Jump to content


Photo

Alfa Romeo 156


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,239 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 16 January 2010 - 08:53 AM

Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156 ( fabricka oznaka 932) predstavljena je na Salonu automobila u Frankfurtu 1997. godine, kao naslednik modela 155. Model je sklapan u fabrici Fiat koncerna u gradu Pomigliano d’Arco u Italiji i postrojenju General Motors-a na Tajlandu (proizvodnja na Tajlandu je pocela marta 2002. godine, trajala je par godina i bila je namenjena Azijskom trzistu). Od 1997. do 2005. godine proizvedeno je 680.000 primeraka , sto je predstavljalo veliki uspeh Brenda.
Posted Image

156-ica je bila dostupna u dva modela karoserije (limuzina i sportwagon) i sa sedam razlicitih tipova motora, a dizajn je pretrpeo dva reizdanja, prvo 2002., drugo 2003. godine.
Proizvodnja limuzine je prestala krajem 2005. u Evropi, a karavan model Crosswagon Q4, sa pogonom na sva cetiri tocka se proizvodio do kraja 2007. Model 156 je zamenio model 159, uz koji je izasao i model Brera (kupe koji je nasledio Alfu GTV i kabriolet Spider).

Razvoj:
Na pocetku se ponuda motora sastojala od cetvorocilindricnih Twin Spark motora (1.6 L 120 KS (88 kW), 1.8 L 144 KS (106 kW) i 2.0 L 155 KS (114 kW)) sa 16 ventila sa varijabilnim fazama, cetvorocilindricnih 1.9 8V dizel motora sa 105 KS i rednih petocilindricnih 2.4 10V dizel motora sa 136 KS (JTD common rail). Do januara 2002. najjaci motor u ponudi bio je DOHC 2.5 l. 24V V6 sa 190 KS (140kW).
Model 156 se u pocetku nudio sa razlicitim paketom opreme npr. sportski paket koji je mogao da sadrzi Blitz paket, Momo kozni enterijer, Recaro sedista, 16-incne felne, nize vesanje, kozni volan i koznu rucicu menjaca. Takodje je bio dostupan i De-Luxe paket sa Momo drvenim (mahagoni) volanom i rucicom menjaca, kao i paket opreme namenjen Skandinavskim zemljama koji je obavezno sadrzao svetla za maglu, prskalice na farovima i grejace sedista.
Pocev od 1999. poceo je sa proizvodnjom i Selespeed model, sa sekvencijalnim menjacem sa pet brzina. U taj model je ugradjivan Twin Spark 2.0 motor. Takodje, sa proizvodnih traka silazi i model sa automatskim menjacem (Q-system) i motorom od 2.5 litara V6. Q-system omogucava vozacu da izabere opciju automatskog ili rucnog (H) menjanja brzina. Ima tri automatska rezima: grad, sport i led.

Posted Image
2000. izlazi i karavan verzija Sportwagon, koji predstavlja prvi karavan ove velicine koji je Alfa proizvela. Sportwagon je takodje dostupan sa Boge-Nivomat (samostalno nivelisanje zadnjeg vesanja). Sportwagon se prodavao kao lifestyle vozilo, bez preterano velike nosivosti, i on popunjava prazninu na trzistu karavan vozila koja je trajala jos od 80-ih godina kada je Alfa imala u ponudi model 33 Sportwagon.
2001. nadogradjeni su motori, tako da postuju Euro 3 standard: 120 KS (88 kW) (1.6 L), 140 KS (100 kW) (1.8 L), 150 KS (110 kW) (2.0 L) i 192 KS (141 kW) (2.5 L).


EKSTERIJER
Alfu 156 je dizajnirao “Alfa Centro Stile”, sa sefom tima dizajnera Walterom de’Silvom. Njegov prepoznatljiv stil, sa visoko zakrivljenim bokovima, Retro stilizovane prednje rucice na vratima, sakrivene zadnje rucice na vratima, duboka i dramaticna prednja maska ga cine, za neke, najlepsim automobilom u klasi. Automobil je bio jedan od prvih limuzina, koji ima sakrivene rucice zadnjih vrata, dajuci mu tako “kupe” izgled. Dizajn je pod uticajem tri istorijska Alfa Romeo modela: Alfa1900, Alfa Giulietta i Alfa Giulia.

ENTERIJER
Originalna maska sa dubokim gornjim krajem i jednostavnoj centralnoj konzoli sa dva sata ispred vozaca-obrtometrom i kilometar satom. Sve glavne kontrole su okrenute pod uglom, prema vozacu, u tipicnom stilu italijanskih sportskih automobila, sto moze biti i nezgodno za ostale putnike u automobilu koji zele da vide neke od satova. Tipicno za ovu klasu automobila, postoji dosta prostora za smestanje vozaca i suvozaca na veoma udobnim sedistima, medjutim, putnicima pozadi ce nedostajati malo vise prostora, koji nije mogao biti veci zbog specificnog dizajna vozila.

PLATFORMA
156 koristi platformu Tipo 2, trece generacije, sa pogonom na prednjim tockovima, izuzev modela Sportwagon Q4 koji ima pogon na svim tockovima. Radi smanjenja tezine vozila, korisceni su neki od materijala kao sto je aluminijum, koji je koriscen za izradu nekoliko delova prednjeg i zadnjeg trapa, kao i magnezijum od kojeg su napravljeni drzaci prednjih sedista.


REDIZAJN

-Redizajn 2002.
2002. dolazi do redizajna enterijera i sada je materijal table uradjen u mat povrsini sa hromiranim detaljima, takodje, tu je i digitalna dvozonska klima preuzeta sa modela 147. Enterijer se sada nudi i u dve boje (slicno kao na BMW modelima u to vreme), u ponudi su i xenon svetla kao i Bose ozvucenje sa kontrolama na volanu. Na centralnoj konzoli je dodat i multifunkcionalni displej tj. putni racunar sa mnostvo informacija i funkcija. Zatim, tu je i Elektronska Kontrola Stabilnosti (VDC), kao i Kontrola Proklizavanja ASR (Anti Slip Regulation) kao standardna oprema.
2.0 L JTS 165 KS (121 kW), benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem zamenjuje 2.0 Twin Spark, i pruza vecu snagu i vise obrtnog momenta, dok su dizel motori ostali isti.
Spoljasnji redizajn se ogleda u tome sto su retrovizori i trake na branicima u boji karoserije, a ranije su bili crne boje.



Posted Image

Krajem 2003. godine, novi redizajn, ovoga puta promene na prednjem i zadnjem delu automobila delo je dizajnera Giorgetta Giugiara. Kao vrh ponude, dodat je nivo opreme TI (Turismo internazionale), sa sportskim vesanjem, tockovima od 17 inca i enterijer presvucen kozom. GTA model nikada nije dobio promenu eksterijera. Dizel motori (JTD) su dobili cetiri ventila po cilindru i to predstavlja drugu fazu Common rail agregata, sa 1400bara maksimalnog pritiska ubrizgavanja sto omogucava dosta tisi rad i smanjenu potrosnju u odnosu na raniju fazu ovih motora. Performanse su povecane na 150KS za redni cetvorocilindricni 1.9 16V, i 175KS za petocilindricni 2.4 JTDm 20V.
Posted Image
Posted Image


Godine 2004, Q4 (skraceno od Quadrifoglio 4), stize na trziste u verzijama Crosswagon Q4 i Sportwagon Q4, oba sa istim motorom 1.9 JTD 16V od 150 KS. Ovi automobili su opremljeni pogonom na sva cetiri tocka, podignuta je visina vozila na 1.497mm (Crosswagon) i 1.458mm (Sportwagon). Crosswagon je, sa epitetom terenca, dobio i aluminijumsko ojacanje na pragovima, kao i na prednjim i zadnjim branicima.
Posted Image

GTA
U septembru 2001. godine, na salonu automobila u Frankfurtu, predstavljene su 156 GTA i 156 Sportwagon GTA verzije. Naziv GTA je nastao po Alfi GTA iz 60-ih godina, i predstavlja skracenicu od Gran Turismo Alleggerita (English: lightened Grand Tourer). Iako ime sugerise laksi automobil, to nije bio slucaj, i GTA je tezi od “osnovne”verzije 156-ice sa 2.5 V6 motorom, za 91 kilogram. Sa svojim 3.2 litarskim motorom trosi gradskom voznjom 18.1 l/100km, kombinovanom voznjom 12,1 l/100km i na otvorenom putu 8,6 l/100km benzina.
Prva GTA je prodata na on-line aukciji koja je trajala od 13 do 23 septembra, za vreme trajanja salona automobila u Frankfurtu, za 48,691.26 evra.
Opremljena sa vec pomenutim agregatom od 3.2 litara od 250KS, sa sestostepenim rucnim menjacem ili selespeed poluautomatskim menjacem, GTA verzije cu bile usmerene ka kupcima koji su zeleli zavidne performanse od svog automobila. Ogibljenje je specijalno napravljeno od strane Fiat Research Centre (Fiatov istrazivacki centar) i Fiat Auto Design and Development Department (Fiat auto dizajn i razvoj). Upravljanje je takodje veoma brze i ostvaruje se sa 1,7 okretaja volana do blokade, u odnosu na 2,1 okretaj na standardnim modelima. GTA je imao i mnogo bolje kocnice u odnosu na standard, sada su tu Brembo sa 305 mm velikim prednjim diskovima (kasnije i 330mm), i 276mm zadnjim diskovima. 156 GTA je prestala da se proizvodi u oktobru 2005. godine.
Specijalne GTAm verzije 156 i 156 Sportwagon su predstavljene decembra 2002. godine, sa motorom od 3.5 litara i 300KS, sa tockovima od 19 inca i prosirenim bokovima oko tockova. Ova verzija nije dostigla fazu proizvodnje.
Londonska autotuning kompanija Autodelta je izbacila dve verzije, bazirane na 156 GTA – 156 GTA AM, sa V6 agregatom od 3.8 litara i snagom od 328 KS (241 kW) na 7300 obrtaja. Ovaj auto moze da dostigne brzinu od 280 km/h. Druga verzija je GTA AM SUPER, sa 3.8 litara i Rotrex turbinom, koja je razvijala 400KS (290KW).
Posted Image


Posted Image

Posted Image

Motori

Tokom proizvodnje Alfe 156, u ponudi je bila velika paleta motora sa raznim nivoma snage. Svi motori su proizvedeni u mestu Pratola Serra, osim V6 motora koji su proizvedeni u Arese-u.
1.9 JTD je prvi Common rail agregat koji je ugradjen u neko putnicko vozilo!

Benzin
Posted Image



Dizel
Posted Image



NAGRADE
1998. godine, medjunarodni ziri sastavljen od 56 novinara (40 njih glasalo za 156), koji predstavljaju 21-u zemlju, dodeljuju Alfi 156 nagradu – Evropski automobil godine! opisujuci je kao “veoma prefinjen izgled i besprekorno drzanje na putu”.
2.5 V6 motor je 2000. godine nagradjen nagradom – Medjunarodni motor godine. 156 je osvojila vise od 35 nagrada ukljucujuci i:

• Technical Innovation Award - Common Rail 1998 - (Autocar - Great Britain)
• Best Compact Executive 1998 - (What Car? - Great Britain)
• Best Compact Executive Car 1998 - (Auto Express - Great Britain)
• Die Besten Autos 1998, Paul Pietsch Preis - (Innovation prize for Common Rail, (Auto, Motor und Sport - Germany)
• Auto 1 Europa 1998 - (Panel of engineers, drivers and journalists from the 11 European magazines headed by Auto Bild)
• Auto Trophy 1998 - (Auto Zeitung - Germany)
• Trophee Du Design 1998 - (Automobile Magazine - France)
• European Award for Automotive Design in Belgium 1998
• Car of the Year in Denmark, Spain, Holland, Luxembourg, Germany, Portugal, France and Croatia 1998
• Car of the Year in South Africa 1999 (South African Guild of Motoring Journalists)[35]
• Prix de l’Innovation Technique pour le Common Rail 1997 (France)
• L’automobile più bella del mondo ("The most beautiful car in the world") in Italy 1997





Posted Image

Alfa Romeo 156 je bila veoma zapazena i u Motosportu i osvojila je sledece titule:

• 1998 Italian Super Touring Car Championship - Alfa Romeo 156 D2, Fabrizio Giovanardi
• 1999 Italian Super Touring Car Championship - Alfa Romeo 156 D2, Fabrizio Giovanardi
• 2000 European Super Touring Car Cup Winner - Alfa Romeo 156 D2, Fabrizio Giovanardi
• 2001 FIA European Touring Car Championship - Alfa Romeo 156 D2, Fabrizio Giovanardi
• 2002 FIA European Touring Car Championship - Alfa Romeo 156 GTA Super 2000, Fabrizio Giovanardi
• 2003 FIA European Touring Car Championship – Alfa Romeo 156 Super 2000, Gabriele Tarquini
Touring versions:
• Alfa Romeo 156 D2, 1997 cc 310 PS (228 kW; 306 hp) @ 8200 rpm
• Alfa Romeo 156 GTA Super 2000, 1998 cc 260 PS (191 kW; 256 hp) @ 8450 rpm
• Alfa Romeo 156 Super 2000, 1998 cc 275 PS (202 kW; 271 hp) @ 8450 rpm

Posted Image

Edited by Vlada, 16 January 2010 - 09:01 AM.


#2 siki

siki
  • Alfista
  • 1,494 posts
  • Pol:Male

Posted 30 January 2010 - 08:18 PM

Alfa Romeo 156
Lepota italijanskog dizajna automobila doživela je jedan od svojih zvezdanih trenutaka 1998. godine prilikom predstavljanja Alfa Romea 156. Za razliku od svog uglastog prethodnika, modela 155, 156-ica je zavodljivim linijama momentalno privukla pažnju svetske javnosti i kupaca automobila. Vešto iskorišćeni dizajnerski trik sa sakrivenim kvakama na zadnjim vratima poslužio je da se ovaj model prihvati kao jedan kvazi kupe, što je samo pospešilo prodaju. Obli farovi uz karakterističan Alfin gril dominiraju prednjim delom 156-ice, a utisak snage dodatno naglašava poveći otvor za hladnjak. Pozadi su svetla takođe u prvom planu, jer je ovaj put iskorišćena ideja sa Alfe 33, na kojoj su svi pokazivači smešteni u jednoj liniji. Prćasti zadnji deo karoserije sa velikim branikom odaje utisak masivnosti, mada on nikako nije toliko velik kao kod nemačke konkurencije. Napredak koji je postignut kada je kvalitet izrade u pitanju najviše se primećuje u unutrašnjosti Alfe. Plastika nežnija na dodir dominira većim delom instrument table i na prvi pogled na spojevima između pojedinih delova nema praznog prostora, pa samim tim ni neprijatnog cviljenja. Naravno prvi modeli su bili primetno slabijeg kvaliteta što se upravo primećivalo po pomenutoj plastici. Sama instrument tabla je izrađena po Alfinom receptu iz 60-tih godina sa dva velika okrugla sata sa obrtomerom i brzinomerom. Između njih je postavljen manji displej na kome se prikazuju podaci bord komjutera uz neophodne signalne pokazivače. Ostatak instrumenata smešten je sa vozačeve desne strane, a ispod njih je radio-uređaj, komanda za ventilaciju i prostor za sitnice. Položaj za volanom je skoro savršen, i iako se sedište ne podešava po visini moguće je pronaći sasvim dobru poziciju bez obzira na vašu visinu. Sedišta su sportski čvrsta što se možda neće dopasti svim vozačima, ali drže telo na svom mestu čak i kada se vozi nešto agresivnije. Prostor na prednjim sedištima je solidno odmeren i dozvoljava vozaču da koriguje svoj položaj tokom vožnje. Na zadnjim sedištima je nešto drugačija situacija, jer je prostor za noge previše kratko odmeren i putnici sa dužim nogama često će kolenima češati naslon prednjih sedišta. Za nešto "kraće" putnike nema ovih problema, i oni će bez previše problema naći odgovarajuću poziciju. Sama pozicija sedenja na zadnjim sedištima je nešto položenija pa se u slučaju dužih putovanja na njima može sasvim fino odmoriti. Iako 156-ica nije prevelik automobil (4430 x 1745 x 1415 mm) komfor tokom vožnje je na visokom nivou pre svega zahvaljujuću dobrom međuosovinskom rastojanju od 2.6 m i nešto tvrđem ogibljenju. Prtljažnik je jedna od stvari sa kojom se ovaj model nikako ne diči. Zapremina od samo 378 litara primorava vlasnika da pravi male kompromise kada je u pitanju veličina kofera, a dodatni minus predstavlja i visoka utovarna ivica zbog koje se treba malo pomučiti prilikom ubacivanja stvari. Oprema 156-ice obuhvatala je nekoliko nivoa, a kao standard za sve verzije isporučivali su se ABS, grejani retrovizori (ne za sva tržišta), volan podesiv po visini, svetla za maglu i elektro pomični prednji prozori. Paketi Lusso, Veloce, Turismo i Sport su tokom godina proizvodnje dopunjavani, ali u ranijim modelima su uključivali samo najosnovnije. Lusso je dolazio sa sedištima od prekrivenim velurom, imitacijom mahagonija na centralnoj konzoli, drvenim upravljačem, klimom i točkovima od lake legure. Veloce je dopunjavao navedeno sa potpuno kožnim enterijerom, bočnim vazdušnim jastucima i Bose audio sistemom. Sport paket je uključivao aplikacije od ugljeničnih vlaka na konzoli, sportsko ogibljenje, 16-to inčne točkove i Recaro ili Momo kožna sedišta. Kao dodatna oprema mogli su se poručiti grejana sedišta, otvor na krovu i Selespeed automatski menjač. Motori, biseri svakog modela Alfa Romea, su se nudili u benzinskoj i dizel verziji i to pet benzinskih i dve dizel varijante. Snaga motora se tokom godina povećavala, pa su tako samo motori od 1.6 i 1.8 l ostali sa početnom količinom snage. Najmanji benzinac razvija 120 Ks, maksimalna brzina mu je oko 180 Km/h i prosečno troši 8 litara. Nešto veći motor je zapremine od 1747 cm³ i razvija 144 Ks, sa njim maksimalna brzina iznosi oko 200 Km/h i prosečno troši 8.5 litara. 2.0 litarski motor se u prvoj seriji nudio sa 155 Ks, dok je kasnije njegova snaga povećana na 165 Ks. Maksimalna brzina za obe verzije je preko 200 Km/h, a prosečno troše oko 9 litara. Snažniji 2.5 litarski motor je isporučivan sa 190 Ks, i pored zavidne snage i maksimalne brzine od 225 Km/h karakteriše ga jako velika potrošnja koja može da se kreće i do 13 litara. Veliki 3.2 litarski motor sa 250 Ks je redak gost na placevima sa polovnim automobilima, ali ukoliko naiđete na jednog vredi ga kupiti samo zbog tradicije koju poseduje. Za naše tržište značajna je i ponuda dizelaša. Sa dve zapremine motora od 1.9 i 2.4 l Alfa je tokom godina izvlačila maksimum, pa je tako manji motor na početku proizvodnje imao prvo 105, pa 110 i na kraju 116 Ks. Veći od 2.4 l je takođe doživeo unapređenja i na početku je dolazio sa 136, pa 140 i na kraju sa 150 Ks. Za naše tržište su najatraktivniji motori manje zapremine, benzinci od 1.6, 1.8 l i dizel od 1.9 litara. Sve njih karakteriše dugovečnost (ako su redovno održavani), pouzdan rad, velika rezerva snage i kod dizelaša skromna potrošnja. Razlozi za i protiv kupovine ovakvog modela su uvek mnogobrojni, ali ćemo pokušati da ih svedemo na najosnovnije. Za : moderan i atraktivan dizajn, snažni motori, solidan kvalitet izrade, dobre vozne karakteristike i mogućnost povoljne nabavke. Protiv : velika depresijacija, mali prtljažnik, ograničen prostor za putnike na zadnjim sedištima, otežana vožnja unazad zbog širokih C stubova, problemi sa ogibljenjem kod modela koji su prešli preko 120.000 Km, problemi sa elektronikom i prodiranjem vode u unutrašnjost, problematičan Selespeed menjač i nešto slabiji kvalitet izrade instrument table na prvim modelima. Cene za ovaj model se kreću od 7 – 9.000 evra u zavisnosti od stanja vozila i pređene kilometraže. Na ovu sumu slobodno dodajte još 1.000 evra za moguće kvarove koji vas mogu zateći, jer su delovi za ovaj model neprijatno skupi.

#3 thedoctor

thedoctor

    thedoctor

  • Administrator
  • 1,526 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Giugiaro

Posted 30 January 2010 - 09:11 PM

Na zadnju recenicu dodajte i to...

Za alfu se ne isplati da istocne kompanije proizvode delove jer nije tolika potraznja, tako da svi rezervni delovi stizu iz italije od orignilnog proizvodjaca i sa proverim kvalitetom tako da traju mnogo duze od delova namenjenih konkurentima koji su sumnjivog porekla i nize cene...

#4 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,239 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 03 March 2010 - 09:32 PM



#5 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,239 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 28 September 2010 - 12:35 AM

Alfa Romeo 156 Sportwagon
Tekst i foto: Nemanja Pantelić


malo stariji test, ali mozda ce nekome biti od koristi. (avgust 2008)



Zbog reputacije kvarljivog auta roditelji nas od malih nogu uče da od kupovine polovne Alfe treba treba bežati po sistemu „đavo od krsta“. Sama pomisao pazarenja bilo kog modela kod mnogih pokreće brojna pitanja i strahove.

Kako da znam da prethodni vlasnik nije bio manijak koji je Alficu cepao do daske svaki put kada bi seo za volan?
Obzirom na neizvesnu prošlost auta i na reputaciju Alfe, kako da budem siguran da se nešto svakog trenutka neće pokvariti?
Šta kada se nešto pokvari?
Koliko će koštati popravka?
Kada se pokvari, svi prijatelji će komentarisati iza mojih leđa: „Lepo smo mu govorili da je ne kupuje“.

Navedena i mnoga druga pitanja, strahovi i sumnje kulminiraju dok na placu polovnih automobila bojažljivo koračate prema vašoj budućoj Alfi 156.

Svaki trag sumnje nestaje onog trenutka kada sednete za volan i prepustite se vozačkom užitku koji vam može pružiti jako mali broj automobila.

Posted Image

Testiranioj Alfi 156 Sportwagon 2.4 JTD (2001) upravo sam tako oprezno prilazio, istovremeno dajući sve od sebe da pronađem bilo kakve tragove čukanja, lupanja ili havarisanja koje je neki vešti italijanski limar pokušao da sakrije od mog oštrog oka.

Moram da se požalim da nisam uspeo da pronađem takve znake. Zazori između branika, farova i krila su ujednačeni, svi elementi karoserije lepo leže na svom mestu i u harmoniji kakvu je osmislio dizajner Valter da Silva.

Isto važi i za zadnji deo auta.

Posted Image

Nijanse farbe duž čitavog auta ujednačene su – podatak koji bi trebalo da otkloni sumnju ranijeg oštećenja i nestručne popravke lima.

Naša Alfa ima diskretno dizajnirane aluminijumske felne na koje su montirane Pirelli gume prečnika 15 cola. Gumama je ostalo još 4mm korisnog sloja, dobro su balansirane i tokom testa nisu pokazale znake slabosti.

Proces otključavanja, povlačenja masivne aluminijumske ručke za otvaranje prednjih vrata prolazi munjevito brzo u želji za što skorijim pokretanjem motora.

Kontakt. Displej pokazuje 89500 pređenih kilometara.

Pitam se da li će verglati dugo, da li će se iz auspuha pojaviti dim bele ili crne boje? Od svih očekivanih tragova umora motora ni jedan se nije pojavio. Auto je glatko i mirno upalio, i isto tako nastavio da radi u praznom hodu dok sam ispitivao stanje enterijera.

Posted Image


Iz današnje perspektive, deset godina od debija, dizajn unutrašnjosti Alfe 156 ne izgleda posebno sveže. Prilično je jednostavan i odmeren, bez komplikovanih kontrola i detalja.

Prvo što će vam privući pogled po ulasku u auto je trokraki drveni volan. Uvek sam bio skeptičan prema ovom izboru. U svakom autu mi je važno da materijal kojim je obložen volan bude udoban, odgovara mojim šakama i ako je moguće bude presvučen kožom.

Bez obzira na moj ukus, volan koji je ugrađen u ovu 156-icu jako dobro leži u rukama i može se podešavati po visini. Tragovi istrošenosti usled upotrebe ili fizička oštećenja na volanu nisu vidljivi.

Posted Image


Alfe generalno imaju volan izvučen prema vozaču više nego što je slučaj kod drugih proizvođača.

Ovo je preduslov za dalje organizovanje enterijera u sportskom maniru.

Iza volana smešteni su brzinomer i obrtomer sa meračima pređene kilometraže i merač spoljne temperature vazduha. I obrtomer i brzinomer imaju neobično lociranu nulu na svojim skalama. Ona se nalazi tamo gde se na običnom časovniku nalazi podeok 6.

Primenom ovog rešenja omogućeno je da vam u fokusu vidnog polja uvek ostanu one vrednosti koje se očitavaju kada vozite prilično brzo i na visokim obrtajima (120-140km/h i 4 000 – 5 000 obrtaja).

Posted Image

Centralni greben takođe je jednostavno rešen. Blago je iskošen prema vozaču, ponovo zbog lakšeg očitavanja prilikom brze vožnje. Na njemu se nalaze merači preostale količine goriva, temperature rashladne tečnosti i časovnik, kasetofon i komande klime.

Dugme za uključivanje „sva četiri migavca“ nalazi se ispod svih komandi centralnog grebena ali tačno u visini ručice menjača.

Posted Image

Jedino se na ručici menjača mogu videti tragovi upotrebe i starosti vozila. Jedini stepeni prenosa koji se mogu pročitati sa nje su 1,3 i 5.

Izlizane cifre proizvod su idealne pozicije naslona za ruke, smeštenog između prednja dva sedišta. Naslon je postavljen tako da vas jednostavno tera na lenjost i držanje šake na ručici menjača tokom vožnje što je dovelo do trošenja.

Posted Image
Loša preglednost prilikom vožnje u nazad


Sve u svemu entrijer je posle pređenih skoro 90 000 km i 6 godina eksploatacije u sasvim je zadovoljavajućeg izgleda. Sva sedišta su u dobrom stanju, unutrašnjost je izuzetno čista, ne postoje ogrebotine ili oštećenja.

Jedino što sam odmah otkrio da ne radi jeste električno otvaranje zadnjeg desnog prozora. Električno podešavanje retrovizora, otvaranje vrata gepeka i svi ostali prozori rade bez problema.

Vožnja

Posted Image

Ako ste potencijalni kupac Alfe 156 (pa i da je niste nikada ranije vozili) neće vam biti potrebno puno vremena da se srodite sa ovim autom.

Oslanjanje pruža dobre manevarske sposobnosti, ostavlja vam rezervu za izvlačenje iz nevolje u koju je lako upasti zbog neprilagođene brzine. Ipak, kompromis je morao biti načinjen na uštrb komfora.

Posted Image

Spust niz Pop Lukinu ulicu prema Brankovom mostu, dok jurite zeleno svetlo, udoban je kao pad niz stepenice. U donjem delu ulice postoje sitni nabori na asfaltu koji čine da Alfa po ulici skače kako žaba.

Sa druge strane, naletanje na izbočinu na kružnom putu iznad Bubanj potoka prema Avali (profesionalci je dobro poznaju), sa oko 150 km/h Alfa je „progutala“ bez ugrožavanja bezbednosti vozača. Jednostavno osetite da se ispod vas put podiže, vaše telo se malo odvaja od sedišta, opruge i amortizeri se sabijaju do maksimuma i po prelasku prepreke sve se vraća u normalu, vi nastavljate da jurite.

Sistem upravljanja sa svoja dva kruga od „punog levog“ do “punog desnog“ mami osmeh na licu vozača. Tako direktno upravljanje vam omogućava da kroz krivine prolazite sa izuzetno malim zaokretanjem volana, što je veliki doprinos svekupnoj preciznosti kontrole auta.


Ipak, kada treba da se parkirate ili uradite „polukružno“ proklinjaćete ovo rešenje. Točkovi imaju tako mali zaokret da ulazak u svaku javnu garažu zahteva manevrisanje kao da ste za volanom šlepera. Napred-nazad, napred-nazad.

Posted Image


Alfa 156 ima elektronsku komandu gasa koja zahteva malo drugačiji pristup doziranju od klasičnog sistema sa sajlom. Na umu treba imati da nogom pritiskate jedan potenciometar i koliko ga nagazite, procesorski tačno idete.

Ova funkcija zahteva od vozača da gas pritiska dublje prema dasci nego što bi to činio sa sistemom koji koristi sajlu. Ako želite da vidite pravo lice zveri koja se krije ispod haube ne smete biti stidljivi, papučicu gasa morate daleko dublje pritisnuti nego što ste navikli sa običnim autom.

Posted Image

Kočnice jesu jake ali nisu svemoćne. Ako pogledate polovne Alfe po gradu, primetićete da je dobar broj čuknut, uglavnom u prednjem delu. Savet je da se bar u uslovima gradskog saobraćaja ne zalećete. Imaćete više štete nego koristi.

Posted Image
Praktične pregrade i 12V napajanje u gepeku


Menjač se posle 6 godina šaltanja još uvek ne protivi ulasku u željeni stepen prenosa. Hod ručice je kratak i precizan. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu ne morate je često koristiti u gradu. Alfu sa ovom kombinacijom motora i menjača može voziti do pijace i hipermarketa kao bilo koji drugi porodični auto namenjen upravo za te relacije.

U petom stepenu prenosa, na 1200 obrtaja, sa lakoćom prihvata dodavanje gasa i kako ulazite u viši opseg obrtaja sve radije vuče napred (u gepeku postoje mreže za fiksiranje prtljaga tako da se namirnice neće prosipati po gepeku dok vi pretičete spore vozače)

Da bismo videli kako u polovnoj Alfi sarađuju svi opisani činioci, organizovali smo test na stazi u Košutnjaku sa profesionalnim vozačem za volanom. Preciznost kontrolisanja kretanja auta koju vam pruža volan tokom brze vožnje je zadivljujuća.

Tek sam se ovom prilikom uverio koliko jedan dizel karavan može brzo da ide po uzanom, krivudavom putu a da ne iziskuje napor kod vozača. Naravno, saputnici ne dele taj entuzijazam.


Monetarni udar



Testiranu Alfu 156 možete kupiti po ceni od 8.500 evra što obzirom na sveukupno stanje auta i užitak koji pruža tokom vožnje nije visoka cena.

Sa potrošnjom goriva od 9.4 litara na sto kilometara (konstantno uključena klima i česta vožnja u visokim obrtajima) možete biti sasvim zadovoljni.

Ne postoji polovnjak na kojem sve funkcioniše, tako da treba biti spreman na dodatna ulaganja u cilju bezbrižne vožnje.

U slučaju Alfa 156 Sportwagon nije funkcionisao brzinomer – kvar koji je po završetku testa otklonjen zamenom osigurača – oko 50 dinara. Vi ste ostali uskraćeni za podatke o ubrzanjima i mi nismo ni svesni koliko smo brzo išli.

Da bi u džepu šetali saobraćajnu dozvolu sa vašim imenom otkucanim na unutrašnjim stranama potrebno je da platite registraciju 36.500 dinara, tablice 1270 dinara, tehnički pregled 1000-1500 dinara i opciono 1500 dinara uslugu agencije koja će u vaše ime trčati po šalterima.

Ukupno oko 40 300 dinara ključ u ruke.

Posted Image
Dizajnerski trik primenjen na vratima koji karavanu daje izgled kupea


Kvačilo je posle skoro 90 000 kilometara na izdisaju. Pedala “hvata” pri samom vrhu svog hoda, dok se prilikom kretanja iz mesta oseća blago podrhtavanje ovog sistema. Ovakvo ponašanje ne obećava dug vek, pa je kvačilo sklop koji najhitnije treba dovesti u red. Novi set Valeo kvačila će vam istresti 16 000 dinara iz džepa a majstor koji ga ugrađuje na račun će dopisati još 7000 dinara na ime svojih ruku.

Staklo zadnjih desnih vrata ne mrda kada se pritisne dugme za otvaranje. Nov podizač stakla košta neverovatnih 24 000 dinara. Lično, radije bih vozio auto sa ovim kvarom nego da izdvojim toliku sumu za popravku.

Pa, klima uređaj sasvim dobro vrši svoj posao. Ipak, postoji mogućnost remontovanja motora za 4000 dinara sa sve deinstalacijom i ponovnom ugradnjom.

Alfe ne vole rupe na srpskim drumovima. Imaju prililčno osetljiv donji postroj pa vam savetujem da opreznije vozite po deonicama puteva koje su u lošem stanju. Lagano prelazite preko ležećih policajaca i nežno nailazite na ivičnjake trotoara.

Ovakvo ponašanje može dovesti do dužeg veka svih elemenata sistema oslanjanja i upravljanja, čije popravke i zamene nisu jeftine.

Alfa 156 Sportwagon je Lifestyle vozilo koje nema preterano koristan tovarni prostor niti je namenjeno transportu robe. Ipak, svojim performansama povećava vaše samopouzdanje.

Tera vas da napredujete na poslu, kako biste dobili tu povišicu koju ćete spiskati na održavanje auta. Alfa nudi prednosti i single muškarcima: u gepeku možete držati uredno spakovane rezervne cipele i odelo tako da ste uvek spremni za vruć spoj. Vašu devojku ćete udobno zavaljenu u suvozačko sedište vrlo brzo dovesti na željeno mesto.

Iskreno, uživao sam vozeći auto, ali ne bih se lako odlučio za kupovinu polovnog primerka ove vrste. To je auto koji pruža sportske performanse, ali poput trkačkog auta, potrebno ga je redovno popravljati. Potrebno je izdvojiti mnogo novca i vremena van staze. Jednostavno nije razumno očekivati da sve perfektno funkcioniše 200 000 kilometara u takvim uslovima eksploatacije.


Posted Image
Mnogi bi voleli da sa terase vide svoju Alfu 156 u dvorištu

Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD je idealan službeni automobil. Ako vam ga firma kupi, možete ga voziti onako kako je proizvođač naumio, uvek na vreme stizati na sastanke a da ne snosite troškove održavanja. Samo, koja firma će vam kupiti Alfu?


Za čitaoce kojima brojke na ekranu puno znače, izvolite osnovne podake 2.4 JTD motora smeštenog u testiranu Alfu 156 Sportwagon:
Zapremina: 2387 ccm
Snaga: 140 ks – 103 kw @4000 obrtaja
Obrtni moment: 304 Nm @1800 obrtaja
Maksimalna brzina: 205 km/h
Prosečna potrošnja: 9.4 l Eurodiesela / 100km
Ovi podaci (za slabije upućene) znače da je auto u stanju da vas zalepi za sedište i nasmeši brk svaki put kada jako pritisnete gas.




izvor b92.net
i vrlo zanimljivi komentari citalaca: http://www.b92.net/a...p?nav_id=266812 :D

#6 Luka

Luka
  • Alfista
  • 1 posts

Posted 26 December 2010 - 05:34 PM

"Tera vas da napredujete na poslu, kako biste dobili tu povišicu koju ćete spiskati na održavanje auta." :arflag:
Taman sam se uneo i poceo da planiram budzet za odrzavanje... te iz najdublje zbilje pukao u smeh!!!
Odlican tekst!

#7 Mimmy

Mimmy

    Moderator

  • Moderator
  • 3,481 posts
  • Pol:Female

Posted 26 December 2010 - 05:48 PM

Ona samo tera nogu na gas....i osmeh na lice :arflag:

#8 lemymaster

lemymaster
  • Alfista
  • 48 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Futog

Posted 27 February 2011 - 12:58 PM

Izgled koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim i motori koji zvuče poput simfonijskog orkestra. Udobnost na zavidnom nivou u klasi. Prilično polovan polovljak, ali sa razlogom.
IZGLED
Kada neko pomene Alfu, čak i oni koji ne vole ovu marku pomisliće na prelep auto. Tako je i kod modela 156. Prelep i veoma atraktivan dizajn ostaviće većinu ljudi da blenu za vama dok se šepurite ulicom. Kada se ovo upari sa Alfinim motorima koji svi do jednog zvuče sjajno i vole visoke obrtaje, adrenalin može samo da poraste. I osećaj za volanom je odličan.
Auto dobro leži na putu i u krivinama, a šasija je dobro izbalansirana. Gepek nije baš najsjajnije veličine a i zadnji amortizeri ga dodatno smanjuju. Sve ovo se da oprostiti kada izađete iz kola i okrenete se da pogledate svoj auto još jednom. Tek onda shvatite da većina ljudi gleda upravo njega. Alfa Romeo 156 predstavlja dobar izbor iz razloga što za stvarno jako malo para dobijate prelep automobil sa dosta opreme.

#9 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,239 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 02 July 2011 - 10:57 PM

Reklama iz 1998 g. eusa_clap.gif





Catherine Zeta Jones


Edited by Vlada, 02 July 2011 - 11:00 PM.


#10 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,239 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 02 July 2011 - 11:03 PM


Crosswagon Q4



#11 elas

elas
  • Alfista
  • 238 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:156 sw 1.9 jtd

Posted 09 November 2012 - 08:45 PM

Pronasao sam ovu sliku na netu,zna li neko o ovome ja mislim da nije fabricko izdanje nego neka prepravka mada izgleda odlicno

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us

#12 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 6,164 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 09 November 2012 - 09:59 PM

fotosop

#13 zzz156

zzz156
  • Alfista
  • 147 posts
  • Lokacija:Bih, Zvornik
  • Alfa model:156

Posted 17 November 2012 - 12:19 AM

Ona samo tera nogu na gas....i osmeh na lice :D


kao i svaka druga Alfa!!!! Rano jutro, maglovito, tmurno nikakvo, ja nenaspavan, mali se budio 3 puta po noci, zena nervozna, oblacim radno odijelo, moram na hebeni posao, jedva oci otvorene, valja mi se krljat s saobracajem citav dan.....onako nikakav sjedam za volan, zatvaram vrata, klap....mir tisina, blagostanje...kvacilo, brzina.....hebena NIRVANA I OSMEH NA LICU!!!!!!!

#14 Stole77

Stole77
  • Alfista
  • 10 posts
  • Lokacija:Србија

Posted 19 August 2013 - 04:09 PM

Може ли ми неко исписати све различите моделе алфе серије 156, дизел варијанте, годишта од 2002 са закључно 2005.
Хоћу да видим колико се разлику кад је у питању снага, кубикажа и сл..

#15 Zverco

Zverco
  • Alfista
  • 1,240 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Leskovac
  • Alfa model:1.9 jtd Sportwagon

Posted 19 August 2013 - 08:40 PM

http://en.wikipedia..../Alfa_Romeo_156

#16 Nesko TS

Nesko TS
  • Administrator
  • 2,278 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Alfa model:Ex 145 1.4TS `98; Ex 147 1.6TS 105KS 2001, Now 156 1.9JTD

Posted 19 August 2013 - 09:45 PM

ima gore tabela... samo treba malo bolje da se procita... :arflag:

#17 Stole77

Stole77
  • Alfista
  • 10 posts
  • Lokacija:Србија

Posted 20 August 2013 - 09:07 PM

Оно што нема а мене занима од које до које године се производио одређени модел. Сад ћу да објасним.. у таблици за дизела видим нпр.1.9 JTD 85 kW 113 hp Years 2002, а на интернету са истом том снагом и перформансама годиште 2005. Дакле када је почела производња и када је престала.

Edited by Stole77, 20 August 2013 - 09:07 PM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users