Jump to content


Photo

Kruzni Tok

Pravilo voznje u kruznom toku

  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#41 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 19 June 2012 - 08:05 PM

I da, jedno pitanje za Raleta. Ako vozilo iz unutrasnje trake kruznog toka (prilikom iskljucivanja tj. izlaska iz toka) udari u vozilo u spoljasnjoj traci kruznog toka (zbog toga sto ono pravi krugove), cija je onda krivica?

Bez uvrede sada, ovo pitanje se ne odnosi samo na navedenu osobu vec i na sve ostale. Ocigledno da ste ga prevideli. Mislim da se u njemu krije sustina odgovora.

#42 Guest_Sauriann_*

Guest_Sauriann_*
  • Guests

Posted 19 June 2012 - 08:40 PM

"Pravljenje krugova" je u praksi stalno vožnja "u levo" i ako to radiš u najvećem (trećem) krugu koji je za pravo i desno - kršiš saobraćajna pravila.
Posted Image

#43 Свитац

Свитац
  • Alfista
  • 912 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Иногоште

Posted 19 June 2012 - 08:40 PM

Мими, не бих се сложио с тобом везано за Аутокоманду, ево зашто: на стотинак метара пре КТ имаш знак који те упозорава да наилазиш на раскрсницу са кружним током, а самим тим да се ''припремиш'' јер кроз њу пролазиш према већ прописаним правилима. По правилу, пре сваког кружног тока БИ ТРЕБАЛО да стоји знак стоп или знак који упозорава да наилазиш на пут са правом првенства пролаза, што ће рећи да сам кружни ток можемо да посматрамо као независтан пут на кога се надовезују споредни путеви. Ако нема знака стоп, а на обичној раскрсници смо, наравно да ћемо да применимо правило десне стране, али у кружном току никако, јер знак који нас упозорава, а касније и обавештава о кружном току има приоритет над правилом десне стране. Мени се на Аутокоманди никад није десило да чекам у кружном току, нити су ме ови са десне стране ''секли'', осим када тако нареди полицајац.

#44 Guest_Sauriann_*

Guest_Sauriann_*
  • Guests

Posted 19 June 2012 - 08:53 PM

Pravac sa Slavije, je definisan znakom, tj. oni koji dolaze iz pravca Vojvode Stepe imaju trougao, a ovi što idu sa Slavije samo piče. Ovo nije dobar primer i zbunićemo ljude koji ne voze po BG. Autokomanda je priča za sebe zbog nesrećnih urbanističkih poduhvata.

#45 ser_rale

ser_rale
  • Alfista
  • 152 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 TS 77kw

Posted 19 June 2012 - 09:20 PM

Bez uvrede sada, ovo pitanje se ne odnosi samo na navedenu osobu vec i na sve ostale. Ocigledno da ste ga prevideli. Mislim da se u njemu krije sustina odgovora.



Odlicno pitanje Gocy.
Zelim da cujem vase misljenje. Na slici automobil oznacen zelenom strelicom nastavlja da se krece kruznim tokom - ne iskljucuje se na prvom iskljucenju.

Attached Files



#46 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 19 June 2012 - 09:55 PM

rale evo ja ću ti uplatiti 2 sata vožnje u koju hoćeš auto školu samo prestani da nas mučiš tvojim neznanjem.kad si ti polagao za kola važilo je pravilo desne strane koje sad nevaži i ćao. a ti se vozaj u krug koliko ti duša želi..ako ti svi ovi snimci kamera,simulacija,znakova nisu ušli kroz dupe u glavu onda se ti drži tvojih vozova.jel tamo nemate kružnih tokova.heheheheheee.
e da koliko si tražio ovu sliku majke ti po netu,staru 30god.i taj ko ju je postavio nije zakon,kojeg se ti slepo držiš nego neki debil. ČU DA STANE U KRUŽNOM TOKU(pa onaj iza staje i onda se napravi ili voz ili lančani sudar zbog 1 budale).eeeej pa jel to kružni TOK ili potok,ili po-tok šta sad svi treba da stoje da bi se ti vozo spoljnim krugom. JA neverujem da si toliko tvrdoglav.ali nema veze pivo moraš platiti jel nisi pribavio ni jedan validan dokaz a ja jesam.heheheheee :xaxa:

e da pitanje za tvrdoglave, sve ovde.ZA ČEGA ONDA SLUŽE UNUTRAŠNJI KRUGOVI????????

Edited by pejo, 19 June 2012 - 09:56 PM.


#47 Nesko TS

Nesko TS
  • Administrator
  • 23,075 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Alfa model:Ex 145 1.4TS `98; Ex 147 1.6TS 105KS 2001, Now 156 1.9JTD

Posted 19 June 2012 - 09:55 PM

"Pravljenje krugova" je u praksi stalno vožnja "u levo" i ako to radiš u najvećem (trećem) krugu koji je za pravo i desno - kršiš saobraćajna pravila.
Posted Image


e o tome sam pricao... s`tim sto u nisu leva traka sluzi samo za skretanje u levo i polukruzno(tako je u nisu postavljena horizontalna signalizacija)... e sad... sto se krugova tice nisam siguran ali mislim da ne postoji ogranicenje, tj dok ti se ne zavrti u glavu... :)

#48 ser_rale

ser_rale
  • Alfista
  • 152 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 TS 77kw

Posted 19 June 2012 - 10:01 PM

De si bre ti, Pejo.

Ja bih bas voleo da se nadjem u takvoj situaciji kao na slici da sam ja u spoljnoj traci a ti u unutrasnjoj pa da se ti ispred mene prestrojis u spoljnu i da dodje do kontakta.

Ajde peci forneti pa da pijemo u nedelju :pivo:

#49 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 19 June 2012 - 10:10 PM

ajd,al ja pijem na tvoj račun.i posle ću mojom alfom da te sprovedem kroz kružni tok na limanima,da vidiš kako bik leeetiiiiiiii :ok:

#50 Guest_Sauriann_*

Guest_Sauriann_*
  • Guests

Posted 19 June 2012 - 10:18 PM

Na raletovoj slici bi po zakonu trebalo da vozač sa zelenom strelicom ima prednost tj. auto koji mu dolazi sa leve strane mora da ga propusti (nikako da stane kao što piše na crtežu).
ALI:

1. Ovo je kružni tok sa dve trake (bez spoljne trake koja je ispresecana autima koji se isključuju/uključuju i po kojoj je nemoguće kružiti dok ne nestane benzina) i bez obeležnih prilaznih traka (kako bi smo videli kako je auto sa zelenom strelicom došao tu pa oće polukrug)
2. Slika je netačna (zbog stopa) i napravljena je da se pojasni pravilo o prvenstvu prolaza a ne o smerovima kretanja kroz kružni tok.

Kao što Gocy reče po zakonu možeš da voziš trakom (bilo kog kruga) do mile volje ali je to neizvodljivo.
Skakanje sa mosta sam pomenuo u kontestu kojeg se neki drže - po zakonu isto tako možeš da skočiš sa mosta. Hoću da kažem ludost i udes u najavi.


U praksi se dešava da vozači (na mestima auta sa zelnom strelicom) proppuštaju vozače sa leve kako bi se ovi "izvukli" iz toka a oni nastavili (da vrte krugove :)) jer kapiraju da su se našli pogrešno prestrojeni za pravac kojim žele da idu (iako je zakkon na njihovj strani ako dođe do kontakta). U Beogradu samo debili i početnici "vrte srednje krugove" i drže se slepo zakona i tada nastaju udesi...

Zeleni auto da je došao sa juga ili istoka treba da uđe pravo (najkraćim putem) u unutrašnji krug i iz njega izađe ponvo na jug ako već neće na zapak kao što rale reče.
Na kraju bih završio diskusiju citatom sa drugog foruma:
"U principu, pravila nisu toliko bitna ukoliko su vozači svesni situacije oko sebe. Ja uvek usporim i omogućim prestrojavanje drugome. Pa šta ako je neko pogrešio, zakasnio?
Kad god primetim čudno ponašanje, prebrz ulazak u raskrsnicu, negledanje ka pravcu iz kojeg dolazim... preuzmem radnje da sprečim udes. Baš me briga ko je u pravu...
Ovakav stav najbolje opisuju reči saobraćajca na uviđaju: "Ovde leži onaj što je bio u pravu, a ovde onaj što nije..."


pozzz

#51 ser_rale

ser_rale
  • Alfista
  • 152 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 TS 77kw

Posted 19 June 2012 - 10:22 PM

Evo kako se postupa na raskrsnici sa slike, barem tako kaze Zakon dok neko misli drugacije:

U situaciji kao na slici, vozac koji se krece blize centru raskrsnice zeli da se prestroji i izvrsi skretanje u desnu stranu.

Član 32.
Vozač ne sme naglo da menja način vožnje, osim u slučaju izbegavanja
neposredne opasnosti.
Vozač koji namerava da pomeri vozilo udesno ili ulevo, menja saobraćajnu
traku, pretiče, obilazi, zaustavlja, skreće, okreće se polukružno, vozi unazad,
prestrojava se i sl, sme da otpočne takvu radnju samo ako se uverio da to može da
učini na bezbedan način.
Nakon uveravanja da sme da otpočne željenu radnju vozač je dužan da
druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o tome, dajući im znak
pomoću pokazivača pravca ili, ako oni ne postoje, odgovarajući znak rukom. Vozač
koji pokazivačem pravca daje propisani znak, mora davati znak za sve vreme vršenja
radnje vozilom, a po izvršenoj radnji mora prestati sa davanjem tog znaka.

6. Skretanje
Član 46.
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se
krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako
saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom
levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno
saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim
saobraćajem, ako saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da propusti vozilo koje se kreće sa
njegove desne strane, saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika.



Pejo, evo ti domaci zadatak da citas pre spavanja.

#52 Nesko TS

Nesko TS
  • Administrator
  • 23,075 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Alfa model:Ex 145 1.4TS `98; Ex 147 1.6TS 105KS 2001, Now 156 1.9JTD

Posted 19 June 2012 - 10:25 PM

rale, to je, da tako kazem, opsti zakon... mislim da je KT posebno definisan jer ne vaze opsta pravila (pravilo desne strane...)

#53 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 19 June 2012 - 10:29 PM

Ja na onoj simulaciji gore nevidim da vozila koja su u kt propushtaju ona vozila koja se ukljuchuju,a ni na kamerama u bg.jel ima u nish kt???

Sent from my Vip Droid using Tapatalk 2


Naravno da imamo kružne tokove. Pejo jel si ti položio vožnju "na vezu" pa ne poznaješ pravilo desne strane?
Retki su kružni tokovi gde se poštuje pravilo desne strane, ali siguran sam da postoji još koji.
Na onoj simulaciji postoje znakovi da nailaziš na put sa prvenstvom prolaza tj. na kružni tok,(zagledaj bolje) i šta tu nije jasno? Većina kružnih je tako regulisana.

Što se tiče vožnje u spoljašnjoj traci, ne slažem se da može da se kruži koliko hoćeš.. U unutrašnjoj možeš do mile volje. Postoje putokazi na asvaltu(ili znaku) pre ulaska u kružni, kao i u samom kružnom gde treba da se presrojiš. U spoljašnjem krugu možeš do prvog, eventualno drugog isključenja i moraš da izađeš-OBAVEZAN SMER-, kao na semaforu kada se prestrojiš za desno a spičiš pravo, ista je greška. I može se reći da je u skoro svakom kružnom toku danas tako... Ali postoje primeri, mada retki da možeš i spoljašnjom da ideš u krug, kao na onoj slici koju je Rale postavio. Znači u suštini ne bi smelo, ali možda ponegde i može.

#54 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 19 June 2012 - 11:19 PM



#55 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 19 June 2012 - 11:21 PM

Nesko je u pravu. Opsta pravila saobracaja padaju u vodu kada su u pitanju kruzni tokovi, zbog toga se ne bi trebalo oslanjani na njih.

Do pre par godina, u Nisu, kod sadasnje Aleksandrije, je vazilo pravilo desne strane za vozila koja ulaze u kruzni tok i to je cak bilo obelezeno vertikalnom signalizacijom, za one koji se secaju!

Inace ono pitanje sam namerno postavio jer je krivica onog koji se kretao spoljnom trakom. Zasto? Zbog toga sto nije na vreme izasao iz kruznog toka jer se nalazio u toj traci, tj. nije se pravilno na vreme prestrojio u unutrasnju traku da bi kruzio 3/4 toka ili kojiko je vec potrebno,

Za sve pravce kretanja koji koriste vise od 1/2 kruznog toka vazi pravilo unutrasnje trake a za one do 1/2 pravilo spoljasnje. Ovo se odnosi na klasicnu raskrsnicu od 2 ulice a ako ih je vise onda samo prvo desno i pravolinijsko kretanje ide spoljnom trakom.

#56 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 19 June 2012 - 11:25 PM

Za sve pravce kretanja koji koriste vise od 1/2 kruznog toka vazi pravilo unutrasnje trake a za one do 1/2 pravilo spoljasnje. Ovo se odnosi na klasicnu raskrsnicu od 2 ulice a ako ih je vise onda samo prvo desno i pravolinijsko kretanje ide spoljnom trakom.


Fala Bogu ima neko da zna.Ništa drugo osim ovoga,osim ako znakovima nije drugačije regulisano

#57 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 19 June 2012 - 11:51 PM

A jel ove polovine, trecine itd... postoje u Zakonu ili udzbeniku za polaganje vozackog ispita?

Pitam jer se ne secam toga, ali jeste najlogicnije.

#58 Nesko TS

Nesko TS
  • Administrator
  • 23,075 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Alfa model:Ex 145 1.4TS `98; Ex 147 1.6TS 105KS 2001, Now 156 1.9JTD

Posted 20 June 2012 - 06:15 AM

ja mislim da ne postoji kruzni tok koji nije regulisan vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, bas iz ovakvih razloga... da se ljudi ne bi bunili... opet, reci cu kako je u nisu... ispred svakog KTa stoji znak (negde STOP negde nailazak na put sa pravom prvenstva) i plus je na asfaltu obelezeno koja traka se za koje iskljucenje koristi... tako da nema sta mi tu da se bunimo sa nekim pravilima kad je vec sve definisano...

#59 Dewillex

Dewillex
  • Alfista
  • 729 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:Alfa Romeo 147 Selespeed

Posted 20 June 2012 - 07:15 AM

Tema je pun pogodak. Ljudi se probudili.

Ipak moze neko da počupa znak ili strelice da se izbrišu. Onda treba znati kako dalje a da te ne udare.

#60 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 20 June 2012 - 09:15 PM

RALE:ti zakoni koje si napisao nevaže u kružnom toku.i prestani da ih pišeš majke ti, jer ja i na žuto prolazim kroz raskrnicu iako je kažnjivo.
VLADO:ne ,nisam položio na vezu,polagao sam 1998 god.i tad mi je na testu bio kt,ali sa pravilom desne ruke.sada to pravilo nevaži ni u jednom kružnom toku na svetu.pogledajte simulacije na youtubu koje su stvarali inžinjeri a ne bavari i moleri.nisam mislio ništa loše s tim da kažem,(jel imate u niš KT).

nije mi uopšte jasno kako nam se mišljena razilaze po pitanju KT?????
u NS ima jedan KT,(ima čak i na face-u grupa ljudi koji ga promovišu i lajkuju) i koji ima samo 1 traku.a prečnika je CEO, oko 10 metara sa sve ostrvom.
E za mog druga raleta: u ul djordja nikšića johana,posle praonice na novom naselju:idi pa vežbaj prolazak kroz raskrsnicu spoljnom trakom hehehehehheee :xaxa:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub