Jump to content


Photo

K&N filter za vazduh


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,484 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 21 April 2010 - 11:17 PM

Filteri za vazduh, to jest zamena fabrickog sa nekim od takozvanih ‘high-performance’ filtera jeste najcesce prvi korak koji ljudi cine u pogledu ‘tjuninga’ svojih automobila. To je, naravno, i savrseno logicno. Modifikacija, odnosno zamena filtera je finansijski najisplativiji poduhvat koji mozete uraditi na motoru Vaseg automobila. Medjutim, da li taj poduhvat zaista ima nekog ozbiljnog efekta? Mnogi kazu da kupovinom nekog od spomenutih ‘HP’ filtera za vazduh, od kojih je zasigurno najpoznatiji onaj marke K&N, 100 posto dobijate barem 5 pa i vise konjskih snaga, 5-10% povecanja obrtnog momenta, a neko bi se usudio da kaze da se redukuje i potrosnja goriva!? Kao prvo, da li je zaista moguce da se neko “odusevljava” sa nekoliko procenta povecanja performansi motora? Treba uvek unapred razmisljati – na primer, kako ce se u stvari manifestovati u voznji to gotovo beznacajno poboljsanje? Dalje u tekstu cemo stici i do odgovora na ova pitanja… Kao drugo, veliko je pitanje da li ce se i tih “garantovanih” 5+ konjskih snaga ostvariti. Realno stanje varira od vozila do vozila i najcesce se (jednostavnom zamenom filtera) i NE MANIFESTUJE. Ono sto proizvodjaci obecavaju, a sto obicno od ovih filtera malo iskusniji kupci traze jeste zvuk. Naravno, i ovde zavisi o kojoj se ‘masini’ konkretno radi, ali je u principu dubok i rezak zvuk ono sto se najcesce dobija primenom nekog od spomenutih filtera.
Posted Image
Nasu pricu o filterima cemo bazirati na proizvodima jednog od najveceg svetskog proizvodjaca istih. U pitanju je americka kompanija “K&N” koja proizvodi i plasira svoje proizvode (‘high-performance’ filtere za sve vrste vozila) sirom sveta, a najzastupljenija je i na nasim prostorima. Prvo nesto malo price konkretno o samom K&N filteru. Veliku razliku izmedju standardnog i ovog filtera cini primena slojeva tkanine/pamuka umesto klasicnog papira. Da bi u potpunosti ispunili funkciju koju svaki filter ovoga sveta ima, standardni papirni filteri moraju biti debljih slojeva i gusce rasporedjenih krilaca. Sasvim logicno, to stvara i veliki otpor vazduhu koji ulazi kroz sistem ali ipak filter radi ono sto mu je i primarna funkcija – zaustavlja dalji prodor svega onoga sto ne bi trebalo da se nadje unutar motora prilikom sagorevalja (prasina, sitni kamencici itd.). Klasicni filteri se sastoje od velikog broja uskih kanala i prolaza kroz koji se vazduh krece i samim tim je vrlo lako zapusiti te iste kanale. Naravno, nikad se nece desiti da se citav filter zapusi i da automobil ostane bez vazduha u smesi, ali je zato njihov vek trajanja vrlo ogranicen i maksimalno na svakih 20000 km je predvidjena njihova zamena. S druge strane, struktura K&N filtera je mnogo “redja” i samim tim vazduh mnogo lakse prolazi do karburatora/indzektora. Po nekoj nasoj logici, ovaj podatak bi upravo trebalo da predstavlja ono “performance” u nazivu ovog proizvoda – vise vazduha ka motoru u principu znaci i vise snage. Teorija i praksa se (najcesce) ne slazu u potpunosti, ali o tome ipak nesto kasnije… Platnena ‘krilca’ koja se nalaze unutar K&N filtera u sebi sadrze nekoliko slojeva, dok je u osnovi (u sredini svakog od ovih ‘krilaca’) aluminijumska plocica koja stiti od deformiteta. Citava ova unutrasnja konstrukcija filtera je premazana tankim slojem ulja koje, u ovom slucaju, cini glavnu funkciju u procesu filtriranja vazduha, odnosno sprecavanja daljeg prodora prasine ka motoru. E, upravo ovde je najvecaprednost ovog filtera nad standardnim. K&N filter ne zahteva zamenu, sto znaci da kada ga jednom stavite u Vas automobil – on tu i ostaje dokle god i sam motor! Ono sto ce biti Vasa obaveza jeste odrzavanje istog. Odrzavanje ovog filtera se svodi na bukvalno pranje i to mozete uciniti sami, ili u nekom od servisa (najbolje u onom gde ste kupili i ugradili filter). Ciscenje filtera se obavlja na svakih 50-60000 km (cesto i mnogo vise!), sto je opet veoma dug interval. K&N filter je potrebno prvo dobro oprati (pozeljno benzinom ili nekim od razredjivaca), drzati izvesno vreme u tecnosti, osusiti i potom naprskati posebnim K&N uljem. Sam proces mozda ne izgleda bas jednostavno, ali je zasigurno jeftiniji od konstantne zamene standardnih filtera. Rigorozni americki testovi kvaliteta su pokazali da je maksimalni vek trajanja ovih filtera izuzetno dug, pa tako i sam proizvodjac daje veoma ‘obecavajucu’ garanciju od cak 10 godina, odnosno milion i po predjenih kilometara!
Posted Image
Dakle, iz prethodnog pasusa se moze videti da je velika prednost K&N filtera u odnosu na standardni ipak vise u samoj funkciji filtriranja nego u domenu performansi. Sto se performansi tice, one se u najboljem slucaju ogranicavaju na onih 5+ konjskih snaga i 5-10% obrtnog momenta. Podaci o poboljsanju performansi znacajno variraju od automobila do automobila, tako da se u nekim slucajevima moze javiti i gubitak konjskih snaga! Postoji nekoliko vrsta K&N performance-filtera, od kojih su najznacajnije sledece dve – 1) oni koji menjaju originalne/fabricke; 2) ‘custom-fit’ univerzalni filteri. Naravno ovi prvi, originalni “u sraf” pasu u kuciste bilo kog automobila, i tu postoji nekoliko razlicitih standarda – stariji modeli sa karburatorom koriste ‘kruzne’ modele, noviji koriste ‘flat’/panelne filtere itd. K&N pravi ove filtere za svaki tip automobila, ali oni najcesce ne donose boljitak performansi motora. Naime, detaljna istrazivanja o uticaju kolicine i nacina protoka vazduha na povecanje snage motora su donela vrlo interesantne rezultate i zakljucke. Pre svega, treba ponoviti da ce motor biti jaci ako je protok vazduha bolji – sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati i najpre cemo kao rezultat dobiti brzi odziv na pritisak papucice gasa. To je sve, naravno, vrlo logicno. Spomenuta istrazivanja su obuhvatala merenja protoka vazduha u razlicitim kombinacijama sistema za dovod. Testovi su pokazali da je kolicina vazduha u protoku ka indzektoru gotovo identicna kod standardnog i kod K&N filtera! Medjutim, objasnjenje za ovakvu pojavu a pritom i veliko iznenadjenje je bio podatak da je protok vazduha bez ikakvog filtera bio tek neznatno veci od onoga sa filterom. To nas dovodi do zakljucka da veliku ulogu u protoku vazduha kroz sistem imaju sami usisnici i velicina ‘intake’-a, a posebno i kuciste u kome se nalazi predvidjeni fabricki filter vazduha! Tek modifikacijom ovih elemenata su se dobili signifikantniji rezultati, ali se isto tako tek tada videla veca razlika izmedju standardnog i K&N filtera. Dakle, primenom (kupovinom) K&N filtera koji ‘naleze’ u vec postojece kuciste u Vasem automobilu Vam najcesce nece doneti apsolutno nikakve beneficije u pogledu povecanja snage. Dobicete samo kvalitetniji filter koji necete morati menjati kao sto to cinite sa standardnim, kao i nesto grublji, “sportskiji” zvuk, ali samo pri vecem broju obrtaja. Druga vrsta, popularni eksterni tj. univerzalni ‘custom-fit’ K&N filteri, “prate” onu moju pricu od malopre. Oni se montiraju nezavisno od polozaja kucista u kome je fabricki filter. Naravno, u slucaju njihove ugradnje, fabricki filter se u potpunosti uklanja dok modifikacijom ili uklanjanjem njegovog kucista se dobija jos malo dodatnih konjskih snaga. Oblik ovakvog filtera je najcesce cilindrican i bukvalno predstavlja ekstenziju na ‘air-intake’ sistemu. K&N custom-fit filter se najcesce ugradjuje negde blizu usisnika ili sto dalje od bloka motora, jer vaznu ulogu u protoku vazduha i njegovom prolasku kroz “prepreke” ima i temperatura. Hladniji vazduh znaci i vise snage, pa je tako bitan aspekt citave ugradnje i izolacija filtera ovakvog tipa. Tek u ovom slucaju cemo dobiti do 5 KS zalihe i 5-10% poboljsanja obrtnog momenta, i to je fizicki maksimum koji se moze izvuci iz atmosferskog tipa pogonskog agregata. Za agregate sa turbo-kompresorima je situacija nesto bolja i moze se ocekivati od 8-10 KS, zavisno od zapremine i snage. Takodje treba znati da ovi filteri realno propustaju vise prasine/prljavstine do motora, ali je to ipak sve u veoma bezbednim granicama.

Posted Image

Posted Image

Ovo je otprilike sve sto bi trebalo da se zna o ovim filterima pre njihove kupovine i ugradnje. Kupovinom bilo kog tipa K&N filtera za Vas automobil sigurno necete napraviti stetu automobilu, ali je pitanje da li cete dobiti ono sto ste zamislili? Ako ste se odlucili za jednostavnu ugradnju, to jest zamenu postojeceg filtera sa K&N-om nemojte ocekivati poboljsanje performansi! Dobicete filter koji cete lakse odrzavati i koji je sigurno kvalitetniji od Vaseg prethodnog, ali pored nesto grubljeg zvuka pri visem rezimu boljitaka vise nema. Tek ako se upustite u nesto komplikovaniju ugradnju ‘eksternog’ K&N modela mozete ocekivati bolje rezultate, ali je veliko pitanje da li se sve to isplati. Pre svega da li se isplati truda, jer i ovakva opcija predstavlja najjeftiniji ‘tjuning-mod’ od svih koje danas mozete primeniti. Standardni filteri (papirni) se krecu od 3-20€; K&N ‘air-box-fit’ je negde oko 100€, dok je univerzalni (najpopularniji model je 57i) negde oko 150€ ali se jos dodatno racuna ugradnja.

#2 ACKO

ACKO
  • Alfista
  • 2 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bar
  • Alfa model:164 V6 3.0

Posted 20 May 2010 - 05:19 PM

pouka znaci. stavite KN bez razmisljanja....

#3 146ts

146ts
  • Alfista
  • 47 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Prijedor
  • Alfa model:146 1.4ts

Posted 09 January 2011 - 03:22 AM

ja na ljeto kupujem k & n ovaj cilindricni ali gdje i kako to je problem..pomoc...i da jel iko stavljao na 1.4ts.cuo sam neke price da zbog ulja se zaprlja protokomer pa rikne...ao sam ispao glup jbg tako sam citao samo...pa pitam vas.kolika je cijena tog filetra koje bi na moj auto dgovarao?

#4 djolecky1992

djolecky1992
  • Alfista
  • 15 posts
  • Lokacija:Arandjelovac
  • Alfa model:147

Posted 08 April 2012 - 11:31 PM

Koji K&N filter da stavim na Alfu 147 1.6 16v 105 konja. I koliko bi kostao...

#5 Dewillex

Dewillex
  • Alfista
  • 729 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 Selespeed

Posted 09 April 2012 - 07:42 AM

Ako nećeš da prepravljaš ništa onda stavi panelni KN za AR147. Ako hoćeš malo da se igraš sa cevima usisa, onda pečurku KN. Ja imam panelni KN već duže vremena.

#6 Nuka69

Nuka69
  • Alfista
  • 28 posts
  • Pol:Male
  • Alfa model:159 1.9jts 2008

Posted 28 December 2012 - 02:14 PM

Ja koristim k&n filter u mojoj 159 u orginalnom boxu gdje je bio njen orginalni filter.Nikad nebi stavio vanjski filter jer unistava air flow sensor i posto je vani grije se od motora i ulazi vruc zrak u motor sto nije nimalo dobro.

#7 baksuz021

baksuz021
  • Alfista
  • 140 posts
  • Pol:Male
  • Alfa model:156 1.9 JTD 16v SW

Posted 24 August 2013 - 07:36 PM

jel ovo pravilno namontirano?http://imageshack.us/photo/my-images/13/eiop.jpg/

#8 Kale88

Kale88
  • Alfista
  • 23 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Srbac
  • Alfa model:147 1.6TS

Posted 17 January 2014 - 01:00 PM

ja imam kod sebe panelni KN za AR147 filter , znaci u originalnom kucistu, vec duze vrijeme,... znaci apsolutno sve je istina sto se toce performansi i zvuka, samo je zvuk malo ostriji i ljepsi pri vecim obrtajima, nema nikakve razlike u performansama, i sto se tice odrzavanja samog filtera to je jedan veeeliki +, natopi u benzin, ispiri, ocisti, premazi KN uljem i teraj do beskonacnosti,... 
A " Baksuz021" sto se tice tvog filtera, ti ces vjerovatno isjetiti razliku u performansama, ali upravo imas taj problem sto ti je filter blizu motora i sto ce ti vuci vjerovatno vise toplog nego hladnog vazduha sto i nije preporucljivo. 



#9 djolee cervello

djolee cervello
  • Alfista
  • 23 posts
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 2.0 selespeed

Posted 29 January 2014 - 01:14 PM

Odmah da kazem da je filter na ovoj slici gore lose postavljen jer uvlaci vruc vazduh i gubi snagu motor zbog toga.Alfa 147 je dosta specificna sto se tice ugradnje pecurke filtera jer nema dovoljno mesta niti ima dovod hladnog vazduha do njega.Zato je najbolje staviti panelni filter u fabricko kuciste i sa time zavrsiti igranje.Ovo sve govorim iz iskustva jer sam probao sve i svasta i bogami platio ceh sa par protokomera.Cim pocnu da vuku topao vazduh protokomer se zaprlja i crkava a posle vam je opcija jedino pokusaj pranja istog ili zamena.Sada imam na autu panelni sportski filter proizvodjaca RAMAIR i prezadovoljan sam.Donesem mi je iz UK i nije skup kao K&N.Smanjila mi se potrosnja za otprilike 1L,dobio sam na dubokom zvuku ispod haube a sto se tice performansi nisam nesto osetio!Toliko od mene :alfa:  :alfa:  :alfa:



#10 brka

brka
  • Alfista
  • 175 posts
  • Lokacija:obrenovac srbija
  • Alfa model:166 2.0v6 turbo

Posted 29 January 2014 - 03:15 PM

Ja sam isto stavio u kuciste,na svoju 166v6tb.samo valja oprati pre toga interkuler,ko ga ima,jer kn ipak propusta sitne cestice koje hoce da se ulepe na isti,ipak svaka turbina baca malo ulja kad se lozi...moj je original kn,oko 100e je kostao,i prezadovoljan sam,u vecim obrtajima fijuce ko da imam dve turbine,dublji je zvuk,pogotovo sestaka,provereno smanjuje potrosnju i povecava snagu,sad mi na plin ide kao sto je isao na benzin pre ugradnje,a na benzin...

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!









Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!








ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub