Jump to content


Photo

Kruzni Tok

Pravilo voznje u kruznom toku

  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#101 ser_rale

ser_rale
  • Alfista
  • 152 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 TS 77kw

Posted 27 June 2012 - 10:16 PM

Vidis da nije bas tako kako ti mislis.

#102 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 28 June 2012 - 12:20 AM

Ma i ovi što su ovo crtali su debili :)

#103 Dewillex

Dewillex
  • Alfista
  • 729 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 Selespeed

Posted 28 June 2012 - 07:07 AM

Na flajeru se koristi rec TREBA a ne MORA. I sve što nije kažnjivo može se ali i ne mora. :evilgrin0007:

Edited by Dewillex, 28 June 2012 - 07:08 AM.


#104 PerkeNS

PerkeNS
  • Alfista
  • 120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.9 JTD 8v

Posted 28 June 2012 - 01:08 PM

Ponistvamo flajere, rasprava se dalje nastavlja sta treba a sta mora :evilgrin0007:

#105 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 28 June 2012 - 06:43 PM

Na flajeru se koristi rec TREBA a ne MORA. I sve što nije kažnjivo može se ali i ne mora. :evilgrin0007:

ja nevdim gde piše treba????a mora se samo umreti i ništa više.

Rale:ja sam više u pravu nego ti al nema veze.

#106 ser_rale

ser_rale
  • Alfista
  • 152 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 TS 77kw

Posted 28 June 2012 - 09:00 PM

‚‚Moglo bi da bude a ne mora‚‚ kako je Branislav Nusic napisao u Sumnjivom licu!


Ono sto nije zabranjeno, rekao bih da je dozvoljeno! Ono sto nisi u obavezi da uradis ne moras da uradis.

Nema veze ko je u pravu a ko nije. Zakon i saobracajni propisi su to koji odredjuju ko je u pravu i sta se sme a sta je zabranjeno.
U svakom slucaju ja sam iz ove teme izvukao korisnu pouku a to je da ne mislimo svi jednako i da ne tumacimo saobracajne propise svi jednako. Shvatio sam da u KT moram otvoriti cetvoro ociju jer nikad se ne zna kad ce neko iz unutrasnje trake da presece put vozilu u spoljnoj traci.

Meni se konkretno desila neprijatnost na KT kao na primeru sa Flajera na slici br. 4. Vozac iz unutrasnje trake mi je ladno presekao put. Milimetri su falili da dodje do kontakta. Pitao sam se koji mu je K.... E sad mi je jasno sta mu je bilo na pameti u tom trnutku.

#107 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 28 June 2012 - 10:55 PM

U KT,bar kod nas važi jedno i jedino pravilo-pravilo luđeg.

BTW-imam jednu prijateljicu koja vozi 20 godina,i dan danas se zaustavlja na svakoj raskrsnici i KT,bez obzira da li ima prednost ili ne.Kad gledaš sa strane izgleda smešno,al nije.U pravu je 100%

Edited by magic33, 28 June 2012 - 11:01 PM.


#108 ognjen@alfa

ognjen@alfa
  • Alfista
  • 111 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:156 JTD 2001god.

Posted 12 July 2012 - 09:10 AM

JuuJuu Juu ja tek sad vidim ovaj deo i neverujem dokle se rasprava otegla.

#109 los

los
  • Alfista
  • 1,377 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:sremska mitrovica
  • Interesovanja:za sve sto utice da auto bude jedinstven
  • Alfa model:alfa romeo 33 1.7 16v qv

Posted 18 August 2012 - 10:40 PM

moje iskustvo govori sledece. ko se nalazi unutar k. toka ima prvenstvo naspram onog koji ulazi. i bolje je birati spoljnu traku bilo to za izlazak na prvom iskljucenju ili za polukruzno... pogotovo u bg i to pogotovo na slaviji i bogosloviji. a pogotovo na bogoslovoji jer nije obelezena za dve trake a opet se svi ponasaju kao da ih ima...

#110 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 18 August 2012 - 11:14 PM

pa po tebi onda netreba praviti k tok sa 2,3 trake nego samo s jednom.

#111 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 26 October 2013 - 05:05 PM

Nekada davno smo naceli ovu temu I dosli di zajednickih zakljucaka I nesto novo svi naucili. A evo I razloga zbog cega sam je "povampirio"!

 

"Mitbastersi" uporedili efikasnost kružnog toka i raskrsnice bez semafora Video

Superauto.rs; Đorđe Pavićević | 09. 10. 2013. - 10:47h | Komentara: 61

Dok se kružni tok u Evropi može videti u svakom gradu, poznato je da u Americi ovaj sistem ukrštanja puteva i dalje nije zaživeo. Zainteresovani ovim podatkom, momci iz popularnih "Mitbastersa" su odlučili da testiraju čiji je sistem efikasniji - evropski ili američki.

 

 

387135_kruzni-tok_ff.jpg?ver=1381308321
Kružni tok za isto vreme propustio više automobila

U SAD se ukrštanje dva puta i dalje reguliše na stari dobri način – ili putem semafora, kada su u pitanju urbani putevi, ili putem znaka STOP, i to u sva četiri

pravca. U cilju upoređivanja efikasnosti dva načina rešavanja ukrštanja, priskočili su popularni „Mitbastersi“, koji su na poligonu prvo postavili klasičnu raskrsnicu, a zatim i kružni tok, te tokom 15 minuta, merili količinu vozila koja je prošla ukrštanje.

387136_ktuzni2_ff.jpg?ver=1381308381

Rezultati na kraju testa su sledeći: prosečan broj vozila za 15 minuta na klasičnoj raskrsnici, iznosio je 385, dok je za isto vreme, kroz kružni tok prošlo 460 vozila, što je povećanje od gotovo 20%! Da li to znači da bismo u bližoj budućnosti, i u SAD mogli da vidimo procvat kružnih tokova, kakve srećemo na putevima po Evropi?

 

Inače, vredno je spomenuti i da je u slučaju klasične raskrsnice, više vozila prošlo kada su poštovali saobraćajne propise i znake, nego li u slučaju kada je raskrsnicu kontrolisao saobraćajni policajac. No, to smo i mi iz našeg iskustva mogli odmah da im kažemo, zar ne?

 

Izvor: Blic.rs



#112 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 15 November 2017 - 12:49 AM

Kada jedan grad u Srbiji dobije svoj PRVI KRUŽNI TOK vožnja izgleda ovako (VIDEO)
V.L. | 08. 11. 2017 - 11:15h

Samo nekoliko sati pošto je juče u Užicu otvoren kružni tok, prvi u gradu, napravljen je i prvi saobraćajni prekršaj, i to kakav!

 
 

Strahovanja da bi užički vozači, nenaviknuti na ovakve vrste raskrsnica, mogli napraviti kuršlus na kružnom toku pre nego što "obnove gradivo", odmah po njegovom puštanju u saobraćaju pokazala su se kao opravdana, a ovaj video snimak već je "obišao" domaće društvene mreže.

Foto: facebook/privatna arhiva / RAS Srbija Prvi prekršaj: Umesto desno skrenuo u suprotnom smeru
 

Osnovno pravilo u kružnom toku je da se prilikom ulaska u raskrnicu mora voziti u desnu stranu, ali je jedan od vozača usmerio automobil u kontra smeru.

Ne samo da je skrenuo levo i vozio u susret automobilima koji su se pravilno kretali, već je iz raskrnice izašao trakom predviđenom za ulazak, a ne izlazak iz kružnog toka.

Možda bi se prekršaj i mogao tolerisati da pravila vožnje na kružnom toku nisu regulisana sa čak 60 saobraćajnih znakova i jasno iscrtanom horizontalom signalizacijom.

Foto: facebook/privatna arhiva / RAS Srbija Drugi prekršaj: Iz kružnog toka izašao trakom sa ulazak u raskrsnicu
 

Izgradnju kružnog toka na raskrsnici Omladinske i Ulice Nikole Pašića, uz postavljanje dva parkinga i asfaltiranje mosta preko Đetinje, sa 50 miliona dinara finansirali su "Putevi Srbije".

 

Užičani nikako da se naviknu na KRUŽNI TOK, a NOVI SNIMAK to najbolje dokazuje (VIDEO)
Tanjug | 11. 11. 2017 - 17:03h

Na društvenim mrežama objavljen je novi snimak problematične vožnje u novootvorenom kružnom toku u Užicu - vozač je napravio polukružno skretanje usred toka.

 
 

Na snimku se vidi kako vozač pravi polukružno skretanje usred kružnog toka.

Kada jedan grad u Srbiji dobije svoj PRVI KRUŽNI TOK vožnja izgleda ovako (VIDEO)

Samo nekoliko sati pošto je juče u Užicu otvoren kružni tok, prvi u gradu, napravljen je i prvi saobraćajni prekršaj, i to kakav!

 

Podsećamo, samo nekoliko sati pošto je u sredu u Užicu otvoren kružni tok napravljen je i prvi saobraćajni prekršaj.

 

 

Nisu se samo Užičani namučili vožnjom u KRUŽNOM TOKU, evo kako je bilo u još jednom gradu u Srbiji (VIDEO)
M. Đ. | 14. 11. 2017 - 13:53h

Kružni tok u Užicu, prvi u tom gradu nedavno izgrađen, nije jedini koji vozačima zadaje muke, slično su prošle godine prošli i Smederevci.

 

Ma, kakvo kruženje: Smederevci u kružnom toku

 
 

Samo nekoliko sati nakon što je pušten u saobraćaj, vožnja kružnim tokom u Užicu postala je hit na društvenim mrežama, a onda se posle par dana pojavio još jedan snimak neverovatnog saobraćajnog prekršaja vozača nenaviknutog na ovakve saobraćajnice u svom gradu.

 

Vožnja u kružnom toku pre par godina zadala je glavobolje i vozačima Smedereva.

Smederevci su svoj kružni tok dobili pre nešto više od godinu dana, kada je na raskrsnici kod sela Petrijeva urađen na dotadašnjoj crnoj tački, na mestu gde se prethodno dogodilo 66 nesreća, u kojima su 124 osobe povređene, 25 teško, a jedna je od posledica preminula.

Kružni tok dan prvi: Ovako je to izgledalo u Užicu:

 

Nespremni na ovu novinu, nedovoljno obučeni, nesavesni ili bahati, ili sve pomalo, neki vozači su u početku, najblaže rečeno, ignorisali kružni tok, po principu "ma, kakvo kruženje, idem pravo".

Kružni tok dan četvrti:

 

Za utehu, mada ni to prelaženje posred kružnog toka nije bezopasno, barem više nije bilo udesa kakvi su zabeleženi na ranijim snimcima na istom mestu.

 

Izvor: blic.rs

 

Mi smo ovo nekada davno apsolvirali ali ocigledno da ima jos kolega koji to moraju da uce!



#113 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 04 July 2019 - 10:47 PM

Cisto da se setimo :)

 

KRUŽNI TOK JE NOĆNA MORA VOZAČA: Evo kada se PALI ŽMIGAVAC i kako da ne napravite HAOS (VIDEO)

Foto: Youtube Printscreen/PG+

Zapravo, NIJE teško!
 
 
 

Kružni tok se smatra efikasnim i bezbednim saobraćajnim rešenjem, ali mnogi vozači od njih zaziru, i u vožnji ih čak i izbegavaju, čak i kad zbog toga moraju da pređu duži put do odredišta.

Ipak, kada su kružni tokovi posredi, potrebno je samo dobro savladati pravila vožnje u njima, i onda nema nikakvih problema. Ovih nekoliko saveta bi trebalo da vam pomognu u tome:

1. Ako želite da izađete na prvom izlazu, uključite se u prvu desnu (spoljnu) traku i uključite desni pokazivač pravca, popularni žmigavac.

 

 

2. Ukoliko izlazite na drugi izlaz, možete voziti obema trakama, ali je važno da iz desne trake, ako ste njome vozili, ulazite u desnu, a iz leve u levu, tj. da uvek pratite nastavak trake kojom ste vozili pre ulaska u kružni tok.

3. Ako izlazite na treći izlaz, potrebno je da uđete u levu, tj. unutrađnju traku, da biste se pošto prođete drugi izlaz, uz uključivanje desnog pokazivača pravca, skrenuli desno i izašli iz kružnog toka, i to takođe i dalje prateći traku u kojoj ste vozili, tj. levu. Postoji i mogućnost prestrojavanja u desnu traku, ali je pri tom obavezno voditi računa o tome da se to uradi bezbedno, bez ugrožavanja svoje i tuđe bezbednosti.


4. Još jedna od stvari koje zbunjuju vozače i u kojima često greše čak i oni koji se ne libe da uđu u kružni tok jeste kada se uključuje svetlosni signal, to jest žmigavac. Prilikom ulaska u kružni tok, ukoliko se ne isključujete na prvom izlazu, treba uključiti levi pokazivač pravca. Prilikom izlaska iz kružnog toka potrebno je blagovremeno obavestiti druge učesnike u saobraćaju uključivanjem desnog žmigavca. Evo još jednog videa koji vam može pomoći u boljem shvatanju pravila vožnje u kružnom toku:

 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub