Jump to content


Photo

Sve O Gumama, Zamena, Zimske. Letnje, Sara ...


  • Please log in to reply
236 replies to this topic

#1 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,574 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 22 May 2010 - 08:26 AM

Dolazak lepog vremena podseća nas da bismo trebali na svoj automobil vratiti letjne pneumatike. Nažalost, taj poduhvat iziskuje za ovdašnje prilike popriličan trošak.
Vođeni čisto ekonomskom računicom ne mali broj vozača se odlučuje da umesto novih guma uzme reparirane, ili kako se to kod nas u narodu kaže protektirane pneumatike.
Mnogi kupci izraubovanih guma pravdaju svoj izbor nedostatkom novca, međutim, cene istih nisu ni tako male. Recimo, polovni pneumatici dimenzija 195/65 R15 koštaju oko 15 Eura i uglavnom se radi o proverenim markama kao što su kontinental, gud jir, mišelin, pireli, danlop. Zasenjeni poznatim brendovima kupci se noseći logikom da je takva i polovna protektovana guma bolja nego nova nekog manje poznatog proizvođača, upuštaju u nerazumnu kupovinu.
Kupovinom takve gume ne dobijate nikakvu garanciju, a jedina stvar koja vam je zagarantovana jeste da niste bezbedni. Danas, kada postoji nekoliko vidova kreditiranja, cena od oko 50 EEura za pneumatike solidnog kvaliteta zaista nije toliko nedostižna. U pitanju su pneumatici proizvođača kao što su "Fulda", "Kumho", "Semperit" ili "Sava". Još manje novca je potrebno za gume marke Tigar, na koje se dobija garancija od tri godine. Podsećanja radi, "Tigar" ima potpisan ugovor sa "Mišelinom" koji će prema nedavnim najavama najverovatnije uskoro biti i većinski vlasnik fabrike u Pirotu.
Još početkom prošle godine, gume su uvožene po principu "prazno za puno". Odnosno, kupovali smo ono što su drugi bacili na otpad. Više je nego jasno da gume koje su na taj način ušle u zemlju nisu prošle nikakav vid kontrole, jer su navodno uvožene radi protektiranja.
Ovakve, takozvane "kvalitetne" gume idu na otpad u Evropskoj uniji iz najmanje tri razloga. Prvi je sledeći: ove gume dolaze iz različitih servisa, gde ih je neko zamenio zbog defekta. Drugi izvor ovih guma jeste u slučaju kada se one skidaju sa slupanih automobila. Konačno, ovakve gume skidaju se sa vozila koja su suviše stara da bi se našla u saobraćaju. Kod nas vlada mišljenje da su te gume skoro isto toliko dobre kao i nove i da su vozači u razvijenoj Evropi toliko bogati da menjaju ispravne gume bez potrebe.

Najveća zabluda

Najveća zabluda od svih jeste oslanjanje samo na vizuelni pregled, a čak ni za tako nešto većina nas nema dovoljno znanja. Bitan deo gume – karkas, od koje zavisi u kakvom je stanju, nedostupan je oku. Moderni pneumatici napravljeni za velike brzine nisu tako otporni na defekte i loše puteve kako se obično misli. Većina vozača zna da je guma koja može da izdrži velike brzine prilično nežna kada je u pitanju vožnja preko ivičnjaka i naših poslovično loših puteva.

Promene koje dolaze na pneumatiku često nisu vidljive, pa kupac stoga pomisli kako je sa gumom sve u najboljem redu. Neki kasno shvate koliko su pogrešili u proceni, odnosno tek onda kada dožive ono najgore. Pored toga, saobraćajna policija sprovodi kontrolu pneumatika samo vizuelno, odnosno meri samo dubinu šare. Ovo, međutim, ni izbliza nije dovoljno, jer na stanje utiče i to kada je pneumatik proizveden – naime, sunce i so posle nekoliko godina značajno umanje performanse. Malo je poznato da su neke polovne gume oštećene ručnim pranjem uz korištenje vode pod pritiskom. Oštećenje nastaje kada se vrh mlaznice suviše približi boku pneumatika. Oštećenje se manifestuje kao krunjenje gume.
Pored svega navedenog, naš zakon je prilično manjkav. Na primer, u njemu se navodi da dubina šare pneumatika po obimu i širini protektora ne smije iznositi manje od jednog milimetra za putničke automobile i kombinovana vozila. Svako ko se iole bavio testiranjem pneumatika tvrdi da je dubina šare od samo milimetar u potpunosti nedovoljna za bezbedno kretanje po mokrom kolovozu, čak i pri malim brzinama. Najgore u svemu ovome jeste to što zakonodavac uopšte nije uzeo u obzir da ti pneumatici mogu biti tvrdi, stari, fizički i hemijski izmenjeni.

Šta je još korisno znati

Eksperimenti sa širim, većim gumama, različitih proizvođača, uopšte nisu preporučljivi. Naime, prilikom konstruisanja ogibljenja, pomoću brojnih testova se traži najpovoljniji odnos između stabilnosti, udobnosti i potrošnje, a nije retkost da se posebno angažuje neki proizvođač pneumatika kako bi se projektovao u potpunosti nov pneumatik, te unapredile vozne osobine datog modela. Frizirani automobili sa širim gumama možda se bolje ponašaju na suvom kolovozu, ali zato je bezbednost značajno ugrožena na klizavom drumu, odnosno znatno su lošije performanse na mokrom od fabrički preporučene dimenzije.
Takođe, ugradnja pneumatika s nižim bokom ima negativne posledice po stabilnost. Naime, na ravnom putu u krivinama se mogu postići veće brzine, ali zato na neravnom asfaltu tvrđa guma više odskače, a što je točak duže u vazduhu slabije je kočenje, ubrzavanje, upravljivost i sveukupno stabilnost.
Kupcu se retko kada daje dovoljno informacija o pojedinim tipovima pneumatika, pa čak i "prevelika" sloboda pri izboru, može biti opasna, i mnogi ne znaju da je izbor gume ozbiljan posao, i da prodavce, kao i vozače, treba dodatno edukovati.
Guma je jeftina u odnosu na ljudski život, i bez obzira na snagu vozila, treba uvek kupovati kvalitetne i nove pneumatike. Pneumatik koji ima dubinu šare od recimo četri milimetra, prolazi tehnički pregled bez ikakvih problema, ali takva guma ne može ni po čemu da se uporedi sa gumom koja ima dublju šaru – pogotovo ne na mokrom kolovozu. Naime, kod prosečne gume sa dubinom šare od tri do četri milimetra, akvaplaning (plivanje gume na sloju vode) je veoma izražen. Inače, polovna guma ne bi trebalo da bude ni u rezervi (domaći specijalitet), a mnogi nažalost nemaju nikakvu
U Njemačkoj je analiziran veliki broj rezevnih guma starih preko pet godina koje nikada nisu upotrebljene. Iznenađujući je bio zaključak. Iako nisu prešle ni kilometar imale su samo zbog starosti značajno umanjena svojstva. Dakle, preporuka je bar jednom u pet-šest godina zamijeniti i rezervnu gumu. Ovo se posebno odnosi na automobile kojima se rezervni točak nalazi u podvozju automobila i direktno je izložen uticaju soli i prljavštine s puta.
Prilikom redovnog servisa potrebno je pregledati pneumatike. Takođe, u našim krajevima poželjno je zimi koristiti zimske gume, a dolaskom proleća ponovo montirati pneumatike za sva godišnja doba.
Inače, kada kupujete novu gumu, vodite računa kada je proizvedena, jer redak je slučaj da su tako dobro uskladištene da ne menjaju svoje karakteristike ni posle tri godine. Dakle, znajte da pravi vozači i kavaljeri nikada ne štede na – gumama i ženama, a zašto, pitajte njih!

#2 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 03 May 2011 - 12:34 PM

Evo usli smo u mesec maj, a ja jos uvek imam dve zimske gume posto sam dve dotrajale letnje bacio. Nemam kad da pisem po forumu, a sve cekam da se konsultujem s nekim oko toga koje izabrati. Dakle, mislio sam da uzmem Pirelli P6 ili P7 jer su, kad god su ucestvovale na ADAC-ovom testubile najbolje (obe testirane prosle godine). I to je za pohvalu, jer Nemci obicno favorizuju svoje proizvode, pa se cesto Vredestein i Fulda jako visoko kotiraju. S druge strane, rezultati testova su jako cudni pa cesto ispada da budu bolje od mnogih renomiranih proizvodjaca neke tamo gume Maloya, Apoll, Uniroyal, Semperit, pa cak i Nokian i Hankook koje ja bas mnogo ne cenim...

Elem, trazim preporuku za gume velike petorke: Pirelli, Goodyear, Michelin, Continental, Bridgestone, eventualno dolazi u obzir i Dunlop.
Ono sto je neki moj izbor je Pirelli, radje P7 ili P6000 nego P6, od ostalih Goodyear Excellence, Michelin Pilot Primacy, eventualno Dunlop SP Sport Fast Response i Continental Premium Contact 2.
Nadam se da necete biti lenji i da ce se javiti neko ko je upoznat sa ovom tematikom ili ko je i sam zainteresovan da je prouci i zbog sebe.

Gume koje me interesuju trebalo bi da budu:
- vrhuskih performansi, odlicno upravljive po suvom i mokrom, kao i u krivinama
- bezbedne i izdrzljive (ne moraju i da traju 10 sezona)
- u drugom planu su mi energy saving i eco friendly
- sara nije presudna, ali kao i svi volim kad je lepa
- buka nije bitna, sigurno ce biti niza od one pri 200 na sat sa zimskim gumama

Bez razmisljanja bih mogao da uzmem P7, ali nesto mi se svidjaju one P6000, a ne znam nista o njima, kakve su, zna li neko? I sta znaci ono cint (cinturato) i four (da li je four season ili 4x4?), koja je razlika izmedju P6000 i P6000P? Koje mesto zauzimaju u Pirellijevoj klasifikaciji? Takodje ne znam nista ni o Goodyear Excellence i Michelin Pilot Primacy, pa ako bi neko mogao da da neki savet...

#3 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 03 May 2011 - 03:32 PM

Licno koriscene-bridgestone Potenza,vrh odlicne,bile na 156,sad su Goodyear Excellence,odlicne stvarno,kad sam kupila Alfu u oktobru 2009,bile su skroz nove,i evo ne mrdaju,narocito su me spasile prosle godine po onim kisnim potopima......Jesu skupe ali stvarno vrede.

#4 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,574 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 03 May 2011 - 04:59 PM

Ja sam najvise za Toyo.

#5 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 03 May 2011 - 06:40 PM

Nino, sa P7 nećeš da pogrešiš. moj auto je sa P7 došao i ITA 2008 god. i dve su mi još uvek na autu. Nisu bučne ni malo, dobro se pokazale i u krivinama i na vlažnom putu.
Sigurno nećeš pogrešiti i sa goodYear ili Toyo, ali neka bude Alfa čistokrvna Italijanka sa Pirelli wink.gif

#6 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 03 May 2011 - 07:00 PM

Doso malopre jedan tip sa nekim besnim BMW-om 3k ccm, nazad ima Potenzu, a napred Efficient Grip pa mi preporucuje ove druge i kaze garantuje mi da cu s njima preci 40000... A ja se nesto smejem i kazem, vidis ove Pirelli P7 na zadnjim tockovima, jos malo ce da izdrze, a uzeo sam ih sa autom, nisu bile nove, preso sam s njima 39000!
Cini mi se da se u Alfe koje nisu GTA ili neka druga sportska varijanta fabricki ugradjuju P7. Nego interesuju me P6000, zna li neko nesto o njima, bolje ili losije od P7? Da li im je onakva sara zbog aquaplaninga?

Mimmy, znas si poso smile.gif Kaze tip kad se Potenza malo ugreje zalepi se za asfalt i nema sanse da prokliza.

Neso, spominjao mi je on i Toyo.

Edited by Nino147, 03 May 2011 - 07:03 PM.


#7 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 08 June 2011 - 03:55 PM

I evo, od danas su na mojoj alfi nove gume, Pirelli P6, 195/60/R15. Uzeo sam sta sam mogao da nadjem, u Nisu trenutno mogu da se nadju samo Michelin, Tigar, Sava, BF Goodrich i neke leve... Do poslednjeg trenutka u konkurenciji su bile i Continental PremiumContact2, dok Pirelli P7 nema na trzistu u odgovarajucoj dimenziji, a P6000 (koje su bile moj favorit) uopste ne mogu da se nadju...
E sad me brine nesto drugo, da li sam uzalud bacio novac jer izgleda da imam mnogo veci problem sa autom - nece da vuce.
http://www.alfisti.r...?showtopic=1216

#8 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 08 June 2011 - 04:57 PM

A koje su ti dimenzije? Kako nema P7? blink.gif

#9 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 08 June 2011 - 05:51 PM

Bogami Excellence kuckuc u drvo,odlicne i dalje.Kad dodje vreme za zamenu ili one ili Bridgestone Potenze......sto je sigurno sigurno je.

#10 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 08 June 2011 - 07:54 PM

P7 nema u visini 60, cini mi se samo neke niskoprofilne... Excellence mislim da takodje nisam nasao u toj dimenziji ili ih ima na sajtu, nema na lageru... Excellence bih uzeo, Potenzu definitivno ne.

#11 Srdjan

Srdjan
  • Alfista
  • 55 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Vranje

Posted 08 June 2011 - 08:17 PM

QUOTE(Nino147 @ Jun 8 2011, 08:54 PM) <{POST_SNAPBACK}>
P7 nema u visini 60, cini mi se samo neke niskoprofilne... Excellence mislim da takodje nisam nasao u toj dimenziji ili ih ima na sajtu, nema na lageru... Excellence bih uzeo, Potenzu definitivno ne.



Samo nemoj Fuldu carat progreso da uzimas - tvrda i nucna guma - definitivno nije za Alfu (ja se za,,o)

#12 yuhica

yuhica
  • Alfista
  • 873 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bg-Zemun
  • Alfa model:Alfa romeo 147 1.6 TS 105 CV 2003 5P

Posted 10 June 2011 - 10:25 PM

Ja trenutno na mojoj bambini napred vozim michelin energy saver,a nazad michelin energy,mogu reci da sam zadovoljan,mada je malko tvrdja guma,ali i po kisi su odlicne.Dok sam recimo na puntu furao sve cetiri bridgestone potenza i sto rece Mimmy stvarno extra guma ali stvarno.


#13 brdaus

brdaus
  • Alfista
  • 24 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Raca
  • Alfa model:155 TD, 156 sw jtd

Posted 11 October 2011 - 08:59 PM

Imao sam vremena da pogledam ADAC test zimskih guma pa vam prenosim rezultate testa, sa napomenom da se ja ovog testa drzim vec godinama i nikada se nisam pokajao.
Evo preporucenih guma za sezonu 2011/2012


1. Continental ContiWinterContact TS830
2. Goodyear UltraGrip 8
3. Semperit Speed-Grip 2
4. Dunlop SP Winter Sport 4D
5. Michelin Alpin A4
6. Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3

Sve ove gume su dobile ocenu vrlo-dobar. Nema guma sa ocenom odlican.

Guma se bira po klimatskoj zoni, tj. po tome koji vremenski uslovi najvise preovladavaju u vasoj sredini. Tako da :

Goodyear UltraGrip 8 se najbolje ponaša na mokroj podlozi
Continental je pri vrhu lestvice na svim podlogama, te je na taj način i model ContiWinterContact TS830 zaseo na prvo mesto.

Ja sam se odlucio za Semperit Speed Grip 2 jer sam ga pronasao za 6.300,00 din. a odgovara mi za uslove koje imam u Sumadiji.
Nadam se da sam vam malo pomogao i skratio muke pretrage po netu.






#14 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 11 October 2011 - 09:40 PM

Nema Bridgestonki??? ohmy.gif

#15 Danpil

Danpil
  • Alfista
  • 279 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Smederevska Palanka
  • Alfa model:147 1,9jtd

Posted 11 October 2011 - 09:49 PM

Hvala za info eusa_clap.gif

#16 Brzi

Brzi
  • Alfista
  • 249 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:ZVECAN
  • Alfa model:147 1.6ts 120ks

Posted 12 October 2011 - 07:09 PM

Kakav savet , i ne razumem kome bi i zbog cega bio potreban, za ravnicarske predele bilo koja zimska guma samo da je nova , ko ima para Michelin , a kome treba iskljucivo za sneg SAVA sto je po meni naj naj kompromis cena kvalitet

Edited by Brzi, 12 October 2011 - 07:10 PM.


#17 jopa030

jopa030
  • Alfista
  • 95 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bor
  • Alfa model:Alfa 147 1.6 TS 120hp

Posted 12 October 2011 - 10:10 PM

Od kada po zakonu treba da se imaju zimske? Naravno necu sigurno ispostovati to nego pitam onako xaxa.gif

Edited by jopa030, 12 October 2011 - 10:10 PM.


#18 kdragan

kdragan
  • Alfista
  • 258 posts
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147

Posted 12 October 2011 - 11:07 PM

^^ i da li mogu M+S ili moraju iskljucivo zimske da se koriste?

#19 Dewillex

Dewillex
  • Alfista
  • 729 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 Selespeed

Posted 13 October 2011 - 07:27 AM

QUOTE(kdragan @ Oct 13 2011, 12:07 AM) <{POST_SNAPBACK}>
^^ i da li mogu M+S ili moraju iskljucivo zimske da se koriste?


Nesrećo oznaka m+s je za zimsku gumu i znači mud + snow. Jesi naručio ono

Moja obuvena u sve četiri Barum polaris. To je ustvari kontinental ali barum.

Edited by Dewillex, 13 October 2011 - 07:29 AM.


#20 yuhica

yuhica
  • Alfista
  • 873 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bg-Zemun
  • Alfa model:Alfa romeo 147 1.6 TS 105 CV 2003 5P

Posted 15 October 2011 - 03:00 PM

Od 1.novembra je obavezna zimska obuca,ja se jos uvek lomim izmedju kleber krisalp hp2 ili sava eskimo s3!Kazu da je sava extra po snegu ali da je kleberka mnogo udobnija po kisi i suvom!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub