Jump to content


Photo

Alfa Romeo Giulia

24. 6. 2015. Type 949

  • Please log in to reply
161 replies to this topic

#141 Easy Rider

Easy Rider

    OG

  • Alfista
  • 1,193 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:South
  • Interesovanja:Alfa Zenke
  • Alfa model:156 1.9 mjet 16v

Posted 24 December 2016 - 10:44 AM

You DO(N'T) need this car

https://m.youtube.co...h?v=IV_tdJRGgzo

#142 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 December 2016 - 05:47 PM

Dobra reklama :)



#143 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 25 December 2016 - 07:46 PM

Sa svojim poslednjim modelima Alfa Romeo ponovo postaje Alfa Romeo... Snazan, prelep i (nazalost, ili na srecu) nedostizan...

Nadam se da ce nastaviti tako i da ce se epoha 147 (Golf 2) brzo zaboraviti...



#144 MarkoSrb

MarkoSrb
  • Alfista
  • 93 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Srbija
  • Alfa model:166 2.0ts restyling

Posted 01 February 2017 - 05:13 PM

Ajmo sad jednu diskusiju oko ovog modela da zapocnemo. Planiram da ga uzmem jer posao napokon cveta i skupilo se para. E sad problem i pitanje, da li uopste vredi toliko ili da sacekam godinu dve zbog moguceg pada cene?
166 imam i ne mislim da je menjam jer auto je totalni full, A6 sam planirao menjati za 159, ali bez uvrede ocajno mi izgleda unutra mrzim one satove onako sakrivene, a da prepravljam ne pada mi napamet tako da eto uz nekih 15-20k € dodatka mogu uzeti ovu zver. Ne znam nikoga ko vozi ovaj model tako da se ne mogu ni posavetovati sa nekim, majstori imaju iskustva ma svega 1-2 modela sto nije po meni nikakvo iskustvo za uporedjivanje kvaliteta. Od svaba sam definitivno odustao i sve sto imam njihovo gledam da resim sto pre jer sa novim modelima nisam nikako zadovoljan. Jedina je steta sto 166 nema nove modele jer sigurno bi uzeo isti. Znaci auto mi ne treba za jurcanje, trke i ostalo. Treba porodicni, pouzdan, bezbedan, udoban, a ovaj sve to ima. Samo me zanima da li je realna cena i da li se isplati kupovati ili cekati jos malo?

#145 Easy Rider

Easy Rider

    OG

  • Alfista
  • 1,193 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:South
  • Interesovanja:Alfa Zenke
  • Alfa model:156 1.9 mjet 16v

Posted 01 February 2017 - 06:30 PM

Pitanje je koji model? Sa kojim motorom i sa koliko opreme?
Idi na sajt, konfigurisi kakvu je hoces i koliko bi izasla.

#146 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,151 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 01 February 2017 - 06:39 PM

Konfigurisao i izasla me oko 98000e  :xaxa:  :xaxa:  :xaxa:



#147 Easy Rider

Easy Rider

    OG

  • Alfista
  • 1,193 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:South
  • Interesovanja:Alfa Zenke
  • Alfa model:156 1.9 mjet 16v

Posted 01 February 2017 - 07:06 PM

I ja sam, ali nisam hteo da kliknem za cenu :D sto manje znam, manje me boli glava :D

#148 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 01 February 2017 - 07:35 PM

Sacekaj malo da vidimo desavanja, ne zuri ....



#149 MarkoSrb

MarkoSrb
  • Alfista
  • 93 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Srbija
  • Alfa model:166 2.0ts restyling

Posted 01 February 2017 - 08:02 PM

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo AT8 280 CV AWD Q4 Veloce


Turning on Automatic Headlights Front
Alpha Connect Nav 6.5 '' (Radio, Navigation, MP3, aux-in, Bluetooth)
Opening / closing system
Autonomous Emergency Brake (AEB)
Aluminum kick plate
Automatic transmission
Alloy wheels 18 "turbine
multifunction steering wheel controls
crystal black outer frame
passenger airbag deactivation
Disks larger brakes
DPF Diesel Particulate Filter
Bi-Xenon 25W
rear lights with LED
Functional LED Lighting
USB inputs and Aux-in
aluminum inserts
Lane Departure Warning (LDW)
User manual
Palette exchange aluminum wheel
Aluminum sports pedals
black brake calipers
flat tires
Instrument Panel with TFT display 7 "
driver's seat with 6-way power adjustment and memory
40/20/40 folding rear seat with integrated armrest
heated front seats
sports seats in leather Black, Tobacco or Red
Rain sensor wipers
rear parking sensors
Exterior mirrors electrically folding mirrors
Start & Stop Ages
Third rear headrest
TPMS (tire pressure sensor)
heated steering wheel
Sports leather steering wheel

Ne zurim nigde zato i trazim savet neki. QF mi je preskup jer preko 90k€ se ne isplati davati za auto.
Takodje i ovo izadje 50-60k€ sto nije nimalo naivna cifra.
Definitivno bi uzimao direktno od njih, ne bi iz salona ili nekoga drugog cisto zbog izbora opreme jer na relaciji Novi Sad-Moskva ne smem ni pomisljati na losu opremu ili los auto, ne zbog sebe vec zato sto vozim i dete.

Edited by MarkoSrb, 01 February 2017 - 08:12 PM.


#150 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 04 February 2017 - 02:45 PM

 

Migavci nemaju neutralan polozaj????

 

"B" stub mu smeta? Dok je vozio primetio sam da mu je sediste povuceno napred!



#151 MarkoSrb

MarkoSrb
  • Alfista
  • 93 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Srbija
  • Alfa model:166 2.0ts restyling

Posted 05 February 2017 - 02:19 PM

Evo da javim utiske. Bio sam u Italiji da vidim da kupim navedenu alfu. Ocekivanja koja sam imao i sta sam video su dosta velika razlika.
Prvo sto mi se nije svidelo je veca cena nego sto auto vredi, za te pare se moze mnogo luksuzniji uzeti, mada ni ovaj nije sad neki krs, ali od bmw-a serije 5 ili E klase nije dalje video, a dosta je skuplji od njih.
Drugo dok sam ga vozio sam se napatio kao isus. Nepregledan je totalno, od suvozaca ne vidis nista u desnu stranu.
Opet sta mi se svidelo je to da auto ide kao lud, a nije nesto velik potrosac. Unutrasnjost je prelepa i preudoban je auto, udobniji od svakog kog sam do sada vozio.
Sve u svemu imao sam priliku da probam odusevio se nekim stvarima, a opet se razocarao zbog cene koja je prevelika i gde je auto precenjen. Videcemo mozda mu i padne cena kad bude slaba prodaja pa se ipak opredelim za njega, ali realno vise od 30.000€ auto ne vredi.

#152 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 05 February 2017 - 07:20 PM

Alfa Romeo Giulia u službi komšijske policije

Posle Italije, Rumunija je druga evropska država čiji će policajci patrolirati u novoj Giuliji.

Izvor:

petak, 3.02.2017. | 10:23

206817019158944e1edc809105609511_v4_big.
Foto: Alfa Romeo Romania/Facebook

Pripadnici saobraćajne policije voziće verziju Veloce, koju pogoni 2.0 litarski turbo benzinac sa 280 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Snaga se prenosi na sva 4 točka pomoću osmobrzinskog automatskog menjača, a automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, pre nego što dotigne maksimalnih 240 km/h.

Giulia Veloce stigla je u vozni park rumunskih snaga reda zahvaljujući partnerstvu sa lokalnim uvoznikom modela marke Alfa Romeo, koji je ovaj automobil ustupio na korišćenje saobraćajnoj policiji u narednih 12 meseci.

Vozilo će patrolirati autoputem A3 i rumunskim nacionalnim butem broj 1, kao i u okolini glavnog grada Bukurešta.

 

Izvor: b92.net



#153 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 08 February 2017 - 01:30 AM

U noci kaka se u Ameriki pojede najvise pilecih krilca, kada na TV-u pola minuta reklame kosta oko 5 miliona dolara, kada se odabere trenutno najpopularnija muzicka zvezda da odrzi polucasovni koncert, kada se ulazi u istoriju njihovog fudbala (a neki po cetvrti i peti put - Tom Brejdi), emitovane su cak tri sa Djulijom ....

 

 

 

 

Ovde je racunica vrlo prosta. Spucano je 25 000 000, 00 dolara!!!

 

Prica se da ce u Zenevi biti predstavljena Djulija u kupe verziji.

 

 

@Marko, ovaj auto je u klasi sa serijim 3 zbog toga sto je BMW s'godinama prelazio iz klase u klasu ... Inace, svako od nas je kod Alfe napravio koji ustupak prilikom kupovine. Ona je takva, mi to svi znamo (mnogi je zbog toga vole) ali nam njeni minusi nisu vazni zbog zadovoljstva koje nam daje. Cesto zazmurimo ja jedno oko. Recimo, u doba kada sam kupio 166 sam mogao uzeti nov auto sa garancijom od 5 godina i Bog da me vidi sto nas narod kaze. Ali ...

 

Ali, biralo je srce a ne glava! :ar:



#154 MarkoSrb

MarkoSrb
  • Alfista
  • 93 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Srbija
  • Alfa model:166 2.0ts restyling

Posted 08 February 2017 - 10:35 AM

Ja sam isto napravio ustupak kad sam prodao E220 i presao na 166 alfu. Posle sam uzeo i 147 zeni. Sad sam hteo uzeti ovu veloce verziju, ali eto nisam mogao, koliko god mi se svidela jer jos uvek mislim da je prenaduvana cena. Vozio sam svasta sto novih sto polovnih, jeftinih-skupih, ali za manje para luksuzniji auto od 166 se ne moze naci nigde. Mozda me je to i odvratilo od ovog modela sto znam da ova 166 kosta 4000€, a ovaj 40.000€…U svakom slucaju cu ga kupiti samo trenutno po toj ceni ne zelim. Jedan Italijan mi je nagovestio da ce im pasti cena na nasem trzistu kad krene prodaja u USA i kad izbace stelvia. Videcemo koliko tu ima istine. Samo se ne treba zaletati ko magare pred rudu.

#155 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 08 February 2017 - 10:57 AM

:))))))) Zelim ti uspesnu i sto pre kupovinu :) .



#156 Easy Rider

Easy Rider

    OG

  • Alfista
  • 1,193 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:South
  • Interesovanja:Alfa Zenke
  • Alfa model:156 1.9 mjet 16v

Posted 08 February 2017 - 01:51 PM

Iskreno, uvek sam hteo da cujem misljenja drugih, pozitivna i negativna. Da imam te pare, sacekao bi fejslift, iako bi kupovinom sad auto bio u garanciji
do fejslifta

#157 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 11 July 2018 - 08:58 PM

Alfa Romeo Giulia "osvežena" za 2019.

Alfa Romeo Giulia ulazi u treću godinu, pa je italijanska kompanija odlučila da malo "unapredi" svoju perjanicu za 2019.

sreda, 11.07.2018. | 19:05 -> 20:15
 
6581896005b46036969c1e630388386_v4_big.j

S obzirom da je model i dalje relativno nov, Alfa Romeo se odlučio za minorne promene poput novih 19-inčnih alu felni za verziju Giulia Ti Sport.

S druge strane, moćnija Giulia Quadrifoglio je malo "ozbiljnije" osvežena sa deljivom zadnjom klupom i anodiziranim kočionim čeljustima u crvenoj boji.

Giulia dobija i nekoliko novih paketa poput Nero Edizione sa tamnom prednjom maskom, poklopcima retrovizora, nosačima farova...

Kupci mogu da izaberu i Ti Sport Carbon paket u Giuliji Ti Sport sa karbonskim detaljima na eksterijeru. Osim toga, Giulia za 2019. nudi i grejače zadnjih sedišta, te premijum alarm sistem, novu paletu boja i tako dalje.

Što se tiče pogonskih jedinica i dalje je ista "postava, Giulia i Giulia Ti imaju 2,0-litarski turbo četvorocilindraš sa 280 KS i 415 Nm.

Giulia Quadrifoglio ima 2,9-litarski V6 sa 512 KS i 600 Nm obrtnog momenta, pa ubzrava 0-100 km/h za 3,8 sekundi uz maksimalnu brznu 307 km/h.

 

Izvor: b92.net



#158 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 August 2018 - 03:59 PM

Giulia i Stelvio dobili nove dizele sa +10 KS

Nakon što je unapredio Giulio za tržište SAD prošlog meseca, a potom uneo izmene i u Stelvio, italijanski Alfa Romeo se pozabavio i sa evropskim varijantama svoja dva "noseća" modela.

subota, 18.08.2018. | 09:00
 
 
3783226495b77373e1eea5909058872_v4_big.j

Ključna promena u izdanjima za 2019. godinu tiču se novih dizelskih agregata po Euro 6D standardima.

Alfa tvrdi da ovi dizeli emituju manje CO2 nego ranije, ali i pored toga 2,2-litarski agregat sada razvija deset KS više od prethodnih verzija koje su dolazile u varijantama sa 150 i 180 KS.

21293800965b77373e5cbde119008588_v4_big.

Takođe, sada kao standardni deo opreme dolazi 8,8-inčni Alfa Connect multimedijalni sistem sa Apple CarPlay i Android Auto.

Što se tiče Giulie, dobila je Veloce Ti paket koji je debitovao na Gudvud Festivalu brzine pre nekoliko nedelja, a koji u unutrašnjosti
predstavlja Veloce bazu uz kožna i alkantara sportska sedišta iz Quadrifoglio, detalje od ugljeničnih vlakana, ambijentalno osvetljenje, osvetljenje pragove vrata…

20141190175b77373e95f03676111717_v4_big.

Što se tiče eksterijera, Giulia Veloce Ti je dobila V prednju masku i poklopce retrovizora od karbona, crvene kočione čeljusti, 19-inčne alu felne sa Quadrifoglio verzije i svetlosni paket.

Opciono, može da se dobije i paket zadnjeg spoilera, pragova i menjača od ugljeničnih vlakana. Giulia Speciale ima 18-inčne alu felne sa drugačijim šablonom, alumunijumske papučice i zadnje zatamnjeno staklo.

413149965b77373ec87dc647314483_v4_big.jp

Kod Giulie Veloce modela tu su 18-inčne felne, zadnje zatamnjeno staklo, osvetljenje ručki vrata, otključavanje bez ključa i novi skladišni prostor na vozačevoj strain.

Najviši novo opreme stiže u QV, poput adoniziranih crnih kočionih čeljusti, zatamljenog zadnjeg stakla, 40-20-40 deljiva zadnja klupa i treći sigurnosni pojas na istoj.

9532875365b77373f0d219981207526_v4_big.j

Što se tiče Stelvio, prvog Alfa Romeovog SUV-a, dolazi standardno sa Michelin CrossClimate Winter gumama u Super paketu opreme, crnim kočionim čeljustima, aluminijumskim papučicama i zatamnjenim zadnjim staklom u Speciale paketu.

S druge strane, Stelvio Quadrifoglio je dobio 20-inčne alu felne, crna adonizidane kočione čeljusti i zatamnjeno zadnje staklo.

13593359925b77373f3b3a6495112267_v4_big.

Cena Giulije za 2019. kreće od 36.310 evra, Veloce Ti od 50.850, a Stelvio sa zadnjim pogonom od 40.222.

U sve to uključena je petogodišnja garancija, trogodišnji besplatan redovni servis i petogodišnja pomoć na mutu.

 

Izvor: b92.net

 

A izgleda da neko u redakciji B92 obozava Alfu jer je ovo treci tekst u tri ili cetiri dana :D . Hvala im.



#159 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 10 September 2018 - 10:30 PM

Jos malo sminkanja i razlicitog izgleda istih modela. Iskreno, ja bi nesto novo ali 'ajde sad ...

 

Giulia, Stelvio i Giulietta B-Tech FOTO

Alfa Romeo spremio je novi stilski paket za tri svoja popularna modela Giuliu, Stelvio i Giuliettu pod nazivom B-Tech.

ponedeljak, 10.09.2018. | 16:00 -> 16:15
 
 
5778816595b96670b6f8e3749571526_v4_big.j
Foto: FCA

Sva tri modela imaju upečatljive, jedinstvene tamno-sjajne detalje i polirane značke. Takođe, prepuni su visokotehnoloških sadržaja u službi udobnosti, bezbednosti i povezanosti.

Sportske karakteristike i uživanje u vožnji se takođe ogledaju u novom dizajnu laganih alu-felni. Oprema i cene razlikuju se od zemlje do zemlje.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio B -Tech
19918660005b96670b8bf83939385479_v4_big.
Foto: FCA

Posebno B-Tech izdanje donosi mnoštvo novih funkcija osmišljenih da učine inženjerske kreacije brenda Alfa Romeo još kompletnijim i individualnijim, dok u isto vreme ostaju verni karakteristikama koje su ih učinile tako uspešnim.

Novi, upečatljivi dizajnerski elementi ističu se na modelima Giulia i Stelvio, kao na primer tamno-sjajni dodaci u obliku slova V unutar trokrakog okvira maske hladnjaka na prednjem delu, poklopcima retrovizora i auspuhu uz polirane značke pozadi.

Posebne felne sa monohromatskim poklopcima upotpunjuju personalizaciju ovih modela. Felne od 18 inča su deo standardne opreme za model Giulia, dok su one od 19 inča standardne za model Stelvio, a na zahtev, dostupne su i felne od 19 i 20 inča.

2240252985b96670ba376c127281511_v4_big.j
Foto: FCA

Tamno-sjajni detalji prelaze preko umetka na zadnjem braniku i izduženom profilu krova na prvom terencu brenda Alfa Romeo.

Kada su tehnološke karakteristike u pitanju, oba modela kao deo standardne opreme imaju prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control), AlfaTM Connect sistem za informisanje i zabavu sa ekranom od 8,8 inča kao i Apple CarPlayTM i Android AutoTM platforme za intergraciju pametnih telefona, DAB radio, Bi-xenon farove sa prskalicama za pranje i Alfa Connect usluge, komplet povezanih Alfa Romeo usluga koji uključuje funkciju za pozivanje pomoći u hitnim slučajevima (e-call) i funkciju za pozivanje pomoći u slučaju kvara (b-call), upravljanje/ proveravanje stanja vozila i GPS funkcije.

Svim ovim sistemima i funkcijama se upravlja preko Alfa Connect aplikacije za pametne telefone.

Giulietta B-Tech
5854254295b96670bb5496061034950_v4_big.j
Foto: FCA

Izgled modela Giulietta B-Tech potvrđuje njegov status kompaktnog sportskog automobila. Još jednom, tamno-sjajni detalji savršeno naglašavaju njegovu atraktivnu pojavu.

Na modelu Giulietta, tamno-sjajna završna obrada je vidljiva na trokrakom okviru na masci hladnjaka koji je u obliku slova V, na poklopcima retrovizora, na ručkama na vratima, okvirima maglenki, na velikoj cevi auspuha i na Giulietta znački.

Personalizaciju dodatno upotpunjuju zatamnjeni zadnji prozori, bočni usisnici, sportski zadnji branik i tamna unutrašnjost.

14748882365b96670bd1ad1026997303_v4_big.
Foto: FCA

I na samom kraju, ekskluzivnost ove nove verzije je zaokružena alu felnama od 18 inča sa dizajniranim sa pet rupa, koje su takođe tamne i sjajne, kao i monohromatskim poklopcima felni.

Atraktivan izgled upotpunjen je tehnološkom izvrsnošću, koja uključuje paket tehnologije Pach Tech sa Alfa Connect radiom sa ekranom od 7 inča, koji je razvila Alpina i koji je kompatibilan sa Apple CarPlayTM i Android AutoTM platformama, zadnju kameru i parking senzore, USB-HDMI ulaz i Mopar® Connect sistem, koji se povezuje sa Uconnect LIVE aplikacijom, omogućavajući kupcima da iskoriste prednosti brojnih dodatnih usluga poput pomoći na putu i pomoći u slučaju udesa, lociranje vozila i daljinsko upravljanje odabranim funkcijama, kao što su otključavanje i zaključavanje vrata.

 

Izvor: b92.net



#160 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 19 February 2019 - 11:32 PM

Snaga emocija: Alfa Romeo Giulia na jednom od najlepših puteva Srbije

Naš narod ima dva problema sa automobilima Alfa Romeo. Prvi je da je osnovno znanje mizerno u odnosu na preobimnu istoriju marke. Poznavanje istorijata možda dosegne do neke sredine osamdesetih godina, ne dalje od toga.

utorak, 19.02.2019. | 11:30

 
 
8412524605c6bdb2b45de3756625331_v4_big.j

 

Drugi problem je što svoje mišljenje o brendu baziramo na osnovu tog, vrlo skromnog, poznavanja automobila koji su ostavili neizbrisiv trag u automobilskoj, pa čak i u celokupnoj istoriji čovečanstva.

Tako sam ja previše ushićen zbog prilike koju smo dobili da provozamo Giuliu došao kod mog oca, oličenja gore promenutih problema, i sve mu ispričao. Na šta je on odgovorio: "Ko će da ti da te pare za Fiat?! Ti si lud, ko će to još da kupi?"

Ali, oče moj premudri – to je Alfa Romeo! Na šta bi on rekao: "Moj Avensis je duplo jeftiniji i duplo bolji."

Nastavio je da se podsmehuje i odbacuje moje nalete emocija. Jasno je – nema pojma!

Zato smo odlučili da svima takvima pokažemo šta je Alfa Romeo, šta znači ovaj auto za sve one koji stvarno vole automobile i zašto je snaga milanske marke u emocijama koje izaziva u čoveku. La meccanica delle emozioni!

19722217765c6bdb2b5ff12244235299_v4_big.

Kako bismo ispunili naš zadatak, odlučili smo da snagu Alfinih emociju uporedimo sa drugim, paralelnim, primerima moći – od prirode do društva. Uputili smo se ka hidrocentrali Đerdap, jer smo znali da Giulia nema čega da se stidi i da slobodno može da stoji rame uz rame sa gorostastima.

Ne trebaju njoj uporedni testovi sa konkurentima, njoj treba uporedna snaga jača od proste fizičke formulacije.

Dobro, pre svega, moramo objasniti zašto toliko potenciramo celu ovu priču i zašto smo tek sada odlučili da ovo uradimo. Zasluge treba raspodeliti podjednako.

Neko je u Italiji napokon skupio znate već šta i odlučio da Alfa Romeo treba da se vrati svojim sportskim korenima koje je pustio još davne 1911. godine.

Alfom su upravljali sveci automobilskog sveta poput Ticija Nuvolarija i Enca Ferarija. Molim vas, gospodo, to su kućne slave u Italiji.

Udarni čekić u celoj priči vaskrsnuća je sedan, naša predivna Giulia, koja direktno napada omiljenu automobilsku klasu Evrope.

15033031935c6bdb2b79e98305094086_v4_big.

Da priča ne bi bila prazna, vraćen je zadnji pogon – poslednji put viđen kod Alfe, u toj klasi, na modelu 75. Ovo je napokon recept za uspeh i ovakvi automobili su razlog zašto se u narodnom folkloru Alfa vezuje za emocije i strast.

I pre ove turneje, imali smo priliku da se susretnemo sa Giuliom. Iskreno, moje prve reakcije na estetiku modela su bile čudne.

Nisam mogao da se opredelim – da li mi se sviđa ili ne? Kasnijom analizom sam prosto odlepio.

Shvatio sam da smo svi naviknuti na prekomplikovani i zahtevni dizajn konkurencije, te nam je teško da se vratimo osnovama.

A Giulia nudi baš to, prostu i tečnu formu, savršenih proporcija sa jasno i efektno istaknutim stavom.

20091100065c6bdb2b8ff98788104062_v4_big.

Možda joj ova plava boja nije najbolji izbor, ali… Prednji deo je agresivan i napadan, sa dominantim Alfinim trouglastim grilom.

Posmatrano sa strane, Giulia pokazuje zašto su proporcije toliko bitne kod dizajna sedana.

Dugačka hauba i kratak zadnji kraj – spremna je da vas vozi daleko sa osmehom.

Zadnji deo je možda i najagresvniji. Opet, prostom izvedbom postignut je maksimum.

Čak i kad stoji, Giulia ima pozu sprinterke spremne da obori rekord. Još ti blagi minusi na zadnjim točkovima. MMMMMmmm… Savršeno.

11512985975c6bdb2ba962f501918440_v4_big.

Znali smo da je izabrani put i ruta idealna za testiranje svih vrlina i mana jednog automobila. Ono što nismo znali je koliko ćemo zapravo imati prilike da iskusimo sve što Alfa Romeo može da pruži.

Putovanje smo otpočeli na autoputu gde smo se u startu borili sa ergonomijom.

Nije lako pronaći svoj položaj sedenja i uvek nekako imate ruku ili nogu viška. Onog trenutka kada se namestite, zaboravite na peripetije koje su vas mučile do tada.

Ono što je bitno da se u vašim rukama nalazi trokraki volan, a u njegovoj pozadini dva okrugla instrumenta. Čist alfizam!

Polako, ali sigurno, ispunjava nas osećajem zadovoljstva.

5297597995c6bdb2bc46f4178941947_v4_big.j

Vreme je da se sklonimo sa autoputa i na putu između Požarevca i Golupca stajemo kako bismo ispunili prazninu u želucu.

Sve vreme nas prati kiša ali, iako mahinalno treba da potrčiš od kola do sledećeg skloništa, nešto nas je nateralo da stanemo i da pogledamo automobil. Valjda je dugo nismo videli spolja…

Progutali smo doručak – jer ko ima vremena da žvaće kada vas napolju čeka Alfa. Legli smo u sedišta i nastavili dalje.

Put postaje sve lošiji i mi smo očekivali lom u kabini. Kad ono – ništa. Šasija je odlično utegnuta, a vešanje sve lepo “pegla”.

Nema skakanja, bežanja i lomljave. Ok, verovatno to nismo ni smeli da očekujemo od Alfe, ali put je zaista bio mnogo loš.

6745456985c6bdc8332154918008237_v4_big.j

Osećaj sigurnosti nas je opustio, pa smo i mi dozvolili automobilu da pokaže sve svoje vozačke atribute.

Ovaj predeo istočne Srbije kao da ima svoju mikro klimu, pa nas je u vrlo kratkom roku pozdravila magla, sneg i sunce, ali kiša je izgleda najviše želela da se druži sa nama.

Snaga ovakvih vremenskih neprilika nije ni do kolena našoj Giuliji. Kako smo se približavali Đerdapskoj klisuri, tako se kvalitet puta popravljao, a početna tačka najzanimljivijeg dela puta je Golubačka tvrđava koja stoji i suvereno vlada predelom vekovima.

Deset kula, svaka oko za sebe, prati vaše kretanje i odmerava vaše namere. Izuzetna slika o snazi jednog naroda i njegovoj moći.

U nastavku, deonice puta su nas terale da plešemo kroz smenu čistine i tunela. A Alfa, izuzetno brza i direktna na volanu, postaje produžetak vašeg tela – sluša i spremno čeka sledeću komandu.

Plešemo po kiši, ona i ja. Zaljubljujemo se.

21054776135c6bdc8353477724132246_v4_big.

Dunav je svojom snagom sebi kročio put kroz planine i učinio ovaj predeo možda najlepšim vozačkim iskustvom u našoj zemlji.

Ono što nikako ne smete dozvoliti sebi je da skrenete pogled sa puta. To prepustite suvozaču.

Zbog obilnih padavina neretko vas iza svake krivine čeka odron kamenja od bezazlenog do kranje opasnog. Bilo je opasnih situacija, pogotovo kada vozač kamiona odluči da vašom trakom zaobiđe kamen.

Giulia je morala da veruje našim refleksima, a mi smo verovali njenim kočnicama. Niko se nije razočarao.

Razmišljao sam o tom karbonskom kardanu, standardnom na svim modelima, i da li bi me neka loša procena veličine kamena skupo koštala.

Srećom, sve je prošlo bez posledica. Verovatno bi vas više izudarali na parkingu šoping centra.

16911132405c6bdc83705e1617712581_v4_big.

Alfa ne pokazuje znake slabosti. Dizel motor ima dovoljno snage i sjajno je uparen sa automatskim ZF menjačem sa osam brzina (varijante ovog menjača, između ostalih, koristi i BMW Serije 7, kao i Dodge Hellcat).

Dodatno podešavanje ovog tandema u skladu sa uslovima na putu vam omogućava DNA slektor kojim možete izabrati brži odziv na papučicu gasa i jurenje viših obrataja u dinamičnom modu, kao i potpunu smirenost u Advanced Efficiency modu. N je normal, šta više da vam kažem.

Polako se približavamo Giulijinom najvećem "protivniku". Inženjerskom biseru, hidrocentrali Đerdap, koja je zaustavila isti onaj Dunav koji je prosekao sebi put kroz planine.

Davne 1970. godine u rad je puštena ova grdosija koja i danas čini vašu noć svetlom.

Tih sedamdesetih godina Alfa Romeo nam je dao modele kao što su Montreal i GTV, a neverovatni 33TT12 pobedio je na svakoj trci FIA svetskog šampionata.

3873370155c6bdc8394489118682736_v4_big.j

Kako danas izgleda Đerdap i jedan automobil koji može da se ponosi na svoje pretke? Nije loše neke brojeve spomenuti.

Za izgradnju Đerdapa potrošeno je 3.2 miliona kubika betona i 167.000 tona armature, što je otprilike težina 140.000 Giulia samo u armaturi.

Električnu energiju proizvodi šest generatora od kojih je svaki težak 1200 tona (1000 Giulia).

Osovina generatora je u prečniku 1,6 metara, a debljina zida je 20 mm. Pokušao bih da uporedim karbonski kardan sa ovim ali je stvarno besmisleno.

A tek snaga? Potrebno vam je skoro 8000 primeraka ove Giulie sa fotografija da bi barem na sekund bili slični na papiru.

7832354745c6bdc83bbbce430440257_v4_big.j

Đerdap je trijumf čoveka nad prirodom. Impresivna fuzija mašine i građevine koja izgleda nepobedivo.

Ako smo tražili snagu, ovde je opšteprisutna. To su ljudi koji rade i upravljaju, turbine koje primaju udarce Dunava, pumpe koje opslužuju brodske prevodnice, kranovi koji prenose ogromne transformatore i nevidljiva električna energija…

A gde je tu naša saputnica. Ona je trijumf emocija i model koji eksplatiše snagu istih.

Zbog toga, Giulia slobodno sme da pokuca na vrata svojih davno zaboravljenih predaka i sve vas dobro podseti ko je i šta je Alfa Romeo.

Nikada je ne smemo odbaciti i potceniti. Dajte joj šansu i ona će vam uzvratiti. Razvućiće vam osmeh na licu.

Zato ona na parkingu Đerdapa stoji ponosno, nema čega da se stidi. Nežni div koji je ukrotio reku mora da se pokloni pred njom.

Tekst: Vukašin Medić
Fotografije: Vojislav Vujanić

4880189405c6bdc83e9d4c338206004_v4_big.j

Izvor: b92.net






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub