Jump to content


Photo

Servisi-malo objašnjenje


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 12 January 2010 - 08:49 PM

Da malo pojasnimo termine onima koji počinju:

Veliki servis-zamena rolera,španera,kaiševa,ruke su 50eur
Mali servis-zamena ulja,tečnosti za hladjenje, filtera,ruke su 20 eur

U okviru velikog servisa se mogu menjati svećice ako je potrebno,najbolje NGK,jer se menjaju na 100 000km,a Bosch na 50 000

#2 Boki

Boki
  • Alfista
  • 247 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Interesovanja:Tehnika uopšte, kompjuteri, automobili, F1; plivanje, ronjenje; knjige...
  • Alfa model:156 2.0 JTS SW Distinctive 2k3, ex. 33 Imola '93

Posted 16 January 2010 - 01:39 PM

Malo si uprostila priču što se tiče svećica. Ima i NGK i Boš modela koji se menjaju za mnogo kraći period :arflag:
Stvar je u tome da se koriste fabrički preporučene svećice, koje imaju svoj takođe propisani interval menjanja.
Mogu da budu sa jednim, 2, 3 ili 4 pipka, standardne i tzv. platinumske(iridijumske isl...), kada pipci i vrh su napravljeni od nekog egzotičnijeg materijala, to znači da su trajnije i naravno skuplje i to dosta.
Na 33-ci imam Golden Lodge sa 4 pipka koje se takođe menjaju na 100k km, a mogu da se zamene standardnim NGK koje se menjaju na 40-ak k km....
Takođe određene podvarijante jednog modela svećica imaju različitu toplotnu vrednost...za određeni region sveta, za vožnju više po gradu ili otvorenom...priča o svećicama je cela nauka, i ja sam izneo samo uvod :)

Edited by Boki, 16 January 2010 - 01:44 PM.


#3 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 16 January 2010 - 02:45 PM

Prosto i konkretno pitanje...
Da li za AR 146 1.4 TS, prilikom zamene, kupovati isključivo NGK Laser Platinum (koje proizvodjač automobila preporučuje), ili može i nešto drugo, a da nema još nekih "pratećih pojava" izuzev manje predjene kilometraže?

Edited by idekius, 16 January 2010 - 02:46 PM.


#4 Boki

Boki
  • Alfista
  • 247 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Interesovanja:Tehnika uopšte, kompjuteri, automobili, F1; plivanje, ronjenje; knjige...
  • Alfa model:156 2.0 JTS SW Distinctive 2k3, ex. 33 Imola '93

Posted 18 January 2010 - 02:30 PM

Prosto i konkretno pitanje...
Da li za AR 146 1.4 TS, prilikom zamene, kupovati isključivo NGK Laser Platinum (koje proizvodjač automobila preporučuje), ili može i nešto drugo, a da nema još nekih "pratećih pojava" izuzev manje predjene kilometraže?


Twin Spark motori...znači za svaki cilindar po dve svećice, veća i manja...i samo one koje je proizvođač tj. AR propisao. SAMO ONE. To nisu preporučene već PROPISANE svećice.
Neka me neko ispravi ako grešim, tj ako su se u međuvremenu pojavile "kompatibilne" svećice: kada sam poslednji put gledao za te motore je postojao samo jedan set svećica...A kako one postoje samo za taj tip motora, ne verujem da se ikome drugome isplatilo da ih pravi, bez obzira na veiku cenu.
Isto kao i za moju sadašnju JTS...samo jedan model svećki.

Edited by Boki, 18 January 2010 - 02:33 PM.


#5 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 18 January 2010 - 05:36 PM

Hvala na objašnjenju! Potvrdio si ono čega se i sam držim.. da nije baš uvek pametno experimentisati i ne držati se saveta proizvodjača.

#6 Boki

Boki
  • Alfista
  • 247 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Interesovanja:Tehnika uopšte, kompjuteri, automobili, F1; plivanje, ronjenje; knjige...
  • Alfa model:156 2.0 JTS SW Distinctive 2k3, ex. 33 Imola '93

Posted 20 January 2010 - 09:53 AM

Nekada zamene budu bolje od originala, :xaxa:, ali za Italijane i Japance to uglavnom NE važi :xaxa:

A da produbimo priču oko servisa:
kod moderni(ji)h vozila podela na mali i veliki servis više ne postoji. Postoji samo servisna knjižica, servisno uputstvo i preporuke. U inostranstvu (i kod nas kada posedujete novo vozilo) zna se:
- na tačno određeni broj pređenih kilometara auto se vozi na servis.
* Za vozila koja prelaze veće kilometraže godišnje, >=15k km, servis je na npr. svakih 20k nevezano od datuma
* Za vozila sa manjim distancama, jednom godišnje obavezno. (Low Milage Service).
- u servisu obave zamene SVEGA što je fabrika predvidela, nevezano od njihovog stanja, i izvrše dodatne kontrole ostalih preporučenih elemenata, opet po spisku fabrike, po potrebi zamene dotrajale
Tako da se desi da neki servis ako obuhvata zamenu npr. amortizera, diskova ili čega već, bude poprilično skup, skuplji od onog servisa gde se menja zupčasti i ostali kaiševi, španeri isl. Neki moderniji manji dizeli (Fiesta ili 307, 1.4D) imaju predviđenu zamenu zupčastog na 240-250k km!!! Naravno, ako se u međuvremenu na nekom od redovnih servisa ne utvrdi njegovo prekomerno habanje.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub