Jump to content


Photo

Alfa Romeo Istorija, Ovde Se Stvarala Legenda


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Achille Varzi

Achille Varzi
  • Alfista
  • 8 posts
  • Lokacija:Roma Italia

Posted 21 January 2013 - 09:54 PM

Attached File  Varzi e Nuvolari.jpg   57.33KB   16 downloadsP.S. Zaboravio sam fotku!

#22 Achille Varzi

Achille Varzi
  • Alfista
  • 8 posts
  • Lokacija:Roma Italia

Posted 22 January 2013 - 01:27 PM

P.P.S. Staza kod Berna je Brmgarten a ne Baumgarten. Godine cine svoje. Baumgarten i nema pistu (ukoliko je nisu juce napravili!)

#23 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 18 September 2013 - 04:39 PM

Mussolinijeva Alfa Romeo drugi je najskuplji evropski automobil

Automobil Alfa Romeo 8C-35, čiju je proizvodnju naručio talijanski fašistički vođa Benito Mussolini za takmičenje protiv nacističke Njemačke, prodat je za gotovo 9,5 miliona dolara, što ga čini drugim najskupljim evropskim automobilom.


Automobil je dizajniran u obliku metka, postizao je brzinu od 265 km/h, a njegova snaga i upravljivost nisu imali rivala.

Na pistama se prvi put pojavio 1935 godine, pod vodstvom Scuderije Ferrari (prije nego su se odvojili i postali zaseban proizvođač automobila).

Alfa Romeo 8C-35 bio je još jedan proizvod u nizu dugotrajnog trkačkog rivalstva Njemačke i Italije. 1933. godine je Adolf Hitler prebacio značajne količine državnog novca Mercedes Benzu i Audiju kako bi stvorili nepobjedive automobile. Ipak, za talijanski Grand Prix, Mussolini je zatražio od Alfe da predstavi 8C-35 i sve se promijenilo. Nakon samo jedne utrke, njemačkim rivalima drhtale su ruke na volanima.

http://www.youtube.c...mgZ2Q6WMI4#t=15

Nakon Drugog svjetskog rata, automobil je proveo gotovo četiri decenije skupljajući prašinu. Kupio ga je bogati industrijalac Dennis Poore i vozio samo u rijetkim prilikama. 1955. godine je ostavio automobil u svojoj štali u Buckinghamshireu, gdje je stajao netaknut sve do Pooreove smrti 1987. godine. Tada je urađena i potpuna restauracija.

Automobil je aukcijska kuća Bonham sada prodala nepoznatom kupcu za gotovo 9,5 miliona dolara, čime je postao drugi najskuplji automobil u Evropi i najskuplji Alfa Romeo na svijetu.


http://www.klix.ba/a...mobil/130916129

Edited by Gocy, 18 September 2013 - 05:57 PM.
Prenet ceo tekst


#24 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,921 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 January 2015 - 12:47 PM

http://www.theautoch.../22/483764.html



#25 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,921 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 02 February 2015 - 11:21 PM

http://www.alfaromeohalloflegends.com/

 

Izvanredno!!!!



#26 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,921 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 February 2015 - 03:52 PM

http://www.fizzit.ne...l=1&limitstart=



#27 Свитац

Свитац
  • Alfista
  • 912 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Иногоште

Posted 07 May 2015 - 10:30 PM

http://www.rts.rs/pa...и (1. део).html

Те године, легендарни Аргентинац који је у наставку каријере често мењао тимове је возио за Алфа Ромео, чији чувени модел 158 је годину дана раније у првог шампиона Формуле 1 устоличио његовог клупског колегу, арогантног кицоша из Италије, Ђузепеа Фарину. Међутим, за разлику од 1950. године, када су моћне Алфе добиле не само свих 6 трка Формуле 1, већ и преосталих 5 трка које се нису бодовале за шампионат, 1951. године појавио се први озбиљан конкурент, у лику до тада слабо познате италијанске екипе, под именом - Ферари. Из перспективе двадесет првог века, у којем је данас славни тим из Маранела власник Алфа Ромеа, није тако лако схватити да је у то време Алфа била гигант а малени Ферари тек приватни тим који је свој први тркачки аутомобил произвео само три године раније, али реалност је била управо таква. Уосталом Енцо Ферари је своју екипу и основао након што је напустио Алфа Ромео, за који је претходно успешно наступао и као тркач, и као тим менаџер.

Алфин осмоцилиндрични модел 159 запремине једног и по литра је развијао око 430 „коњских снага", али је упркос три пута мањој запремини мотора трошио значајно више горива него Фераријев V12 модел 375, па се те године на Силверстону напокон догодило незамисливо - први пут после Другог светског рата, Алфе су поражене. Да све буде још необичније, историјску прву победу Ферарију није донео у Италији омиљени Алберто Аскари, који се те сезоне борио за титулу са Фанђом, већ дебељушкасти Аргентинац, Фроилан Гонзалес.

Први тријумф у Британији охрабрио је Скудерију и Аскари је на наредне две трке, на Нирбургрингу и Монци, забележио убедљиве победе. У тиму Алфа Ромеа настала је паника, поготово након што су на Монци, у то време њиховој, а не Фераријевој домаћој трци, и Фанђо и Фарина имали механичких проблема. Параноја је ишла тако далеко да се шушкало да је неколико механичара отпуштено, уз оптужбу да су саботирали аутомобиле. До финалне трке сезоне у Шпанији је остало још 6 недеља, а Фанђо је имао само два бода више од Аскарија.

Фераријева тактика за Педралбес је била једноставна - натанкати до врха аутомобил горивом и тако избећи заустављање у боксу, које ће за „жедне" Алфине 159-ке бити неизбежно. У то време одлазак на сервис је трајао много дуже него што је то данас случај, и уколико би се показало да Ферари заиста може да одради трку без заустављања, није постојало ништа што би Алфини возачи могли да ураде да томе парирају. Исход трке, а самим тим и целог шампионата, био је у рукама Скудеријиних тактичара.

Испоставило се да је то био бриљантан потез, будући да је Ферари заиста успео да заврши трку без потребе за доливањем горива.

Ферари је своју прву титулу морао да чека још годину дана, док је Фанђо освојио још 4 у наредних 6 година (једну и са Скудеријом), али за најбољи тркачки тим тог доба - Алфа Ромео - друга узастопна титула уједно је била и последња. Без средстава да припреме нови модел за наступајућу сезону, тим се повукао из такмичења, и упркос неуспешном повратку 1979. године, до 1985. и коначног краја, Алфа Ромео као тим није више никад стигао до победе у шампионату Формуле 1.

А Педралбес? Формула 1 се вратила на ову стазу у Шпанији 1954. године, али када су наредне сезоне као резултат највеће трагедије у историји ауто-спорта - на Ле Ману - Француска, Немачка и Швајцарска забраниле ауто-трке, и Шпанија је донела исту одлуку па Педралбес више никад није угостио тркачке аутомобиле. До следеће Велике награде Шпаније проћи ће пуних 14 година, а у историјским књигама ће остати записано да је најбржи круг забележила Фанђова Алфа, те 1951. године.



#28 petar

petar
  • Alfista
  • 30 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Crosswagon Q4 JTDM 1.9 16V 150HP

Posted 10 May 2015 - 09:52 PM

Nekoliko slika i video koje  vraćaju na početak pobedničkog puta Alfe 

na trkačkim stazama.  

 

Attached File  Alfa Romeo RL Pobednik trke Targa Florio 1923 sa quadrifoglio Uga Sivoccia.jpg   141.04KB   12 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P2 Prvi Svetski Šampion 1925..jpg   248.15KB   10 downloads

 

Attached File  Tehnički crtež rednog 8-cilindričnog motora Alfa Romea P2 delo Vittoria Jana.gif   97.87KB   10 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P3 Prvi GP auto ikad u istoriji auto sporta.jpg   122.69KB   10 downloads

 

Attached File  Alfa Romeo P3 Kokpit u kom su vidljiva 2 pogonska kardana za zadnje tockove.jpg   117.39KB   10 downloads

  

Evo istorijskog trenutka, Enzo Ferrari i Tacio Nuvolari se srecu a Nuvolari je za volanom Alfe 



#29 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,921 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 January 2018 - 11:37 PM

Kako je "propeti konj" postao simbol Ferrarija?

Jedan od najpoznatijih amblema u savremenoj auto-industriji vodi poreklo još iz vremena kada se osnivač Ferrarija trkao u automobilima marke Alfa Romeo.

petak, 19.01.2018. | 13:10
 
2071691165a61e578de464569870231_v4_big.j

Crni "propeti konj" na žutoj podlozi ukrašava Ferrari automobile već sedam decenija, od 1947. i prvog modela koji je napravljen u Maranelu, ali je taj simbol nastao u periodu između dva svetska rata, dok je Enco Ferari učestvovao u auto-trkama za volanom modela Alfa Romea.

Budući osnivač kompanije koja danas predstavlja sinonim za supersportske automobile, posle Prvog svetskog rata bio je poznat kao uspešan vozač na trkama automobila.

Za upravljačem Alfa Romea, Enco je 1924. pobedio na trci Coppa Acerbo u Italiji, a 1929. osnovao je sopstveni trkački tim - Scuderia Ferrari, čiji su se vozači uglavnom takmičili u Alfama.

Prema rečima samog Enca Ferarija, on je jednog dana upoznao roditelje pokojnog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake, koji su mu predložili da na svoje trkačke automobile stavi amblem "propetog konja", kao amajliju.

Ovaj simbol nalazio na grbu porodice Baraka, a tokom rata nosio ga je i Frančesko na svom avionu. Enco je prihvatio njhovu sugestiju, ali je za podlogu izabrao žutu boju, simbol Maranela.

5225118625a61e2949bc56394352905_v4_big.j
Enco Ferari (levo) iz trkačkih dana (FOTO: Ferrari)

Novi amblem pojavio se na automobilima marke Alfa Romeo, koji su pripadali Encovom trkačkom rimu Scuderia Ferrari, na trci Spa Grand Prix 1932. godine. Amajlija je izgleda delovala, pa su vozila Scuderije zauzela prva dva mesta na trci.

Alfa je 1933. zapala u finansijske poteškoće, pa je morala da se povuče iz trka, ali je Scuderia Ferrari ostala u takmičenju koristeći i dalje vozila tog italijanskog proizvođača, ali sa sopstvenim logom. Tako je "propeti konj" bio još više istaknut i prepoznatljiv.

U godinama uoči Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je kupio deo vlasništva nad Scuderijom, jer je želeo da ima sopstveni trkački tim, pod oznakom Alfa Corse.

Enco je međutim ubrzo napustio tim, kako bi se posvetio razvoju svog trkačkog automobila, uz dogovor sa Alfom da ne sme da koristi amblem "propetog konja" i oznaku "Ferrari" u naredne 4 godine.

Zvuk motora trkačkih automobila u međuvremenu je utihnuo, jer su počela ratna dejstva, a kada je Drugi svetski rat okončan, Enco Ferari je nastavio da radi na sopstvenom trkačkom automobilu.

Tako je 1947. stvoren prvi Ferrari Tipo 125S koji je ponosno nosio simbol crnog pastuva na žutoj podlozi. Ovaj model debitovao je 1948. na trci za Veliku nagradu Italije, a ostalo je istorija.

 

Izvor: b92.net

 

Istorija dve marke automobila je veoma povezana a samo neupuceni se busaju u grudi oko Ferarija ... Pa i sada, Fijat je uspeo da ih poveze, do duse na silu, ali rade zajedno veoma uspesno. S'tim sto Alfu pokusavaju da komercijalizuju sto im nikako ne ide.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub