Jump to content


Photo

Alfa Romeo Istorija, Ovde Se Stvarala Legenda


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 Achille Varzi

Achille Varzi
  • Alfista
  • 8 posts
  • Lokacija:Roma Italia

Posted 21 January 2013 - 09:54 PM

Attached File  Varzi e Nuvolari.jpg   57.33KB   16 downloadsP.S. Zaboravio sam fotku!

#22 Achille Varzi

Achille Varzi
  • Alfista
  • 8 posts
  • Lokacija:Roma Italia

Posted 22 January 2013 - 01:27 PM

P.P.S. Staza kod Berna je Brmgarten a ne Baumgarten. Godine cine svoje. Baumgarten i nema pistu (ukoliko je nisu juce napravili!)

#23 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 18 September 2013 - 04:39 PM

Mussolinijeva Alfa Romeo drugi je najskuplji evropski automobil

Automobil Alfa Romeo 8C-35, čiju je proizvodnju naručio talijanski fašistički vođa Benito Mussolini za takmičenje protiv nacističke Njemačke, prodat je za gotovo 9,5 miliona dolara, što ga čini drugim najskupljim evropskim automobilom.


Automobil je dizajniran u obliku metka, postizao je brzinu od 265 km/h, a njegova snaga i upravljivost nisu imali rivala.

Na pistama se prvi put pojavio 1935 godine, pod vodstvom Scuderije Ferrari (prije nego su se odvojili i postali zaseban proizvođač automobila).

Alfa Romeo 8C-35 bio je još jedan proizvod u nizu dugotrajnog trkačkog rivalstva Njemačke i Italije. 1933. godine je Adolf Hitler prebacio značajne količine državnog novca Mercedes Benzu i Audiju kako bi stvorili nepobjedive automobile. Ipak, za talijanski Grand Prix, Mussolini je zatražio od Alfe da predstavi 8C-35 i sve se promijenilo. Nakon samo jedne utrke, njemačkim rivalima drhtale su ruke na volanima.

http://www.youtube.c...mgZ2Q6WMI4#t=15

Nakon Drugog svjetskog rata, automobil je proveo gotovo četiri decenije skupljajući prašinu. Kupio ga je bogati industrijalac Dennis Poore i vozio samo u rijetkim prilikama. 1955. godine je ostavio automobil u svojoj štali u Buckinghamshireu, gdje je stajao netaknut sve do Pooreove smrti 1987. godine. Tada je urađena i potpuna restauracija.

Automobil je aukcijska kuća Bonham sada prodala nepoznatom kupcu za gotovo 9,5 miliona dolara, čime je postao drugi najskuplji automobil u Evropi i najskuplji Alfa Romeo na svijetu.


http://www.klix.ba/a...mobil/130916129

Edited by Gocy, 18 September 2013 - 05:57 PM.
Prenet ceo tekst


#24 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 January 2015 - 12:47 PM

http://www.theautoch.../22/483764.html



#25 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 02 February 2015 - 11:21 PM

http://www.alfaromeohalloflegends.com/

 

Izvanredno!!!!



#26 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 February 2015 - 03:52 PM

http://www.fizzit.ne...l=1&limitstart=



#27 Свитац

Свитац
  • Alfista
  • 912 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Иногоште

Posted 07 May 2015 - 10:30 PM

http://www.rts.rs/pa...и (1. део).html

Те године, легендарни Аргентинац који је у наставку каријере често мењао тимове је возио за Алфа Ромео, чији чувени модел 158 је годину дана раније у првог шампиона Формуле 1 устоличио његовог клупског колегу, арогантног кицоша из Италије, Ђузепеа Фарину. Међутим, за разлику од 1950. године, када су моћне Алфе добиле не само свих 6 трка Формуле 1, већ и преосталих 5 трка које се нису бодовале за шампионат, 1951. године појавио се први озбиљан конкурент, у лику до тада слабо познате италијанске екипе, под именом - Ферари. Из перспективе двадесет првог века, у којем је данас славни тим из Маранела власник Алфа Ромеа, није тако лако схватити да је у то време Алфа била гигант а малени Ферари тек приватни тим који је свој први тркачки аутомобил произвео само три године раније, али реалност је била управо таква. Уосталом Енцо Ферари је своју екипу и основао након што је напустио Алфа Ромео, за који је претходно успешно наступао и као тркач, и као тим менаџер.

Алфин осмоцилиндрични модел 159 запремине једног и по литра је развијао око 430 „коњских снага", али је упркос три пута мањој запремини мотора трошио значајно више горива него Фераријев V12 модел 375, па се те године на Силверстону напокон догодило незамисливо - први пут после Другог светског рата, Алфе су поражене. Да све буде још необичније, историјску прву победу Ферарију није донео у Италији омиљени Алберто Аскари, који се те сезоне борио за титулу са Фанђом, већ дебељушкасти Аргентинац, Фроилан Гонзалес.

Први тријумф у Британији охрабрио је Скудерију и Аскари је на наредне две трке, на Нирбургрингу и Монци, забележио убедљиве победе. У тиму Алфа Ромеа настала је паника, поготово након што су на Монци, у то време њиховој, а не Фераријевој домаћој трци, и Фанђо и Фарина имали механичких проблема. Параноја је ишла тако далеко да се шушкало да је неколико механичара отпуштено, уз оптужбу да су саботирали аутомобиле. До финалне трке сезоне у Шпанији је остало још 6 недеља, а Фанђо је имао само два бода више од Аскарија.

Фераријева тактика за Педралбес је била једноставна - натанкати до врха аутомобил горивом и тако избећи заустављање у боксу, које ће за „жедне" Алфине 159-ке бити неизбежно. У то време одлазак на сервис је трајао много дуже него што је то данас случај, и уколико би се показало да Ферари заиста може да одради трку без заустављања, није постојало ништа што би Алфини возачи могли да ураде да томе парирају. Исход трке, а самим тим и целог шампионата, био је у рукама Скудеријиних тактичара.

Испоставило се да је то био бриљантан потез, будући да је Ферари заиста успео да заврши трку без потребе за доливањем горива.

Ферари је своју прву титулу морао да чека још годину дана, док је Фанђо освојио још 4 у наредних 6 година (једну и са Скудеријом), али за најбољи тркачки тим тог доба - Алфа Ромео - друга узастопна титула уједно је била и последња. Без средстава да припреме нови модел за наступајућу сезону, тим се повукао из такмичења, и упркос неуспешном повратку 1979. године, до 1985. и коначног краја, Алфа Ромео као тим није више никад стигао до победе у шампионату Формуле 1.

А Педралбес? Формула 1 се вратила на ову стазу у Шпанији 1954. године, али када су наредне сезоне као резултат највеће трагедије у историји ауто-спорта - на Ле Ману - Француска, Немачка и Швајцарска забраниле ауто-трке, и Шпанија је донела исту одлуку па Педралбес више никад није угостио тркачке аутомобиле. До следеће Велике награде Шпаније проћи ће пуних 14 година, а у историјским књигама ће остати записано да је најбржи круг забележила Фанђова Алфа, те 1951. године.



#28 petar

petar
  • Alfista
  • 30 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Crosswagon Q4 JTDM 1.9 16V 150HP

Posted 10 May 2015 - 09:52 PM

Nekoliko slika i video koje  vraćaju na početak pobedničkog puta Alfe 

na trkačkim stazama.  

 

Attached File  Alfa Romeo RL Pobednik trke Targa Florio 1923 sa quadrifoglio Uga Sivoccia.jpg   141.04KB   12 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P2 Prvi Svetski Šampion 1925..jpg   248.15KB   10 downloads

 

Attached File  Tehnički crtež rednog 8-cilindričnog motora Alfa Romea P2 delo Vittoria Jana.gif   97.87KB   10 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P3 Prvi GP auto ikad u istoriji auto sporta.jpg   122.69KB   10 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P3 Kokpit u kom su vidljiva 2 pogonska kardana za zadnje tockove.jpg   117.39KB   10 downloads

  

Evo istorijskog trenutka, Enzo Ferrari i Tacio Nuvolari se srecu a Nuvolari je za volanom Alfe 



#29 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 January 2018 - 11:37 PM

Kako je "propeti konj" postao simbol Ferrarija?

Jedan od najpoznatijih amblema u savremenoj auto-industriji vodi poreklo još iz vremena kada se osnivač Ferrarija trkao u automobilima marke Alfa Romeo.

petak, 19.01.2018. | 13:10
 
2071691165a61e578de464569870231_v4_big.j

Crni "propeti konj" na žutoj podlozi ukrašava Ferrari automobile već sedam decenija, od 1947. i prvog modela koji je napravljen u Maranelu, ali je taj simbol nastao u periodu između dva svetska rata, dok je Enco Ferari učestvovao u auto-trkama za volanom modela Alfa Romea.

Budući osnivač kompanije koja danas predstavlja sinonim za supersportske automobile, posle Prvog svetskog rata bio je poznat kao uspešan vozač na trkama automobila.

Za upravljačem Alfa Romea, Enco je 1924. pobedio na trci Coppa Acerbo u Italiji, a 1929. osnovao je sopstveni trkački tim - Scuderia Ferrari, čiji su se vozači uglavnom takmičili u Alfama.

Prema rečima samog Enca Ferarija, on je jednog dana upoznao roditelje pokojnog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake, koji su mu predložili da na svoje trkačke automobile stavi amblem "propetog konja", kao amajliju.

Ovaj simbol nalazio na grbu porodice Baraka, a tokom rata nosio ga je i Frančesko na svom avionu. Enco je prihvatio njhovu sugestiju, ali je za podlogu izabrao žutu boju, simbol Maranela.

5225118625a61e2949bc56394352905_v4_big.j
Enco Ferari (levo) iz trkačkih dana (FOTO: Ferrari)

Novi amblem pojavio se na automobilima marke Alfa Romeo, koji su pripadali Encovom trkačkom rimu Scuderia Ferrari, na trci Spa Grand Prix 1932. godine. Amajlija je izgleda delovala, pa su vozila Scuderije zauzela prva dva mesta na trci.

Alfa je 1933. zapala u finansijske poteškoće, pa je morala da se povuče iz trka, ali je Scuderia Ferrari ostala u takmičenju koristeći i dalje vozila tog italijanskog proizvođača, ali sa sopstvenim logom. Tako je "propeti konj" bio još više istaknut i prepoznatljiv.

U godinama uoči Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je kupio deo vlasništva nad Scuderijom, jer je želeo da ima sopstveni trkački tim, pod oznakom Alfa Corse.

Enco je međutim ubrzo napustio tim, kako bi se posvetio razvoju svog trkačkog automobila, uz dogovor sa Alfom da ne sme da koristi amblem "propetog konja" i oznaku "Ferrari" u naredne 4 godine.

Zvuk motora trkačkih automobila u međuvremenu je utihnuo, jer su počela ratna dejstva, a kada je Drugi svetski rat okončan, Enco Ferari je nastavio da radi na sopstvenom trkačkom automobilu.

Tako je 1947. stvoren prvi Ferrari Tipo 125S koji je ponosno nosio simbol crnog pastuva na žutoj podlozi. Ovaj model debitovao je 1948. na trci za Veliku nagradu Italije, a ostalo je istorija.

 

Izvor: b92.net

 

Istorija dve marke automobila je veoma povezana a samo neupuceni se busaju u grudi oko Ferarija ... Pa i sada, Fijat je uspeo da ih poveze, do duse na silu, ali rade zajedno veoma uspesno. S'tim sto Alfu pokusavaju da komercijalizuju sto im nikako ne ide.



#30 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 21 May 2018 - 10:38 PM

A da legenda jos uvek zivi i da je i tekako neprikosnovena dokazuje i sledeci clanak u novinama:

 

 

Alfa Romeo zauzeo prva tri mesta na Mille Miglia 2018.

Automobili Alfa Romea završili su čuvenu trku "Mille Miglia" zauzevši prva tri mesta.

ponedeljak, 21.05.2018. | 20:30
 
 
12029829305b02eb8d87e17645662771_v4_big.
Foto: FCA Grupacija

Prva pobeda brenda Alfa Romeo na trci Mille Miglia dogodila se 1928. godine, a izdanje iz 2018. bilo je rekordno, uz 450 takmičarskih timova i tri automobila brenda Alfa Romeo koji su zauzeli prva tri mesta.

Tako je Alfa Romeo bio zvezda događaja i glavni junak u postizanju ove značajne prekretnice, u ulozi sponzora automobilske industrije i ulozi osvajača glavnih nagrada na Aveniji Venecija (Viale Venezia) u Breši.

Trku Mille Miglia za 2018. godine osvojio je model Alfa Romeo 6C 1500 GS Testa Fissa sa timomTonkonogi-Rufini (Tonconogy-Ruffini).

Na drugom mestu, sa samo osam poena manje od pobednika, našao se impresivan model 6C 1500 Super Sport iz 1928. godine čiju je karoseriju izradila kompanija Stabilimenti Farina i koji je deo kolekcije FCA zbirke nasleđa (FCA Heritage), obično postavljene u Alfa Romeo muzeju.

Ovaj automobil je imao trkački broj 30, koji je poneo i njegov rođak prilikom prve pobede za brend Alfa Romeo na trci Mille Miglia sa timom čiji članovi su bili Đuzepe Kampari (Giuseppe Campari) i Đulio Ramponi (Giulio Ramponi) 1928. godine.

Vozač tokom događaja bio je Đovani Močeri (Giovanni Moceri), u timu sa navigatorom Danijelom Bonetijem (Daniele Bonetti).

Močeri trenutni je nosilac titule sportskog šampiona Grandi Eventi ACI, i uz njegovo ime već stoje upisane pobede na najvećim tradicionalnim takmičenjima klasičnih automobila, od trke Mille Miglia do trka Targa Florio i Coppa d‘Oro delle Dolomiti.

Na trećem mestu našao se model Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato kojim je upravljao tim Vesko-Gerini (Vesco-Guerini).

Automobili Alfa Romeo koji su učestvovali u trci pod okriljem FCA game nasleđa osvojili su veoma zavidna mesta i svi su završili 36. istorijsko podsećanje na trku Mille Miglia tako što su prešli tradicionalnu rutu Breša-Rim-Breša.

Time je ovo izdanje za 2018. zasigurno zaslužilo svoje mesto u istoriji brenda Alfa Romeo, a upravo pokrenuti projekat "Alfa Romeo: Mille Miglia na 90 lokacija" ima za cilj da utvrdi najvažnije etape u istoriji brenda na trci Mille Miglia.

 

Izvor: b92.net



#31 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 June 2018 - 09:33 PM

nakon teksta o specijalnim izdanjima nalaze se ostorijske cinjenice o pobedama na poznatoj stazi. Uzivajte ....

 

Alfa Giulia i Stelvio Quadrifoglio u NRing izdanju FOTO

Italijanski proizvođač ponudio je kupcima specijalnu ediciju top verzija svoja dva modela posvećenu legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring.

sreda, 20.06.2018. | 11:46
 
 
2300730565b2a24828252b427764726_v4_big.j

Alfa Romeo će simbolično napraviti po 108 primeraka modela Giulia i Stelvio Quadrifoglio sa NRing oznakom, čime obeležava 108 godina postojanja kompanije

Ova posebna serija imala je premijeru na sajmu automobila u Ženevi, u martu 2018, a nastala je kako bi Alfa podsetila na istorijsku vezu koja postoji između italijanskog proizvođača i Nirburgringa.

5749545895b2a2482ac175787278256_v4_big.j

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio NRing ofarbani su u jedinstvenu Circuito Grey nijansu sive, a da je reč o specijalnoj seriji podsećaju pločice i natpisi sa oznakom "NRing" na spoljašnjim i unutrašnjim površinama automobila.

Vozila su opremljena karbon-keramičkim kočnicama i sportskim sedištima Sparco čija je konstrukcija izrađena od ugljeničnih vlakana, dok su presvlake u kombinaciji koža/Alcantara.

5487586605b2a2482ca193161598831_v4_big.j

Obloge spoljnih retrovizora su takođe napravljene od ugljeničnih vlakana, a ovaj materijal primetan je i na sajtnama automobila. Giulia Quadrifoglio NRing ima krov od ugljeničnih vlakana, dok je Stelvio opremljen panoramskim krovom.

Oba modela snagu dobijaju iz 2.9 litarskog twin-turbo V6 motora sa 510 ks i 600 Nm, koji je povezan sa osmobrzinskim automatikom.

17001503165b2a2482e79d8486412374_v4_big.

Giulia Quadrifoglio ima zadnji pogon, a 0-100 km/h ubrzava za 3,9 s, pre nego što dostigne maksimalnih 307 km/h.

Stelvio poseduje pogon na sva 4 točka i do stotke stiže za 3,8 s. Maksimalna brzina SUV-a je 283 km/h.

Alfa Romeo na Nirburgringu kroz istoriju
16738380975b2a24830c066931338770_v4_big.

Nove specijalna ograničena serija utemeljuje vezu između brenda i ove legendarne staze.

Prvu od mnogih pobeda brenda Alfa Romeo na „zelenom paklu“ ostvario je 1932. godine Rudolf Karačiola (Rudolf Caracciola), vozeći Gran Premio Tipo B, koji je odneo pobedu nad druga dva modela Alfa Romeo koje su vozili Nuvolari (Nuvolari) i Boračini (Borzacchini).

Tri godine kasnije, „leteći Mantovan“ lično bio je zvezda uzbudljive trke: vozeći Alfa Romeo Tipo B koji je bio na pragu „penzionisanja“, pobedio je svoje protivnike još na kvalifikacijama i izvojevao nezaboravnu pobedu u Velikoj nagradi Nemačke.

13737928745b2a24832ae1a935192278_v4_big.

To nije bila samo Formula 1: od pedesetih, Alfa Romeo je postao ključni takmičar u turing klasi, sa modelom Giulietta Sprint Veloce, i utvrdio je svoju dominaciju u sledećoj deceniji sa modelima Giulia TZ, Giulia TZ2, Giulia Sprint GTA, GTA 1300 Junior i 1750-2000 GTAm, koji su zabeležili dugu listu opštih pobeda i pobeda u klasi na vrhunskim trkama uključujući 1000 Km, 500 Km i trku od 6 sati.

Giulia Sprint GTA takođe se pamti zbog rekordnog vremena od 9 sekundi i 59,7 stotinki koje je ostvario Andreja De Adamič (Andrea De Adamich), po prvi put, GT automobil sa motorom sa manje od 1600 cc probio je barijeru od 10 minuta.

406255775b2a2483461c0061297157_v4_big.jp

Dok su GTA modeli bili nepobedivi u svojoj klasi, Alfa Romeo učestvovao je na Svetskom šampionatu za proizvođače automobila sa novim Tipo 33: dve pobede 1968. i 1969. godine u klasi automobila sa motorom od 2 litra, i dve titule na svetskom šampionatu 1975. i 1977. godine.

Godine 1975, Mercario (Merzario) i Lafit (Laffite) su osvojili sedam od osam sezonskih trka, uključujući i pobedu na Nirburgringu.

Još jedna velika pobeda Alfa Romea bila je 1993. godine kada je 155 V6 TI koga je vozio Nikola Larini (Nicola Larini) stigao kući kao pobednik. Bez uspeha na Nirburgringu, titula DTM bila bi nepotpuna.

15148925835b2a24835d83c194141012_v4_big.

.

19848066475b2a24838bde0581615249_v4_big.

.

3544218365b2a2483b25ef352126753_v4_big.j

.

3708258645b2a2483e1768352181679_v4_big.j

.

19391821755b2a24841a79b257474378_v4_big.

.

1925718425b2a248438755344099651_v4_big.j

.

16504550215b2a2484665db342793998_v4_big.

.

13758797835b2a248486872532042175_v4_big.

.

17763544735b2a2484a584a427882394_v4_big.

.

4102146885b2a2484c0aba534617815_v4_big.j

.

Izvor: b92.net

#32 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 May 2020 - 10:57 PM

Istorija: Alfa Romeo sportske limuzine u službi zakona

Od Alfa Romea 1900 iz 1950. godine do današnjeg modela Giulia, policijske snage su tokom sedam decenija koristile najznačajnije automobile ovog italijanskog brenda.

sreda, 20.05.2020. | 14:00
 
 
14859923685ec50ba41b989547792155_v4_big.
Foto: Alfa Romeo promo

Najnovija epizoda serijala "Storie Alfa Romeo" smeštena je u posleratnu Italiju. Tokom godina kroz koje je ta zemlja prošla od obnove izazvane ratnim stradanjima, pa do ekonomskog procvata, Alfa Romeo je potvrdio svoj status legende.

Najbrži automobili na stazi i van nje postali su statusni simboli kao i savršena vozila za državnu službu, u bojama italijanske policije i Karabinijera.

 

Evolucija brenda je išla ruku pod ruku sa uspehom i prodaja je naglo porasla. Model Giulietta – sa preko 177.000 prodatih primeraka – postala je "mezimica Italije", a njen naslednik, Giulia, sa preko 570.000 prodatih vozila, smatra se simbolom Italije.

"Panteri" i "Gazele"
16787629415ec50ba43858d418396113_v4_big.
Alfa Romeo 1900 državne policije (Foto: Alfa Romeo promo)

Veza između brenda Alfa Romeo i državne policije je zanimljiv mali deo istorije ove Republike.

Od 1950-ih naovamo, Alfa Romeo automobili su odabrani za zvanična vozila za odazivanje na hitne pozive.

Zvali su ih "volanti" ("leteći" na italijanskom) i građani su se uskoro navikli da ih viđaju na ulicama, i uskoro su im dali druge nadimke: one koje je koristila državna policija su zvali "Panteri", a one koje su koristili Karabinijeri, italijanska žandarmerija, su zvali "Gazele".

Bile su to dve metafore koje su isticale njihovu snagu i agilnost.

Prvi "Panter" je bio Alfa Romeo 1900, napravljen 1952. godine, a nadimak je bio inspirisan njegovom agresivnom siluetom.

Prva "Gazela" je ušla u upotrebu par godina kasnije. Najpoznatiji policijski automobil je bio model Giulia Super, ali je policija koristila mnogo drugih Alfa Romeo modela, praktično sve one najznačajnije, od modela Matta do Alfasud, Alfa 75, Alfetta, 156 i Giulia, model koji se danas koristi.

Alfa Romeo kao stil života  

Istorija veze brenda i policijskih snaga teče paralelno sa pričom kako se Alfa Romeo razvijao tokom godina.

Ova tema nas dovodi do još jednog protagoniste naše priče: Oracija Sate Pulige (Orazio Satta Puliga), rođenog u Torinu, poreklom sa Sardinije - strastvenog ljubitelja brenda Alfa Romeo.

Njemu dugujemo čuvenu rečenicu: "Ima mnogo proizvođača automobila, a među njima Alfa Romeo zauzima jedno posebno mesto. To je neka vrsta zaraze, entuzijazma za prevoznim sredstvom. To je način života, poseban način osmišljavanja motornog vozila".

6338928135ec50ba462c88971039526_v4_big.j
Oracio Sate Puliga pored Alfa Romea GP159, Giuliette i Giulie (Foto: Alfa Romeo)

Imenovan za direktora dizajna 1946. godine, Sata Puliga je imao težak zadatak pred sobom: ne samo da je morao da izgradi sve što je bilo uništeno u ratu ispočetka, nego je trebalo i da transformiše zanatlijsku kompaniju u modernu proizvodnu silu, nastavljajući put koji je utabao Ugo Gobato (Ugo Gobbato).

Sata Puliga je odmah počeo sa radom. Kada je on stigao, Alfa Romeo je proizvodio svaki mehanički deo u svojoj fabrici u Portelu, u skladu sa strogim kriterijumima izvrsne izrade.

On je racionalizovao proces, proizvodnju sekundarnih delova napravio je da bude eksterna i smanjivao je troškove. Istovremeno, počeo je da razmišlja o stvaranju novih "masovno proizvođenih" Alfa Romeo automobila, koji bi se pravili uz korišćenje najefikasnijih tehničkih i organizacionih metodologija koje su bile dostupne.

Alfa 1900, prvi "Panter"  

Model 1900 iz 1950. godine, koga je dizajnirao Sata Puliga, bio je prvi Alfa Romeo automobil sa volanom na levoj strani, i prvi koji je imao samonoseću karoseriju.

Odustalo se od tradicionalnih motora sa 6 i 8 cilindara i prešlo na novu verziju sa 4 cilindra i aluminijumskom glavom cilindra i dve bregaste osovine sa lancem.

Motor je imao samo jedan karburator, nudeći odlične performanse i malo smanjenje konjskih snaga. Model 1900 je raspolagao sa 80 KS.

Bio je agilan i brz, kao što se očekivalo od Alfa Romeo automobila, ali i veoma lak za vožnju. Drugim rečima, dizajniran je da cilja šire tržište.

Slogan tokom njegovog pojavljivanja u prodajnim salonima je bio: "Porodični automobil koji pobeđuje na trkama".

4254904525ec514b99e77e213683487_v4_big.j
Foto: Alfa Romeo promo

Model 1900 je takođe bio prvi Alfa Romeo automobil koji se proizvodio na montažnoj traci - ukupno vreme potrebno za proizvodnju jednog vozila se skratilo sa 250 na samo 100 sati.

Ovaj novi pristup je doveo i do uspeha u prodaji: samo 1900 se prodao u više primeraka nego svi Alfa Romeo modeli proizvedeni do tog trenutka.

Uspeh je takođe bio rezultat pažljivog upravljanja ciklusom proizvodnje.

Predstavljeno je nekoliko verzija visokih performansi (1900 TI, 1900 C Sprint i Super Sprint, kao i 1900 Super), koje su osvojile važna međunarodna takmičenja u svojoj kategoriji.

5468093975ec514ba2e601816102189_v4_big.j

Alfa Romeo je nastavio da sarađuje sa svojim proizvođačima karoserija.

Kompanija BAT (Berlinetta Aerodinamica Tecnica) je predstavila seriju koncept vozila koja su koristila mehaniku modela 1900, koju je kreirala kompanija Bertone a dizajnirao mladi Franko Skaljone (Franco Scaglione).

16360076915ec514ba5bb2b100063334_v4_big.
Foto: Alfa Romeo promo

Isti motor koji je imao model 1900 se koristio za model AR51, poznatiji kao "Matta" - 4x4 vozilo koje je napravljeno da zameni posleratna terenska vozila Italijanske vojske.

Milanski ljubitelj kulture ali i boksa  

Dok je sa modelom 1900 brend Alfa Romeo započeo put serijske proizvodnje, tek je sa modelom Giulietta istinski postao velika automobilska fabrika. Čovek koji se nalazio na čelu ove transformacije je bio Đuzepe Luragi (Giuseppe Luraghi).

Rođen u Milanu, studirao je na Univerzitetu Bokoni (Bocconi), gde je trenirao boks. Kad se priključio ovoj priči, već je imao reputaciju odličnog menadžera, sa velikim iskustvom iz kompanije Pirelli iza sebe.

Od 1951. do 1958. godine, bio je generalni direktor kompanije Finmeccanica, holding društva koje je kontrolisao Alfa Romeo. Nakon kratkog perioda provedenog u kompaniji Lanerossi, vratio se 1960. kao predsednik kompanije Alfa Romeo, i ostaće na toj poziciji do 1974.

18866914615ec514ba93596599361061_v4_big.
Đuzepe Luragi (Foto: Alfa Romeo promo)

Revnosan pisac, novinar i publicista, Luragi je takođe promovisao kulturne inicijative u okviru kompanije. 1953. godine, imenuje Leonarda Sinisgalija (Leonardo Sinisgalli), "inženjera pesnika" da stvori magazin koji bi uspostavio dijalog imeđu humanističke kulture, tehničkog znanja i umetnosti.

Rezultat je nazvan "La Civilità delle Macchine" (Civilizacija vozila), a među njegovim piscima su bili Ungareti (Ungaretti) i Gada (Gadda).

Pred početak procvata  

Nakon što je stigao u Alfa Romeo, Luragi je napravio revoluciju u strukturi proizvodnje, pozvavši dizajnera Rudolfa Hrusku i Frančeska Kvaronija da reorganizuju industrijske procese.

Shvatio je da je pred njima bila ogromna prilika: brend je imao izvanrednu vidljivost, njegove sportske pobede osvojile su milione ljudi i inspirisale njihove snove. Bilo je vreme da se taj uspeh prevede u prodaju.

Ekonomski bum je bio tu iza ćoška, a automobili su bili najpoželjnija svojina: za Luragija, posedovanje modela Alfa Romeo moralo je da postane osobina onih koji su zaista uspeli u životu.

Od elitnog proizvoda do predmeta želja: kompanija je sada usmerila sve svoje dizajnerske i industrijske resurse u tom novom smeru.

Giulia je bila proizvod ove prekretnice u istorijatu brenda Alfa Romeo, automobil koji je dizajniran da pojača prodaju, ali u isto vreme i da potvrdi brendovu tehničku tradiciju i sportski duh.

Giulietta, prva "Gazela"  

Novi model vraća nas na vezu između brenda Alfa Romeo i policijskih snaga.

Prvi model "Gazela" Karabinjera bio je baš model Giulietta, dizajniran za patrole. Zapravo, ušao je u upotrebu već opremljen s radio sistemom za komuniciranje s centralom.

Kao što kažu pripadnici italijanskih oružanih snaga, "Gazela" podseća na samog vozača patrolnog vozila: brz je, agilan i jak. Ove karakteristike su odmah prenete na automobil.

3256793765ec514bac94ae800030953_v4_big.j
Foto: Alfa Romeo promo

Kraća, tanja i lakša od modela 1900, Giulietta je povela Alfa Romeo u novi segment, za novu publiku.

Nudila je moderan, skladan eksterijer i maksimalan komfor unutra, kao i izvanredno prijanjanje na put, startnost i brzinu.

Njen motor (potpuno od aluminijuma) isporučivao je 65 KS, obezbeđujući maksimalnu brzinu od 165 km/h.

16943189665ec514baeb8ee303788612_v4_big.
Foto: Alfa Romeo promo

Na Sajmu automobila u Torinu 1954. godine Giulietta je debitovala u kupe verziji.

Giulietta Sprint, u izradi Bertonea, bila je nisko spušten, kompaktan, agilan, mali automobil koji je postao "instant klasik".

7574334515ec514bb24c5e709550336_v4_big.j
Foto: Alfa Romeo promo

Treba napomenuti da je sportska verzija zasnovana na standardnoj.

To je bio nesvakidašnji (a uobičajen za Alfa Romeo) izbor, koji je par godina kasnije ponovo ponudio model Giulia Quadrifoglio.

 

Giulietta je bila sjajan uspeh, postavši toliko popularna da su je zvali "mezimica Italije".

A njeni prodajni rekordi bili su podjednako izvanredni: preko 177.000 primeraka.

Giulia - revolucija
14090674985ec514bb51ac6168982558_v4_big.
Foto: Alfa Romeo promo

Samo revolucionarno vozilo moglo je da oduzme prvo mesto modelu Giulietta.

Sata Puliga je to dobro znao, a njegov tim (Đuzepe Buso, Ivo Koluči, Livio Nikolis, Đuzepe Skarnati i tester Konsalvo Sanesi) se bacio na posao, kako bi izradio vozilo koje je definitivno bilo daleko ispred svog vremena.

Giulia je bila jedno od prvih vozila na svetu sa drugačije oblikovanom osnovnom strukturom. Prednji i zadnji delovi automobila su dizajnirani tako da upijaju neravnine na putu, a sama kabina je bila izuzetno čvrsta kako bi zaštitila putnike i vozača.

U pitanju su rešenja koja su tek dosta kasnije postala standard u auto-industriji.

18687992295ec514bb8e6a9859374993_v4_big.
Foto: Alfa Romeo promo

Motor sa dve bregaste osovine od 1.6 litara modela Giulia predstavljao je evoluciju 4-cilindričnog motora od 1.3 litra, a isticao se zbog izduvnih ventila koji su hlađeni natrijumom.

Dizajn modela Giulia je takođe bio i revolucionaran. Kompaktan, s dobrim proporcijama prostora, jedinstvenim stilom i dobrom aerodinamikom. Kada se automobil pojavio, njegov slogan opisao ga je kao vozilo koje je "dizajnirao vetar".

Zahvaljujući inovativnom radu na razvoju u vazdušnom tunelu, koeficijent čeonog otpora vazduha (Cx) modela Giulia bio je izvanredan za to vreme - samo 0,34.

Vozilo je bilo izuzetno uspešno - prodato je u više od 570.000 primeraka (više nego trostruko u odnosu na model Giulietta). Giulia je postala jedan od simbola Italije.

 

 

Izvor: b92.net



#33 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 04 June 2020 - 10:44 PM

Alfa Romeo i revolucija oblika i boja

Alfa Romeo i priče koje volimo.

SN

četvrtak, 4.06.2020. | 16:00
 
963402915ed8dbf5ad086459197815_v4_big.jp
Photo: Alfa Romeo

Genijalnost i snaga, umeće i hrabrost u izboru materijala, stil koji spaja tehnološke inovacije i kreativnost: to su sastojci dizajna modela Tipo 33.

Dizajn je nastao iz takmičarskog duha koji daje život u svaku kreaciju Alfa Romea. Taj isti duh dao je rezultat u mnogim trkačkim pobedama, i stvorio je dva "neidentična blizanca": modele 33 Stradale i Carabo.

Model 33 Stradale dizajnirao je Franko Skaljone (Franco Scaglione) model koji predstavlja sintezu svog tehničkog iskustva i kreativne hrabrosti: remek-delo u kome su stilske inovacije spojene s težnjom ka aerodinamičnosti i funkcionalnosti.

Bertoneov Marčelo Gandini (Marcello Gandini) dizajnirao je model Carabo, a njegove futurističke osobine i pažnja posvećena bojama čine ga automobilom sutrašnjice. Isto takvo istraživanje kolorita nastavljeno je i s modelom Montreal.

Ove godine je 50. godišnjica modela Montreal. Predstavljen je 1967. godine u neuobičajenoj zelenoj boji predstavljajući "najveće dostignuće modernog čovečanstva kada je reč o automobilima".

Automobil kao simbol jednog perioda
3574998925ed8dbf645052094444482_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Svetla kao "oči", prednji hladnjak kao "usta", prednji deo kao „lice“ – i naravno, automobil kao „telo“ s „ramenima“ i „kukovima“ koje prate konture blatobrana. Ove antropomorfske sličnosti se koriste i danas. Kako su nastale, i zašto?

Prvi automobili bili su „kočije bez konja“, bez posebnih ukrasa. Počevši od 1930. „proizvođači kočija“ (eng: coachbuilders, ime koje se koristi i danas) postali su stručnjaci za rad s metalom.

Oni oblikuju ploče metala ručnim radom, direktno na drvenom ramu, praveći istinski jedinstvene modele sa zaokruženim, senzualnim linijama za koje se čini da teže organskom idealu. Sa razvojem industrijske proizvodnje, oblici su pojednostavljeni, jer oprema za pravljenje šablona iz tih vremena nije omogućavala previše prefinjenosti i trodimenzionalnosti.

U jednom trenutku, kasnih 1960-ih, dve stilske inspiracije su se primetno razdvojile. Razlika između „antropomorfskog automobila“ i „automobila sutrašnjice“ jasno je predstavljena u modelima 33 Stradale i Carabo – dvoma Alfa Romeo modelima koji su izrađeni na istoj tehničkoj osnovi.

Zasnovani na istoj platformi
19935723145ed8dbf7b9b54224031199_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

Modeli 33 Stradale i Carabo nisu mogli više da se razlikuju. Jedan je bio sav u nervima i žilama, kao sportista u sred takmičenja; drugi, sav u pravim linijama i uglovima, s ciljem da pogodi suštinu mobilnosti i povede je u budućnost. To nisu bile samo dve interpretacije, bila su to dva različita sveta.

Zajednička tehnička osnova ovih automobila predstavlja sintezu 50 godina trkačkog iskustva brenda Alfa Romeo. Genijalno i temeljno planiranje, umeće i hrabrost u odabiru materijala, stil koji je spajao tehnološke inovacije i kreativnost: to su bili sastojci dizajna modela Tipo 33.

Želja za takmičenjem
801995565ed8dbf91d02e342063264_v4_big.jp
Photo: Alfa Romeo

Sve ovo potiče iz želje za takmičenjem, koja nikada nije nestala.

Godine 1964. Đuzepe Luragi (Giuseppe Luraghi) – tadašnji predsednik Alfa Romea – osetio je da je vreme za zvanični povratak. Kako bi ponovo pokrenuo trkački tim, kupio je Autodeltu, kompaniju iz grada Udine koja je već bila privilegovani partner u proizvodnji TZ-a. Zajedno s Autodeltom, Karlo Kiti (Carlo Chiti) – koji je radio u fabrici Portello od 1952. do 1957. godine – takođe se vratio u Alfa Romeo, postavši vođa zvaničnog tima.

Iste godine, projekat 33 je počeo. Luragi je tražio od svog tima da naprave automobil koji će moći da se takmiči s „današnjim klasama“ u ostvarivanju uspeha u javnosti i medijske pažnje: na Svetskom šampionatu sportskih automobila i vremenski ograničenim trkama.

Autodelta
11497319505ed8dbfa7cd2b020957120_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

Sredinom 1960-ih Autodelta se preselila u Settimo Milanese – bliže Alfa Romeo fabrici, ali pre svega, bliže stazi za testiranje Balocco.

Prvi Tipo 33 okvir koji je dizajnirao Alfa Romeo stigao je u radionice Autodelte 1965. godine. Imao je asimetričnu strukturu cevi u obliku slova "H", napravljenu od aluminijumske legure, s integrisanim internim rezervoarima za gorivo.

Na prednjem panelu, struktura od magnezijuma pruža optimalnu potporu za prednje vešanje, hladnjake, sisteme za skretanje i papučice. Jedinica za motor i osovinu je postavljena longitudalno u centralnoj poziciji u zadnjem delu.

Karoserija je izrađena od staklenog vlakna, kako bi se ukupna masa automobila ograničila na 600 kg – minimalnu propisanu težinu. Još jednom, lakoća je bila tajno oružje Alfa Romea.

Pobeda na svetskim šampionatima trkačkih modela 1975. i 1977. godine
2907840425ed8dbfc10957054918163_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Kratki periodi razvoja bili su nerealni za tako ambiciozan (i inovativan) projekat. Skoro dve godine će proći pre nego što će 33 postati spreman za trke.

Za prve testove, automobil je opremljen 4-cilindričnim motorom zapremine od 1.570 cm³ iz modela TZ2; u međuvremenu, razvijen je potpuno nov motor, 8-cilindrična „V“ konfiguracija, s kapacitetom od dva litra i snagom od 230 KS u vreme prvog pojavljivanja.

Prvi 33 koji se trkao imao je nadimak „Periscopica“, zbog otvora za vazduh koji se otvara iznad zaštitnog kaveza. Vremenski ograničene trke u mestu Fléron, u blizini Liège, odabrane su za njegovo prvo predstavljanje.

Vozač je bio glavni test vozač u kompaniji Autodelta Teodoro Zekoli (Zeccoli). Nakon godina pažljive pripreme, 33 je ušao u svet takmičarskog moto-sporta 12. marta 1967. i odmah je počeo da niže pobede u dugoj seriji pobeda na najprestižnijim stazama.

Ovaj niz pobeda, uključujući i one na Svetskom šampionatu za trkačke modele 1975. i 1977. godine čini model 33 svetskim liderom.

Aristokrata iz Firence koji je želeo da bude dizajner
3721555305ed8dbfd6355e332340922_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Kada je Alfa Romeo odlučio da proizvede model 33 u izuzetno malim količinama za određene pojedince, morao je da mu pruži novi izgled koji će doneti sportski karakter modela na putevima. Projekat je poveren Franku Skaljoneu.

Skaljone je rođen u Firenci kao dete drevne aristokratske porodice, studirao je aeronautičko inženjerstvo dok nije regrutovan u vojsku. Onda je otputovao na libijski front, i zarobljen je u Tobruku. Vratio se u Italiju krajem 1946. godine. Odlučivši da ne nastavi svoje studije, odabrao je da postane dizajner automobila: prvo kod Pinina Farine, onda kod Bertonea, i kasnije radeći kao frilenser.

Skaljone je svo svoje tehničko znanje i kreativnu smelost uneo u dizajn modela 33 Stradale, i rezultat je bilo remek-delo u kome se inovacija spaja s težnjom ka aerodinamičnosti i funkcionalnosti.

Model 33 Stradale
13313658875ed8dbfe65b1d668873707_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

Hauba modela 33 Stradale otvara se u potpunosti kako bi se omogućio lakši pristup mehaničkim komponentama.

Prvi put na automobilu koji je smeo da se vozi na ulicama, "elytra" vrata, sa visinom manjom od metra, omogućila su lakši ulazak u vozilo. Jedine razlike između trkačke verzije su produžetak međuosovinskog rastojanja za 10 cm i čelični okvir umesto aluminijumskog.

Motor je isti kao i u modelu Tipo 33 i napravljen je u potpunosti od legura aluminijuma i magnezijuma, s indirektnim mehaničkim ubrizgavanjem i suvim "dry-sump" podmazivanjem.

Distribuciju obavlja dvostruko bregasto vratilo postavljeno iznad motora, sa dva ventila i dve svećice po cilindru. U tako laganom automobilu, njegovih 230 KS značilo je da može da dostigne maksimalnu brzinu od 260 km/h, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi.

Premijera u Monci
8246063225ed8dbffd7dec698486288_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Automobil je zvanično izašao na tržište 1967. godine na Sajmu automobila u Torinu, ali je predstavljen nekoliko nedelja pre toga entuzijastičnoj publici stručnjaka.

Desetog septembra 1967. Italijanski Gran Pri – deveta runda Svetskog vozačkog šampionata Formule 1 – održan je u Monci. Taj GP ostao je zapamćen zbog epskog preokreta koji je Džim Klark izveo protiv Džeka Brabama – i zbog debija jednog od najlepših sportskih automobila ikada napravljenih.

Kada se pojavio, model 33 Stradale bio je najskuplji sportski automobil na tržištu, i tada se prodavao po ceni od skoro 10 miliona italijanskih lira, u poređenju s 6-7 miliona, koliko su koštali njegovi najprestižniji rivali.

Samo 12 modela sa Skaljoneovom karoserijom je proizvedeno. Njihovi kupci su tada napravili najveće investicije u životu: oni su danas skoro neprocenjive vrednosti.

Automobil – svemirski brod
9045488955ed8dc01365be567676162_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Model 33 Stradale predstavlja otelotvorenje koncepta „antropomorfskog automobila“. Međutim, potraga za stilom takođe je odvela Alfa Romeo i u drugim smerovima.

Ideja „automobila budućnost,“ analognog svemirskom brodu, pojavića se 1950-ih zahvaljujući dizajnu "Disco Volante" (Leteći tanjir) koji je izradio Touring: pauk, plod naprednog istraživanja aerodinamike, s branicima koji su zaobljeni sa strane, spojenim s niskim, glatkim telom automobila.

"Automobil iz snova" predstavljen je na Sajmu automobila u Parizu 1968. godine, i predstavljao je evoluciju radikalne ideje: model Carabo, koga je za Bartonea dizajnirao Marčelo Gandini, koji je tada imao samo 30 godina.

Neidentični blizanac: model Carabo
13591441495ed8dc02cc6db919180773_v4_big.
Photo: Alfa Romeo

Carabo je zasnovan na mehanici modela 33 Stradale, koga su tada koristili drugi dizajneri za jedinstvene modele kao što su bili Iguana Đorđeta Đuđara (Giorgetto Giugiaro), model 33 Special Coupé, Cuneo Pinina Farine, i Bertoneov Navajo.

Visina je bila ista, ali su oble linije nestale. Sve u modelu Carabo bilo je oštrih crta, od klinastog dizajna do „makazastih“ vrata.

Ime Carabo inspirisano je Carabusom auratusom, insektu svetlo-metalik boje. Iste boje se koriste za karoseriju automobila: svetleća zelena s narandžastim detaljima.

Od tada, Alfa Romeo je počeo da daje posebnu pažnju ekstravagantnim bojama i posebnim tehnikama farbanja, kako bi istakao još više jedinstvenost brenda. Isto ispitivanje kolorita nastavilo se s modelom Montreal.

Model Montreal
8509455825ed8dc0462822530494554_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo

Godine 1967. narodi celog sveta predstavili su svoja najveća tehnička i naučna postignuća na Međunarodnom i univerzalnom ekspou u Montrealu (International and Universal Exposition).

Od brenda Alfa Romeo se tražilo da osmisli tehnološki simbol ovog ekspoa – model koji će predstaviti "najviše ciljeve modernog čoveka kada su u pitanju automobili".

Sata Puliga i Buso tražili su pomoć od Bertonea, koji je zadužio Gandinija da osmisli izgled i enterijere. Rezultat je bio izvanredan uspeh. Posetioci iz Severne Amerike su vrlo cenili eleganciju i sadržaje automobila.

Uz odobrenje javnosti, razvijena je standardna verzija, koja je promovisana na Sajmu automobila u Ženevi godine 1970. Za razliku od originalnog koncepta, ovaj model Montreal imao je V8 motor zasnovan na onom iz modela Tipo 33, sa povećanim kapacitetom od 2,6 litra, i ograničen na 200 KS.

Model je impresivan zbog svoje izvanredne palete boja, kako pastelnih tako i metalik: od zelene (prethodno korišćene za predstavljanje automobila) do srebrne, i od narandžaste do zlatne.

Istraživanje kolorita je tradicija brenda Alfa Romeo, kojoj ćemo se vratiti u budućim epizodama ovih priča.

Ista tradicija se nastavlja i danas, u novoj paleti boja koje su u ponudi: Red Villa d'Este, Ocher GT Junior i Montreal Green. Ove nijanse inspirisane su 110-godišnjom istorijom brenda, i posvećene su nekom od njegovih najslavnijih modela.

Izvor: b92.net




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub