju. To je jedan od automobila koji će sigurno postati prava klasika, upisana u knjigu automobilske istorije velikim slovima. Neko će možda prokomentarisati kako su japanski i nemački automobili pozdaniji… Koga je za to još briga!? Alfa se definitivno kupuje srcem!

Danilo Jojić/TopSpeed

 

Andrej Kulundžić o Alfi 4C

Centralno smešten motor, pogon na zadnjoj osovini i samo četiri kilograma po konjskoj snazi su podaci koji nagoveštavaju dobru zabavu. Bio sam radoznao da vidim da li ova teorija funkcioniše i u praksi. Moram odmah da kažem da mi je dizajn savršen, a druga stvar koja me je “kupila” jeste zvuk. Motor se oglašava zvukom koji me je podsetio na trke, a posebno mi se dopala oskudna zvučna izolacija motora, koja mi je olakšavala da kontrolišem broj obrtaja bez pogleda na tablu sa instrumentima.

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-22.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ovo definitivno nije automobil za svaki dan. Ulazak u automobil podseća na neku vežbu za istezanje, a isto bi moglo da se kaže i za izlazak iz vozila. U prtljažnik može da stane osrednja putna torba, dok se tečnost za pranje vetrobranskog stakla menja uz pomoć “šrafcigera”! Sve su to stvari koje iritiraju ako vam je automobil potreban da što pre stignete na posao, ali ne i ako je ovaj četvorotočkaš namenjen vikend druženju… po mogućstvu na nekoj trkačkoj stazi!

Alfa-Romeo-4C-TopSpeed-23.jpg

Foto: Mihajlo Todorović

Ova Alfa je za to kao stvorena. Centralno smešten motor i savršeno izbalansirna karoserija stvaraju za zadnjim pogonom harmoničnu celinu. Menjač kao da mi čita misli. Brzine se menjaju munjevito, ubrzanja su eksplozivna. Možda bih jedino poželeo da se iza mene našao atmosferski, a ne turbo motor, jer bi kontrola doziranja gasa na izlasku iz krivine bila lakša. Pozdravljam i implementaciju Race moda. Iako tada elektronska kontrola stabilnosti nije poptuno deaktivirana, davala mi je dovoljno slobode, možda ne da iz automobila izvučem apsolutni maksimum, ali sasvim dovoljno da se opustim i uživam. Samo u par navrata sam osetio da elektronika interveniše “misleći” da ne znam šta radim, ali shvatam da je to ipak neizbežno u jednom serijskom automobilu visokih performansi, koji će voziti i ljudi sa daleko manje vozačkog, a još manje “trkačkog” iskustva.

.

ALFA ROMEO 4C
Motor benzinski, turbo, R4; 1.742 ccm, 240 KS pri 6.000 o/min; 350 Nm od 2.200 do 4.250 o/min
Karoserija kupe, 2 vrata, 2 sedišta; d x š x v 3.989x1.864x1.183 mm, međ. rast. 2.380 mm; masa 895 kg; prtljažnik 110 l
Transmisija automat¬ska, 6 stepeni; pogon nazad
Pneumatici 205/40 ZR 18 napred, 235/35 ZR 19
Oslanjanje napred dvostruka trouglasta ramena; nazad MacPherson
Performanse 0 – 100 km/h za 4,5 s; 258 km/h; 6,8 l/100 km; emisija CO2 157 g/km
Rejting + Dizajn, imidž, performanse, motor, menjač - Preglednost, udobnost, praktičnost
Utisak Kupe namenjen istinskim zaljubljenicima u brzinu, koji ne traže praktičnost, udobnost i svakodnevnu upotrebljivost
 
Izvor: topspeed.telegraf.rs
 
 
 
A ima I drugacijih misljenja ali me mrzi da prevodim: http://www.autocar.c...t-want-live-one


#114 mmilcic

mmilcic
  • Alfista
  • 483 posts
  • Lokacija:Leskovac
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 1.6TS 120KS

Posted 05 January 2015 - 08:55 PM

B92: Ona će izludeti muškarce http://www.b92.net/a...1&nav_id=943702

Послато са GSmart Guru G1

#115 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 13 January 2015 - 12:27 PM

Alfa Romeo "4C spajder" predstavljen u Detroitu Foto

M.I. | 13. 01. 2015. - 12:14h | Komentara: 0

Serijska verzija Alfa Romea "4C spajdera" je zvanično predstalvjena na aktuelnom Salonu u Detroitu kombinujući vrhunske performanse, vožnju sa otovrenim krovom i prepoznatljivi zvuk italijanskog motora.

 

.

560340_ar015231fc_ff.jpg?ver=1421147505

 

Poput kupe verzije "4C spajder" je izgrađen na laganoj šasiji u potpunosti sačinjenoj od slojeva ugljeničnih vlakana koji su do tri puta jači i sedam puta lakši od metala.

 

 

 

Iako specifikacije za evropsku varijantu i dalje nisu objavljene, razlika između kupea i spajdera za američko tržište je samo 10kg.

560338_ar015229fc_ig.jpg
560339_ar015230fc_ig.jpg
560340_ar015231fc_ig.jpg
560341_ar015232fc_ig.jpg
560342_ar015236fc_ig.jpg
560343_ar015238fc_ig.jpg
560344_ar015240fc_ig.jpg
560345_ar015241fc_ig.jpg
560346_ar015247fc_ig.jpg
560347_ar015251fc_ig.jpg
560348_ar015270fc_ig.jpg
560349_lead-image_ig.jpg
 

 

 

 

 

Druge novine na "4C spajderu" su novi centralno postavljen titanijumski Akrapovic izduvni sistem, a kao i kupe varijanta, u ponudi će biti standardi i trkački auspuh.

 

U izboru su četiri nova dizajna točkova, a za američko tržište će na raspolaganju biti 1750 TBi motor sa 240KS uz maksimalnu brzinu od 260km/h i ubrzanjem do stotke od 4.1 sekunde.

 

Izvor:mojauto.rs



#116 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 13 May 2015 - 09:10 PM

http://www.carthrott...ith-alfa-romeo/



#117 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 30 August 2015 - 09:09 PM



#118 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 30 September 2015 - 08:01 AM

Nikakva druga rec sem Zender. Ni prvi a ni poslednji put kako nas odusevljava!!!

 

Alfa Romeo 4C by Zender - najlepsi 4C?

 

U jednoj stvari ce se sigurno svi sloziti a to je da Alfa Romeo 4C nema nedostatke u dizajnu. Ali ovo nije zaustavilo tjunersku kucu Zender da kreira sopstveni badikit I uradi EKU remap na turbo motoru od 1750 kubika.

 

Soi6xT4.jpg

3doEMLo.jpg

Remap je povecao fabrickih 240 konja na 275 a obrtni moment od 350 Njutn metara na 400 uz smanjenje 15 kilograma od standardnog modela I dodatno trimovanje automobila tvrde da su dobili dve desetinke u sprintu od 0 do 100 km/h manje u odnosu na standardni model sto Zenderov 4C spusta na 4.3 sekunde davajuci malom cetvorocilindarskom Italijanu sa karbonskom sasijom dovoljno da se nosi sa V8 motorom kabrioleta F-tipa S.

 

AXn2ziY.jpg

E10TC3W.jpg

Nije iznenadjenje da se njegovih maksimalnih 266 km/h ne mogu nositi sa 298 Jaguarovih jer je maksimalna brzina povecana za samo 8 kilometara na sat.

 

8VCo1FJ.jpg

YuA7rtL.jpg

Poboljsanje performansi ce, naravno, svi pozdraviti ali promena spoljasnjeg izgleda, po uredniku Denu Proseru, jer je auto dobio izgled superautomobila moze vise naneti stete nego li koristi.

 

mZkVAfj.jpg

 

Srecom, Zenderovi dodaci su suptilni, karbonski prednji branik sa vise ostrih ivica I krilcima na obe strane, istaknutiji zadnji difuzor od karbona kao I bocni otvori vazduha koji sluze za hladjenje motora I transmisije, uz bocne retrovizore I krov od karbona I okviri svetlosnih grupa su napravljeni, pogadate, od karbona.

 

3Lrjjtc.jpg

lu1gD9u.jpg

Slicne izmene su napravljene I u unutrasnjosti automobila koje karakterise crna koza I alkantara uz contrast boje konca na savovima sedista I celokupnom okruzenju dodati su I veci tockovi ali I ojacano vesanje.

 

jwtWiRi.jpg

 

Na kraju, ipak, moramo reci da konacni rezultat prija oku I da 4C ostavlja celokupan utisak uz sadasnji poboljsani izgled ali I brzinu dobija na ekskluzivnosti. Za sve koji se interesuju za cenu moramo reci da komplet nije na prodaju, bar ne jos uvek. Zender kaze da njegova 4C verzija, koja je predstavljena na salonu automobila u Frankfurtu pokazuje demonstraciju sta njihovi dizajneri I odeljenje inzenjeringa mogu da urade. Iz ovih razloga nema reci da li ce ponuditi delove u paketu za prodaju.

zeyGQ8p.jpg



#119 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 12 January 2016 - 06:29 PM

Od 8.1. se pojavio tizer za limitiranu seriju 4C spajdera posvecenu modelu dueto pa se nadam da cemo, uskoro, videti o cemu se tu radi ....






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub