Jump to content


Photo

Alfa Romeo 155


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 OMP

OMP
  • Alfista
  • 166 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Krusevac
  • Interesovanja:automobilizam
  • Alfa model:156 JTD SP3

Posted 29 December 2009 - 10:42 PM

1992 godine, kao zamena za model 75, u italijanskom I.DE.A. institutu radja se dizajn novog modela pod nazivom 155.

Posted Image

novi model je baziran na platformi fiatovog modela tipo nesto duzi od svog prethodnika modela 75 a pogonska osovina postaje prednja sto se smatra i bitnom tehnickom promenom u odnosu na popularnu 75icu.
novi model se takodje mogao pohvaliti i odlicnim koeficijentom otpora vazduha tj. aerodinamikom od samo 0,29Cd (sto je za oko 0,06 manje od prethodnika) cime se svrstava u sredinu tabele a moze se pohvaiti boljom aerodinamikom od mnogih sportskih, novijih i znatno skupljih modela poput Aston Martin Vanquish, BMW Z4 M coupe, Ferrari 360 Modena, Ferrari F50...

Posted Image

od 1992 godine kad se pojavila 155ica bila je dostupna u verziji motora sa 8 ventila i to u zapreminama 1700, 1800, 2000 i 2500 kubika twin spark sto se tice benzinskih motora i 1900 i 2500 u turbo dizel verzijama.
dve verzije 155ice koje se mogu svrstati u top ponudu su bile Q4 sa pogonom na svim tockovima i turbo motorom od 2000ccm sa 16 ventila koji je pozajmjljen od lancie delte integrale a isporucivao snagu od 190 konja kao i 2,5 V6 atmosferski motor sa 160 konja pozajmjen ali i modifikovan od modela 164. Oba modela su bila dostupna sa paketom elektronike kojom se moglo podesavati vesanje tj tvrdoca auta pritiskom na dugme u 2 opcije podesavanja sport i automatik.

Posted Image
Posted Image

1993 godine 155ica dobija novu prednju masku, "ravna" stara maska je zamenjena novom uvucenijom koja jos dodatno naglasava sportski izgled.

1995 je 155ica detaljnije podvrgnuta kako kozmetickim tako i mehanickim detaljima, sto se eksterijera tice restilizovana verzija dobija tzv. wide-body karoseriju koja se ogleda u sirim prednjim i zadnjim krilima, centralni deo (srce) maske koje je do tada bilo u boji vozila postaje hromirano, bocni migavci iz pravougaonog prelaze u elipsasti oblik dok se oznake na zadnjem delu vozila sa gepeka pomeraju na prostor iznad branika a ispod stop lampi.

Posted Image
Posted Image

Sto se tice motora, stara gama je potpuno zamenjena novim 16-o ventilskim motorima koji su dobili kajis umesto lanca i uglavnom ostali istih zapremina kao i prethodni od 8 ventila stim sto motor od 1700ccm postaje 1600ccm.
jos jedna od novina na facelift modelima je i nesto brzi sistem upravljanja od 2,2 kruga okretaja volana.

U enterijeru su minimalne promene koje se uglavnom ogledaju u materijalima sedista i tapacira sem kod modela Super koji ima drvene aplikacije na instrument tabli, oko prekidaca na vratima kao i drvenu rucicu menjaca i obruc volana.

Posted Image

najvise promena u enterijeru je trpela insrument tabla koja se menjala i imala 4 verzije, razlika se ogledala u dodatnim instrumentima za pritisak i temperaturu ulja kao i rasporedu i broju signalnih lampi. Takodje je bilo i vise modela volana u zavisnosti od opreme vozila tj od posedovanja airbag-ova kao i od godina proizvodnje. vecina modela 155ice je bila opremljena klima uredjajem kako klasicnim tako i automatskim.

Posted Image


kao i mnogi modeli alfa romea i model 155 je imao neke limitirane serije i verzije.

Jedna od najprestiznijih je delo italijnskog karoseriste i studija Zagato koji je napravio dve verzije pod nazivom TI.Z 1993 godine sa 170 konja i GTAZ Q4 verzija sa 215 konja 1995 godine. Obe verzije su napravljene u maloj seriji a vecina ih je prodata u Japan.
Ove verzije su se znatno razlikovale od obicnih 155ica pre svega vizuelno, dodatno prosirena i oblikovana krila, izmenjeni branici, spojler na zadnjem delu, veci pragovi, posebne zagato felne, sportski volan, posebno dizajnirani cep rezervoara, itd.

Posted Image
Posted Image

jos neke od limitiranih serija ali manje znacajnih od prethodne su verzije Formula-Silverston i Trofeo.

Formula tj Silverstone, kako se prodavala na trzistu Velike Britanije, je model izbacen 1994 godine a napravljan u cast pobede alfe u DTM sampionatu, motor 1,8 sa 129 konja, proizvedena u 3 boje, crvena, crna i silver, od detalja spolja najupadljiviji je spojler na zadnjem delu, prednji spojler kao opcija i alu felne od 15 inca sa 205/50 gumama dok je u enterijeru paznju najvise privlacio kozni volan i rucica menjaca.

Posted Image
Posted Image

Trofeo je model napravljen marta 1993 u 300 jedinica iskljucivo u crvenoj boji sa crnim branicima i motorom od 1800ccm


sve verzije motora:

1.7 TS 8V DOHC - 115bhp @ 5800rpm

1.8 TS 8V DOHC - 126/129bhp @ 6000rpm

2.0 TS 8V DOHC - 143bhp @ 6000rpm

1.6 TS 16V DOHC - 120bhp @ 6300rpm

1.8 TS 16V DOHC - 140bhp @ 6300rpm

2.0 TS 16V DOHC- 150bhp @ 6200rpm

2.0 DOHC Turbo - 190bhp @ 6000rpm

2.5 V6 DOHC - 163bhp @ 5800rpm

1.9 TD - 92bhp @ 4100rpm

2.5 TD VM - 125bhp @ 4200rpm

#2 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,781 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 29 December 2009 - 11:08 PM

Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub