Jump to content


Alfa Romeo 75/Milano


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Guest_Vucko_*

Guest_Vucko_*
  • Guests

Posted 07 March 2010 - 10:54 PM

Alfa 75 koja je na severnoamerickom trzistu prodavana kao "Milano",predstavljena je maja 1985-te kao zamena za Giuliettu,a dobila je ime povodom 75 godina postojanja Alfa Romea. Proizvodnja je tekla od 1985 do 1992,prodaja je bila vrlo uspesna pa je za tri godine proizvedeno 170000 primeraka,a do kraja proizvodnje(1992),napravljeno je oko 187300 75-ica. Alfu 75 je dizajnirao Ermanno Cressoni.
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Skoro celokupnu mehaniku 75-ica je nasledila sa Giuliette,koja je inace transaxle Alfa,a vise o njima mozete procitati OVDE.
Na pocetku proizvodnje su ugradjivani: 1.6,1.8,2.0 i 2.5 V6 ,i turbo dizel 2.0 sa intercooler-om,pravljen od strane VM Motori. 1986 je predstavljena Turbo verzija Alfe 75 sa 1.8 Turbo motorom koji je imao elektronsko ubrizgavanje,1.8 Turbo je koristio Garett T3 turbo punjac,i imao je intercooler.
1987 je u paletu motora dodat 2.0 Twin Spark motor (kao zamena za 2.0 karburator) sa po dve svecice po cilindru,dve bregaste u glavi,elektronskim ubrizgavanjem goriva i varijabilnim tajmingom usisnih ventila,sa 146 ks. Uz njega je dodat i 3.0 V6("razbusen" 2.5),koji je proizvodio 185 ks,3.0 se ugradjivao u America verziju 75-ice,ali ona je jedino imala branike i rezervoar kao Milano verzija za Americko trziste. 75 America je bila Evropska verzija Alfe 75 Milano.
U Americi je jedino bio dostupan 2.5 V6,od 1987 do 1989.
2.5 V6 (2.5 QV ili 2.5 6V iniezione)se u Evropi zvanicno prodavao od 1985 do 1987,ali neke od njih su prodavane i do 1989.
Inace 3.0 V6, Twin Spark i 1.8 Turbo su imali "limited slip" diferencijal.
Posted ImagePosted Image

1988 paleta motora je ponovo pretrpela izmene,1.8 sa karburatorom je postao 1.8ie,dobio je Motronic ubrizgavanje,tada je u paletu dodat i jedan veci turbo dizel,2.4 sa 110ks,takodje pravljen od strane VM Motori. 1989 1.6 karburator je takodje dobio Motronic ubrizgavanje, i 1990 1.8 Turbo i 3.0 V6 dobijaju malo vise snage. 3.0 V6 umesto L-Jetronic,dobija Motronic ubrizgavanje, i njegova prodaja pocinje u Americi u "Milano Verde" verziji.
1.8 Turbo postaje dostupan u America verziji,ali ne i na Americkom trzistu.
Posted ImagePosted Image
Nesto vise o Milano verziji,ove promene su bile obavezne za Americko trziste,Milano se spolja najvise razlikuje od ostalih zbog "America" branika sa gumenom harmonikom na bocnim stranama branika,a ispod branika se nalazio amortizujuci materijal,ostale izmene su: pozicije u bocnim stranama branika,cev zadnjeg izduvnog lonca ne izlazi na sredini nego levo ili desno,rezervoar od 67 litara je premesten iza zadnjeg sedista i tako smanjuje zapreminu gepeka sa 500 na 300 litara i ojacanja u vratima i gepeku.
Milano je takodje imao drugacije pakete opreme u odnosu na evropsku verziju,paketi opreme su bili: Milano Silver,Milano Gold i Milano Platinium.
Pored dodatne opreme u vidu automatskog trobrzinskog menjaca,sibera,elektricnih retrovizora itd,osnovna oprema je bila: ABS,cruise control,zadnji elektricni prozori,klima i slicno...
Osim toga,Milano je imao malo izmenjenu intrument tablu,neke od tih izmena su:brzinomer je bio u MPH,pritisak ulja u PSI,temperatura u F, i kao zadnja izmena bio je Alfa Romeo control na kome je dodata lampica sigurnosnog pojasa.
Posted ImagePosted ImagePosted Image
Dodao bih jos par stvari,Alfa 75 je imala Alfa Rome control, tj. panel sa raznim indikatorima(kao sto su nivo tekucine za pranje vetrobrana,podignuta rucna i sl.),osim toga tu je postojao digitalni sat,indikator otvorenih vrata itd. Alfa control je imao i lampicu kojom bi se ocitavala greska u sistemu ubrizgavanja. 75-ica je teska od 1100 do 1300kg,u zavisnosti od motora i opreme. Inace Alfa 75 je zadnja Alfa napravljena pre preuzimanja fabrike od strane Fiata,a naslednik 75-ice je Alfa 155.
I na kraju malo podataka o motorima:

1985:
1.6(1570) Carb,109ks,146Nm
1.8(1779) Carb,118ks,170Nm
2.0(1962) Carb,126ks,183Nm
2.0(1995) TD,94ks,192Nm
2.5(2492) V6 injected,154ks,206Nm

1986:
1.8(1779) Turbo,153ks,226Nm

1987:
2.0(1962) TS,146ks,186Nm
3.0(2959) V6,185ks,250Nm

1988:
1.6 ie cat,103ks,140Nm
1.8 ie,121ks,157Nm
2.4(2393) TD,110ks,235Nm
3.0 V6 cat,185ks,250Nm

1990:
1.6 ie,106ks,137Nm
1.8 Turbo QV,163ks
2.0 TS cat,145ks,186Nm
3.0 QV,190ks,250Nm(Ovaj motor nosi motronic ubrizgavanje zbog kog i ima povecanu snagu,model 75-ice koji nosi taj motor,zove se "Potenziata".(Unapredjeno)

Edited by Vucko, 07 March 2010 - 11:02 PM.


#2 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 08 March 2010 - 08:17 PM

:blink: :rolleyes:

#3 Guest_Vucko_*

Guest_Vucko_*
  • Guests

Posted 13 March 2010 - 03:55 PM

Dodao bih i ovo:


Ako mu ovde nije mesto,izmestite ga... :P

Edited by Vucko, 13 March 2010 - 03:55 PM.


#4 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 03 July 2011 - 12:43 AM

1986 na salonu automobila u Torinu predstavljen je i prototip Alfa 75 Turbo Wagon, dizajniran od strane Italijanske firme "Rayton Fissore", preteča 156 SportWagon. Međutim, kada je Fiat preuzeo Alfu, ovaj projekat je ukinut. Predpostavljam da je u njemu bio 1.8 Turbo iz 1986 god.





Ipak 1987 napravljen je 75 Sportwagon 2.0TS u limitiranoj seriji od 500 kom.






Ispavka Vule, za 7 godina, koliko se proizvodila, napravljeno je 386,767 primeraka. Za prvih tri 236,907 komada.











#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,965 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 03 July 2011 - 06:58 AM

O proizvodjacu automobila Rayton Fissore smo Nesa i ja culi dosta toga i imali prilike da se uzivo sretnemo sa bar delom "njihove" proizvodnje ali to nije za ovu temu sad.gif. Inece su veoma interesantni kao proizvodjaci, dosta toga se svodi na pricu: "da li ste znali?".

#6 saracvrle

saracvrle
  • Alfista
  • 496 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:tudji automobili
  • Alfa model:Lancia Seat Dacia Reno i IMT539K

Posted 04 July 2011 - 05:37 PM

Ko voli 75-icu ima jedna na carini u nisu.Cena joj bila 40000din,na sledecoj licitaciji bice i niza.

#7 zlatan

zlatan
  • Alfista
  • 8 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:bg-banjica
  • Alfa model:147

Posted 29 October 2011 - 01:33 PM

75-ica je objasnila u top giru! amin.gif

#8 elas

elas
  • Alfista
  • 238 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:156 sw 1.9 jtd

Posted 08 January 2013 - 11:32 PM

75 turbo tcc

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub