Jump to content


Photo

Alfa Romeo 33


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,078 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 15 February 2010 - 05:11 PM

Kojim recima bi trebalo zapoceti temu o ovoj alfi koja je bila prva ljubav vecine nas, automobilu koji nas je uveo u svet Alfa Romea i pokazao sve njegove drazi, a Boga mi i mane, koje su joj zbog njene slatkorecivosti veoma brzo oprostene i tolerisane? Da li bi trebalo ovaj auto nazvati legendarnim modelom sada vec starije produkcije koji, na zalost svih nas, polako nestaje sa ulica gubeci borbu sa vremenom i naprednom tehnologijom? Krenimo pricu o njoj, pa da vidimo gde ce nas odvesti....

Posted ImagePosted ImagePosted Image




Alfa Romeo Sud je kompaniju odveo na sasvim novu, do tada neistrazenu, teritoriju trzista malih gradskih automobila, sa pogonom na prednjim tockovima. Medjutim, pocetkom '8o ovaj model lagano pocinju da "gaze" godine i zahteva zamenu. Njegov naslednik je bila Alfa Romeo 33 sa gotovo identicnom mehanikom i sasijom ali puno modernijim izgledom koga je razvio Pininfarina. Auto je proizveden samo u verziji sa 5-oro vrata, nije imao svoju coupe varijantu, vec samo karavan koja se u pocetku zvala Giardinetta, da bi kasnije dobila ime SportWagon (predstavljena '84). Proizvodjen je u vremenu od 1983 do 1995 godine. Njen naslednik je bila Alfa 145/6 koja je koristila platformu FIAT-ovog modela Tipo i iste boxer motore svoje prethodnice. 




Posted Image




Predstavljena 1983 Alfa 33 je prvobitno imala iste motore kao Alfa Sud: od 1351 ccm sa jednim karburatorom (79 bhp) ili duplim jedinicama (86bhp), kao i motor od 149o ccm (85 ili 95 bhp u zavisnosti od broja karburatora). Kasnije je dobila svoju Quadrifoglio varijantu.




Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image




33-ojka je postala poznata po svojoj lakoci upravljanja i mocnim boxer motorima, ali je takodje jednako bila poznata po svojoj nepouzdanoj elektronici kao i tendenciji ka rdjanju, sto je bio cest prigovor na tadasnje italijanske automobile. Drugi problem su bile njene kocnice i povecana pomalo nesrazmerna tezina - prednji diskovi su postavljeni u centralni deo tocka (glavcinu) a umesto zadnjih diskova koje je Alfa Sud imala, su postavljen dobosi sa Nissan Cherry-ja, koji su se vec koristili na modelu Arna

33 zauzima jedinstveno mesto u istoriji Alfe, skoro milion primeraka je prodato u inostranstvu.




Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Tokom svoje 11-ogodisnje proizvodne karijere model 33 je dva puta doziveo "osvezavanje" svog izgleda. Alfisti su imali obicaj da im pridodaju nazive po najvecim modelima game koja je tu verziju pratila.

Prva serija alfe 33 (1983-1986) je drugacije poznata kao 33 "alfe 90" jer je najvise licila na taj auto.

Posted Image

Druga (1986-199o), blago redizajnirana verzija, ne samo spolja vec i unutra, poznata je kao 33 "alfe75".

Posted Image

Poslednji redizajn je bio znatno uocljiviji a model predstavljen 199o godine (po nekima i '89), proizvodjen je do 1994 (po nekima do '95) i ova verzija 33 je poznata kao 33-ka "164" ili "Nuova" od koje je poprimila dosta od spoljasnjeg izgleda. Na ovoj verziji su po prvi put predstavljeni motori sa 17oo ccm u verzijama sa 8 i 16 V, kao i injection sistem ubrizgavanja goriva.

Posted Image

Takodje je predstavljena i nova verzija sa pogonom na sva 4 tocka - Permanent 4 koja se od 1992 godine zvala Q4. Sistem pogona svih tockova je bio pozajmljen od Subaru-a. 95% snage je prenoseno na prednje tockove a po potrebi, cak do 65% je bilo moguce preneti na zadnje.

Ovaj model je posebno cenjen od strane alfista zbog svojih performansi i sofistikaciji. Kasnije proizvedene alfe 33 vise ne pate od problema rdje zbog koriscenja pocinkovanog lima cija je upotreba otpocela na alfi 164.


Alfa 33 ima vise svojih ogranicenih serija i ako krenem sa njihovim nabrajanjem plasim se da cu neku propustiti i to mi uzmete za zlo. Ovako molim one koji malo bolje poznaju ovaj deo istorije modela 33 da preuzmu u svoje ruke i svojim postom upotpune ono sto ne dostaje.  'ajde nabrojacu par: Red, Blu, Imola, Monte Carlo, Beneton, Veloce, ...


Motori:

I serija

1.2 1186 cc flat-4, 50 kW (68 PS; 67 bhp) @6000 rpm, 92 N·m (68 ft·lbf) @3200 rpm (Single carburettor)
1.3 1351 cc flat-4, 58 kW (79 PS; 78 bhp) @6000 rpm, 113 N·m (83 ft·lbf) @3500 rpm (Single carburettor)
1.3 1351 cc flat-4, 63 kW (86 PS; 84 bhp) @5800 rpm, 121 N·m (89 ft·lbf) @4000 rpm
1.5 1490 cc flat-4, 62 kW (84 PS; 83 bhp) @5800 rpm, 123 N·m (91 ft·lbf) @3500 rpm
1.5 1490 cc flat-4, 70 kW (95 PS; 94 bhp) @5750 rpm, 133 N·m (98 ft·lbf) @4000 rpm (Twin carburettor)
1.5, 1490 cc flat-4, 77 kW (105 PS; 103 bhp) @6000 rpm, 136 N·m (100 ft·lbf) @4000 rpm (Twin carburettor)


Posted Image

II serija

1.3 flat-4, 58 kW (79 PS; 78 bhp) (Single carburettor)
1.3 flat-4, 63 kW (86 PS; 84 bhp) (Twin carburettor)
1.5 flat-4, 77 kW (105 PS; 103 bhp) (Twin carburettor)
1.5i flat-4, 77 kW (105 PS; 103 bhp) (Twin carburettor)
1.7 flat-4 , 1712 cc, 87 kW (118 PS; 117 bhp) (Twin carburettor)
1.8 TD straight-3, 1779 cc, 54 kW (73 PS; 72 bhp) (KKK 14 turbocharger)


III serija

1.3 flat-4, 63 kW (86 PS; 84 bhp) (Twin carburettor)
1.4 ie flat-4 , 66 kW (90 PS; 89 bhp) (Weber IAW)
1.5 flat-4, 77 kW (105 PS; 103 bhp) (Twin DRLA40 carburettors)
1.5 ie 1490 cc flat-4, 70 kW (95 PS; 94 bhp) @6000 rpm, 125 N·m (92 ft·lbf) @4500 rpm
1.7 ie 1712 cc flat-4, 81 kW (110 PS; 109 bhp)/cat. 77 kW (105 PS; 103 bhp) @5800 rpm, 145 N·m (107 ft·lbf) @4500 rpm (Bosch L3.1)
1.7 ie 16V 1712 cc flat-4, 95 kW (129 PS; 127 bhp) @6500 rpm, 151 N·m (111 ft·lbf) @4600 rpm (Bosch Motronic ML4.1)
1.7 ie 16V flat-4, 101 kW (137 PS; 135 bhp)/cat. 97 kW (132 PS; 130 bhp) (Bosch Motronic ML4.1)
1.8 TD straight-3, 62 kW (84 PS; 83 bhp)


Posted ImagePosted Image

Posted Image

#2 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 15 February 2010 - 09:49 PM

1.Zato sto je Alfa
2.Zato sto je Alfa Romeo
3.Zato sto je Boxer
4.Zato sto "ide"
5.Zato sto me niko nece mrzeti ako palim gume s njom
6.Zato sto me niko nece mrzeti ako ga pretečem s njom
7.Zato sto je talijan
8.Zato sto sam drugačiji s njom
9.Zato sto ima prekrasan zvuk
10.Zato sto mu je "svaki" deo 200 dinara skuplji od Jugovog(a mnogi i isto)
11.Zato sto je crna
12.Zato sto sam se osećao slobodan kad sam je prvi put vozio
13.Zato sto ti ulepša dan
14.Zato sto je jos imam a još je sanjam
15.Zato sto se svida mojoj ženi
16.Zato sto sam sa 1.7 16V 132 KS ribao Golf 3 GTI 150KS-bez problema
17.Zato sto ima Isusove brojke tj.godine
18.Zato sto mi niko nije zavidan kad je vozim kroz grad
19.Zato sto sa drugom ide preko 100km/h
20.Zato sto je posebna u mom srcu
21.Zato sto sam video pet Grka prosle godine u njoj i iako pijani kako paze na "nju"
22.Zato sto takav auto moze da napravi samo Alfa Romeo
23.Zato sto kad je "cepas" moze da potroši kao auto od 2500 kubika
24.Zato sto mi se uvek svidjala
25.Zato sto moze da ide kroz krivine abnormalnim brzinama
26.Zato sto ti brzina na pravcu nije ni vazna kad ovaj drugi još pre pravca izgubi svaku volju za daljim trkanjem
27.Zato sto nema tog gremlina u njoj koji mi moze zasmetati kad dam gas
28.Zato sto me "pasatlije" nece nikad razumeti
29.Zato sto joj je kljuc na "krivoj" strani
30.Zato sto ima 20 godina a curama je i dalje "in"
31.Zato sto kad kazes da vozis Alfu i dodes do nje niko nece osjecati razocaranje zato sto nije 156 ili 159
32.Zato sto je Alfa
33.Zato sto je Alfa Romeo

#3 Giška bre!!!

Giška bre!!!
  • Alfista
  • 26 posts
  • Lokacija:Beočin
  • Alfa model:33. 1.7 16v.

Posted 11 March 2010 - 10:47 PM

Svaka čast Magic 33...no coment...

#4 Cuore Sportivo

Cuore Sportivo
  • Alfista
  • 51 posts
  • Alfa model:Alfa 155 2.0 16v

Posted 08 August 2010 - 09:16 PM

1.Zato sto je Alfa
2.Zato sto je Alfa Romeo
3.Zato sto je Boxer
4.Zato sto "ide"
5.Zato sto me niko nece mrzeti ako palim gume s njom
6.Zato sto me niko nece mrzeti ako ga pretečem s njom
7.Zato sto je talijan
8.Zato sto sam drugačiji s njom
9.Zato sto ima prekrasan zvuk
10.Zato sto mu je "svaki" deo 200 dinara skuplji od Jugovog(a mnogi i isto)
11.Zato sto je crna
12.Zato sto sam se osećao slobodan kad sam je prvi put vozio
13.Zato sto ti ulepša dan
14.Zato sto je jos imam a još je sanjam
15.Zato sto se svida mojoj ženi
16.Zato sto sam sa 1.7 16V 132 KS ribao Golf 3 GTI 150KS-bez problema
17.Zato sto ima Isusove brojke tj.godine
18.Zato sto mi niko nije zavidan kad je vozim kroz grad
19.Zato sto sa drugom ide preko 100km/h
20.Zato sto je posebna u mom srcu
21.Zato sto sam video pet Grka prosle godine u njoj i iako pijani kako paze na "nju"
22.Zato sto takav auto moze da napravi samo Alfa Romeo
23.Zato sto kad je "cepas" moze da potroši kao auto od 2500 kubika
24.Zato sto mi se uvek svidjala
25.Zato sto moze da ide kroz krivine abnormalnim brzinama
26.Zato sto ti brzina na pravcu nije ni vazna kad ovaj drugi još pre pravca izgubi svaku volju za daljim trkanjem
27.Zato sto nema tog gremlina u njoj koji mi moze zasmetati kad dam gas
28.Zato sto me "pasatlije" nece nikad razumeti
29.Zato sto joj je kljuc na "krivoj" strani
30.Zato sto ima 20 godina a curama je i dalje "in"
31.Zato sto kad kazes da vozis Alfu i dodes do nje niko nece osjecati razocaranje zato sto nije 156 ili 159
32.Zato sto je Alfa
33.Zato sto je Alfa Romeo



:amin: :amin: :arflag: :arflag: :arflag: :arflag:

#5 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 15 February 2012 - 11:19 PM

http://alfa-corse.com/web/?p=434

#6 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 28 February 2012 - 10:14 PM

http://alfa-corse.com/web/?p=873

#7 debelizmaj

debelizmaj
  • Alfista
  • 90 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:село Врачар, 11111
  • Alfa model:za sad samo merkam

Posted 20 September 2012 - 08:24 PM

zato sto idem sutra da pazarim jednu Alfa Romeo 33 1.7 16v qv / 1990 ... ;)
molim upustva ako ima neko da ostampam o trosku ``firme`` ;)

#8 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 20 September 2012 - 09:33 PM

http://alfaromeo33.extra.hu/

prvo uputstvo je najbolje,ali je malo konfuzno.Tu su svi motori koji su išli u 33 serie3.Prelistaj i obeleži od koje do koje stranice je za 16V i samo to štampaj.

#9 los

los
  • Alfista
  • 1,377 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:sremska mitrovica
  • Interesovanja:za sve sto utice da auto bude jedinstven
  • Alfa model:alfa romeo 33 1.7 16v qv

Posted 21 September 2012 - 09:24 PM

30.Zato sto ima 20 godina a curama je i dalje "in"


potpisujem. a jos kad cuju zvuk kad je bacis u obrtaje uf... nema potrebe za predigrom :)

#10 Darevs

Darevs
  • Alfista
  • 1 posts
  • Alfa model:33

Posted 23 September 2012 - 06:10 PM

23.Zato sto kad je "cepas" moze da potroši kao auto od 2500 kubika
24.Zato sto mi se uvek svidjala
25.Zato sto moze da ide kroz krivine abnormalnim brzinama
26.Zato sto ti brzina na pravcu nije ni vazna kad ovaj drugi još pre pravca izgubi svaku volju za daljim trkanjem
Pozdrav svim Alfistima

#11 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 29 March 2013 - 04:38 PM



#12 siki

siki
  • Alfista
  • 1,585 posts
  • Pol:Male

Posted 01 April 2013 - 08:28 PM

:love: :love: :quad: :eusa_clap: da je imala samo malo bolji lim I zaštitu(poda)nikad je nebi prodao-a boxer motor-to ti je sex pravi,I dan danas kad vidim dobru 33 sav se uznemirim(pa još crvenu ko moju sa 6 minuta spota)

#13 alfaspec

alfaspec
  • Alfista
  • 164 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Svilajnac
  • Interesovanja:Alfiranje,tuniranje,profesionalni autolimar-lakirer
  • Alfa model:33 1.4 ie 1.7 ie 145 boxer 1.6

Posted 03 April 2013 - 01:15 PM

Nikada nije kasno uzeti boxera!Ima ih jos hvala bogu i za male pare!Nista lepse nego kada cujem zvuk na mojoj kada je upalim ono; prbrprbprbpr...vrrmmm kada joj dam gas cini mi se da se pre odaziva od pedale! :ar:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub