Jump to content


Photo

Alfa Romeo serija 2ooo


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,703 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 03 March 2010 - 03:59 PM

Posle II svetskog rata, Alfa Romeo je promenio svoju filozofiju u izgradnji automobila. Sve predratne alfe su bile maloserijske proizvodnje, visokih cena i prelepog izgleda. Po svom odlicnom stilu i mehanickim resenjuma su postale legendarne. Brzi i luksuzni, alfini modeli su bili najbolji modeli italijanske tradicije.

Posleratne alfe ostavljaju potpuno drugaciji utisak. Prva posleratna, potpuno nova, izradjena alfa je bila 19oo. Predstavljena 195o bila je veliko odstupanje od svojih prethodnica. U njoj se jasno videla zelje za modelom koji ce nositi preduzece kroz posleratne godine ali i nagovestaji modernijih vozila. Njena ugladjenost, cetvorocilindricni motor i dimenzije otkrivaju promenu u raznisljenju unutar same kompanije. Alfa 19oo jeste prvi pokusaj omasovljavanja proizvodnje, reorganizaciju u kompaniji i mozda prvi put proveru troskova proizvodnje u kompaniji.

19oo nije bio jeftin automobil, ali je mogao biti proizveden od razlicitih proizvodjaca uprkos nedostatku posebnih ramova. Modeli kao sto su Disco Volante i BAT studije su bile bazirane na ovom modelu. Model je bio pazljivo izradjen i imao zavidne performanse. Bio je prodat u velikom broju i uglavnom pristupacan. Njime se alfa sve vise probijala i napredovala.

Posted Image

Naslednik modela 19oo koji je zamenjen '58 se zove 2ooo. Imao je 1975 ccm naspram 1884 ccm koji su se nalazili u modelu 19oo. U alfi je modernizacija sve vise uzimala maha, tako da je dvolitarski motor od aluminijuma koji se proizvodio od '58-'62 sada nazivao "starim" dvolitarskim od livenog gvozdja. Takav nadimak je dobio zbog istog bloka motora koji je delio sa modelom 19oo. Raspored ventila je takodje bio moderniji jer su se sada brze pokretali po sistemu poluga.

Posted Image

Sa posebnim kucistima karburatora model 2ooo je bio slican po spoljasnjem izgledu motoru 19oo. ali Solex karburatori nisu delili pouzdanost kao sto je to bio slucaj sa ostalima. Snaga motora za sedane je bila 1o5 "konja" na 53oo obrtaja dok je za kabriolete i kupee to bilo 115 na 59oo obrtaja. Ovo su bile dobre performanse za tako mali motor, medjutim model kakav je 2ooo, je izgubio sportsku notu postavljejuci ga prosecnim.

Posted Image

Tri standardna stile: sedan, kabriolet i kupe, su dobili imena: Berlina, Spider i Sprint. Berlina je bio vise "porodicni" auto dok su ostale dve varijante nudile pravi uzitak koje alfe pruzaju izgledom i performansama.

Posted Image

Bertone je imao ugovor za model 2ooo Sprint, a Giorgetto Giugiaro (tada zaposljen kod Bertonea) je bio odgovoran za izgled automobila. Jedinstvenog i cistog dizajna predvidjen je za duga krstarenja izgledao je puno lepse od Berline. Njegov sti i dimenzije podsecaju na narednu generaciju Sprint GT i GTV alfi.

Posted Image

Za Spider je bila odgovorna kompanija Touring, dizajnerska kuca bogate istorije, poznata po kreiranju nekoliko prelepih alfi. Spider je bio konzervativnog ali neosporno lepog izgleda. Dvostruke lopatice na haubi i dekorativni otvori ispod prednjeg blatobrana su bili jedini znaci ekstravagancije. Ostatak dizajniranja je cist i stalozen, gibkog i savrsenog izgleda odlicnih dimenzija. Unutrasnjost je takodje bila cista i udobna za dugu voznju.

Posted Image

Svi modeli su imali petostepeni menjac. Prednje vesanje je imalo duple A ruke i opruge sa namotajima. Alfine velike dobos kocnice su se nalazile na svim tockovima. Konvencijalnog vesanja, sa dodatnom brzinom za opusteniju voznju, Alfa 2ooo je vise bila istaknuta kao grand touring nego li sportski automobil.

Posted Image

Ukupno je proizvedeno 7o89 jedinica serije 2ooo od kojih je neobicno veliki broj bio u kabriolet varijanti. 3443 jedinica cine Spider-i, sto je skoro polovima ukupnog broja proizvedenih automobila a 704 Sprint jedinica. Ostatak od ovog broja pripada Berlina varijantama.

Kao zamena ovom modelu 1962 godine se pojavio model 26oo i proizvodice se u narednih 6 godina. Kao pogonski agregat na sebi imaju motore sa 6 cilindra.

Cesto zasenjeni revolucionarnim 19oo i brzim 26oo modelima, modeli serije 2ooo do nedavno nisu bili postovani. Medjutim sada se cene zbog svoje izdrzljivosti i glatkoce, kao i zbog cistih linija koje na sebi imaju Sprint i Spider varijante.

Od 196o d0 1968 godine proizvodjeni su u blazilskom FNM-u i posedovali isti motor. Stim sto je model bio proznat pod drugim imenom FNM "JK". Poslednja dva slova imena su inicijali tadasnjeg predsednika Brazila Juscelino Kubitschek de Oliveira-e. Kasnije je modelu vraceno pravo ime. 1966 su predstavljena jos dva modela: "Onça" kupe i "2000 TiMB" (Turismo Internazionale Modello Brasile), koji je imao 160 PS (118 kW; 158 hp).

Posted Image[/URL[URL=http://img31.imageshack.us/i/1966fnmtimb.jpg/]Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub