Jump to content


Photo

Alfa Romeo Pandion


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 thedoctor

thedoctor

    thedoctor

  • Administrator
  • 1,611 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Giugiaro

Posted 07 April 2010 - 04:41 PM

San koji Bertone sanja za Alfa Romeo

Posted Image


Nakon dve godine nepojavljivanja na međunarodnoj sceni, Bertone se vratio na Ženevskom sajmu automobila, predstavljanjem Alfa Romeo Pandion Koncept automobila koji predstavalja agresivan ali i lep coupe dizajniran u čast stogodišnjice postojanja fabrike Alfa Romeo.

Alfa Romeo Pandion Koncept je ekstreman i kontraverzni sportski auto u tipičnom Bertone stilu. Veličine ovog koncepta (4620 mm dužina, 1971 mm širina, 1230 mm visina, 2850 mm medjuosovinsko rastojanje) smešatju ga kompaktne sportske automobile, ali i pružaju osecaj prostora u enterijeru. Agregat koji sve pokreće je 4,7 litarski osmocilindras sa 450 KS, preuzet iz modela 8C.

Ovo je prvi koncept automobil koji je producirao Mike Robinson u svojoj novoj ulozi dizajnera i direktora robne marke Bertone. Pravi Auto Snova, Alfa Romeo Pandion Koncept zauzima svoje mjesto koje mu sa pravom pripada kao istorijskom članu Bertone Alfa Romeo porodice, automobila koji su uvek bili ikone stila, koji utiču na istoriju automobila i italijansko umeće kao i njihov izvrsni kvalitet dizajna, dokazuje da su neosporno merila za celokupnu autoindustriju.

Ime mu dolazi od životinjskog sveta, Pandion haliaetus je naučno ime za Osprey: morski orao koji se gnezdi i živi u priobalnim područjima. Dizajneri, predvođeni Mike Robinsonom, našli su inspiraciju u krilu ovog predatora i stvorili spektakularni mehanizam otvaranja vrata, a u orlovom facijalnom izrazu nove i sveže detalje za karakterističan Alfin izgled, koji je sada projektovan u novoj eri dizajna. U gotovo stogodišnjoj Bertone tradiciji, ovo nije prvi put da su prirodne znamenitosti nadahnule imena koncept automobilima. Dovoljno je setiti Corvair Testudo (1963) i ne slučajno, Alfa Romeo Canguro (1964), Carabo (1968) i Delfino (1983).

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Dizajn: početni koncept

Alfa Romeo Pandion Koncept nategnut i mišićava tela rezultat je originalnog tumačenja značke Alfa Romeo, gde čovek koga jede zmija predstavlja atrakciju elegancije (ono što zovemo 'Skin'), dok aristokratski krst simbolizuje skup racionalnih misli, tehnološki aspekt (ono što zovemo 'Frame'). Prema ovom tumačenju, Alfa Romeo Pandion Concept dizajn je, kao i svaka Alfa, savršena sinteza između kože i skeleta, idealna ravnoteža proizlazi iz napetosti između suprotnosti: tehnologije i senzualnosti, racionalnosti i instinkta, arhitekture i skulpture, strukturalizma i organizma, industrijske izvrsnosti i odlične izrade.

Dizajn Alfa Romeo Pandion Koncept se temelji na konceptu koji Robinson naziva: 'Skin & Frame' - novo tumačenje inherentne dvojnosti u 100 godina starom Alfa Romeo logotipu. Prema ovom tumačenju, energija prisutna u svakoj Alfa predstavlja Pandionovu kičmenu strukturu (ili' Frame '), koja ulazi u dubinu automobila u obliku slova V na grilu i ide do branika u repu koji se takodje zavrsava V oblikom, prelazeci kroz enterijer kao vizualno estetski strukturni element koji podržava jezgro školjke (ili 'Skin').

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Dizajn: detalji na koje treba računati

Prednji kraj Alfa Romeov Pandion Concepta ima dugu i izvajanu nagnutu haubu koja stvara ono što su, za sve namere i svrhe, kao masku ili kacigu nosili gotovo svi drevni ratnici. Alfa Romeo 'osećaj', odmah je prepoznatljiv na prvi pogled, i ne dopušta nimalo retro nostalgije i gleda u budućnost s revolucionarnom i poetičnom elegancijom. Nema sumnje da ova Alfa izgleda kao ni jedna do sada. Tipični Alfa farovi su zakopani duboko u strukturu rešetke T-oblika, naglašavajući širok stav impresivnog coupéa. Četiri bele svetlosne pruge privlače oči znatiželjnih posmatrača, dve pozicije iznad svetla i dva svetla za maglu ispod, stvaranju virtualnu bi-površinu svetlosti u toku noći. Poznate rešetke Alfinog skudeta su jedva vidljive ovdje, nudeći referencu za novi, a opet istorijski i legendarni identitet. Prednja rešetka puna je hiljadama sićušnih prepletenih lopatica koje doprinose novom Algoritamskom dizajnu.

Alfa Romeo Pandion koncept ima profil pravog sportskog automobila, bez prostora za kompromis. Arhitektura konstrukcije je tipa taksi pozadine što znači da je prostor za putnike poguran prema zadnjem delu automobila, duga hauba pomera vizuelni centar automobila bliže zadnjoj klupi. Bočna linija vizualno i estetski spaja prednji kraj sa oštricama u zadnjem braniku, pomoću ekstremno dugog fluidnog bočnog stakla koje se proteže od prednjeg do zadnjeg luka oko točkova pri čemu se poboljšavava ionako odlična vidljivost ovog nisko-profilnog sportskog kupea. Kod sportskih automobila je tradicionalno teško izaći,tako da je ova važna ergonomska poteškoća olakšana uz dodatak širokog otvaranja vrata da bi se kompenzovala niska linija krova. Ovaj dizajnerski trik ne samo dodaje atraktivnu vizuelnu podelu između gornjeg i donjeg dela karoserije, već nudi i isto tako neverovatan panoramski prozor za putnike unutra. Jake dijagonalne svetlo-tamne podele u bočnom zadnjem delu naglašavaju moćni izgled zadnjih točkova i privlače posebnu pažnju na skriveni mehanizam otvaranja vrata.

Zadnji kraj predstavlja markantni niz kristala koji su poput oštrice koje se prepliću u raznim širinama i dužinama, i štrče u prostor. Zadnji deo vozila, u stvari je beztelesnog i neobičnog izgleda, predstavlja metaforu repa komete. Ovaj 'dematerialization' fenomen je generisao automobil od strane oblika instinktivnog pokreta, što znači da automobil izgleda kao da se kreće čak i kad miruje. Tu su i dva mala fiksna bela štita ispod zadnjeg branika koji drže četiri izduvne cevi, kreirajući vizualno nastavak belih bočnih ploča koje izgledaju kao da su zaokrenute prema automobilu. Zadnja svetla su potpuno integrisana u organski splet krila i nestaju kada su isključena. Novi Alfa Romeo osećaj je opet vidljiv i na zadnjem delu automobila sa istim oblikom slova V branika kao u prednjem delu vozila, putuje celom dužinom karoserije, formirajući moćnu virtualnu, Alfa Romeo kičmu.

Vrata, kao i u mnogim drugim Bertone dizajniranim remek delima ( 1968 Alfa Romeo Carabo, 1970 Lancia Stratos 0, 1972 Lamborghini Countach, pa i 2007 Fiat Barchetta), otvaraju se na vizualno upečatljiv način. Šarke smeštene praktično iznad zadnjeg točka predstavljaju veliku novost u svetu dizajna, i otvaraju se za 90 stepeni zaokrenuta u odnosu na standardna "lambo" vrata. Kada su u potpunosti otvorena, njihova visina dostiže čak 3.6m. Ovo rešenje je spektakularan dizajn uglavnom za glamur, vraćaju 'vau' faktor u današnju automobilsku industriju. Koristeći se ovakvim dizajnom Alfa Romeo je uspeo da smanji nedostatak koji imaju svi moderni super-sportski automobili, a to je otezano ulaženje i izlaženje iz automobila, time što je ograničavajuću visinu nadoknadio korisnom širinom. U slučaju nezgode koja rezultuje 'roll-over' situacijom, vrata se odvajaju od automobila tako da putnici mogu lakše izaći iz automobila.

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image


Enterijer: minimalistički glamur

Oblik koji Alfa Romeo Concept Pandion daje osećaj života su rezultat dizajna studija i imaju za cilj stvaranje organske celine, želje da se osigura kontinuitet između enterijera i eksterijera, savršen balans između arhitektonskih formi i spektakularnih oblika živih organizama. Dizajnerski jezik koji se koristi za stvaranje putničkog prostora rezultirao je stvaranjem fluidong okruženja, zbog elemenata koji kao da su odrasli spontano, a ne kao da su projektovani ili pripremljeni. Ovakav vid izražavanja, nevidjen do sad, dobio je svoje ime, algoritmički dizajn. Koncept, preuzet iz sveta matematike, pokazuje organsku alternativu tradicionalnom dizajnu i "propagiranje slučajnih obrazaca".

Prilikom prosmatranja unutrašnjosti Alfa Romeo Concept Pandiona, prva stvar koja privlači našu pažnju su prednja sedišta. Izgled je tipičan za alfine kupee, 2+2 sedišta. Dok je zadnja klupa klasični 'dodatni prostor ", prednja sedišta su dve neverovatno tanke (30 mm) ergonomske ležeće stolice. One su ljuske od ugljeničnih vlakana (koji oponašaju stil automobila - exoskeleton ili 'koža') prekrivene Technogel® sa pozadinskim osvetljenjem sa reLIGHT® tkaninom, koja odgovara obliku vozača i telu putnika. Princip koji je inspirisao dizajnere je 'nulta gravitacija ", odnosno toplo i prijatno okruženje koje će preneti osećaj poboljšanog kvaliteta života na prvi pogled, ali ... sa nultom gravitacijom. Zapravo, sav nameštaj unutar putničke kabine ima tendenciju da pluta vizualno, okružen magijom plavog svetla. Iza svih tih minimalističkih izbora ipak leži pažljivo proučavana ergonomija: sedišta su rezultat savršenog sklada između visokih performansi, fleksibilnosti i lakoće. Čist pod je osvetljen u istoj 'bazen plavoj' boji sedišta, nudeći spektakularni vizualni nastavak pohotnih sedišta sa svojim 'fluidnim' konturama, gde se vozač i suvozač mogu osećati zaštićeno u atmosferi glamurozne ljuske.

Volan upravljača je jasno da potiče od sportskog automobila, dok su kontrole slične onima kod Alfa Romeo trkačkih automobila, s dva analogna sata postavljena direktno na stub upravljača. Tri od četiri LCD ekrana nude pogled na zadnji deo putničke kabine (dva sa strane, jedan na vetrobransko staklo), pa su i direktno povezani sa spoljašnjim video kamerama kao zamena za retrovizore koji su obično postavljeni van automobila. Največi ekran (9") smešten u centru u sredini je konzole, a nadomak putnika kao i vozača, prikazuje informacije o sistemu automobila (klima uređaj, ozvučenje, Sat Nav, itd. ... ).

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Zaključak

"Mi hodamo po otiscima divova". To je moto firme Bertone, aludirajući na divove kao Giovanni i Nuccio Bertone. Međutim, hodajući njihovim stopama, ne znači njihovo kopiranje već naprotiv. To znači primenjivati njihova znanja samo kao smernice za dalji napredak. Od naših dizajnera tražimo samo da slede potpunu kreativnu metodu, gde mogu istraživati pojave koje su naizgled sasvim nepovezane jedne sa drugima i pokušati ih primeniti u automobilskoj industriji.

Medjutim istraživanje dizajna nije dovoljno. U Bertone-u proučavamo pojmove, i zato je svaki dizajn rezultat ili skup inovativnih ideja ili novi fenomen. Mike Robinson, dizajner i direktor robne marke Bertone ima svoj komentar: 'Automobili su poput filmova: oni moraju ispričati priču da bi odneli pobedu nad ljudima. Najbolji auto dizajneri su nužno i izvrsni pesnici kada je reč o njihovim proizvodima, bilo da je reč o koncept automobilima ili masovnoj proizvodnji, svi ispoljavaju sposobnost da okupe fascinantne ideje iz svih sfera, iz svih krajeva sveta, kako bi ih spojili i pretvorili u nove i velike priče. To je ono što smo pokušali da uradimo sa Alfa Romeo Pandion Concept-om."



Mogu samo da dodam >

What a ART, what a AUTO, What a ALFA...

#2 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,686 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 07 April 2010 - 04:43 PM

Bravo Doc, za ovo je trebalo dosta vremena utrositi. Svaka cast!!!

#3 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 07 April 2010 - 06:03 PM

:arflag: :) :o

#4 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,920 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 12 September 2010 - 08:27 PM

Carabo (1968)


E... u tom zecu leži grm! Ne znam da li je iko uradio bolji futurizam ikada ne samo u svetu auto industrije, već generalno u bilo kojoj grani koja se oslanja na neki vid umetnosti!
Do duše, to je model koji zaslužuje odvojenu temu, ali... treba iskopati podatke o njemu. Sve što znam je to da je u pitanju koncept iz 1968 i da ga je dizajnirao legendarni Marcello Gandini

Za 1968-nu je to mnogo, MNOGO i previše (po meni)...

Attached File  Marcello_Gandini.jpg   164.13KB   9 downloads

#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,686 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 12 September 2010 - 08:52 PM

http://en.wikipedia....fa_Romeo_Carabo

Evo ti za pocetak pa citaj. Meni ne treba da kopam, uskoro i tema o ovom konceptu!

#6 Nesko TS

Nesko TS
  • Administrator
  • 23,074 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Alfa model:Ex 145 1.4TS `98; Ex 147 1.6TS 105KS 2001, Now 156 1.9JTD

Posted 28 December 2010 - 01:06 PM


Edited by thedoctor, 10 March 2011 - 12:07 AM.


#7 lemymaster

lemymaster
  • Alfista
  • 48 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Futog

Posted 10 January 2011 - 05:39 PM

OVO SAM NASAO NA hrvatskom SAJTU MSM DA CE TE RAZUMETI


Alfa Romeo otkriva novu reklamu u kojoj glavnu ulogu ima koncept Pandion, koji je predstavljen još u ožujku na sajmu automobila u Ženevi. Pandion za pogon koristi motor posuđen iz modela 8C Competizione, odnosno 4,7-litreni V8 monstrum.

Koncept Alfa Romeo Pandion, za što je zaslužan poznati Bertone Design, predstavljen je još u ožujku ove godine na sajmu automobila u Ženevi, a sad je stigla reklama u kojoj je glavni protagonist upravo dotični koncept, smješten u futurističko okruženje. Dizajn koncepta Pandion inspiriran je orlom, najpoznatijom od svih ptica grabežljivica, a porijeklo Pandiona odaju obrnuto postavljena "scissor" vrata i ostali dekorativni elementi na karoseriji.

Alfa Romeo Pandion ispod poklopca motora skriva 4,7-litreni V8 s 450 KS i 470 Nm, odnosno dorađeni motor s poznatog modela 8C Competizione. S masom karoserije od samo 1.000 kg, Pandion zasigurno omogućuje impresivne performanse, no nitko se nije potrudio otkriti iste javnosti. Koncept Pandion izrađen je u čast 100. obljetnice Alfe Romeo, a pojedini dizajnerska rješenja možemo očekivati na nasljedniku modela 159.




Mislim sta reci? :) :arflag: :arflag: :arflag:

Attached Files



#8 thedoctor

thedoctor

    thedoctor

  • Administrator
  • 1,611 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Giugiaro

Posted 18 October 2011 - 08:22 PM






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub