Jump to content


Photo

Da Li Smem Da Radim Remap?


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Ikkaa

Ikkaa
  • Alfista
  • 262 posts

Posted 16 May 2017 - 03:04 PM

U pitanju je 147 JTD, i decko koji se bavi time moze da mi uradi remap za jako male pare, kaze da nije kao kada bih radio u Revo Chipu ali to je to, to jest ne dobija se toliko snage ali teoretski 20-ak konja bi trebalo. Znaci sa 115 na 135, sto je meni skroz okej. Na alfi sam uradio kompletan set kvacila, trapove, zamenjen menjac, zamajac odlican, poluosovine zamenjene, itd. Ali imam jedan problem a to je da mi pumpa visokog pritiska vlazi vec godinu dana skoro, zimus je curela prilicno, cim se zagreje auto curenje staje, jutros sam nagurao salveta 10-15 ispod pumpe, upalio pustio da radi, turirao, kada sam izvadio salvete su bile suve.

Ono sto mene konkretno zanima je da li se remapom povecava pritisak BOSCH pumpe? Jer ako to uradim mogu da kazem cao pumpi, planiram da radim remont na sl servisu tj na leto, tad cu i imati love, trenutno mi investicija od 110e bas i nije moguca, a sto se remapa tice decko ce mi uraditi bukvalno dzabe jer je u pitanju neka vrsta kompenzacije, da dodam, lik zna sta radi, bavi se uopste elektronikom na autima, dakle ako sad ne uradim moracu neki drugi put da platim punu cenu chip tuninga.

Sta mislite?



#2 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,095 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 16 May 2017 - 03:45 PM

Ovako, cip tjuning nije nikakva nauka i moze da je radi bilo ko sa osnovnim poznavanjem automobila i racunara. ALI, posle takvog cipa niko ti ne garantuje da ti svi novi delovi nece vrisnuti, a ne stari. Nije samo stvar u podizanju konjaze i Nm, vec u tome kako je mapa ispeglana i prilagodjena. Ni jedan auto, makar bio od istog proizvodjaca i sa istim motorom, ne moze da koristi istu mapu. Moze, ali kod jednog ce da bude sve ok , a kod drugog ima da dimi ko smederevac, da prepunjava turbina, da dizne nalivaju previse, da je prevelik pritisak na pumpi...
         Da ne ulazim u mogucu problematiku koju prouzrokuje losa mapa, ako zelis da cipujes idi kod proverenih i tacka. Sto se naseg dela auto industrije tice najbolja iskustva su sa dvojicom ljudi i to je to ( uzorak napravljen na osnovu automobila koji su radili cip, a rade i dan danas posle 4 i vise godina od cipovanja bez problema), a to su Mladenke/Pittatore i Safechip.
         Tu je i Bobo sport, ali ne znam mnogo alfi koje su radile tamo, takodje rade i dan danas automobili. Svi ostali su macka u dzaku pa nek prica ko sta hoce.
E sad, od lose ili prejake mape, stradaju creva usisa, interkulera, turbina,korpa, lamela, zamajac, dizne, CR pumpa, nekome i poluosovine....  Tako da, stoji ona narodna, ko ne plati na mostu placa na cupriji.
         Sto se CR pumpe tice kupi polovnu a da znas da je u dobrom stanju i miran si. Ona retko crkava. Polovna je oko 20-30e.
To ti je moje misljenje :drinks:


Edited by Nicola Romeo, 16 May 2017 - 03:46 PM.


#3 Vule

Vule
  • Alfista
  • 575 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd, Zemun
  • Alfa model:156 1.9jtd 16v 02'

Posted 17 May 2017 - 07:17 AM

Sto se tice čipovanja slazem se sa Nikolom...alii sto se tice CR pumpe.meni je isto otisla,moja stara stoji kucu,treba da je nosim na remont, uzeo polovnu,izdrzala leto,zimus je vlazila na minusu malo,sad opet ne curka,konkretan problem su gumice koje odu od naseg goriva (ja konkretno sipao ecto disel na  lukoil-u).. Tako da pre bih ti savetovao da odradis remont tj dihtovanje. msm da je oko 80e u obrenovcu..kod njih sam radio 2-3 pumpe na drugim vozilima i odlican su posao napravili.
A sto se chipovanja tice ja cu za NS kod Safe Chip-a i to je to.


Edited by Vule, 17 May 2017 - 07:18 AM.


#4 Ikkaa

Ikkaa
  • Alfista
  • 262 posts

Posted 17 May 2017 - 08:34 AM

Nicola, e za taj opsiran odgovor zasluzujes pivo! :pivo: 

Polovna pumpa 20-30e? u bre, pa onda odma mora da se resava to, drugar drzi otpad i garantovace mi barem 15 dana da pumpa ne curi, ako posle procuri onda jbg. Uzecu polovnu pa cu je zameniti ako primetim da je ova opet propiskila.

Recite mi kako se krecu cene remapa tu? Nema sanse ja da idem u NS u Obrenovac itd zbog remapa jer sam iz Cacka, tako da mi je jedina ozbiljna opcija REVO chip ali preskupo je ali preskupo, 250e za remap. Inace znam dosta njih koji su kod ovog decka radili i za sada su svi zadovoiljni.

Jel ima nacin da se ispita pritisak punjenja turbine i pumpe posle remapa?



#5 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,095 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 17 May 2017 - 08:45 AM

SafeChip je 50e , Mladenke 50-100e cini mi se. Eto me za vikend kod tebe u kraju, da ispratim paljenje guma  :D



#6 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 483 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 17 May 2017 - 10:36 AM

Притисак турбине се провера на дијагностици у мом случају Бошов тач скрин комп.

Притисак како ми рече мајстор не би смео да прелази 2,5бара.

Можеш да провериш пре и после чипа све параметре мотора, држао сам комп док га је возио мајстор, све је врло прегледно.



#7 Vule

Vule
  • Alfista
  • 575 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd, Zemun
  • Alfa model:156 1.9jtd 16v 02'

Posted 17 May 2017 - 11:00 AM

Polovna pumpa ako je iole ok nece vlaziti leti.problem je zimi jer tad vlaze.jbg 10-15 godina stare pumpe.u svakom slucaju ako uzmes polovnu,svoju ne bacaj.posle uzmes odradis remont i vratis na auto.samo pazi samo su ruke za menjanje pumpe 30-50e



#8 Ikkaa

Ikkaa
  • Alfista
  • 262 posts

Posted 17 May 2017 - 04:17 PM

Citao sam na dosta foruma da je itekako moguce skinuti pumpu bez da se razupci motor, kazu pola cuke posla, ima li tu istine?

​Nicola, eto, 90% sam i ja tamo, ako ne odem u veliku planu, ako vidis Teget alfu LU tabli bacaj se pod tockove :D

 

IVanBG, 2.5 bara? Ja sam citao da turbo pravi pritisak od 1.05 bara a da ga guraju remapom do 1,37 sto je neki optimum, koliko zapravo pritisak pravi default turbina na jtdu? Ocigledno sam procitao neke dezinformacije


Edited by Ikkaa, 17 May 2017 - 04:19 PM.


#9 petarcirjanic

petarcirjanic
  • Alfista
  • 508 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:beograd/srbija
  • Interesovanja:Auto;Mehanika,Dijagnostika,Limarija,Lakiranje.
  • Alfa model:nije vise alfa,ali bice.

Posted 17 May 2017 - 09:09 PM

ljudi svasta pricaju.



#10 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 483 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 18 May 2017 - 12:46 AM

Мени се чини да ми рече мајстор да је 2,5бара максимални притисак. држао сам комп у руци док га је он газио и ишла до 2480милибара. Све преко тога значи да турбина препуњава.

Притисак у турбини није константан, то рецимо видиш на цреву усиса, како се шири и скупља, када се да гас.

Е сад немој ме држати за реч, али мислим да је тако.

Сваки крштени мајстор има комп-дијагностику за Фијат, који има софтвер на хрватском, где се види притисак турба, температура,обртаји, волтажа и сл. све врло прегледно.

Без те дијагностике, озбиљан сервис не функционише(вероватно није скупља од 1300е), не би ми пало напамет да оставим неком лику да ми чипује ауто. а да нема алат.


Edited by IvanBg, 18 May 2017 - 12:48 AM.


#11 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,095 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 18 May 2017 - 10:52 AM

Problem kod 1.9JTD 8V je što veliki broj turbina ni fabrički ne rade kako treba. Remap samo pomogne da se problem izrazi. Recimo maksimalni željeni boost kad se patosira gas fabrički je 2,15bara. Međutim kad se naglo patosira gas onda zaribala varijabilna geometrija sporo odreaguje i dođe do prepunjavanja. To odstupanje je manje više normalno do nekih 0,2bara. Znači 2,15+0,2=2,35bara. E sad dolazi drugi problem. MAP senzor kod 8V može da meri maksimalno 2,5bara. I ako se par sekundi zadrži pritisak na ili iznad te vrednosti upaliće grešku P0235. A kad se remapira auto logično se malo podiže i boost. Ja praktikujem za taj turbo najviše +0,2bara u određenim zonama. I pazite sad 2,15(fabrički)+0,2(remap)=2,35bara A na ovo tek dolazi ona tolerancija od 0,2bara. I tu smo već prešli 2,5 bara koliko taj MAP može maksimalno da izmeri. Pozitivno je što ovaj turbo obično prepunjava u zoni gde je zadat maksimalni pritisak pa cela ova priča bude neki hod po samoj granici mogućnosti. Tek ako turbo loše radi nastaje muka kako se uklopiti da ne prepuni. Na dijagnostici imate:
Desire boost pressure = onaj što softver zahteva
Boost pressure = onaj koji MAP izmeri


Edited by Nicola Romeo, 18 May 2017 - 10:54 AM.


#12 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 483 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 18 May 2017 - 09:24 PM

Мислим да је ово тачно, мени док је мајстор објашњавао нешто о растерећењу турбине, док дође до 2,5бара и слично бленуо сам кроз прозор, и гледао неке тете на ролерима.

Видим ауто иде, а он -сморио човек....


Edited by IvanBg, 18 May 2017 - 09:26 PM.


#13 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,095 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 19 May 2017 - 01:33 PM

@Ikkaa pre ces ti da primetis lika koji trci po stazi sa aparatom u ruci :D



#14 Ikkaa

Ikkaa
  • Alfista
  • 262 posts

Posted 20 May 2017 - 04:10 PM

Dakle u sustini bi trebalo pre da stradaju creva od same turbine ako prepunja?

Da dodam da sam ugradio "Straight pipe" nedavno, koliko cujem pomaze pri hladjenju turba jer nema vise tog povratnog pritiska, sta znam.

 

Nema nista od drifta, sad sam dosao iz Cacka kuci, nisam ni prosao pored staze koliko sam posla imao u centru, sutra slavim tako da mrka kapa, a bas sam hteo da idem, da cujem kako reze nissani i bemvejovi :)



#15 petarcirjanic

petarcirjanic
  • Alfista
  • 508 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:beograd/srbija
  • Interesovanja:Auto;Mehanika,Dijagnostika,Limarija,Lakiranje.
  • Alfa model:nije vise alfa,ali bice.

Posted 20 May 2017 - 10:21 PM

Nevidim svrhu cipovanja na kolima starim 15god?A isto tako i na mladjim.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub