Jump to content


Photo

Pozdrav Svim Alfistima


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Strahinja147

Strahinja147
  • Alfista
  • 4 posts
  • Lokacija:Backa Palanka
  • Alfa model:147 1.6 105

Posted 02 May 2019 - 09:37 PM

Pozdrav svim Alfistima. Inace pazario sam Alfu 147 1.6 ts sa 105 ks.
Pored svega, pregledao sam auto, i ono ok je. Inace je 2001 godiste.
Samo me jedno buni. Kako se pravilno gleda nivo ulja u motoru. Naime kad gledam kad je hladan motor na sipki kad je 2,3 outa stavim i izvadim samo je uvrnuti deo u ulju. Medjutim kad upalim auto, malo provozam, postigne radnu temperaturu, onda ugasim auto. Ostavim da miruje nekih 20 min i proverim i ulje stoji skoro na maximumu. To je jedino sto me buni. Ako moze pomoc ? I da napomenem da svaki put kad auto ostavim uvece, i ujutru hocu da vidim nivo ulja ono se ponavlja prica da ga nema. Tj samo uvijeni deo u ulju. A sipao sam ulja 4,5 litre pre nekih 1600km. Sad ne znam da li da dolivam ili ne. Citam da TS trose ulje, pa ne bih da preteram sa kolicinom. Sipao sam Selenia Gold 10w40 Hvala

Edited by Strahinja147, 02 May 2019 - 09:42 PM.


#2 jovan981

jovan981
  • Alfista
  • 240 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:beograd-zemun
  • Interesovanja:masinstvo procesna i termotehnika
    majstorisanje
  • Alfa model:147 1.6ts 88kw 120hp

Posted 02 May 2019 - 09:47 PM

Ja vozim 147 1.6ts, 4.5 L ulja je neka sredina, u stvari vuče ka max kod mene, nerazumem koji uvrnuti deo kod mene na meraču imaš dve utisnute tačkice min i max sve između je ok ali ja gledam da ga drzim na maks, probaj da doliješ do max pa da ispratiš koliko ti troši ulja da bi znao zbog dolivanja

Poslato sa SLA-L22 uz pomoć Tapatoka

#3 Strahinja147

Strahinja147
  • Alfista
  • 4 posts
  • Lokacija:Backa Palanka
  • Alfa model:147 1.6 105

Posted 02 May 2019 - 10:32 PM

Onaj uvrnuti deo na sipkici pre one dve tackice. Kad je hladan motor, ono stoji preko noci samo taj deo sipkice ono malo sto je na poceku uvrnuto bude u ulju. Ni do one tackice za minimum ulja ne bude. Medjutim kad auto provozam, ostavim malo i proverim ulje bude do skoro druge tacke tj skoro maximum. Znaci kad je hladan, po 3,4 puta ono vadim sipku i proveravam i bude kao da nema ulja u njoj, a kad provozam malo auto i isto takk 3,4 puta proverim bude do skoro druge tackice. To me buni. Tj kako se pravilno na njoj gleda nivo ulja. Kad je hladna ili zagrejana. Imam npr i Pumta classic, na njemu je jednostavno, i kad je hladan i vruc isto pokazuje. Zato sam zbunjen.

#4 jovan981

jovan981
  • Alfista
  • 240 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:beograd-zemun
  • Interesovanja:masinstvo procesna i termotehnika
    majstorisanje
  • Alfa model:147 1.6ts 88kw 120hp

Posted 02 May 2019 - 10:41 PM

Ja vozim 147 1.6ts, 4.5 L ulja je neka sredina, u stvari vuče ka max kod mene, nerazumem koji uvrnuti deo kod mene na meraču imaš dve utisnute tačkice min i max sve između je ok ali ja gledam da ga drzim na maks, probaj da doliješ do max pa da ispratiš koliko ti troši ulja da bi znao zbog dolivanja, ponovio komentar neznam dali možeš da ga pročitaš

Poslato sa SLA-L22 uz pomoć Tapatoka
Ja ulje merim samo kad je hladan, i kad sve svo istalozi, to jest vrati u krater, i tad mi pokaže između, zagreje motor samo kad menjam uljeda bi brže iscurelo.

Poslato sa SLA-L22 uz pomoć Tapatoka

#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 02 May 2019 - 11:08 PM

Strahinja pozdrav i dobrodosao! :arflag: :arflag: :arflag:

Na uvrnuti deo meraca mislis onaj na kraju meraca/sipkice. Verujem da je tako. To znaci da ulje koje imas u motoru jeste ispod minimuma. Po ponasanju pri merenju ulja cini mi se da ti imas ulje redje gradacije, jer nisam procitao koje je ulje u motoru.

 

Jos jedna stavka, rastojanje izmedju oznake minimuma i maksimuma je oko jednog litra pa onda mozes misliti koliko ti nedostaje ulja u motoru.

 

Kada upalis auto i vozis, stvori se pritisak tako da sigurno pokazuje preko oznacenog maksimuma sem ako nemas premalo ulja u motoru pa ti pokazuje maksimum.

 

Moje iskustvo (a i drugih) sa TS motorima kaze da uvek treba imati maksimalnu kolicinu ulja jer bez njega strada varijator koji se nalazi na najvisljoj tacki motota a pozeljno je imati i ulje sa vecom gustinom jer tada iz njega manja kolicina ulja istece. U slucaju da cujes "dizel" zvuk prilikom paljenja onda znaci da varijator ostaje bez ulja.

1.6 motori od 1o5 KS nemaju varijator.

 

Potrosnja ulja zavisi od: stila voznje, starosti i habanja motora, kvaliteta nasipanog ulja, ... Realno ako vise preferiras ostru voznju i u visim obrtajima povecace se potrosnja ulja. Oko 2oo ml. na hiljadu kilometara nije nista ozbiljno. Po meni je problem ako prebacuje pola litra. To bi bilo previse ali, ponavljam, ima dosta faktora koji mogu uticati.



#6 Strahinja147

Strahinja147
  • Alfista
  • 4 posts
  • Lokacija:Backa Palanka
  • Alfa model:147 1.6 105

Posted 03 May 2019 - 09:01 AM

Ulje koje sam sipao je 10W40 Selenia Gold. Znaci merim nivo ulja kad je hladan motor tj ostojao preko noci ? Da na taj uvrnuti deo mislim. To ispod tacke minimuma. To me bunilo, jer kad upalim auto malo i provozam, ugasim ga, ostavim nekih 20 min, pogledam ulje onda ga ima tj i preko uvijenog dela, i ptreko jedne tackice skoro do drge sto oznacava maximum.
Samo mi recite kako vi merite ulje ? Hvala vam

#7 jovan981

jovan981
  • Alfista
  • 240 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:beograd-zemun
  • Interesovanja:masinstvo procesna i termotehnika
    majstorisanje
  • Alfa model:147 1.6ts 88kw 120hp

Posted 03 May 2019 - 03:42 PM

Ulje koje sam sipao je 10W40 Selenia Gold. Znaci merim nivo ulja kad je hladan motor tj ostojao preko noci ? Da na taj uvrnuti deo mislim. To ispod tacke minimuma. To me bunilo, jer kad upalim auto malo i provozam, ugasim ga, ostavim nekih 20 min, pogledam ulje onda ga ima tj i preko uvijenog dela, i ptreko jedne tackice skoro do drge sto oznacava maximum.
Samo mi recite kako vi merite ulje ? Hvala vam

Isključivo merim kad je motor hladan. Gledam da mi bude oko maksimuma,

Poslato sa SLA-L22 uz pomoć Tapatoka

#8 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 03 May 2019 - 06:36 PM

Hladan osim posle zamene. Zamena, paljenje da okrene malo i ponovno merenje sa dolivanjem. Sutradan merenje jos jednom.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub