Jump to content


Photo

6C 2500 Villa D’Este


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,099 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 06 May 2020 - 10:31 PM

6C 2500 Villa d’Este – Najelegantnija sinteza motornog vozila FOTO

Tokom godina, pre i posle Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je ostao obeležje prelaska sa vrhunca ere zanatskog pristupa na moderniju industrijsku organizaciju.

SN

sreda, 6.05.2020. | 18:00
 
988419035eb2d915a80db667993592_v4_big.jp
Photo: Alfa Romeo

U proleće 1949. godine, kada se pojavio model 6C 2500 sa karoserijom Touring na sceni Cernobbio, svima je bilo jasno koji auto će osvojiti Zlatni kup. Njegova originalnost i jedinstvene linije bile su tako neodoljive da je bilo sasvim prirodno da se počastvuje imenovanjem najbitnijeg svetskog takmičenju u eleganciji.

Međutim, model 6C 2500 Villa d’Este nije bio samo na vrhu onoga što je lepota. Ovaj automobil je bio i krajnji podvig rukotvoraca u stvaranju automobila po meri, a ujedno i prekretnica ka modernijoj proizvodnoj organizaciji.

 
1402546145eb2d91643dd7361978740_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nastavši direktno iz modela 6C 2300 i 2300 B koji su mu prethodili, 6C 2500 je nasledio razne važne tehničke inovacije, kao što su zadnje suspenzije s torzionim šipkama s teleskopskim amortizerima i hidrauličnim kočnicama umesto mehaničkih.

Performanse su bile bolje i agilnije: nivo snage se peo do 110 KS u varijanti Super Sport, koja je mogla da se kreće brzinom od 170 kilometara na čas. Imala je svoj debi pobedom u trci Tobruk-Tripoli 1939. sa karoserijom „debljih krila“ koja je integrisala branike u telo automobila.

Još jednom tehnička jedinstvenost modela i njegovi sportski uspesi postali su ključni razlog za privlačenje elitne klijentele. Proizvodnja je počela s Turismo verzijama s pet ili sedam sedišta, kao i Sport i Super Sport s kratkim međuosovinskim rastojanjima, koji su povereni eksternim proizvođačima karoserije.

Uprkos ceni (od 62 do 96 hiljada lira), reakcija tržišta bila je vrlo pozitivna. Model je postao veliki poslovni uspeh: 159 prodatih primeraka zaradilo je podjednako kao i 1.200 Fiat 508 Balilla modela.

10002447875eb2d91659bf8162733664_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

U 1946. godini proizvodnja je porasla na 146 jedinica, kada se uzmu u obzir gotovi automobili i šasije poslate proizvođačima tela automobila. Jedna od tih šasija je prerađena u kabriolet verziju i prevezena na Sajam automobila u Parizu.

Međutim, kao poražena zemlja, Italija nije pozvana na taj događaj... i zato je kreativni proizvođač tela automobila parkirao svoj automobil ispred ulaza u Gran Palais, i svako veče ga vozio do Place de L’Opéra. To je bilo dovoljno da se obezbedi uspeh automobila i njegovog kreatora Batiste „Pinina“ Farine (Battista “Pinin” Farina).

Takođe u 1946. godini, originalni Freccia d’Oro je izrađen na okviru modela Sport u fabrici Portelo. Njega je krasio kratak i okrugao zadnji deo, koji je odražavao najnovija otkrića u aerodinamici. Ovaj model će potom podstaći brojne ambicioznije verzije.

Pinin Farina je stvorio elegantan kupe s revolucionarnim konturama, pobedničku berlinetu za takmičenje Cernobbio. Ahil Kastoldi (Achille Castoldi), šampion trka gliserom, kupio je kupe Touring i koristio istu taktiku na Sajmu automobila u Ženevi koju je Farina koristio u Parizu.

15399660725eb2d9167bd46901054047_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Što se tiče modela Villa d’Este, u pitanju je sinteza najlepših kreacija u svetu automobilizma.

6C 2500 SS „Villa d'Este“ bio je jedan od poslednjih Alfa Romeo modela koji su napravljeni s okvirom odvojenim od tela. Samo 36 primeraka je napravljeno, a svi su bili jedinstveni, po željama vlasnika i inspiraciji proizvođača.

Napuštajući koncept 6C 2500 SS Coupé, koji je proizvodila njegova sopstvena kompanija za proizvodnju karoserija – Touring, Bjanki Anderloni (Bianchi Anderloni) uveo je velike promene: prednji deo je dobio novi dizajn, s četiri svetla integrisana u telo, a dva ugrađena i produžena otvora za hlađenje su dodata.

Branici su integrisani s bokovima, ali su ostali jasno vidljivi. Vetrobransko staklo je podeljeno u dva dela i nagnuto. Zadnji deo bio je vrlo nizak i naglašen, s dva mala, elegantna svetla koja se jasno vide.

Remek-delo automobilizma dvadesetog veka je rođeno.

Godine 1949. na takmičenju Villa d’Este Elegance, automobil je osvojio „Grand Prix Referendum“, nagradu koju dodeljuje publika... zauvek spajajući njegovo ime s događajem koji ga je ovekovečio.

4846525805eb2d9168e270817127343_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: b92.net






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub