Jump to content


Photo

Istorija (nastanak) JTD agregata


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 03 November 2009 - 09:50 PM

samo za nase naftarice: <_< :D

"- Od početka 1990-ih Magneti Marelli i Centro Ricerche Fiat su počeli sa razvojem novog sustava direktnog elektronskog ubrizgavanja za svoje Diesel motore. 1995 zbog nedostatka tehničkih kapaciteta taj projekt je prodan nemačkom Bosch-u koji ga je dovršio i sada ima sva prava i patente.

Razvili su sistem full elektornskog i direktnog ubrizgavanja goriva, sa varijabilnim pritiskom ubrizgavanja od 150-1350 bara zavisno o režimu rada motora, sa podesivim trenutkom ubrizgavanja, a gorivo se u svakom taktu ubrizgava dva puta, jednom jače a drugi put slabije, a sve kako bi se poboljšala iskoristivost i smanjila buka motora, i taj se sistem ubrizgavanja naziva UNIJET.

Posted Image

Parametre rada motora (kao što su trenutak ubrizgavanja, količina goriva, pritisak ubrizgavanja...) na osnovu podataka sa 20-ak senzora određuje centralna jedinica Bosch EDC15. Sastav se sastoji od pumpe visokog pritiska, koja daje pritisak, rezervoara goriva koji je pod pritiskom, i dizni opremljenih električnim ventilima čije otvaranje kontrolise centralna jedinica ECU, zbog čega je i celi sistem nazvan COMMON RAIL (zajednički vod), a zbog svoje jednostavnosti i učinkovitosti trenutno ga koriste svi proizvođači automobila (osim, cini mi se, VW-a) i postao je defakto standard kod Diesel motora.

Posted Image


- 1997. god. predstavljeni su prvi Fiat-ovi motori koji su implementirali Common Rail sustav ubrizgavanja, a nastali su na osnovi starijih Fiat-ovih 1910ccm 4cilinder (TD100), i 2387ccm 5cilinder (TD125) motora poznatih iz Fiat-a Bravo/Brava/Marea koji su imali indirektno ubrizgavanje i klasično Bosch/Lucas ubrizgavanje sa rotacionom pumpom. Njima su zamijenjeni klipovi, glava motora, i sustav ubrzgavanja čime su nastali novi 1.9 JTD 105ks/77kw i 2.4 JTD 136ks/100kw, koji su prvi Common Rail motori uopste.

Posted Image



Prvi automobil u koji su ugrađeni novi JTD motori, bila je Alfa Romeo 156 čija je prodaja počela u 10. mesecu 1997.

-2000. god. dolazi poboljšana generacija JTD motora 1.9 JTD 110ks/81kw, i 2.4 JTD 140ks/103kw, s razlikom da sada i 1.9 JTD motori imaju varijabilnu turbinu, i zadovoljavaju Euro3 norme. ( ovaj je kao moj)

Posted Image
-2001. god. dolazi još jedna evolucija JTD motora 1.9 JTD 115ks/85kw, a godinu kasnije i 2.4 JTD 150ks/110kw, što se postiglo dodatnom optimizacijom postojećih motora. (kao Ninov i doktorov) isti popuno samo 5ks jaci.



-2003. god. dolaze novi 1.9 16V JTD 103kw/140ks i 2.4 20V JTD 129kw/175ks Multijet motori, sa 4 ventila po cilindru, hidrauličnim podizačima ventila, povećanim pritiskom ubrizgavanja, i ispunjavau Euro4 norme.

Posted Image
Posted Image

MULTIJET sustav predstavlja još jedan korak naprijed u odnosu na prve Common Rail sa UNIJET-om, jer omogućuje 5 ubrizgavanja u jednom taktu čiji broj i trenutak određuje nova centralna jedinica Bosch EDC16, a sve da bi se još više ugladio rad motora, omogućio lakši hladni start, smanjila potrošnja goriva, emisija ispušnih plinova, omogućile bolje performanse...

Posted Image

-2005. god. dolazi zadnja generacija Multijet motora sa povećanom snagom 1.9 JTDM 88kw/120ks, 1.9 16V JTDM 110kw/150ks, 2.4 20V 147kw/200ks"


p.s. preuzeto sa alfisti.hr

#2 siki

siki
  • Alfista
  • 1,573 posts
  • Pol:Male

Posted 03 November 2009 - 09:53 PM

Vlado,a zašto nemogu da vidim slike'
Odličan tekst da se malo podsetimo i obnovimo znanje. :D

#3 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,574 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 03 November 2009 - 09:59 PM

Vlado odlican tekst.
Siki postavlja i slike,ali ide malo sporije.

#4 siki

siki
  • Alfista
  • 1,573 posts
  • Pol:Male

Posted 03 November 2009 - 10:24 PM

Vlado odlican tekst.
Siki postavlja i slike,ali ide malo sporije.


sad vidim-mora da sam uletio u šesnaesterac dok su se ubacivale-ofsajd :mellow:

#5 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,099 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 03 November 2009 - 10:50 PM

Vlado, a ti si to pisao? Ja mislio Siki, nekako sam navikao na njega da povremeno istrci sa novom temom.

Veoma informativan i dobar tekst. Eto, danas sam naucio nesto novo. :mellow:

#6 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,113 posts
  • Pol:Female

Posted 03 November 2009 - 11:09 PM

iskustveno......probala sam 156 JTD i zaista dobro ide,jedino nema onog karakteristicnog Alfinog zvuka,veoma startna,da se tesko primeti da nije benzinac.Mjeti su posebna prica,159 1.9 ide kao nenormalna a 2.4............ povukla me kao sami djavo..........

#7 Sesta166

Sesta166
  • Alfista
  • 20 posts
  • Interesovanja:Coure Sportivo JTD
  • Alfa model:166 2.4 JTD

Posted 02 October 2010 - 01:36 PM

ma 2.4 ubija

#8 ognjen@alfa

ognjen@alfa
  • Alfista
  • 111 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:156 JTD 2001god.

Posted 28 August 2012 - 08:46 AM

Vlado svaka čast za text

#9 Brzi

Brzi
  • Alfista
  • 249 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:ZVECAN
  • Alfa model:147 1.6ts 120ks

Posted 25 October 2012 - 10:37 PM

zna li ko moze li se cistiti senzor pritiska turbine na 159 1.9 16v?

#10 Guest_Vule_*

Guest_Vule_*
  • Guests

Posted 25 October 2012 - 10:47 PM

Što ne bi mog'o? Map k'o map....

#11 Brzi

Brzi
  • Alfista
  • 249 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:ZVECAN
  • Alfa model:147 1.6ts 120ks

Posted 26 October 2012 - 11:10 AM

da ali postoji jos jedan senzor koji meri pritisak koji pravi turbina...?

#12 saracvrle

saracvrle
  • Alfista
  • 496 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:tudji automobili
  • Alfa model:Lancia Seat Dacia Reno i IMT539K

Posted 31 October 2012 - 12:06 AM

Nisi li se zbunio? Taj senzor ili radi ili ne radi,sto bi ga cistio?Senzor slican senzoru pritiska ulja koji ima kazaljku.
Ne mislis li mozda na ventil turbine?

#13 Rik

Rik
  • Alfista
  • 52 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:/

Posted 28 July 2014 - 04:20 PM

Pohvale za tekst! o/



#14 salebus

salebus
  • Alfista
  • 175 posts
  • Lokacija:Batajnica
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 04 August 2014 - 08:17 AM

Lep text, ono kad te neko pita sta je JTD :) da se malo hvalimo :)

#15 milosabs

milosabs
  • Alfista
  • 230 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:NI/NS/BG
  • Alfa model:166 Ti

Posted 09 August 2014 - 01:52 PM

Jedno pitanje,alfa je vec imala 2.4 mjet iz 166-ce,175/185 ks,i za njih kazu navodno da su dobri a onda razvijaju novi agregat od 200 ks za koji se ispostavi los da bi ga potom doterali i izbacili ovaj od 210 ks,lm zar ovaj od 200ks nije usavrsena verzija ovih 175/185 ks i koje su razlike izmedju njih?Znaci li to da ovi od 175/185 ks kao pretece ovog od 200 ks imaju iste odnosno slicne probleme?

#16 Bani_muratovic

Bani_muratovic
  • Alfista
  • 1 posts
  • Lokacija:Ulcinj,montenegro
  • Alfa model:159

Posted 26 April 2017 - 12:03 AM

Pozzdrav svima imam jedno pitanje vozim fiat stilo coupe 85kw 2004 god i volio sam da ga mijenjam za alfu 159 ali ovu koju sam ja nasao za kompenzaciju ona je 2006god 100kw 1910cc pa sam zelio da se posavjetujem se sa vama jer ovo je rijetka masina jer ja najvise bih volio da je 110kw posto nju svi hvale a ovaj agregat i po oglasima rijetko koji ima pa ako bih mogli da mi pomognete bio bih mnogo zahvalan 🙂




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub