
Alfa Romeo Istorija, Ovde Se Stvarala Legenda
#1
Posted 04 June 2010 - 01:39 AM
Mlađoj publici će više značiti to što poznati britanski automobilski novinar, Jeremy Clarkson i njegove kolege iz britanske TV emisije "Top Gear" često izgovaraju jednu rečenicu, u stvari, jednu veliku istinu o Alfa Romeo automobilima: "Ukoliko želite da se nazovete ljubiteljem automobila, morate posedovati bar jedan Alfa Romeo."
...ostatak (ko vec nije procitao) ovde: http://www.nacionaln.../view/2591/108/
#2
Posted 30 November 2010 - 03:28 PM
Dakle ono sto sledi su slike iz duge istorije kompanije. Mozda neke od njih ne budu postavljene hronoloskim redom ali se nadam da mi necete zameriti. Ove fotografije takodje imaju svoj propratni text (na Italijanskom) koji cu nekako kasnije prevesti.
"Odgovorna" osoba i "glavni krivac" za pocetak svega - niko drugi do Alexandre Darraq

Zatim prelazimo na sliku vratiju prvog hangara Alfa Romeo fabrike u Portello-u 191o godine:

Zaposleni u fabrici Alfa Romeo - godina je takodje 191o:

Montaza traktora 191o - 192o:

Sklapanje sasije 191o - 192o:

#4
Posted 05 July 2011 - 01:03 PM
Inače tekst je sjajno napisan, uživao sam čitajući. Vraća u prošlost

#5
Posted 05 July 2011 - 01:47 PM

#6
Posted 05 July 2011 - 02:04 PM

Suze su mi pošle(ipak sam,pored svega žensko),šta ostade od Anonime......čitav jedan način života,stil i stav......E da mi je malo tih trešnjica

#7
Posted 06 July 2011 - 02:27 AM
#8
Posted 12 August 2011 - 09:24 PM

#9
Posted 08 January 2012 - 09:16 PM


#10
Posted 08 January 2012 - 10:41 PM
#11
Posted 01 January 2013 - 10:19 PM
slika iz 1910

Uploaded with ImageShack.us
1930-1986

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
izgleda jadno i sablasno,bas steta
#12
Posted 02 January 2013 - 09:59 AM
#13
Posted 02 January 2013 - 03:01 PM

#14
Posted 02 January 2013 - 06:22 PM
#15
Posted 15 January 2013 - 09:14 PM
Evo ga prvi deo, od rodjenja kuce pa do Velikog Rata, samo u par reci i samo elementarno, zacinjeno ponekim kuriozitetom i osnovnim podacima.
A.L.F.A. ROMEO
Jedan od pionira industrijske revolucije u zaostaloj kraljevini Italiji, Francuz koji je mastao da prvo snabde Italijane sa dva, a potom i sa cetiri tocka, Alexandre Darracq prodao je svoju malu fabriku na ivici bankrota, grupi preduzimljivih industrijalaca iz Milana. Società Italiana Automobili Darracq je tada prekrstena u Anonima Lombarda Fabrica Automobili, i pretvorena u malo akcionarsko drustvo sa ambicioznim ciljem da proizvedu i do 300 automobila godisnje. Akronim A.L.F.A. je odabran ne toliko da potvrdi prerastanje fabricice koja se lomila izmedju bicikala i automobila, u akcionarsko drustvo koje ce se baviti projektovanjem i proizvodnjom automobila, koliko da u toj skracenici istakne stvarni pocetak, alfu kao prvo slovo u novom poglavlju stoleca koje je vec mirisalo na industriju, na progres i trijumf tehnike nad elegantnim krajem Belle Epoque. Dobri Darracq je bio izabrao daleku periferiju Milana, kvart Portello koji je ukrasen livadama, odgajalistima konja i ponekim vinogradom, vec dobijao obrise buduceg industriskog srca prestonice Lombardije. U via Gattamelata je nikao kompleks koji ce do 1986 godine, svakom zaljubljeniku mita Alfa Romeo, biti zamenica svih atributa koji su od Alfe cinili specificni fenomen u svetskim razmerama. Vec tada, 24 juna 1910, kao da je neko naslutio buduci duh fabrike, odabran je verovatno najbolji italijanski projektant motora, Giuseppe Merosi, koji ce do 1923 uveliko odrediti karakter buduce proizvodnje, okupiti oko Alfe najbolje mehanicare, projektante, vozace i uopste mastare koji su bili spremni da ozbiljno rade na izgradnji buducnosti. A.L.F.A. je odradila delove nasledjene od Darracqa i skopila vredno jos poneko od tih vozila, da bi vec te, 1910 godine predstavila i svoj prvi model, HP 24 Torpedo, koji je Merosi projektovao sa vec zrelim sportskim ambicijama za ono vreme. Trke su od nastanka u DNA milanske fabrike i robustna vozila sa izdrzljivim motorom se ubrzo probijaju u prve startne redove ondasnjih prasnjavih jurnjava po sporednim putevima Italije. HP 24 startuje 1911 na Targa Florio, a vec 1913 je godina prvih pobeda (Parma-Poggio di Berceto). Taj brzi i nezaustavljivi uspon je zapazio sposobni mlladi industrijalac i talentovani inzinjer Nicola Romeo koji je iz Napulja presao u Milano i koji je ubrzo, 1915 ulozio svoj kapital u novu fabriku, da bi 1918 postao i vecinski akcionar i imenu A.L.F.A. dodao svoje prezime. Legenda je definitivno rodjena i od tog dana, 3 februara 1918 sve sto bude proizvedeno, nosice sa ponosom marku Alfa Romeo. Kao zastitni znak, grb fabrike, odabran je blazon porodice Visconti, koja je vladala Milanom kroz istoriju i koja je na stitu imala zmaja koji guta dete, kome je suprotstavljen sa leve strane grb Milana, crveni krst na belom polju. Sve je uokvireno lovorovim vencem i tekstom Alfa Romeo Milano, znakom koji ce u tom, malo menjanom obliku ostati do 1972 godine, kada Milano (zbog brojnih fabrika sirom Italije) nestaje sa znaka. Jos jedna od konstanti koja je sacuvana i zasticena kroz vreme je i takmicarska crvena livreja pod kojom su zvanicna vozila izlazila na start. Ta posebna crvena boja (ko zeli moze da je postigne u RGB spektru sa sledecim vrednostima R 168, G 4, B 2) je zasticena pod imenom Rosso Alfa i danas je boja u kojoj Alfa predstavlja svoje takmicarske modele. Nakon I Svetskog Rata koji je odredio sudbinu svih industriskih struktura Italije, Alfa se vraca proizvodnji automobila koja od 1920 pod imenom Alfa Romeo, nastavlj tradiciju Torpeda pod sifrom 20-30 HP. Fabrika okuplja i najbolje vozace tog vremena u prvi organizovani tim u kome su top driveri kao Antonio Ascari, Ugo Sivocci, Giuseppe Campari i (covek koji ce znaciti stosta u svetu automobila) Enzo Ferrari. 1923 nastaje jos jedna legenda u legendi; cetvorolistna zelena detelina na belom polju koja i danas oznacava takmicarske verzije i bolide za pistu koji nastupaju sirom svetskih takmicenja. Ta prica je divni doprinos ljudskom verovanju u talismane, ono sto nas tera da neki besmisleni predmet ili dogadjaj vezujemo za ono sto kroji nase sudbine. Ugo Sivocci, sjajan vozac imao je epitet “vecitog drugog”, trkaca kome je najcesce nedostajala samo sreca da se popne na najvisi stepenik pobednickog podijuma. Za Targa Florio 1923, Merosi je pripremio cetiri RL sa ozbiljnim pretenzijama i Sivocci je u strahu od baksuza koji mu je tu i tamo mrsio racune, odlucio da na boku svoje RL nacrta detelinu (i kod Italijana simbol srece) u belom rombu. Pobedio je glatko! Nastavio je da oslikava svoje automobile detelinom i mnogi piloti su poceli ozbiljno da pripisuju odredjene uspehe dobrog Sivoccia i tom talismanu koji je krasio njegove bolide. Ubedjenje da je taj simbol znacio mnogo vise od obicnog ukrasa, definitivno se ucvrstilo u mass-mitologiji kada je na probi GP Italije u Monzi, 1923, Sivocci poginuo u svojoj Alfi P1 na kojoj jos nije bio naslikan amulet deteline. Slucaj je hteo da je Sivocci nastupao sa brojem 17, ionako smatranim nesrecnim brojem u sujevernoj Italiji. Od tg dana nijedna Alfa se nece pojaviti na startu sa brojem 17, a u znk secanja na velikog sirokogrudog Sivoccia, zelena cetvorolistna detelina, ali u trouglu, znaku odsustva, neprisutnosti, krasice sva posebna i takmicarska vozila Alfa Romea. Te 1923, Merosi, koji je toliko dao Alfi, ustupa mesto glavnog projektanta Vittoriu Janu inzinjeru ciji ce genije oznaciti vreme koje dolazi. Jana, koji je Italijan u prvoj generaciji, sin Madjarskih emigranata, i prijatelj Enza Ferrarija, prelazi iz Fiata (vec od mnogih trazen) u Alfu, i vec samo dve godine kasnije, 1925, Alfa Romeo ce osvojiti Prvi Svetski Automobilski Kup. Mit o posebnosti i nepobedivosti, polako ce poceti da postaje deo price o Alfi, njenim vozacima i njenim neverovatnim projektantima. Jano ce za kratko vreme stvoriti motor (osam cilindara u liniji, dve bregaste u glavi) koji ce od svog prvog nastupa na GP Francuske u rukama Camparija dovesti P2 do pobede i kasnije do sampionske titule u F1. Sledi genijalni 6C 1500 , zatim novi 8C i najzd 12C koji ce inspirisati Enza Ferarija kada bude pocinjao sopstvenu avanturu proizvodjaca automobila. Svi ti sjajni uspesi koji ovencavaju Alfu slavom sirom sveta, u otadzbini su praceni kontinuiranim ekonomskim teskocama koje ugrozavaju vec i samo prezivljavanje fabrike. 1928, Nicola Romeo napusta fabriku kojoj je dao ime i doneo slavu, Mussolini, koji je gajio neku vrstu kulta prema fabrici iz Milana koja je sirila slavu Italije svetom, svojim uticajem uslovljava da kapital Alfe predje u drzavni posed, i od 1932 fabrika je de facto pod kontrolom drzavne banke. U medjuvremenu, mocna ekipa pilota koji su gospodarili svetskim pistama, Giuseppe Campari, Gastone Brilli-Peri, Mario Umberto Borzacchini (zvani Bakunjin zbog svojih ranih politickih simpatija), i iznad svih, Leteci Mantovljanin Tazio Nuvolari, bili su zalog neverovatne popularnosti koja se ucvrscivala posle svake nove pobede. Alfa, koja je kraj dvadesetih godina veka pokusavala da prodje kroz iglene usi finansiskih nepogoda, odlucila je da se zvanicno povuce sa trka i takmicarski deo je prepustila novonastaloj Scuderiji Ferrari koja je od 1933 pod svojim imenom SEFAC (Scuderia Enzo Ferrari Automobili da Corsa) organizovala i odrzavala trkacki park Alfa Romea. Ferrari koji se povukao iz trka i posvetio novom izazovu kao sef Alfinog tima, nastupao je u znaku crnog propetog konjica na zutom polju Modene, simbolu koji je na svom avionu nosio nesrecno poginuli as italijanskog vazduhoplovstva Francesco Baracca, tokom I Svetskog Rata, i koji je Ferrariju poklonila Francescova majka kao talisman za svoje automobile. Opet smo se dotakli jednog od talismana, kome su ljudsko verovanje, talenat i upornost, doneli planetarnu slavu. To je vreme koje sve vise pocinje da mirise na novi rat, vreme u kome na stazama sirom sveta Alfa dominira, prvo sa P2 a potom sa P3, genijalnim proizvodom Janovog uma koji je smelo konstruisao buducnost, bar pola veka pred drugima. Narocito je P3, automobil koncipiran kao jednosed za trke u svojoj varijanti B, predstavljao zalog buducnosti u autosportu. Osmocilindricni motor od 2600 ccm. Sa dve bregaste osovine u glavi, sa ventilima pod uglom od 120°, sa blokom od legure u svojim izdanjima sa kompresorima ili bez njih, bio je u odnosu na sve druge motore nesto poput nestvarnog tehnoloskog cuda. Uslovio je upravo taj cudesni motor da se vrh nemackog tehnickog talenta baci u borbu za prevlast na polju autosporta. Sa svojim cudovisnim Mercedesom i Auto Unionom, uspeli su da potisnu sa scene P3, ali je Tazio Nuvolari, u labudovoj pesmi ovog gracioznog i laganog (u odnosu na konkurenciju) automobila, koji je za tu priliku dobio motor od 3200 ccm, pred ocima Hitlera , Goeringa i Goebbelsa, pobedio na GP Nemacke 1935. Bilo je to vreme kada je sinonim sportskog automobila koji se zeli i sanja, uglavnom dolazio iz Milana. Alfa je u svojim brojnim verzijama 6C i 8C bila automobil koji su svi imitirali. Bilo je skupljih i luksuznijih automobila. Bilo je to vreme kada su putevima krstarili Bugatti, Dussenberg, Cord, Packard, Aston Martin, Delage, Delahaye, Talbot Lago Bentley i drugi cija je imena izbledelo vreme. Ipak sinonim tog vremena trka i prvih opijanja brzinom vezano je neodvojivo za ime Alfa Romeo. U tim godinama, na talasu uspeha, novi deus ex machina fabrike iz Portella, Ugo Gobbato, sposobni menadzer i vizionar, zapocinje ekspanziju Alfa Romea po citavoj italijanskoj teritoriji. Nastaje fabrika u Pomigliano d'Arco (kasnije poznata kao Alfasud) kao i brojne filijale koje svojom sinergijom daju Alfi neophodnu vitalnost i okolnost da u svaki izazov ulazi sa novim, svezim idejama. Ali Veliki Rat je bio iza ugla, Italija ce iz njega izaci porazena i unistena sasvim u industriskom smislu. Fabrika u Portellu je 1944 sravnjena sa zemljom u ponovljenim anglo-americkim bombardovanjima. Novo vreme, prvi pokusaji Italije da stane na noge znacice i za Alfa Romeo novi start sa savrsene nule i mozda sa samo slavnom prosloscu koju je trbalo obnoviti.
#16
Posted 15 January 2013 - 10:49 PM


#17
Posted 15 January 2013 - 11:03 PM
Hvala!
#18
Posted 16 January 2013 - 01:53 AM



#19
Posted 20 January 2013 - 09:19 PM
#20
Posted 21 January 2013 - 09:39 PM
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users