Jump to content


Photo

Alfa Romeo Giulia TZ1 i TZ2


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 02 January 2010 - 04:25 PM

Dvoumio sam se da li bi trebalo temu o ovom modelu ubaciti sa serijskim automobilima ili medju automobilima koji su kreirani za trkacke staze. Ovaj model alfe je i jedno i drugo, ali zbog postignutih uspeha na stazi sam ipak odlucio da temu postavim u ovom delu foruma!


Alfa Romeo Giulia TZ, takodje poznat kao Alfa Romeo TZ ili Tubolare Zagato, je mali sportski automobil koji se proizvodio od 1963 do 1967 godine. Nastao je kao zamena modelu Giulietta SZ.


TZ
Originalni TZ, koji se ponekad oznacava kao TZ1, zbog kasnijeg nastanka modela TZ2, je nastao kroz saradnju sa Autodelta-om, kompanijom koju je tada vodio nekadasnji Ferrari-jev inzinjer Carlo Chiti. Opremljen je motorom od 157o cubnih centimetara i drugim mehanickim komponentama "pozajmljenim" od tadasnjeg modela Alfa Romeo Giulia sa fabrickom oznakom sasije 1o5. Nastao je u cilju izrade sportskog automobila za trke i ulicu sa cevastim ramom, lake karoserije od aluminijuma sa disk kocnicama i nezavisnog vesanja.

Posted ImagePosted Image

Rezultat je bio lagani kupe od samo 65o kilograma i maksimalnom brzinom od 216 km/h. Izradjen je za ulicu i trke, a poslednja verzija namenjena trkama je imala 16o konja (12o kW). Alfina twin-spark glava cylinder-a, vec koriscena na modelima GTA, je doprinela povecanju brzine modelu, standardni blok motora sa Giulia-e, od legure livenog celika sa oblogama je iskoriscen i postavljen pod odredjenim uglom ispod haube zbog poboljsanja protoka vazduha.

Posted ImagePosted Image

Potraga za sto boljim performarsama automobila je uticala na oblik njegovog zadnjeg dela. Ukljucujuci istrazivanja Dr. Wunibald Kamm-a (o kome je vem bilo malo reci), na TZ je iskoriscen stil "coda tronca", sto u prevodu sa italijanskog znaci kratak rep, inace poznat kao Kamm tail, po napred navedenom doktoru. Princip je takav da ukoliko automobilima nije moguce ugraditi produzeni deo repa nalik avionu, sto je vrlo neprakticno za auto, onda ga treba jednostavno odseci od ostrim uglom sto iznenadjujuce malo povecava otpor vazduha. Zagato se vec dokazao ovakvom metodom na modelu Sprint Zagato, a ovo je bio njen prirodni nastavak.

Posted Image

Iste godine, dakle 1963, auto debituje na FISA Monza Cup-u gde osvaja prva 4 mesta u kategoriji prototipova. Pocetkom naredne godine 1oo jedinica je odvezeno na homologaciju zbog ucestvovanja u Gran Turismo kategorijama. Nakon ovog, model je osvajao pobede u svojoj klasi na stazama sirom Evrope i S. Amerike. Npr. 1964 godine osvaja: Sebring 12 sati, Le Mans, Nurburgring 1ooo km, Targa Florio, Coupe des Alpes i jos dosta drugih trka.
Izmedju 1963 i 1965 godine, ukupno je napravljeno 112 jedinica.
Ulicne verzije su koristile linijski DOHC motor sa 4 cilindra od 157o ccm i 82 kW na 65oo Nm obrtnog momenta, a modeli za trke su imali 118 kW.

Posted ImagePosted Image


Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Posted Image

TZ2

1965 na modelu su izvrsene promene, novim materijalima od fiberglasa je smanjena tezina na 62o kilograma. Novu verziju je takodje napravio Zagato i nazvana je Alfa Romeo Giulia TZ2. Napravljena je samo verzija namenjena trkama u saradnji sa Autodeltom. Svi TZ2 modeli su ustvari prepravljeni TZ1!

Posted Image

Maksimalna brzina je bila 245 km/h a motor je imao 13o kW. Takodje je promenjen i izgled zadnje sofersajbne koja vise nije trodelna, kao kod prethodnika, vec iz jednog dela. Krajem 1965 zaustavljen je razvoj ovog modela ba bi se omogucilo vise novca GTA programu. Ukupno je napravljeno 12 jedinica (po nekim informacijama 14).

Posted ImagePosted Image

Koristio je takodje linijski DOHC motor sa 4 cilindra i imao 125 kW na 7ooo Nm obrtnog momenta.

Posted Image

Vecinu modela TZ je izradio Zagato, medjutim model sa brojem sasije 114, iz 1966, je proizveden od strane Pininfarine. Takodje, model sa brojem sasije 101 nije proizveo Zagato, vec Bertone kako bi se ispitale mogucnosti stvaranja ulicnih verzija. Bertoneov model je bio prikazan na salonu automobila u Zenevi, a kasnije ga je tokom test voznje ostetio jedan od novinara. Veci deo je bilo moguce spasiti.
Trkacki debi TZ2 pocinje neslavno, kada sva 3 modela, 1965 godine ne zavrsavaju trku 24 sata Le Mana. Te sezone vise nisu izlazili na staze. 1966 su ponovo izasli na stazu i u svakoj od trka na kojoj su se pojavili su zavrsili pobedom!

Vecina automobila je kasnije otisla u ruke privatnih vlasnika. Danas, ovi modeli imaju kolekcionarsku vrednost a pocetna cena se krece izmedju 15o ooo -2oo ooo US dolara.


Ako ste primetili veliku slicnost sa Ferrari-jevim modelom GTO 25o, u pravu ste, a glavni "krivac" tome je napred pomenuti Carlo Chiti koji je nasao inspiraciju u ovom modelu!

Posted ImagePosted Image

Edited by Gocy, 11 January 2010 - 08:09 PM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub