Jump to content


Photo

Giuseppe Busso- "tatko na V6"


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 08 January 2011 - 11:29 PM

Đuzepe Busso, 1913-2006, ostaće upamćen kao jedan od najvećih inženjera Alfa Romea.Čuveni 2,5-litarski V6 motor,koji je korišćen u "1979 Alfa 6" je bio poslednji projekat koji Đuzepe Busso radio pre odlaska u penziju 1977.

Đuzepe Busso je rođen u Torinu 1913, gde je kasnije stekao diplomu iz industrijskog inženjerstva. Godine 1937, posle vojne službe, Busso je počeo da radi kao kalkulator u tehničkom odeljenju Fiata odeljak za vazduhoplovne motore(UfficioTecnico Motori Aviazione / UTMA),a kasnije kreće na tehničko eksperimentalno pružno odeljenje za lokomotive (Ufficio Tecnico Autoveicoli Ferroviari Sperimentali / UTAFS).

Početkom januara 1939, Busso je prešao u Alfa Romeo,gde je odmah počeo da radi u posebnim projektima kancelarije (Servizio Studi Speciali) koji je osnovao španski dizajner Vilfredo Ricart (koji je kasnije nastojao da uspostavi Pegaso u svojoj domovini).Konkretno, Busso je razvjao motore trkačkih automobila i radili direktno pod "komandom"ing Orazia Satta Puliga.Ovde je Busso radio kao istraživač,razvijao je tehničke teorije sa pomoćnikom za Satta.Radio je kao predavač na Politehničkoj akademiji u Torinu, što je rezultiralo da Busso postane jedan od osnivača.
Inženjer Busso je bio angažovan od strane Enza Ferrarija kao njegov prvi tehnički direktor 1946.U Ferrari je došao 10. juna,na poziv legendarnog Alfinog inženjera Đoakina Kolomba.U to vreme Kolombo je radio kao konsultant za Enza Ferrarija,tokom razvoja njihovog prvog automobila-Ferrari 125 Sport(ime označava pojedinačnu zapreminu svakog od 12 cilindara).U dizajniranju ovog automobila,Kolombo je kao pomoćnika imao Anđela (Lina) NASIJA,bivšeg Alfinog tehničkog direktora privrednih vozila,koji je dizajnirao Ferrari sa 5-stepenim menjačem i krutom zadnjom osovinom.
Do novembra 1945 Kolombo je obnovio saradnju sa Alfa Romeom i preporučio je Enzu Ferrariju da treba da zaposle Bussa,kako bi se nadgledao razvoj novog V12 motora.Izmedju decembra 1945 i januara 1946,projektni tehnički crteži za 125 sport su isporučeni majstorima za izradu komponenti.Međutim,od tada je postignut mali napredak.Uprkos tome,Enzo Ferrari je bio siguran da je njegovo tehničko osoblje više nego sposobno za razvoj motora.
Ubrzo je shvatio da to ne ide baš kako treba,prihvatio je Kolombov savet i sastao se sa Bussom 15. maja 1946,ponudivši mu mesto novog tehničkog direktora.Bussov zadatak u Ferariju je bio da kontroliše razvoj 125 Sport projekta i da projektuje four-CAM,dvostepeni punjenjem 1,5-litarski V12 Grand Prix automobil,koji će prvu trku voziti u septembru 1949. Busso se pridružio Luiđi Bazziju u fabrici u Modeni,koja je još uvek bila zauzeta proizvodnjom alatnih mašina,kako bi generisali kapital za novu automobilsku firmu,poznatu jednostavno kao Ferrari Modena, Italija. Zajedno sa svojim asistentom Aureliom Lampredijem, koji je i zvanično počeo sa radom 2. oktobra 1946 (iako je već radio u radionici krajem septembra),Busso je nadgledao razvoj 60 ° V12, 1.497 ccm Kolombo motoru.U Touring obliku, motor proizvodi 72 KS pri 5.600 rp/ min.
Prvi 125 Sport (01 šasije c) je bio spreman 12. marta 1947,a model je debitovao u maju te godine,na stazi u Pjaćenci.
Ferrari 125 Sport je kasnije osvojio pobedu 1947 u trci Mille Miglia sa vozačima Klemente Biondettijem i Đuzepeom Navoneom,i sa ovim je rasla legenda o Ferrariju kao proizvođaču najboljih automobila u Italiji.

Nakon neslaganja sa Oraziom Sattom,Đoakino Kolombo je napustio Alfa Romeo u decembru 1947. Ovo je najverovatnije zbog suprotstavljenih honorarnih aktivnosti u projektovanju i Ferarija i "Volpe" (drugi automobil projekat).Tako se upraznilo mesto za Bussa, i on ponovo pokreće rad na Alfa Romeu,u januaru 1948. Busso je postao odgovoran za mehaničke komponente u odeljenju za dizajn,a od tada je istraživao i planirao nove projekate za sve Alfa Romeo modele,koji su proizvedeni u Portellu a kasnije i u Areseu.

Počinje sa modelom 1900 i Đulijetom tokom kasnih 40ih i početkom 50ih. Sa Giuliettom,Busso je predstavio revolucionarnog blizanca,CAM 1.290 ccm motor u kojem je u širokoj upotrebi aluminijum,visoko napredna ideja u to vreme.Ovaj motor je preteča svih narednih 4-cilindričnih motora Alfa Romeo,koji je dizajnirao Busso u skladu sa filozofijom težine suzbijanja,koju je susreo na obuci kao dizajner vazduhoplovnih motora.

Bussov rad kulminira u 1979 Alfa 6,u kome je prvi put bio Alfa Romeov slavni V6 motor.Ovaj model je takođe predstavljao poslednji Alfin prijekat pre nego je Fiat preuzeo 1986.

Rudolf Hruska,koji je dizajnirao Alfasud,bio jejedini izuzetak od vladavine Bussoa kao glavnog inženjera u Alfa Romeu,mada je ovaj kompaktni automobil verovatno bio deo vladinog projekta uspostavljen od strane Inca, Industrija Napoletana Costruzione Autoveicoli, posebne kompanije,koja je nastavila da pravi bokser-motore za automobile dok nije raspuštena od strane vlade u vreme Fiatovog otkupa.

Uprkos tome, Busso je radio na prvim prototipovima prednjih točkova malih automobila za Alfa Romeo.Prvi od ovih, Tip 13-61, bio je gotovo realizovan 1952.Beba Alfa je opremljen 2-cilindričnim motorom sa poprečnim vodenim hlađenjem,750 KS, koji u suštini je bio pola Giulietta 1300 jedinica (u to vreme, Giulietta je još uvek u fazi razvoja)

Na žalost, projekat je propao zbog nerealnih troškova proizvodnje,ili kako neki veruju da je džentlmenski dogovoreno sa "Fijatom" da se ne mešaju jedni sa drugima na tržištu. Drugi pokušaj početkom 60-ih doneo je Tip 103, koji je bio mali "salon" sa četvoro vrata opremljen poprečnim 1.000 ccm 4-cilindričnim motorom.U cilju razvoja Giuliette,Tip 103 je imao pogon na prednjim točkovima i 4-brzinskim prenosnikom. Motor je u stanju da proizvede 52 KS pri 5.500 rp/ min,i rezultira gornjom brzinom od 130 km / h. Karoserija sa četvoro vrata je bila očigledno veoma prostrana i najavila je izgled Đulije,u čiju korist je i suspendovan projekat.

Tokom provedenih trideset godina u Alfa Romeu,Busso je imao mnogo titula: caposervizio u 1952, menadžer u 1954, zamenik direktora u 1966, reditelj 1969, zamenik generalnog direktora 1972,generalni kodirektor u 1973.

On se povukao iz Alfa Romea 1977.Alfisti će Bussa najbolje pamtiti po velikoj klasici: 1900 (uključujući i 1900 M "Mata"), Giulietta, Đulija, Alfetta i Alfa Romeo 2,5 V6 motor.Bio je to zastrašujući motor,i njegova evolucija,predstavlja dušu Alfa Romea za poslednjih 25 godina. To je bez sumnje jedan od najpoštovanijih motora u automobilizmu. Busso je takođe "odgovoran" za 6C 3000 cm, TZ, GTA i 33 .
Drugi modeli dolaze u saradnji sa Autodelte Racing odeljenjem.

Odlaskom Bussa,nažalost počinje kraj ere "Bussone V6".Classic Motor je izašao iz proizvodnje 2007. godine,a trenutno samo Alfa GT i Alfa 166, kao i Lancia Thesis su vodeći modeli koji se proizvode sa ovim "čistokrvnim italijanskim srcem". U nekim zemljama, još uvek ima GTV, Spider i GTA modela,opremljenih ovim motorom. Alfa 159 i Brera koriste 260 KS V6 JTS motor nove generacije,sa Tvin Kseroks Phaser tehnologijom, međutim, njegova aluminijumska konstrukcija je povratak na klasični dizajn Busso.

Sahranjen je 7.01.2006,u crkvi Svetog Petra i Pavla u Areseu.


Kao što vidite dragi moji,bez Alfinih inženjera Ferari teško da bi se domogao slave..... :)

Prevela:Mirjana Krunić

#2 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,103 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 09 January 2011 - 12:02 AM

Mimika, ma ponosan sam bre na tebe!
Toliko znas o automobilima da 95% alfista mogu samo da ti zavide! :)

#3 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 09 January 2011 - 12:14 AM

Mali doprinos da se zna ko je za šta "odgovoran" u bogatoj istoriji omiljenog nam brenda :)

#4 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 09 January 2011 - 11:16 AM

wel done mimmy :)

#5 Igor ARBL

Igor ARBL
  • Alfista
  • 96 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Banja Luka
  • Alfa model:A.R. 145 LIMITED EDITION-500 No.136

Posted 08 January 2012 - 09:30 PM

E pa Mimi svaka cast na ovome wink.gif




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub