Jump to content


Photo

Quadrifoglio Verde


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 23 April 2012 - 10:35 PM

Mnogi brendovi svoje top modele označavaju raznim oznakama ali morate priznati da vreme prolazi, oznake se menjaju ali zelena detelina sa četiri lista ostaje. Tako bismo ukratko opisali legendarni Quadrifoglio Verde odnosno četverolisnu zelenu detelinu, oznaku za tradiciju, inovativnost i vrhunska dostignuća Alfa Romea.
[attachment=4512:Ugo_sivo...1354_std.jpg][attachment=4510:logo_qv_...ot_large.jp
g]
1923-e godine Ugo Sivocci, vozač s ogromnim iskustvom u trkama ali isto tako i vozač s neverovatnim pehovima i nedostatkom sreće, poznat kao večiti drugi, posred poklopca motora svog Alfa Romea , obojio je beli kvardat i ispunio ga zelenom detelinom sa četiri lista kao simbol sreće. Slučajno ili ne na prvom nastupu s tim simbolom Ugo je pobedio i prošao ciljem prvi za vreme legendarnog Targa Florio Grand Prix-a. Od tada je taj znak simbol koji je nosio svaki trkački Alfa Romeo automobil.Ali da Ugu on nije doneo samo sreću dokazuje činjenica i da je Ugo smrtno stradao za vreme Evropskog Grand Prix-a na stazi Monza nekoliko meseci nakon što je prvi put pobedio. Da bi fama bila veća, verovalo se u magične moći simbola jer je drugi vozač, Ugov kolega za volanom tadašnjeg Alfa Romea P1 završio trku bez problema,ali on na svom automobilu nije imao taj znak. Krajem 1923-e godine kvadratna bela podloga zamenjena je trouglastom i od tada simbol deteline stoji na belom trouglu.

Najveći uspjeh svih vremena među automobilima koji su nosili QV znak postigao je 1925-e godine model Alfa Romeo P2 koji je bio prvi automobil iz Alfa Romea koji je pobedio na tadašnjem Automobil World Championship takmičenju postigavši pritom i brzinu od neverovatnih 225 km/h

1950-e godine tadašnja Alfetta 159 za čijim je volanom bio Nino Farina ponovo donosi slavu, obeležena QV znakom, pobedom u F1 takmičenju a isti je uspeh ponovljen i 1951-e godine kada je za volanom bio legendarni argentinac Juan Manuel Fangio koji je pobedu Alfa Romeu doneo u čak 5 sezona. 159 je imala nešto manji znak koji je bio stavljen bliže vozaču.

60-ih se godina znak vraća u prvi plan kad su njime označavane sportske varijante Giulie a 1965-e isti je znak nosila i legendarna Giulia Sprint GTA, višestruka pobednica tadašnjih Turismo car competitions takmičenja koja je uz određene modifikacije žarila i palila stazama sve do 1972-e godine. Upravo na tom modelu legendarni znak je stilizovan, smešten je bio na blatobranu iza prednjeg točka i često se nalazio uz Autodelta oznake.

Samo 3 godine kasnije, 1975-e godine za pobede na stazama zasluge je poneo tadašnji Alfa Romeo 33 TT-12, automobil koji je bio opremljen 12 cilindričnim boxer motorom koji je razvijao sirovih 500ks. S obzirom na dizajn tog automobila QV znak je u crvenom okruženju bio jasno istaknut.

80-e su donele podele QV znaka, kao Quadrifoglio Verde je zadržan u smislu najprestižnijih verzija određenih modela vozila dok je za sportske varijante tadašnjih Alfe 6, 33, 75, 90, AlfaSuda ili Alfette preimenovan u Quadrifoglio Oro odnosno zlatnu detelinu sa četiri lista. 75 Milano kao posebna varijanta nikad nije nosila niti QV niti QO oznaku, ona je za prestižnu opremljenu varijantu nazvana Platino dok je sportska varijanta nosila naziv Argento.

Povratak QV-a na staze devedesetih godina donosi 155 V6 Ti koja je doslovce pomela konkurenciju na stazi, neretko za celi krug a dodatan udarac tadašnjoj nemačkoj konkurenciji je bio i poraz od strane 155 na svim domaćim trkama. U javnosti je neretko bilo govora da Alfa vozi trku sama a ostali su tu tek toliko da gledaoci ne gledaju praznu stazu dok Alfa radi krug. Za volanom legende tada je bio Nicola Larini a QV znak je bio smešten na blatobranima, odmah do božnih žmigavaca. Osim trkačke 155 oznaku QV nosila je i top verzija Alfe 145 s 2.0TS motorom u ono vreme jedan od najboljih tzv. hot hatch automobila.

U 21-vi vek QV nas prati na neponovljivoj Alfi 8C Competizione takođe smešten na blatobranima i s pravom je smešten na najprestižniji model Alfa Romea novije generacije kao i na posljednjim serijama neodoljivog GT-a.


Danas QV nalazimo na prestižnim modelima aktuelne Giuliette i Mito-a. Kao i svim alfistima i nama je želja videti oznaku i na ponekom trkačkom modelu koji će vratiti staru slavu Alfa Romea iz vremena kad se konkurencija nalazila barem trećinu kruga iza naših omiljenih automobila.

[attachment=4511:qv_12_si...no_large.jpg][attachment=4513:alfa1_1451762i.jpg]
[attachment=4514:Alfa_Rom..._Alfetta.jpg][attachment=4515:alfa_rom...tt_12_08.jp
g]



#2 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 23 April 2012 - 11:21 PM

Zaboravio sam da dodam da sam na nekim forumima(engleski AO i AlfaBB) naišao i na modele se plavom detelinom sa
četiri lista mellow.gif Po opremi su isti kao i tadašnji modeli QV koji su se prodavali u ostatku Evrope,pa jedini zaključak koji
sam mogao da izvučem je da je to "dilerska" oznaka za englesko tržište.Ako neko zna više o ovome neka slobodno podeli
sa nama.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub