Jump to content


Photo

Alfa Romeo 159


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#21 zoran

zoran
  • Alfista
  • 5 posts

Posted 27 December 2011 - 01:14 AM

Zahvaljujem Bosku na odgovoru ali ocekivao sam jos neki komentar za savete u vezi Alfinih motora, 150 KS i 170 KS,KOJI ODABRATI, pre svega mislim na prakticne savete vezane pre svega za pouzdanost, izdrzljivost, kvarove, odrzavanje, troskove, eventualne popravke, slabe i jake strane pojedinih motora i ts

Ocekivao sam odgovore iz nekih prakticnih iskustava jer motor 1.9 sa 150 KS se dugo proizvodi, a motor 2.0 sa 170 Ks se proizvodi od 2009 godine, i u Srbiji je u zadnje vreme od dizelasa jedino bilo moguce njega kupiti. Iz tog razloga pretpostavljam i da automehanicari imaju neka iskustva sa ovim motorom od 170 KS i da su moguca neka poredjenja. Negde sam procitao da je cak potrosnja kod njega manja, ali naravno nije sve u potrosnji i ne mora da znaci da ako je ovaj motor noviji da je i bolji od ovog sa 150 Ks, vrlo cesto se desava u automobilskoj industriji obrnuto. Mislim da ce saveti u vezi ove teme zanimati i druge clanove foruma

#22 pejo

pejo
  • Alfista
  • 2,142 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 27 December 2011 - 01:44 PM

ja brate mislim da na ovom forumu nema čoveka koji vozi auto 159tku duže od 2 god,a pogotovo ako pitaš nekog za kola koja se proizvode od 2009.pa taj u srbiju nije stigao pre ove god,a onaj ko ga je novog u srbiji kupio neverujem da ti može reći koliko je pouzdan.ovde ljudi maximalno prelaze 15000 km godišnje.sem neki trgovački putnici ili firme,al oni nekupuju alfu.

samim tim neverujem da može išta da se pokvari pre 50000 km ili 100000 km,sem sijalica ili možda koji grejač.tako da ime,neverujem da ti neko odavde može pomoći nego ti kupi očuvan auto koji je malo prešao,ako imaš sreće i para a pusti priče rekla kazala,dobar je i taj od 150 i od 170ks,nećeš na trke.ako sam ti šta ovim pomogao ok ako nisam opet ok,pozz

#23 zoran

zoran
  • Alfista
  • 5 posts

Posted 29 December 2011 - 05:34 PM

Opet ja, posto mi tek sada nista nije jasno. Danas sam sticajem okolnosti u Kragujevcu malo na brzinu porazgovarao sa dvojicom automehanicara koje rade Fiat vozila, jer alfi 159 valjda ima dve u Kragujevcu. Rekli su mi da je najbolja varijanta dizel sa 120 KS. Da je jednostavniji, manje se kvari, pouzdaniji a da je sasvim dobar i za grad i za auto put.

Kao sto sam rekao porodican sam covek sa dve cerke od 18,19 god. Tri puta godisnje idemo na putovanja gde je jedan smer oko 1.000 kilometara, nas cetvoro i gepek pun stvari sa ukljucenom klimom. Prosecna brzina oko 140 km, odnosno na toliko bi stavio tempomat na autoputu, sa mogucnoscu da naravno razvije 160 za preticanja. Ovi automehanicari kazu za ovaj od 120 KS bez problema. NESTO SAM SKEPTIK.

Zasto? Imam iskustvo sa lagunom benzincom 1.6, on ide auto putem 140-160, ali klima prakticno ne radi jer kad motoru treba snage on iskljuci klimu, zatim kad treba preticati tesko da moze da povuce. Ali kad vec dostigne brzinu onda je bez problema odrzava. E sad, svi mi kazu da je mnogo bolja varijanta 1.8 jer ima ovu nedostajucu snagu i manje bi trosio jer ima vise snage. ZA LAGUNU SAM SE U OVO UVERIO U PRAKSI I ZNAO SAM I RANIJE, ALI SAM UVEZAO 1.6 JER JE BILA OCUVANA I MALO PRESLA

Sad mislim, ODNOSNO NEZNAM, da li bi isti princip bio i za ALFU 159 SA 120 KS. Ovi mehanicari mi kazu da bi ovaa alfa sa 120 Ks imala karakteristike odnosno ponasala se na auto putu kao LAGUNA BENZINAC 2.0 I DA MI JE ZATO DOVOLJNA alfa 159 sa 120 KS. JESTE AKO JE TO TACNO.

Sad se vracam na dilemu da li 120 ili 150 KS, jer ajde 170 ks se proizvodi od 2009 MALO SAM RAZOCARAN DA NIJE BILO VISE KOMENTARA IZ PRAKSE I MEHANICARA I VOZACA KOJI SU VOZILI OVA DVA MOTORA PO RECIMO 1.000 KM. To je put do Krfa, Ceske, Minhena i td. mnogo nasih ljudi prelazi te relacije.

MOTORI OD 120 I 150 KS SE PROIZVODE OD 2005 GODINE, PA SASVIM DOVOLJNO POSLE MOZEMO RECI 7 GODINA DOVOLJNO ISKUSTVA ZA JEDAN FORUM. ZAR NEMA NEKOG KOJE SA ALFOM OD 120 ks JEDNOM PRESAO 1.000 KM U JEDNOM PRAVCU, SAMIM TIM I U POVRATKU, ISTO I OVI SA 150 KS I DA SU VOZILI I PO GRADU, PA NISU JE VALJDA CUVALI SAMO U GARAZI. CEMU FORUM AKO NEMA ISKUSTAVA IZ PRAKSE. Eto kao sto sam ja ukratko uporedio benzince lagune 1.6 i 1.8

OSTAJE IZGLEDA SAVET SVEJEDNO KOJI KUPIS 120, 150, 170 ks, VAZNO DA JE OCUVAN I DA JE MALO PRESAO, KAO STO JE REKAO I PEJO. Dobro ali to zna svako ko nikad nije ni seo ni u jedan auto, ali svakako da je dobar savet za kupovinu polovnog auta. DA ALI CEMU ONDA FORUMI, OVO VAZI ZA SVE AUTOMOBILE, ZA SVE POLOVNE STVARI. ALI MENE ZANIMA ALFA 159 120 ILI 150 ILI 170 ks, moje potrebe sam objasnio

#24 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 29 December 2011 - 05:49 PM

Ovde je Alfa sticajem okolnosti postala cest auto,tj 147 i 156,jer su pocele da stizu u velikim kolicinama a jeftine.Radi se u 95% slucajeva o veoma losim primercima,koji su mnogo presli,losije odrzavani......Secam se da je 2002 Alfa 156 bila toliko redak auto,da smo se maltene svi znali koji smo je vozili.Zatim,ovo nije trziste za Alfe,ovde je VW ipak mnogo cenjeniji,iz vise razloga.I sam kazes da Alfi 159 u tvom gradu ima svega 2,ni u Beogradu nije bas cest auto.Dobar primerak tesko mozes naci ispod 10-11 000 napolju,necu da komentarisem ove sa placeva,plus carina i ostalo,jos uvek je to skup auto za nase prilike.Mi na forumu imamo dvojicu,kolege Dr Bosko i Bellagio.Mozes videti u njihovim temama utiske.
Ako zelis da naglasis neki deo posta,koristi opciju bold.Na forumima se pisanje velikim slovima smatra vikanjem,a sigurna sam da nisi to zeleo.
Pozdrav arflag.gif

#25 b_ns

b_ns
  • Alfista
  • 81 posts
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.6 ts

Posted 29 December 2011 - 05:54 PM

peja je hteo da ti kaze da oba motora sasvim sigurno mogu da ti pruze to sto si naveo da ti treba. probleme koje si imao sa lagunom, ne znam da je iko imao sa bilo kojom alfom novijeg datuma. i 120 ks definitivno radi to sto tebi treba, a sigurno je da bolje radi 150, a jos bolje 170. ja na primer volim da je auto zver, i kad bih bio u prilici uzeo bih najjaci motor. poenta pejine price je u tome da je pri kupovini polovnog auta najvaznije da odaberes dobar primerak. kad je auto razjeban, dzaba mu i 200 ks. gledaj sve te modele, pa uzmi sta je najzdravije i sta mozes da platis. ta razmisljanja koja sad imas, ostavi za neka srecnija vremena i kupovinu novog automobila. zelim ti dobru kupovinu i mnogo dobrih kilometara.

p.s. i nemoj koristiti velika slova, to se na forumima smatra vikanjem

#26 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,059 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 29 December 2011 - 06:11 PM

Kada uzmes od 12o konjica videces da joj fali jos 3o biggrin.gif. Ukapiraces to posle izvesog vremena pa ces se pitati sto nisi slusao. Zasto i na osnovu kog iskustva ovo kazem? Zato sto vozim auto priblizne kilaze sa 15o KS i ponekad mi je trom i spor ali ipak dovoljno jak kada treba.
Ne pratim celu temu ali verujem da pricate o 8v verziji.

#27 Guest_Vule_*

Guest_Vule_*
  • Guests

Posted 30 June 2012 - 04:20 PM

Posted Image

Edited by Vule, 30 June 2012 - 04:22 PM.


#28 genca

genca
  • Alfista
  • 542 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Kladovo
  • Alfa model:156 1.9 jtd SW 03

Posted 01 July 2012 - 07:05 PM

Ala je rasturise.Ovo je 100% iz Auto Bilda

#29 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 02 July 2012 - 08:24 AM

Jeste, iz AutoBild-a, 2.4 Jtdm :drinks:

#30 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,059 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 06 October 2012 - 04:16 PM

Jedan dobar tekst i analiza koju moram da prenesem

Zašto je propala Alfa Romeo 159


Iako su već krenula nagađanja zašto je došao kraj proizvodnje modela 159, odmah ćemo na početku reći da to nije zato što je ovaj model nepouzdan ili kvarljiv, daleko od toga, nego zato što jednostavno tokom svog produkcijskog ciklusa od šest godina Alfa 159 nije imala šta novo ponuditi kupcima i probirljivom evropskom tržištu. Da, automobili se u Evropi, ali i u svijetu, kupuju razumom, a ne srcem, koliko god se Alfa trudila opravdati svoju krilaticu emocionalne kupovine. Da se razumijemo, ova krilatica važi, ali samo za vlasnike Alfa Romeo modela.
Krenut ćemo od nekog početka, sada već davne 2005. godine, kada je Alfa 159 predstavljena. Pred sobom je imala težak zadatak ispunjavanja prodajnih rezultata koje je postavila Alfa 156, jedinstveni model koji i danas plijeni pažnju na ulicama. Dizajnirana od strane Giorgeta Guigara, 159-ka je brzo osvojila srca kupaca svojim evolucijskim dizajnom 156-ice, a prve serije su lako dolazile do kupaca. Onda je nešto kasnije predstavljena i SW verzija (potpisniku ovih redova još draža od sedan verzije), pa je došla i Brera, model koji se temelji na 159, a ciklus je zaključila i Brera Spider.

Iako je bila daleko kvalitetnija od Alfe 156, odmah na početku prodaje uočeni su nedostaci ovog modela. Tu se prije svega misli na recidive braka GM-a i FIAT-a. Naime, 159 je nastala u delikatnom periodu kada je ovaj brak bio pred raskidom, ustvari, kada je FIAT uspio, trikovima koji su samo jasni Serghio Marchionneu, taj brak poništiti i iz njega izaći bogatiji za 2,5 milijarde eura. Dok je brak trajao, Alfa 159 je bila razvijana i kao po logici, najviše dijelova je preuzela od tadašnje ponude GM-a. Platforma je doduše bila razvijana zajednički i na njoj su nastali i neki Opel modeli, poput nove Insignie. Dalje je 159 naslijedila i već prevaziđene Opelove benzince u rasponu od 1.8 do 2.2 motora, iako su bili potpomognuti Alfinim tehničkim detaljima.

Jedini motor koji je ostao braniti čast je čuveni Arese 3.2 V6 motor, ali i na njemu je bio izmijenjen blok motora radi olakšanja, pa ga je većina i smatrala GM motorom, što svakako nije istina. Dizelaši su kao po običaju bili odlični, ali kad se zna da vozači Alfe rijetko kupuju dizele, stvar je polako počela kretati nizbrdo. Kada se tome doda prevelika težina automobila, koja je u svim varijantama imala od 150 do 200 kilograma viška, Alfa nije imala šanse. Na stranu što se radilo o jednom od najupraviljivijih modela u klasi, koji se lako nosio sa takozvanim vladarima klase, težina je jednostavno sputavala ovaj model da pokaže sve svoje prednosti.

Kad tome dodamo da 159-ka nikada nije doživjela predstavljanje svoje najjače GTA verzije, razumjet ćemo zašto je pad bio neminovan. Iako je nekoliko modela testirano sa Maseratijevim V8 motorom, Alfa 159 GTA nikada nije dobila zeleno svjetlo za produkciju. Ne kažemo da bi ovaj model bio spasilac, ali to bi sasvim sigurno učvrstilo poziciju ovog modela među konkurentima. Izgleda da je Marchionneu tokom godina bilo bitnije širenje poslovnog carstva i kupovina posrnulog Chyslera, nego bavljenje stvarima u svom dvorištu.

Tako će Alfa 159 ostati zapamćen kao odličan i kvalitetan automobil, ali model koji nije došao do izražaja, upravo zbog nemara čelnih ljudi FIAT koncerna, koji jednostavno nemaju kontinuitet u svom planiranju. Sličnu sudbinu kao Alfa 159 doživjet će i FIAT Bravo, također još jedan odlični kompakt model. Čelni ljudi ovog talijanskog koncerna zaborave da, kada naprave dobro auto, da u njega i dalje ulažu i prave ga još boljim. Nije dovoljno samo napraviti dobar automobil, nego njegovu ponudu treba i dalje širiti.
Džaba činjenica da je Alfa 159 tokom godina bila parcijalno obnavljana i da je ponuda opreme bila sve bogatija, te da je prije nepune dvije godine dobila odličan 1,8 turbobenzinski motor, sve je to bilo nedovoljno za oživljavanje ovog modela, te je Alfa 159 nedavno zvanično prestala disati na škrge. Zvanične informacije govore da je u pogonima u Napoliju Alfa 159 u potpunosti prestala da se proizvodi, te je konstruktorski prostor prepustila FIAT Pandi. Štaviše, model 159 u potpunosti je nestao sa narudžbenih kataloga na vodećim tržištima, poput britanskog, pa se navodno 159 može dobiti samo u četiri različite boje i samo sa jednim motorom, a i to su modeli sa lagera.

Ostaje utjeha da ćemo 2013. godine dočekati nasljednika ovog modela, koji bi trebao ponijeti legendarno ime Giulia, ali poznavajući Marchionnea, koji se dvoumi da li će vratiti Alfu u SAD sutra ili za pet godina, moguće da će se i taj rok probiti. Naime, lansiranje Giulie je vezano za povratak na američko tržište i sve zavisi od zvaničnog datuma za veliki Comeback in USA. Još jedna utjeha je da će Alfa 159 biti jako zahvalan kao polovan model, jer brdo opreme i nekoliko odličnih motora će biti jako dobar motiv za kupovinu. Poznavajući tradicionalno nepovjerenje evropskih kupaca i cijene polovnog modela će brzo pasti, mada se to do sada nije desilo, te će se za solidnu svotu novca u budućnosti moći kupiti odličan model.

Izvor: bella macchina.net

#31 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 06 October 2012 - 05:16 PM

Ispravno napisano i objektivno :ok:

#32 MJ159

MJ159
  • Alfista
  • 9 posts
  • Alfa model:159 - uskoro!

Posted 11 October 2012 - 04:15 PM

Hmm, stvarno steta za ovaj prelepi model

#33 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,059 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 10 December 2012 - 02:14 AM

http://www.experience159.com/

#34 Zverco

Zverco
  • Alfista
  • 1,435 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Leskovac
  • Alfa model:1.9 jtd Sportwagon

Posted 10 December 2012 - 10:53 AM

http://www.experience159.com/

Uhhh! Prezentacija je da s.....! :ok:

#35 djoleraska

djoleraska
  • Alfista
  • 4 posts
  • Lokacija:kraljevo....srbija
  • Alfa model:156 ts

Posted 06 September 2013 - 04:31 PM

ja sam ipak za benzince.....ali imam probvlem sa uljem na 156 1.8 ts........

Opet ja, posto mi tek sada nista nije jasno. Danas sam sticajem okolnosti u Kragujevcu malo na brzinu porazgovarao sa dvojicom automehanicara koje rade Fiat vozila, jer alfi 159 valjda ima dve u Kragujevcu. Rekli su mi da je najbolja varijanta dizel sa 120 KS. Da je jednostavniji, manje se kvari, pouzdaniji a da je sasvim dobar i za grad i za auto put.

Kao sto sam rekao porodican sam covek sa dve cerke od 18,19 god. Tri puta godisnje idemo na putovanja gde je jedan smer oko 1.000 kilometara, nas cetvoro i gepek pun stvari sa ukljucenom klimom. Prosecna brzina oko 140 km, odnosno na toliko bi stavio tempomat na autoputu, sa mogucnoscu da naravno razvije 160 za preticanja. Ovi automehanicari kazu za ovaj od 120 KS bez problema. NESTO SAM SKEPTIK.

Zasto? Imam iskustvo sa lagunom benzincom 1.6, on ide auto putem 140-160, ali klima prakticno ne radi jer kad motoru treba snage on iskljuci klimu, zatim kad treba preticati tesko da moze da povuce. Ali kad vec dostigne brzinu onda je bez problema odrzava. E sad, svi mi kazu da je mnogo bolja varijanta 1.8 jer ima ovu nedostajucu snagu i manje bi trosio jer ima vise snage. ZA LAGUNU SAM SE U OVO UVERIO U PRAKSI I ZNAO SAM I RANIJE, ALI SAM UVEZAO 1.6 JER JE BILA OCUVANA I MALO PRESLA

Sad mislim, ODNOSNO NEZNAM, da li bi isti princip bio i za ALFU 159 SA 120 KS. Ovi mehanicari mi kazu da bi ovaa alfa sa 120 Ks imala karakteristike odnosno ponasala se na auto putu kao LAGUNA BENZINAC 2.0 I DA MI JE ZATO DOVOLJNA alfa 159 sa 120 KS. JESTE AKO JE TO TACNO.

Sad se vracam na dilemu da li 120 ili 150 KS, jer ajde 170 ks se proizvodi od 2009 MALO SAM RAZOCARAN DA NIJE BILO VISE KOMENTARA IZ PRAKSE I MEHANICARA I VOZACA KOJI SU VOZILI OVA DVA MOTORA PO RECIMO 1.000 KM. To je put do Krfa, Ceske, Minhena i td. mnogo nasih ljudi prelazi te relacije.

MOTORI OD 120 I 150 KS SE PROIZVODE OD 2005 GODINE, PA SASVIM DOVOLJNO POSLE MOZEMO RECI 7 GODINA DOVOLJNO ISKUSTVA ZA JEDAN FORUM. ZAR NEMA NEKOG KOJE SA ALFOM OD 120 ks JEDNOM PRESAO 1.000 KM U JEDNOM PRAVCU, SAMIM TIM I U POVRATKU, ISTO I OVI SA 150 KS I DA SU VOZILI I PO GRADU, PA NISU JE VALJDA CUVALI SAMO U GARAZI. CEMU FORUM AKO NEMA ISKUSTAVA IZ PRAKSE. Eto kao sto sam ja ukratko uporedio benzince lagune 1.6 i 1.8

OSTAJE IZGLEDA SAVET SVEJEDNO KOJI KUPIS 120, 150, 170 ks, VAZNO DA JE OCUVAN I DA JE MALO PRESAO, KAO STO JE REKAO I PEJO. Dobro ali to zna svako ko nikad nije ni seo ni u jedan auto, ali svakako da je dobar savet za kupovinu polovnog auta. DA ALI CEMU ONDA FORUMI, OVO VAZI ZA SVE AUTOMOBILE, ZA SVE POLOVNE STVARI. ALI MENE ZANIMA ALFA 159 120 ILI 150 ILI 170 ks, moje potrebe sam objasnio

120 ks ti je malo za ovaj auto.....tezak je pa neces imati dobar osecaj u voznji, a ipak je to vise sportak u dusi a i na oko....ako se slazes...nista ispod 140 ks

120 ks ti je malo za ovaj auto.....tezak je pa neces imati dobar osecaj u voznji, a ipak je to vise sportak u dusi a i na oko....ako se slazes...nista ispod 140 ks

obrati paznju na vesanje,to je boljka kod svih alfi,probaj je pre nego sto kupis ali ne na 5...10 min. probaj na 50 km najmanje,vozi je malo i uzbrdo ako imas gde i to po gasu.....mozda pokaze nesto a imace sta ako nije u redu,prati temperaturu

#36 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 06 September 2013 - 08:01 PM

159 ima skoro neuništiv trap :) Koliko mi je poznato,prve serije su imale muku sa servo letvom.

#37 g0xy

g0xy
  • Alfista
  • 64 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd-Cerak
  • Interesovanja:Sve sto je lepo
  • Alfa model:Alfa Romeo 155 1.8TS 16v

Posted 07 April 2015 - 10:00 AM

Problem je bio zbog neadekvatnog crvenog Tutela ulja G1/E,koje je bilo preko zime previše viskozno i preterano se povećavao pritisak u hidrauličnom sistemu,što bi rezultiralo kvarom od 1000eur,koliko je bila nova letva volana.

Prelaskom na zelenu Tutelu G1/R  problem je nestao,znači nije bio problem u mehanici,već u neadekvatnom servo ulju i taj problem je fabrika tek naknadno priznala.

Ako neko vidi crvenu tekućinu u čančetu,odmah neka menja servo ulje  :ok:






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub