Jump to content


Photo

Chip tuning automobila


  • Please log in to reply
193 replies to this topic

#1 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,294 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 22 April 2010 - 02:10 PM

Pre nego bilo sta kazem, odnosno napisem, u vezi ove oblasti auto-industrije, zelim da napravim mali uvod u celu ovu pricu koju cu sagraditi, nadovezujuci textove ove oblasti u buducnosti. Naime, treba reci, za ljude koji nisu upuceni u ove stvari, da “tuning” automobila predstavlja jednu veoma bitnu, slobodan sam reci, citavu granu autoprivrede tamo na zapadu. Jednostavno, ne mozete zamisliti kako to sve funkcionise u, recimo, Nemackoj. Ljudi veoma obracaju paznju na apperance svog automobila, kao i na poboljsanju pojedinih tehnickih kategorija, kao sto su performanse motora, sredjivanje ogibljenja, kocnica, zvuka…itd. Generalno, najnaprednije zemlje u Evropi, po ovom pitanju, su pre svih Nemacka i Holandija. Tu su zatim Francuska (koja je ipak poznatija po majstorima za muziku), Austrija i Italija. Brojne zemlje se ukljucuju na ovo trziste, kao npr. Spanija i Ceska, koja sa tuning-firmama poput MTK i Innotech-a predstavlja potencijalnog ostrog konkurenta. Nisam slucajno izdvojio Nemce, koji su apsolutni fanatici! Tamo imate apsolutno sve. Znaci, radnje koje vrse usluge i prodaju proizvode na ovu temu su bukvalno na svakom cosku i to predstavlja jedan od najunosnijih poslova trenutno, naravno, ako ste dovoljno sposobni i obuceni za to. Svi ste, recimo, culi za firme poput BBS-a, Zender-a, Irmscher-a, AMG-a, Alpine, OZ-racing…itd. Sto se razvijenosti tog segmenta u Srbiji i Crnoj Gori tice, ono gotovo i da ne postoji! Ruku na srce, u poslednje vreme se pojavljuju neke radnje koje nude ovakve usluge i distribuiraju neke od proizvoda, ali……ali!
Posted Image
chip 2 Chip tuningElem, da mi zapocnemu nasu pricu. Kada pricamo o tuning-u, moramo poceti od pocetka, odnosno od najbitnijih i najfundamentalnijih delova automobila – delova za koje se vlasnik najcesce odlucuje da poboljsava. Ovde su misljenja podeljena. Neki smatraju da je izgled automobila uvek na prvom mestu, dok drugi opet smatraju da automobilu prvo treba ‘podariti’ vise snage, zarad visih performansi voznje. Moje subjektivno misljenje je da ce ovi drugi biti u pravu, tj. da automobil prvo treba da ima snagu da bi se potom ‘kitio’ raznim spojlerima, svetlosnim grupama i sl. Konkretno, sta vi imate od dobro ‘upakovanog’ automobila, osim prve impresije, ako on ne moze uzbrdo da izvuce cetvrtom? Ili, jos bolje, sit se ismejem kad na nekim tako ‘prizemnim’ modelima vidim neku “ljutu” oznaku, tipa M kod BMW-a ili tako nesto slicno i, kao, ma najjaci smo! :drinks: U svakom slucaju, pogonski agregat je primaran i od njega cemo poceti. Postoje brojne spravice koje mogu uticati na performanse motora i do sada su to bile uglavnom proizvodi hardware tipa. Znaci, mislim na razne turbo-punjace i njihove nadogradnje, cackanje u samoj unutrasnjosti motora, odnosno obrada raznih osnovnih delova motora, tipa glave, klipova…i sl. Ali ako zelite znacajno da poboljsate performanse vaseg automobila, a da vam iz haube ne viri jedno po metra raznih kompresora kao kod onih americkih Pontiac-a, onda vam preporucujem da procitate nastavak teksta.
Posted Image
chip 3 Chip tuningChip-tuning konkretno predstavlja mogucnost odredjivanja performansi motora pomocu EPROM cipa. Ovo se, dakle, odnosi samo i jedino na automobile sa elektrticnim ubrizgavanjem goriva, sto prakticno znaci da mozete tjunirati i vaseg EFI Juga! :vine: Samo sto ja mislim da niko nikad u istoriji automobilizma nije i niti ce proizvesti cip, koji ce odgovarati nasem Jugicu, ali nema veze… mozda ce se naci neki ‘zanatlija’ na nasim prostorima koji ce ovo sprovesti u delo. Jer generalno ovo ne bi trebalo da bude neka velika mudrolija za jace poznavaoce kompjutera i robotike. Naime, u pitanju je samo jedan malecni cip, odnosno ploca standardnih dimenzija, koji na sebi nosi relativno jednostavan softver. Mada ja se ne razumem u ove stvari preterano, tako da mozda i gresim. Dalje, u vezi ovog cipa, treba reci da se taj cip ugradjuje UMESTO proizvodjacevog, u onu crnu kutijicu glavnog kompjutera ispod haube (kod novijih Audija npr. je to sa vozaceve strane). To je glavni razlog skepticizma ljudi po pitanju tjuniranja motora ovakvim sredstvima. Zasto to proizvodjaci automobila ne nude u nekoj, recimo, dodatnoj opremi svakog modela? Istina je – ne nude je u specifikaciji dodatne opreme, kao npr: “…evo ovde od dodatne opreme imate automatsku klimu, kozna sedista i cip za dodatnih 15 konja…”, ali proizvodjaci ipak rade izmene na cipovima jednog istog motora. To je najbolje objasniti na primeru: U Volkswagen-ovom koncernu imate jednu fabriku i ona se zove Audi. Audi fabrika automobila proizvodi razne modele, a mi cemo na primer uzeti prethodni Audi A3. Audi A3 se nudi(o) sa vise motora, sto benzinskih sto dizelasa. Pogledacemo koji su to benzinci u ponudi. To su motori od 1,6 i 1,8 litara. Zanimljiviji za nas je ovaj sa 1,8 litara. Taj motor, u osnovnoj verziji, raspolaze sa 125 konjskih snaga, uz obrtni momenat od 170 Nm. Kada na takav motor stavite turbo-kompresor, dobicete 150 KS i 210 Nm (oznaka 1,8 T). Sada na scenu stupa nas mali cip. Sledeci u ponudi 1,8-litras je isti ovaj sa kompresorom, ali sa 180 KS i 235Nm?! Naravno, u ‘head-unit’-u je, umesto standardnog, stavljen high-performance cip, sa softverom cija je kriva koordinatnog sistema znatno vislja. Audi se ovde ne zaustavlja, vec na bazi ovog motora gradi sportski motor za S3, koji sa jos ‘zahtevnijim’ ugradjenim cipom i nekim manjim korekcijama na samom agregatu i kompresoru postize citavih 225 KS, sa 280 Nm! Slicna prica je odradjena i na cuvenom Audijevom 2,7-litarskom bi-turbo motoru. Ovakav princip koriste i svi ostali u VW-koncernu, kao i Opel, Fiat i mnogi drugi. Inace, pomocu ovakvog cipa nemacki proizvodjaci automobila ogranicavaju maksimalnu brzinu na 250 km/h, zaustavljanjem daljeg protoka benzina kroz pumpu. Interesantno je da proizvodjaci ne priznaju i ne odobravaju koriscenje ovakvih cipova, verovatno bojeci se brojnih posledica ugradnje istih. Proizvodjaci, i kad ugradjuju te cipove, obicno to rade vrlo, rekao bih, bojazljivo, jer svi ti cipovi ne idu do maksimuma iskoriscenja mogucnosti motora, vec samo do granice koja nema ni najmanju verovatnocu da se motor moze eventualno opteretiti.
Posted Image
chip 4 Chip tuningTa granica se pomera kada su u pitanju proizvodjaci ovakvih cipova, ali za naknadnu ugradnju. Mogucnosti su zaista velike. Kako za benzince, ista stvar postoji i za dizelase, i to posebno za dizelase. Zasto? Dobrih 80% savremenih dizelasa danas dolazi sa ugradjenom turbinom, odnosno kompresorom. A to je jedan od presudnih faktora ako zelite da ugradite ovako nesto u vas automobil – znaci, vrlo je bitno da automobil ima turbinu! Turbina omogucava softveru vecu ‘slobodu’ i ona je glavni razlog za fenomenalne rezultate samog cipa. Kod ovakvih automobila, cip donosi oko 25-30% (nekad i vise) povecanja snage (izrazene u KS i obrtnom momentu), cak uz mogucnost i smanjenja potrosnje goriva za otprilike ½ litra na 100 kilometara! Proizvodjaci kazu da se to postize zahvaljujuci boljem protoku (vremenu protoka) smese kod benzinaca, odnosno vecem pritisku kompresora kod dizelasa. Tako se to manifestuje kod automobila sa turbo-punjacem, dok je situacija kod klasicnih motora drugacija. Kod klasicnih, povecanje snage je samo izmedju 6 i 10%, tako da bi vas ‘novi’ Jugic 1,3 EFI dobio samo oko 5 do 6 novih konjskih snaga. :cheers: Licno smatram da tih 6-10% nije vredno 600-700 evra, koliko cete morati da izdvojite za takav cip, dok je ta cena i visa za turbo agregate. Ali konkretno, kako to funkcionise? Pa, osnovni problem koji se postavlja pred cip jeste uskladjivanje odnosa usisanog vazduha i kolicine ubrizganog benzina. Jednom recju, bitan je sastav smese. Takodje, bitan je i tajming ubrizgavanja citave smese u cilindre. Ceo ovaj, na prvi pogled, jednostavan proces se ciklicno ponavlja, u zavisnosti od stila voznje. Pored ove funkcije, cip u sve ovo uklapa jos i brojne parametre koji takodje u vecoj ili manjoj meri uticu na pravilno odvijanje ovog procesa. To su faktori spoljne temperature, temperature motora i ulja, brzina obrtaja motora, pa cak i vazdusni pritisak. Pravilnom kombinacijom svih ovih faktora, i to u delicu sekunde, dobijamo taj finalni rezultat u vidu vece snage motora. Sledece pitanje koje se postavlja jeste – da li novi cip utice na vek trajanja motora? Ovo je pitanje na koje ni sam ne mogu precizno da dam odgovor. Naime, jedni proizvodjaci kazu da cip izaziva nemerljivo malo habanje motora, dok drugi priznaju da u odredjenoj meri utice na motor. Ali svi se slazu u jednom – na vek trajanja motora najvise utice stil voznje! Ja cu spomenuti jos samo nesto. Vecina proizvodjaca koji rade ove cipove imaju ekstremno rigorozni sertifikat nemackog zavoda za proveru kvaliteta proizvoda, znan kao TUV! To je, verujte mi, najbitniji faktor koji moze uticati na vas, pri eventualnoj kupovini ovakvog proizvoda. Naravno, postoje proizvodjaci koji rade iz bez TUV-a i sa TUV-om i, naravno, velika je razlika u ceni. Postoji prica da je TUV sertifikat veoma skup za dobiti, pa neki proizvodjaci izbegavaju da podvrgnu svoj proizvod testu i kupcima nude takav proizvod znatno jeftinije. Kod nekih proizvodjaca postoji i opcija proizvod sa i bez TUV-a. Uglavnom, sa tim se definitivno ne treba igrati jer vam komad metala velicine par cm2 moze unistiti citav automobil. Zato je vrlo bitno da, ako se odlucite za kupovinu, to i uradite najsigurnije moguce!
Posted Image

Primer:

Alfa Romeo 156 2,4 JTD 150 KS 305 Nm posle tuninga 180 KS i 365Nm.

#2 Mimmy

Mimmy

    Moderator

  • Moderator
  • 3,554 posts
  • Pol:Female

Posted 22 April 2010 - 05:14 PM

:drinks: :cheers:
Samo mala dopuna-ako nameravate da čipujete svoje lutkice ili Gumetina u NS ili Ale u BG.......da ne bi neko,iz najbolje namere,upropastio kompjuter!

#3 g0xy

g0xy
  • Alfista
  • 59 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd-Cerak
  • Interesovanja:Sve sto je lepo
  • Alfa model:Alfa Romeo 155 1.8TS 16v

Posted 03 December 2010 - 11:21 AM

Samo bih se nadovezao na ovu temu,ali po pitanju da li je neko imao iskustvo sa "poboljšanim" čipom.
Ja bih hteo svoj 1.8TS 16v da čipujem,kako bih dobio karakteristike koje bi bile u rangu 2.0TS motora pod haubom (po rečima Raleta Gume).
Prilično bi mi značilo tih nekih 15Nm dodatnog momenta :evilgrin0007: ,a čisto me zanimaju vaša subjektivna iskustva sa čipom.

#4 Stanisa

Stanisa
  • Alfista
  • 92 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Pozarevac
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 2.0 TS 150HP

Posted 24 December 2010 - 08:01 PM

Da li se to chipovanje isplati? Koliko to ostecuje motor zapravo i koliko mu smanjuje rok trajanja... to se ja pitam :arflag:

#5 Guest_Vule_*

Guest_Vule_*
  • Guests

Posted 25 December 2010 - 07:02 PM

Ako je mapa dobra nema opasnosti po motor,e sad koliko se isplati po pitanju ulozeno/dobijeno bar na atmo motoru,pitanje je... :eusa_clap:

#6 licanin

licanin
  • Alfista
  • 14 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 2.0 T.S.

Posted 23 February 2011 - 11:46 PM

Jel moze neki telefon od Gumetine?

#7 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 23 February 2011 - 11:55 PM

065/8327419 ako ga nije promenio.

#8 Mimmy

Mimmy

    Moderator

  • Moderator
  • 3,554 posts
  • Pol:Female

Posted 24 February 2011 - 12:00 AM

http://www.novaspeed.rs/

#9 turbotoys

turbotoys
  • Alfista
  • 4 posts

Posted 04 July 2011 - 09:45 AM

Evo malo da osvezimo temu.Ovde mozete pogledati kako se moze uraditi 1.9 mjet motor

Stage I



Stage II

http://www.youtube.c...feature=related

#10 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 12 July 2011 - 01:48 PM

Utisci nakon cipovanja moje 159-ke:

Predjeno je 2000 i kusur km, po gradu, a najvise na otvorenom, duzi putevi, do cg i do bosne...

Uradjen mali servis u medjuvremenu jer je bilo vreme. Promena je ocigledna, povecana je snaga motoru za 22% sa 150 ks i 320nm na oko 185ks i skoro 400nm. Najbolje se oseti razlika prilikom preticanja, jednostavno ne ostaje bez daha, vuce skroz do 4500rpm, ranije je posustajao posle 4100rpm. Direktniji odziv na gas, jaca ubrzanja, cini mi se da sad trecom vuce kao nekad drugom, a druga brzina kida vrat. Zvuk je reskiji jer je skinut dpf, sve u svemu auto sada ide onako kako je oduvek trebao ici, jednostavno nisu trebali stedeti vec odmah napraviti fabricki ovako podesen auto.

Ako je neko pametan vozac i nije neizivljen, moja topla preporuka jeste cipovanje, naime, ja sam ovo ucinio jer auto nije bio dovoljno jak, falilo je malo rezerve prilikom preticanja. Ako neko planira da se stalno trka po gradu mislim da ce brzo ostati bez menjaca, ja jednostavno nemam tih ambicija i zelja...

Pozitivna strana ovog poduhvata je i potrosnja, naime pala je sa 6.2 na 4.7l/100km na otvorenom, pri opustenoj voznji, a i prilikom ostrije voznje ne prelazi 5.0l/100km. Po gradu je spala na 8.5l sa 9.2l. Mislim da se i iz ovog aspekta poduhvat sam isplati za nekih godinu dana...

Ono sto svakako primenjujem i savetovano mi je nakon cipovanja je da ne treba davati pun gas pri niskim obrtajima (ispod 2000rpm) jer brzo strada plivajuci zamajac. Znam za slucaj unistenog menjaca na 159-ki 40000 nakon cipa. Sve u svemu, motor najmanje gubi, ono sto ce pre otici to su crevo turbine, koje svakako popusti i naravno menjac je osetljiv deo, ali moze on otici i na standardnom autu ako se ne koristi kako valja... I da, ostaviti auto da malo iskulira pre gasenja minut dva...

Na kraju da dodam, pamet u glavu, pa onda cip drinks.gif



#11 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 6,274 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 12 July 2011 - 11:13 PM

QUOTE(Bosko159 @ Jul 12 2011, 02:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Na kraju da dodam, pamet u glavu, pa onda cip drinks.gif
I dupe uza zid - sto kaze narodna izreka xaxa.gif xaxa.gif

Izvini Bosko, morao sam.

#12 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 13 July 2011 - 06:16 AM

Dupe uza zid uvek, ne zna se odakle ovi novi vrebaju, opasna vremena dosla xaxa.gif xaxa.gif

#13 Guest_Sauriann_*

Guest_Sauriann_*
  • Guests

Posted 22 July 2011 - 03:33 PM

možda i ja moju čipnem na 182 hp i 360 Nm pa ima da poletim kad krenem autoputem u zavičaj evilgrin0007.gif

Najverovatnije nakon zamene seta kvačila jer sam počeo i sad da proklizavam pri oštrijoj vožnji po gradu...

#14 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 22 July 2011 - 04:55 PM

To obavezno sredi, pa cipni smile.gif

#15 brdaus

brdaus
  • Alfista
  • 22 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Raca
  • Alfa model:155 TD, 156 sw jtd

Posted 24 September 2011 - 07:45 PM

QUOTE(Mimmy @ Apr 22 2010, 06:14 PM) <{POST_SNAPBACK}>
clapping.gif eusa_clap.gif
Samo mala dopuna-ako nameravate da čipujete svoje lutkice ili Gumetina u NS ili Ale u BG.......da ne bi neko,iz najbolje namere,upropastio kompjuter!

Da li moze broj od Aleta i kolika bi bila cena za alfu 156 JTD 81 kw ?

#16 Mimmy

Mimmy

    Moderator

  • Moderator
  • 3,554 posts
  • Pol:Female

Posted 24 September 2011 - 08:32 PM

Ale 065/49-44-944 pa se raspitaj arflag.gif

#17 Brzi

Brzi
  • Alfista
  • 249 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:ZVECAN
  • Alfa model:147 1.6ts 120ks

Posted 28 September 2011 - 02:27 PM

po meni je isplativo cipovati samo turbo motore,ali samo do nekle, jer je cinjenica da skracuje vek motoru pogotovu kod nas smrtnika jer svi vozimo automobile koji su presli od 200.000km pa na gore.... rolleyes.gif

#18 b_ns

b_ns
  • Alfista
  • 81 posts
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 ts

Posted 02 December 2011 - 10:19 AM

razgovarao sam sa gumetinom u vezi chip tuninga mog auta. na site-u im pise da se tuningom dobija svega 8 ks, i on kaze da to realno jeste to. covek je vrlo posteno nastupio i rekao da su neki klijenti zadovoljni ucinjenim, dok neki nisu i traze da se skine. obzirom da vozim na plin, predlozio mi je da chipujemo plinski kompjuter. tu se takodje ne dobija prevelika razlika u snazi, ali kaze da se oseca da je motor "veseliji". jel neko radio to?

#19 rogaroga

rogaroga
  • Alfista
  • 22 posts
  • Alfa model:159

Posted 20 January 2012 - 12:44 PM

Postoji varijanta i rad na turbini i interkuleru! Tacnije promene se lopatice na turbini i tako se dobija veci pritisak,sa cipom na motoru uz to se dobija nesto ispod 200ks sa mjet motora od izvornih 150. Planiram svoju 159ku,koja je vec cipovana 1.9mjet sa 120ks na oko 145,dopunim i hibridnom turbinom. Dobija se oko 175ks .
Kad je sredim pisem utiske! laugh.gif

QUOTE(b_ns @ Dec 2 2011, 10:19 AM) <{POST_SNAPBACK}>
razgovarao sam sa gumetinom u vezi chip tuninga mog auta. na site-u im pise da se tuningom dobija svega 8 ks, i on kaze da to realno jeste to. covek je vrlo posteno nastupio i rekao da su neki klijenti zadovoljni ucinjenim, dok neki nisu i traze da se skine. obzirom da vozim na plin, predlozio mi je da chipujemo plinski kompjuter. tu se takodje ne dobija prevelika razlika u snazi, ali kaze da se oseca da je motor "veseliji". jel neko radio to?

Cip samo za turbo motore,sto benzinske tako dizel.
Na 1.6 ts gotovo nece biti razlike,ne bacaj pare! smile.gif


#20 kdragan

kdragan
  • Alfista
  • 258 posts
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147

Posted 26 January 2012 - 02:05 PM

QUOTE
razgovarao sam sa gumetinom u vezi chip tuninga mog auta. na site-u im pise da se tuningom dobija svega 8 ks, i on kaze da to realno jeste to. covek je vrlo posteno nastupio i rekao da su neki klijenti zadovoljni ucinjenim, dok neki nisu i traze da se skine. obzirom da vozim na plin, predlozio mi je da chipujemo plinski kompjuter. tu se takodje ne dobija prevelika razlika u snazi, ali kaze da se oseca da je motor "veseliji". jel neko radio to?


Što se tiče benzinca ja sam svog bivšeg punta(1) 55 čipovao(ne preko obd porta nego je morao da se otvara kompjuter i menja čip) i razlike je bilo. Naravno nije kucao za sedište biggrin.gif ali auto je bio malo živahniji i bolje je primao gas. To se desilo pre jedno šta ja znam možda 5-6 godina i auto se i dan danas vozi normalno bez ikakvih problema. Mislim da je brojka od 5,8,10 ili 50ks najmanje bitna, bitno je da si ti zadovoljan dobijenim, a da li se isplati ili ne najbolje ćeš znati kada sedneš i probaš.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!









Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!








ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub