Jump to content


Photo

Alfa Romeo 159


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,439 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 26 December 2009 - 08:07 PM

Posted Image
Iako se nova Alfa 159 (u trenutku pisanja ovog teksta) nije jos zvanicno ni pojavila u nasoj zemlji, odlucio sam da o ovom automobilu ipak napisem nesto vise. Zato ce ovaj tekst ici pod sekcijom TESTOVI, jer je ovo ipak naslednik vrlo bitnog automobila u segmentu srednje klase. Verujem da se svi secamo koliko nam je cudna, interesantna, pa cak i neverovatna delovala Alfina 156-ica kada se prvi put pojavila kao serijski automobil 1998. godine… Naravno, odmah potom je ponela laskavu titulu automobila godine u Evropi, sto je kao retko kad u istoriji ovog izbora bilo i vise nego ocekivano. Alfa 156 je bila ispred svoga vremena i to joj je kasnije donelo i izuzetne prodajne rezultate. Nazalost, Italijani su uspeli da uprskaju ovu -bajku- time sto se ovaj model pokazao kao ipak vrlo nepouzdan automobil, sto se lako moze videti po danasnjim cenama polovnih 156-ica. Ova poslednja recenica predstavlja zapravo i najvecu brigu svih potencijalnih kupaca nove 159-ke, jer se Alfa u poslednjih desetak godina pokazala kao izuzetno nepouzdan automobil za posedovati. Realno, da li poznajete nekoga ko stalno kupuje samo Alfe? Jednostavno, Italijani se tu ne mogu meriti sa Nemcima ili Japancima, ali toga su, naravno, svesni i celni ljudi u Alfa Romeu. Zato bi novi model 159 trebao da bude opsta prekretnica u novijoj istoriji Alfe. Prva i najvaznija stvar jeste angazman novog izvrsnog direktora Karl Heinz Kalbfell-a, kojeg smo odranije znali po angazmanu u BMW-u (zasluzan za citav projekat Rolls Royce Phantom). Ono sto je celnicima najbitnije jeste to da su dobili coveka koji ne voli neuspehe i koji ima izrazenu osobinu da sve zapocete stvari uspesno dovede i sprovede do samog kraja. Tako je njegovom zaslugom dalje -produbljena- kooperacija sa americkim General Motors-om i svim njegovim evropskim brendovima. Ta uska saradnja je druga vrlo bitna stvar za uspesnost nove Alfe 159 i buducih modela, jer su same osnove novog modela dosle upravo iz Amerike, odnosno Svedske (Saab) i Nemacke (Opel). Medjutim, ako mene pitate, Italijani bi rado pristali i na ponovljene, odlicne prodajne rezultate prethodne Alfe 156. Sta je onda kljuc uspeha tog automobila, kada se na kraju ipak ispostavilo da je relativno nepouzdan? Odgovor je i vise nego jednostavan i logican: dizajn! Iako Dizajn Alfe 156 je bio kljucni faktor zbog kojeg su se kupci odlucivali na kupovinu bas ovog modela. Ne jedini faktor, ali kljucni. Prvim pogledom na novu 159-ku, reklo bi se da se ona svojim dizajnerskim resenjima umnogome oslanja na svog prethodnika. To je donekle i istina, ali samo na prvi pogled. Jer, gledajuci uzivo novu Alfu 159 shvatamo da su Italijani otisli nekoliko koraka napred. Prvo, dimenzije. Automobil je u svim dimenzijama povecan i sada deluje vrlo, vrlo… ozbiljno. Duzina sada iznosi citavih 4,66 (22,5 cm vise nego Alfa 156), a sirina cak 1,83 metra (+ 8,5 cm)! Naravno i medjuosovinsko rastojanje je povecano za dobih desetak centimetara, pa je tako i unutrasnjost 159-ke mnogo prostranija. Ovako znacajno povecanje gabarita se moze logicki nadovezati na cinjenicu da je sada strategija Italijana promenjena. Dakle, druga stvar gde se vidi napredak jeste visi cilj i Alfina ostra pretnja vrlo ozbiljnim konkurentima u srednjoj klasi. Ne pricamo vise u Pezou, Renou, Tojoti, Mazdi itd. i njihovim modelima u srednjoj klasi (407, Laguna, Avensis i 6-ica, respektivno), vec se sada -gadja- nazovi premijum segment ove srednje klase trzista. To su svakako BMW serije 3, Audi A4, Mercedes C klase i mozda Jaguar X-type. Upravo ovde je velika razlika u koncepciji prethodne Alfe 156 i nove 159-ke. Dok je 156-ica bila zamisljena kao apsolutni novitet i osvezenje na tada pomalo ucmalom trzistu, danas nova Alfa 159 ide na cilj da se izbori za status -benchmark- modela u premijum srednjoj klasi. Veliko je pitanje da li ce to i uspeti, a u narednom tekstu cemo razmotriti neke od najvecih aduta Alfinog novog modela. Poceli smo, kao i uvek, od eksterijera. Vec smo rekli da je 159-ka sada mnogo ozbiljniji, za par brojeva veci automobil od 156-ice i da kao takva sada sasvim sigurno ulazi u klasu prostranijih modela srednje klase. Odstupanje od neozbiljnosti i nonsalantnosti prilikom dizajniranja ovog automobila se primecuje jednim, ali vrlo bitnim detaljem. Naime, zadnja vrata sada imaju standardnu rucicu za otvaranje, umesto one skrivene u C-stubu. Mnogi su to videli kao nedostatak, jer je upravo ovaj detalj bio glavni na prethodnoj 156-ici i do tada u tom segmentu nije bio vidjen u serijskoj proizvodnji. E sad, on je imao i svoju funkciju, a to je da 156-ica sto vise lici na coupé i samim tim da pojaca sportsku notu ovog modela. To nije slucaj sa Alfom 159. Novom modelu sada treba veca doza ozbiljnosti, pa je tako ovaj detalj izostavljen. A ostatak karoserije je zaista -ozbiljan-. Ovo je jedan od onih automobila koji uzivo izgledaju totalno drugacije (citaj: bolje) nego na slici. Pre svega zbog vrlo interesantnog, agresivnog ali i cudnog prednjeg dela. Gledajuci sa strane, deo automobila od prednje osovine ka napred deluje vrlo izduzeno iako on to nije. Takav efekat je zasluga vrlo oblog prednjeg branika (i svega sto on obuhvata), na koji se odozgo gotovo idealno nadovezuju prednje svetlosne grupe a lá Aston Martin Lagonda. Dva puta po tri okrugla fara, od kojih je srednji pokazivac pravca, u kombinaciji sa serijskim maglenkama deluju zaista ocaravajuce! Ravnim, uglastim linijama idemo ka zadnjem delu karoserije koja je, poredeci sa atraktivnim frontom, i vise nego konvencionalna. Ipak, gledajuci ostatak ovog modela stvarno ne moze a da se ne istakne utisak da je automobil zaista velik, posebno ako se ima u vidu koji je model nasledio. Dizajneri Alfinog dizajnerskog centra, vodjeni slavnim DJordjetom DJudjarom (Giorgietto Giugiaro), se nisu previse -igrali- sa slikom zadnjeg dela, ali 159-ku sigurno necete pomesati sa starom 156-icom. Pre mozda sa vecom 166-icom… Naravno, pozadi je primenjen klasican Alfin horizontalni stil, a ono sto je dobro svakako ne treba menjati. U snaznijim verzijama nove Alfe su prisutne i odvojene, duple cevke izduvnog sistema koje dalje upotpunjuju snaznu sliku ovog modela, kao i aluminijumski naplatci od 16 cola pa navise (fabricki do 18). Sve u svemu, koncepcija eksterijera Alfe 159 je sada mnogo ozbiljnija od prethodnika, na ciji se dizajn tek ponegde oslanja. Nista vise od toga….
Posted ImagePosted Image
Iako Koliko je cudna (ne)povezanost spoljasnjeg izgleda izmedju nove 159-ke i stare 156-ice, barem toliko je cudan i enterijer. Jer, opet bi na prvu loptu neko (to jest svako) rekao kako je to samo oplemenjena kopija 156-ice. Ali onda tu dolaze nepobitne cinjenice – potpuno novi materijali i sama mogucnost izbora razlicitih matrijala na komandnoj tabli i sedistima, zatim mnogo izrazeniji osecaj prostora kada se sedne na bilo koje sediste. A na kraju, kad po prvi put sednete za volan nove 159-ke – uopste Vam ni ne lici na Alfa Romeo! Vrlo su zbunjujuce okrugle forme prisutne… svuda. Samu prednju komandnu tablu nekako najbolje mogu uporediti sa starim Dodge Viper-om, bas zbog mnogo veceg prostora i sirine unutra, kao i zbog samih okruglih ventilacionih otvora i analognih pokazivaca. A onda pogledate iz nekog drugog ugla i shvatite kako centralna konzola ima vrlo agresivan i sportski -pad- nadole, i sad bas lici na italijanske sportske automobile, npr. Lamborghini. U svakom slucaju, reci cemo da je ovo ipak Alfina unutrasjnost, ali u odnosu na 156-icu znacajno poboljsana. Posebno raduju spomenuti materijali i sama zavrsna obrada koja je sada na vrlo visokom nivou. Mogucnost personalizacije enterijera je vrlo velika, a svi materijali – od najfinije koze pa do standardne krute plastike (koje je vrlo malo) su jednostavno sjajni. Ipak, trebalo bi izbeci kombinaciju sa komandnom tablom u bez boji, jer smetaju reflekcije koje ta svetla boja pravi na vetrobranskom staklu… Prednja sedista su standardna Alfina, medjutim za ovu priliku mozda malo uska. Ako kupujete snazniju verziju preporucio bih i doplatu za sportska sedista, cisto zbog drzanja tela prilikom ostrije voznje. Generalno, sedista su sasvim ok, kako prednja tako zadnja. Ono sto sam ipak ocekivao u vecoj meri jeste prostor na zadnjoj klupi. Imajuci u vidu koliko sam vec puta spominjao znacajno vecu karoseriju i vece medjuosovinsko rastojanje nove 159-ke u odnosu na 156-icu, ocekivalo se ipak da putnici pozadi dobiju malo vise mesta, pre svega za noge. Mislim, pogledajte samo fotografiju Alfe 159 slikanu sa strane. Stice se utisak da bi napred mogao stati i V12 agregat s obzirom na to koliko od ukupne duzine vozila uzima prostor do A-stuba, dok je kabina ipak povucena malo unazad. Naravno, Vi ne kupujete automobil da bi ste sedeli pozadi, tako da ovo ipak ne bi trebao da bude neki veci problem. Ako jeste, odaberite ipak novu Fiat Cromu ili Opel Signum… Reklo bi se da se to povecanje gabarita vozila najvise oseti napred, i to najvise u sirini. Vozac nove Alfe 159 moze biti vrlo visok ili debeljuskast, nije problem. Do pozicije za voznju se vrlo lako dolazi, mahom uz pomoc pomeranja volana i po visini i po dubini, kao i pomeranjem sedista po duzini i visini (uz doplatu i elektronskim putem, u 8 pravaca sa memorijom). Komande su vrlo ergonomski postavljene i lako dostupne, a na samoj centralnoj konzoli mozete naci i standardne komande audio uredjaja i klimatizacije. Kako su zvanicne specifikacije za zemlje EU vec izasle, poznato je da ce standard biti audio-uredjaj sa CD plejerom koji podrzava i MP3 muzicke formate, sa ukupno osam zvucnika, dok ce klimatizacija u nizem nivou opreme biti manuelna. Taj nizi nivo opremljenosti ce se zvati -PROGRESSION- i pored spomenutog sadrzace jos i elektro podizace stakala, elektricno stelovanje spoljasnjih retrovizora i kozom oblozen volan i rucicu menjaca. Standard za sve Alfe 159 jeste i kartica umesto kljuca, sa sve tasterom za startovanje i gasenje motora. Interesantno je da su se na upotrebu kartice opredelili ne zbog vece sigurnosti od kradje ili zbog lakseg startovanja automobila, vec iskljucivo zbog toga sto prilikom saobracajnih nezgoda kljuc u kontakt-bravi moze povrediti kolena vozaca. I posle kazu da Alfa ne mari o potrebama svojih kupaca…Takodje, spomenuti serijski/standardni paket opreme nudi i brojne stavke koje se direktno odnose na sigurnost putnika. Gotovo je izvesno da ce Alfa 159 uspeti da dobije maksimalnih 5 EURO-NCAP zvezdica, jer vec u serijskoj opremi poseduje sedam vazdusnih jastuka (prednje za vozaca i suvozaca; dva u prednjim sedistima sa obe strane, dve vazdusne zavese i jedan za kolena vozaca), ABS sa EBD-om i VDC (Vehicle Dynamic Control – sistem stabilnosti vozila), koji opet sa sobom donosi i Brake Assistent i sistem za pomoc pri startu na uzbrdici. Skuplja verzija -DISTINCTIVE- sadrzi tek uobicajeni set -gadget-a – senzor za kisu, tempomat, vece (17) aluminijumske felne i automatsku klimu sa dve zone. Opremljenost nove 159-ke je na vrlo visokom nivou, i na spisku bilo standardne bilo dodatne opreme cete sigurno naci sve sto Vam ikada bude zatrebalo. Dakle, Italijani se sve vise priblizavaju Nemcima u ovom pogledu, mada to i nije toliko cudno i karakteristicno je za sve italijanske marke u poslednjih nekoliko godina. Lista opcionala je vrlo dugacka, a izdvajaju se, recimo, bi-ksenonski farovi (650€), vazdusni jastuk za kolena suvozaca (160€), automatska klima sa tri zone (750, odnosno 350€), kozna sedista (1700€), BOSE® audio sistem sa devet zvucnika plus subwoofer (600€), alu-felne 18 inca (1300, odnosno 700€) itd. Ima tu jos dosta zanimljivih stvari, uglavnom tu je sve sta Vam god zatreba.
Posted ImagePosted Image
Iako Voznja u Alfi 159 je ocekivano na vrlo visokom nivou. Kombinacija ogibljenja koje je primenjeno na ovo modelu zaista idealno odgovara platformi, koja je inace posebno pravljena za 159-ku. Ova nova platforma je proizvod kooperativnog rada sa GM-on, to jest sa Saab-om i Opel-om. Dakle, podvozje nije pozajmljivano vec je radjeno specijalno za ovu Alfu i za sada se zna da ce biti primenjena i na serijskom modelu Alfa Brera. Uglavnom, voznja je i vise nego sigurna i precizna, mada je upravljanje u slabijim verzijama nekako previse lagano. A te slabije verzije su potpuno novi benzinac od 1,9 litara radne zapremine i 160 KS, kao i dizelas iste zapremine sa 120 KS. Odmah treba napomenuti da se dizelas nece isporucivati na trzista vecih evropskih zemalja, jer on zapravo nije ni dostojan da se nalazi u ovakvom automobilu. Benzinac je druga prica – potpuno je nov, naravno plod rada sa GM-om i oznake -JTS- (Jet Thrust Stoichiometric); dakle napusta se dosadasnja -Twin Spark- ideologija. Performanse NAJSLABIJEG benzinca u ponudi su: max brzina 212 km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za 9,7 sekundi! Da podsetim samo da su benzinci Alfe 156 bili u rangu od 120-190 KS, i to je 1998. godine bilo i vise nego sjajno. Dakle, nije porasla samo karoserija… Drugi benzinac u ponudi je takodje cetvorocilindricni agregat, ovoga puta sa 2,2 litra i maksimalnih 185 KS. Ovo je jedan vrlo zanimljiv motor, vrlo slicnih performansi kao i najjaci agregat u ponudi. Najveci problem i najvecu razliku izmedju ovog i najjaceg predstavlja pogon na prednje tockove. OK, prednja vuca moze da se izbori sa tih 185 KS, ali sigurno ne toliko dobro kao pogon na sva cetiri tocka. Voznja u granicama maksimuma, bilo pravolinijska ili kroz sikane, nije toliko bezbedna i sigurna kao kod najsnaznijeg modela u ponudi. A to je naravno V6 od 3,2 litra i, za ovu priliku, cak 260 konjskih snaga! Napominjem da ne mesate/ne uporedjujete ovaj model sa aktuelnim 156 GTA, jer je ovo jos uvek standardna Alfa 159. 156-ica je na pocetku svoje prodaje takodje imala sestaka u ponudi – 2,5 V6 sa 190 KS. Danas je to spomenuti 3,2 V6 sa 260 KS. 156-ica je kasnije dobila spomenutu sportsku verziju GTA sa 250 KS. Tek cemo kasnije videti sta mozemo dobiti u novoj 159-ci… Za sada imamo vrlo zestoku alternativu buducoj sportskoj. Ali – zestok- je atribut koji cemo primeniti samo gledajuci papire. U voznji to bas i nije tako – necete odmah osetiti da ovaj automobil poseduje toliku snagu. Kao prvo, znacajno je tezi od ostalih modela, a tu je i spominjani pogon na sva cetiri tocka koji ga dodatno usporava. Nije previse agilan, ali ipak nudi daleko kvalitetniju i bolju voznju od svih ostalih u ponudi. 4WD pogon preuzet sa Crosswagon-a, oznake Q4, radi savrseno i obezbedjuje toliko sigurnu voznju da biste pozeleli da imate motor od barem 400 KS! Svakako je ovaj model (Alfa 159 3,2 V6 Q4) moja topla preporuka, iako je, naravno i logicno, najskuplji. Sa druge strane, ne smemo zaboraviti ni dizelase. Reklo bi se da je sa Apenina u poslednjih godinu dana krenula opsta ekspanzija izuzetno mocnih dizel-agregata. Svi se oni svode na dva osnovna bloka – onaj sa 1,9 i onaj veci sa 2,4 litra. Dalju razliku stvaraju uglavnom turbo-kompresori i kompjuteri, ali ipak ono sto bi finalnog kupca jedino trebalo da zanima jeste da su ovi motori – fenomenalni. Prvi od ova dva predstavlja 16-ventilsku varijantu onog dizel-agregata koji sam spomenuo na pocetku ovog pasusa i razvija danas vec standardnih 150 KS, uz velikih 320 Nm pri 2000 obrtaja u minuti. On je stedljiviji na otvorenom putu, ali ne i u urbanim sredinama od osmoventilskog 1,9 JTDM-a. Zanimljiviji deo price o dizelasima definitivno pripada petocilindricnom 2,4 JTDM. Za razliku od svojih konkurenata, ovaj agregat ima jedan cilindar manje ali i dosta snazniji kompresor koji nabija snagu na maksimalnih 200 KS! Isto kao i Golf GTI… mada cete verovatno biti brzi, sve uz gotovo 50% manju potrosnju goriva. Zaista je neverovatno da jedan dizel moze tako dobro da ide, sa posebno izrazenim medjuubrzanjima tamo negde od 80 do 120 km/h. Kasnije ce (sto je i logicno) i uz ovaj model kao opcija biti dostupan pogon na sva cetiri tocka Q4. Jos rec-dve o tom sistemu… Postoji nekoliko bitnih razlika izmedju standardnog 4WD i Alfinog Q4 – i jedan i drugi sistem su permanentni pogoni na sva cetiri tocka, ali Q4 ima centralni Torsen C diferencijal, koji elektronskim putem odredjuje koliku ce snagu prebaciti na prednje odnosno zadnje tockove u odredjenom trenutku. U pocetnom polozaju je podesen na idealnih 47/53% snage u korist zadnjih tockova, i taj odnos raspodele snage se dalje menja u toku voznje u zavisnosti od stila, potrebe, uslova… Vrlo korisna stvarcica za snaznije automobile. Ostao sam duzan jos i informaciju da ce svi motori koristiti sestobrzinsku manuelnu transmisiju, s tim sto ce snazniji modeli imati i opciju klasicnog automatika i -selespeed-a, sa takodje 6 brzina. Sada kad se vratimo za trenutak na pocetno izlaganje kako Alfa sa novom 159-kom -gadja- na trziste premijum srednje klase, na celu sa Mercedes-om, BMW-om i Audi-jem, moglo bi se doci do nekog opsteg stava/zakljucka. Ovaj automobil je definitivno dostojan te klase i uporedjivanja sa BMW-om serije 3, Mercedes C klasom i Audi-jem A4. Ono sto pak moze biti problem jeste to sto kupci nemaju -obicaj- da kupuju Alfu koja bi kvalitetom mogla da se nosi sa spomenutim triom. Zapravo, iz ove tacke gledista se ne bi moglo ni reci kako ce se Alfa 159 ponasati posle nekoliko godina eksploatacije. Ono sto za sada samo znamo jeste da je u ovaj automobil ulozeno dosta novca i dosta truda, povuceni su neki novi potezi, sklopljene neke nove saradnje i dovedeni neki novi ljudi koji bi svakako trebali biti neki Alfin garant za visoki kvalitet izrade modela 159. Prodaja Alfe 159 u Evropi pocinje ovih dana, dok se kod nas ocekuje pocetkom sledece godine. Sa pocetnom cenom od oko 26.000 evra cenovno definitivno izlazi iz ranga stare 156-ice, ali za to svakako i ima prava.

#2 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,258 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 27 December 2009 - 07:31 AM

Jao Neso kakav ti je ovo antiAlfa tekst :ph34r:
Kakvi Nemci, kakvi nepouzdani automobili?

:xaxa:

#3 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 6,414 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 19 May 2010 - 05:01 PM

Osvježena Alfa 159 u Sedan i Sportwagon verziji

Ukoliko Alfa nastavi provoditi svoj poslovni plan, novu Giuliu ili nasljednika modela 159 mogli bi na europskom i američkom tlu vidjeti već 2012 godine. A do tada će prodaju ovog modela održavati novi agregati i paketi opreme.

Posted Image

Prema nekim će najavama, Alfa već od sljedećeg mjeseca u prodaju pustiti model 159 s dva nova agregata u ponudi. Riječ je o novom, nedavno predstavljenom 1.75 litrenom turbo benzinskom motoru s 200 konjskih snaga i 2.0 litrenom JTDM dizelašu.

Posted Image

Osim novih agregata, Alfa će kupcima ponuditi i četiri nova paketa opreme, slične onima u Giulietti i MiTo, a to su Comfort Pack, Sport Pack, Comfort Plus i TI Plus Pack.

Izvor: Automoto portal

#4 Ricky

Ricky
  • Alfista
  • 183 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Alfa Romeo 8C Competizione

Posted 23 September 2010 - 10:06 PM

Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4

Posted Image Posted Image
Model 156 bio je za Alfu sve. Bas sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska “Bella Machina” odusevila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osecali nekako posebno… Kakav pogodak! Ocigledno strucnjacima u Alfi lepota vise nije dovoljna. Nova Alfa pokazuje karakter, ali i vise tehnicke ugladjenosti. Ovoga puta, preskocicemo detaljne opise spoljasnjosti i unutrasnjosti na samom pocetku nase price. Uostalom, sve se dobro vidi i na fotografijama. Ovde je pre svega rec o snazi i performansama. Dodirnuo sam dugme za pokretanje agregata, motor od 3.2 litra je zagrmeo, auto je poskocio, a mene su prosli zamrci citavim telom. Na svaki dodir papucice gasa, pritisak je premala rec – usledio je udarac u ledja i opasnost od trzajne povrede vrata. A, parada tek pocinje. Jer, kako obrtaji rastu, Alfa vuce sve bolje i bolje, a tamo negde oko 5.000 o/min nastupa prava eksplozija. Posle samo nekoliko sati druzenja sa automobilom, shvatio sam samo jedno: ovde snage ne ponestaje. Ima je uvek i svugde, a da je ne bi bilo previse, brine se odlicni Q4 pogon na sve tockove, koji pametno rasporedjuje Obrtni moment po osovinama. Kao sto smo istakli, kod nas se nasao model sa najsnaznijim benzinskim agregatom. Ali, ovaj agregat nije delo inzenjera Alfa Romea. Ovaj agregat jeste plod saradnje Fiata i GM-a, a predvidjen je i za ugradnju u Saab, Opel i Holden. Iako nema sve manire starog dobrog italijanskog srca, Alfa se pouzdala u onu cuvenu: “There is no replacement for cubic displacement!” (nema zamene za radnu zapreminu) i 260 konjskih snaga izvlaci iz sest cilindara ukupne zapremine 3,2 litre. Kod ovog agregata primetili smo jos jedan detalj, koji se mozda i nece dopasti zagrizenim fanovima Alfinog Pavarottija iz izduvnih cevi: pri vecem broju obrtaja V6 prelazi u nezan glas slican Audijevom. Gde je nestala hrapavost? Slicno razocaranje doziveli smo i kada smo otvorili haubu: gde je hromirana usisna cev? Pa, stari model 3.2 bio je verovatno jedini automobil koji je hteo da se polira i pod haubom. Bez obzira na pomenute detalje, novi motori iz General Motorsa su 20 kilograma su laksi, snazniji su, imaju lance umesto zupcastih remena i dobili su ono sto Alfini inzenjeri stalno ponavljaju: dobili su klipove, glave i sav know-how iz Aresea i uvek Vas nateraju da Vam se koza najezi. Sledece odusevljenje koje nam je Alfa priredila bilo je fantasticno ponasanje na putu. Zahvaljujuci naprednoj verziji vesanja tockova, Alfini inzenjeri su dopustili duze hodove opruga. Mekano ljuljanje kojim Alfa krece u lov na kupce, moglo bi zasmetati zadrtim ljubiteljima marke. Ipak, njima ce zauzvrat sigurno po volji biti direktno upravljanje – samo 2,4 okretaja volanom – sasvim je blizu pravom trkackom bolidu. Dvostruka poprecna ramena napred (puka zelja mnogih evropskih automobila ove klase), i nezavisno Multilnk vesanje pozadi omogucavaju u svim situacijama precizno vodjenje tockova. Ipak, kada treba naglo skrenuti, treba biti oprezan: u brzim krivinama tezak “sestak” u nosu pogurace Vas pravo, ali zato je tu sjajni VDC sistem (Vehicle Dynamic Control) koji “povlaci rucnu” kada je to potrebno. Ovde treba obratiti paznju i na jos jedan vazan detalj, a to je masa.
Posted Image Posted Image
Veliki motor i sistem pogona na sve tockove u slucaju naseg test automobila samo su dodali 200 kilograma na ionako veliku masu. Rezultat: 1680 kilograma na vagi. Sada Vam je valjda jasno zasto je vozacu uskracena mogucnost da u potpunosti iskljuci elektronski sistem stabilnosti. U stvarnosti, granice sigurnog drzanja puta kod Alfe su jako visoke, a kada smo automobil probali po vijugavim planinskim putevima, kompletan set-up ulio je u nas puno poverenja i ispunio nas je samopouzdanjem. Alfa Romeo 159 je i spolja i unutra bas onakva kakvu su je ljubitelji ove marke oduvek zeleli: drazesna, ali sa puno vise ljubavi prema detaljima od svojih prethodnika. Mracan pogled prednjih svetala i velika maska Alfa Romea brzo i jasno daju do znanja da se radi o sportskoj limuzini “opasnih namera”. Dinamican prednji deo nastavlja se karakteristicnim klinastim profilom, da bi cela prica nazad zavrsila relativno malim, uskim svetlosnim grupama. Hvala Bogu, Alfa Romeo ni kod modela 159 nije potpao pod trendove stavljanja velikih prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, koja na limuzinama izgledaju svakako, samo ne dobro. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno ce praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista ocaravajuca. Zategnuta, malo povisena, ona jednostavno pokazuje da je plod dugogodisnje gimnastike i sportskog nacina zivota. Unutrasnjost Alfe je takodje cista tradicija. Dva krupna okrugla instrumenta i tri manja okrugla sata na sredisnjoj konzoli. I visi vozaci napokon sede razumno u Alfi, jer su sedista dovoljno dugacka i siroka. Medjutim, iako je 159-ka 22 centimetra duza, krupne osobe pozadi mogu imati problema sa prostorom za kolena. Izgleda da je Alfa Romeo na racun dobrog izgleda ponovo morao zrtvovati prostor za kolena. Isto vazi i za prtljazni prostor od 405 litara zapremine. Kada smo vec kod prtljaznika, primetili smo da nedostaje bar jedan “zahvat” za otvaranje. Alfa Romeo sada ima isto medjuosovinsko rastojanje kao Opel Vectra (2.700 milimetara). Istina, kada im se spomene to, Alfini strucnjaci reaguju kao djavo na tamjan. Ali, sve to pada u vodu kada samo pomislimo na izgled Alfe 159. Sta god neko mislio o ovom automobilu, sa modelom 159 ponovo dozivljavamo da se ljudi okrecu za automobilom zato sto je lep i pomalo “divlji”. I to je, verujte, veliki “gust”. Salu na stranu, ergonomija sedista u 159-i je sjajna i drzanje tela u svim uslovima zasluzuje sve pohvale, sto je jako vazno, posebno ako je automobil opremljen ovako snaznim agregatom i prilagodjenim ogibljenjem Cini se da je Alfa Romeo (napokon) uspeo stvoriti dostojnog suparnika bavarskom proizvodjacu sportskih limuzina. Osecaj kvaliteta ovde je stalno prisutan, a osecaj luksuza mozda je i najvise profitirao. Alfa Romeo 159 ostaje automobil koji nosi poznatu italijansku harizmu, upakovanu u proizvod koji je jos uvek dovoljno zavodljiv da bismo ga lako prepoznali u sivilu nemacki hladnih automobila. Cena: 45.135 Evra. Mozda nekom deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir sta sve ovaj automobil pruza njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog znacaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slucaju. Ovaj automobil je miljama daleko od danasnje automobilske konfekcije. Uostalom, cena je vise stvar razuma, a ko razuman kupuje automobil srednje klase sa 260 konjskih snaga? Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.?


Izvor:Automagazin

Edited by Ricky, 23 September 2010 - 10:07 PM.


#5 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 11 January 2011 - 12:33 AM

Evo ocene i cika Clarcksona: http://www.timesonli...ticle695347.ece

Uz sve nedostatke i vrline koji ovaj model poseduje, po meni je prava Alfa, sa blokom gm-ovim ili bez, a ponasanje na putu je besprekorno, samo vam se siri osmeh na licu :cheers:. Tezina auta jeste nesto visa, ali je u proseku premium segmenta. Opet i to je ispravljeno od 2008. godine, kad su sve verzije bile na dijeti i skinuto je cak 45kg. A sto se tice motora naravno izasao je 1750 tbi agregat koji je svakako najbolji izbor za ovaj auto, mada mene kopka sestak jakooooo :kiss:

#6 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,258 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 19 January 2011 - 12:02 AM

Evo preslikah ovaj uporedni test iz Sat-a od pre par meseci. pa pogledajte:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by Vlada, 19 January 2011 - 12:06 AM.


#7 PerkeNS

PerkeNS
  • Alfista
  • 120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.9 JTD 8v

Posted 07 September 2011 - 11:05 AM

Alfa Romeo 159 se povlači sa tržišta i to verovatno da bi napravio prostora za model Giulia


#8 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 6,414 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 07 September 2011 - 01:19 PM

QUOTE(PerkeNS @ Sep 7 2011, 12:05 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Svedok sam kako jedna kompanija lagano propada i za koju godinu (ako se nesto ne promeni u politici) verovatno odlazi u proslost. Plasim se da ce neki ovakvi potezi FIAT-a uciniti slicno jos jednoj sad.gif.

#9 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 07 September 2011 - 04:40 PM

Prepucavao sam se snekim likovima na vrelim gumama u vezi ove vesti, nemam snage vise da pricam. Sigurno bezvezan potez, ovaj auto iako je vremesan, lagano moze da se nosi sa konkurencijom po svemu, ima i nove motore, mogli su ga praviti jos godinu i da naprave normalnu smenu generacija, ludilo...

#10 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,430 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 07 September 2011 - 06:23 PM

Kako ide prodaja 159-ke,na lageru ima dovoljno vozila da mogu sad da počnu projekat novog modela i do prvih probnih komada rasčiste parking.Zato,ne sekirajte se previše

#11 zoran

zoran
  • Alfista
  • 5 posts

Posted 14 December 2011 - 08:42 PM



kao nov član na forumu nadam se da sam ga ispravno upotrebio dry.gif dry.gif

pre svega bih želeo da dobijem informacije u vezi moje davnašnje želje da imam alfu.
Zaljubio sam se u Alfu 159, a zadnjih nekoliko dana provodim dosta vremena gledajući je po raznim forumima.

Želeo bih da uvezem jednu Alfu 159, najverovatnije iz Nemačke 2008 ili najkasnije 2009 godište, naravno crvene boje, karavan verzije, po meni i estetski najlepše. S tim u vezi bih hteo detaljnije savete u vezi kupovine odgovarajućeg motora. Na forumima sam video da bi mi odgovarali sledeći

alfa 159, 1.9 od 120 KS, ali izgleda da je jedinstven stav da je ovo preslab motor za nju
alfa 159, 1.9 od 15o KS, moj utisak je da je to standard za alfu
alfa 159, 2.0 od 170 KS, proizvodi se od 2009 godine
alfa 159, 2.0 od 136 KS, koliko sam shvatio proizvodi se od 2010 ili 2011 pa iz tog razloga otpada kao opcija.

Ako se slažete da prva i poslednja otpadaju, iz navedenih razloga, znači da bih bio zahvalan da dobijem malo detaljnije savete u vezi varijante sa 150 KS i 170 KS, ili ćete me možda ubediti za prvu varijantu.

treba imati u vidu i da sam porodičan čovek, četvoročlana porodica, i da mi auto treba i za dva, tri putovanja godišnje, za Češku Republiku ili Grčku. To su ture auto putem, gde treba auto koji će povući četiri člana i pun gepek stvari brzinom uglavnom oko 140 km, odnosno brzinama od 120 do 160 km maksimalno.

Naravno ne treba mi manijačenje i voženje brzinama 180 do 200 km na sat, što je danas i krajnje neisplativo jer su kazne u svim zemljama ogromne.

Hvala Vam unapred, Zoran, Kragujevac

naravno kada sam zamolio za savete u vezi Alfinih motora, 150 KS i 170 KS, pre svega mislim na prakticne savete vezane pre svega za pouzdanost, izdrzljivost, kvarove, odrzavanje, troskove, eventualne popravke, slabe i jake strane pojedinih motora i ts smile.gif

Zoran

#12 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 14 December 2011 - 09:47 PM

Sam si suzio izbor na 1.9 150 i 2.0 170, nema tu neke razlike, isti blok, malo povecana zapremina cilindra, dal na racun hoda ili je busena drugacije, mislim nije ni bitno, ali sam uveren da mnogo bolje ide 2.0 170, jer joj je i masa manja. Ja bih uzeo 2.0 od ova dva jer sam svoju od 150ks vec cipovao, tako da ni tih 150 nije bas za Alfu, a vidim da planiras da vas ide cetvoro na duzi put, treba tu snage da povuce wink.gif.

E sad sto se tice pouzdanosti, verujem da je ista prica kao i 1.9, ali sa sigurnoscu ne mogu reci ipak se krace vreme ova varijanta proizvodi...

1.9 je sigurno najpouzdaniji, takva su iskustva, jeftino odrzavanje, delovi su dostupni i nisu skupi.

Npr, mali servis, do sad sam radio 2 izadje oko 9000din, radi se po preporukama na 15000. Veliki servis izadje oko, cini mi se 25000, ali nisam siguran, tek treba da ga radim. Za ovakav auto to po meni nije puno...

Do sad mi je crkao jedan grejac, zamenjen 1400 din.

Sve u svemu, pristojan auto sto se tice pouzdanosti, odlican za voznju pogotovu duza putovanja, uzivaces, veruj mi.

Obratiti paznju na letvu volana pri kupovini, hoce da rdja, to obavezno proveriti, nova je 350 evrica.

Edited by thedoctor, 15 December 2011 - 01:22 AM.


#13 PerkeNS

PerkeNS
  • Alfista
  • 120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.9 JTD 8v

Posted 24 December 2011 - 01:37 PM

Auto Avio Costruzioni Alfa 159

Pojavila se još jedna modifikovana Alfa 159 sedan, a ovoga puta za to je zaslužan Auto Avio Costruzioni.

Ukratko, ova Alfa 159 se ističe pre svega dvobojnim eksterijerom (krov u Lamborghini narandžastoj boji i ostatak u tamnoj sivoj boji, plus crne trake na bokovima i crni prednji deo), kao i 1,75 litarskim četvorocilindričnim turbo benzincem pojačanim na 240 konja i 370 Nm obrtnog momenta.








http://auto.blog.rs/...uzioni-alfa-159

#14 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,258 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 24 December 2011 - 02:21 PM

Pa i ne izgleda baš nešto cool.gif Meni je čak i ružna.

#15 PerkeNS

PerkeNS
  • Alfista
  • 120 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Novi Sad
  • Alfa model:147 1.9 JTD 8v

Posted 24 December 2011 - 05:05 PM

Nisam stavio da bi pohvalio nego kao novu vest. I meni je gadno ovo.

#16 rekesidim

rekesidim
  • Alfista
  • 297 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Borca
  • Alfa model:alfa romeo 147 1.6 TS

Posted 24 December 2011 - 05:16 PM

Ja se ne bi bunio da je imam biggrin.gif

#17 Mimmy

Mimmy

    Moderator

  • Moderator
  • 3,600 posts
  • Pol:Female

Posted 24 December 2011 - 07:25 PM

Auuuuuuuu,sto bre nagrdjuju onako lep auto?Po meni gospodjica samo malko treba na dijetu....samo malko

#18 Danijel_nsd

Danijel_nsd
  • Alfista
  • 36 posts
  • Alfa model:147 1.6 TS

Posted 25 December 2011 - 12:07 AM

QUOTE(Mimmy @ Dec 24 2011, 07:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Auuuuuuuu,sto bre nagrdjuju onako lep auto?Po meni gospodjica samo malko treba na dijetu....samo malko

Ili da joj se ubaci snaznije "srce"..nekih 250hp biggrin.gif

#19 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 6,414 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2

Posted 25 December 2011 - 01:59 PM

I ja sam razocaran, ovo je kao malo bolje ali promasena tema sad.gif

Attached Files



#20 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,897 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:146 Junior

Posted 25 December 2011 - 02:27 PM

Ne zna se šta je ružnije...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!









Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!








ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub