Jump to content


Photo

Alfin ponos-inzenjeri i dizajneri


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 09 January 2011 - 11:48 PM

Evo jos jednog lepog teksta.Alfa je oduvek imala dobar tim,videli smo,da uz duzno postovanje Enca Ferarija,da Ferari ne bi mnogo postigao bez Alfinih inzenjera.

Od samog početka, Alfa Romeo je blagosloven velikim dizajnerima.To su,uostalom,ljudi koji stvaraju,a u prvoj polovini dvadesetog veka, Italija je proizvela veliki broj inženjera,koji su bukvalno stavili ovu novu i relativno siromašnu zemlju na automobilske mape.Cetiri najveća inženjera su radila za Alfa Romeo,oni su "bili odgovorni" za najbolje i najbrže Alfe:

Giuseppe Merosi

Glavni inženjer od 1910 do 1926,Merosi je generalno upamćen kao tvorac čvrstog,ali ne i preterano uzbudljivog motora-24 KS, 20/30 serije i RLS. Međutim,u 1914, Merosi je dizajnirao prvi DOHC motor za Alfa Grand Prix formulu koji je imao predviđen kapacitet od 4,5 litra.Merosi je krenuo sa četiri cilindra i 16 ventila- ventil je bio pod uglom od 90 stepeni.Rat zaustavilja njegov razvoj,ali 1922 Merosi ponovo proizvodi DOHC motor.Imao je šest cilindara, ali je dokazano da je bio neefikasan.
Đuzepe Merosi napusta Alfu 1926,i radio je kao inženjer za niz drugih firmi,uključujući Isotta Fraschini. Umro je 1956.g.

Vittorio Jano

Možda najtalentovaniji i najplodniji od svih Alfinih inženjera,Vitorio Jano je dosao posle Merosija,koji je napustio preduzeće 1926.g.i dolazi iz Fiata,na insistiranje Enca Ferarija.On je odmah počeo da radi na projektu P2 Grand Prix automobila,koji je zasnovan na njegovom iskustvu sa veoma uspešnim Fiatom 805. P2 je bio izuzetno uspešan,a zatim slede velikom brzinom 6C1500, (1927) 6C1750, (1929) 8C2300 (1931) i ono što je možda njegova vrhunsko dostignuće u Alfa 8C2900 1936.
Jano,je u stvari,gotovo jednom rukom stvorio najuspešnije Alfe,i zajedno sa tim, Ferari -legendu koja živi i danas. Ipak,neuspeh 12-cilindricnog GPmotora,i poraz Mercedesa i Auto sindikata u kasnim 1930-ih godina ga je kostalo posla u Alfa Romeu. Jano je presao u Lanciu,gde projektuje neke od najvećih Lancia motora,među njima D-50 Grand Prix automobil 1954.g. Godine 1965,u strahu od raka, Vitorio Jano je počinio samoubistvo.

Gioachino Colombo

Rođen je 1903.g.Kolombo je zajedno radio sa Vitoriom Janom godinama pre nego što je dobio šansu da stvori jedno od svojih najboljih dela, Alfu 158,1938g. Kao što su Nemci dominirali u postojećem Gran prix-u formule bilo je vreme da se isproba drugaciji takt. Alfa Romeo je zeleo da dizajnira automobil koji će dominirati u klasi Voiturette od 1500cc.Stvaranje Alfe 158 je kombinacija napora Enca Ferarija, Kolomba i Liugi Bazzija.Kao sto je bila uspešna odmah po pojavljivanju,158/159 je potpuno dominirala Grand Prix takmičenjima u posleratnoj eri,od 1946 do 1951, kada se Alfa povukla iz trka.
Posle rata,Đoakino Kolombo je angazovan od strane Enza Ferrarija za dizajn V-12 sportskih trkačkih automobila.To je i učinio za četiri meseca, 125S je postao je prvi Ferrari i prototip svih Ferrari V-12. Umro je 1987.

Orazio Satta

Posle rusenja u II svetskom ratu,fabrika Alfa Romeo se borila da se vrati život. Bilo je neophodno da počne masovnu proizvodnju automobila, ali u skladu sa strascu,obradom,performansama,i inženjerskim principima koji su proslavili Alfa Romeo. Ovo je postignuto tako sto su tim sastavili glavni inženjer Orazio Satta,Gianpaolo Garsija, Đuzepe Busso, Ive Colucci i Livio Nicolis. Tim je bio odgovoran za seriju 1900, 2600, 1300, 1600, 1750, 2000 i Montreal. Za preko 25 godina, Satta je vodio ovaj tim koji je stvorio posleratne automobile koji su bili veoma cenjeni .
Rođen je 1910,pridružio se Alfa Romeu 1939,a postavljen je za direktora odeljenja za dizajn i eksperimente u 1951.Umro je 1974, nakon duge bolesti.

#2 lemymaster

lemymaster
  • Alfista
  • 48 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Futog

Posted 10 January 2011 - 12:17 AM

dobar tekst :D :xaxa: :xaxa: :eusa_clap:

#3 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 05 March 2013 - 11:46 PM

www.50autodelta.com
50 godina Autodelte...

#4 siki

siki
  • Alfista
  • 1,585 posts
  • Pol:Male

Posted 23 March 2013 - 09:22 PM

http://www.f1-serbia...or-za-formulu-1

#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,099 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 25 March 2013 - 02:56 AM

http://www.alfisti.r...?showtopic=1312

O ovom je vec pisano, ne pratis forum :P .

#6 siki

siki
  • Alfista
  • 1,585 posts
  • Pol:Male

Posted 25 March 2013 - 08:21 AM

nije to nego ja čeprkao nešto ispod haube kod moje 166,nisam ja to otvarao jer neznam kako i kad sam otvorio haubu ono se pojavi to čudo od motora :evilgrin0007: i ja se ugodno iznenadi što imam kao pogonsku jedinicu. :evilgrin0007: :love: :xaxa: :xaxa: :166:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub