Jump to content


Photo

Alfa Romeo 164


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 17 December 2009 - 12:49 AM

ALFA ROMEO 164

Posted Image





Alfa Romeo 164 predstavljena je 1987-me god. na salonu automobila u Frankfurtu, i moze se smatrati prvim iz “nove generacije”Alfa Romea. To je bio poslednji model koji je Alfa samostalno razvila (iako je razvoj poceo par meseci nakon sto je Alfa presla u Fiatovo vlasnistvo). To je bila prva Alfina veca limuzina sa pogonom na prednjim tockovima.

Posted Image


164 je bio poslednji model koji se pravio za Americko trziste, i to samo u verziji 3.0 V6 automatik, sa 12 ventila(1991-1993) i sa 24 ventila (1994-1995).
Na azijskom trzistu (kineskom i malezijskom) imala je oznaku 168, jer brojevi 164 su na kineskom jeziku imali negativnu konotaciju (znacenje- sve do smrti-), dok 168 ima potpuno drugacije znacenje(-sve do prosperiteta-).
Posted Image


U Evropi je bila prilicno uspesna, kupci su je prihvatili u odusevljenju, jer su zeleli sportsku limuzinu po pristupacnoj ceni, kao alternativa nemackom BMW-u i Mercedesu.

Alfa 164 je prestala da se proizvodi 1998 i zamenjena je Alfom 166. Do tada je napravljeno 273.857 primeraka.

Posted Image


Za dizajn 164 pobrinuo se Pininfarina, i to ubrzo nakon zavrsetka Ferari Testarose. Zato se na 164-ci mogu videti neke stilske ideje kao kod Ferarija koliko je to bilo moguce na limuzini sa cetvoro vrata. Naravno, dizajn je i logican nastavak prethodne Alfine limuzine – Alfette.

Posted Image


164 je predstavio znacajno poboljsan kvalitet izrade u odnosu na predhodne alfe, imala je pocinkovani lim, odgovarajuci tako na najcesce prigovore od strane klijenata da Alfa ima problem sa rdjom (stariji modeli AlfaSud i GTV). Iako su neki alfisti bili nezadovoljni zbog usvajanja vuce na prednjim tockovima, i zbog gubitka prepoznatljivog karaktera, auto se pokazao izuzetno ubobnim i stabilnim sa izuzetnim sportskim osobinama. Opremljena najkompleksnijom elektrikom i elektronikom, 164 je dizajnirana da se takmici u visoj-srednjoj klasi automobila, u cijem segmentu su dominirali BMW serija 5 i Mercedesova E klasa. Predstavljala je bolju kupovinu, bar sto se tehnologije tice (imala je tri kompjutera, za klimatizaciju, instrumentaciju i za upravljanje motorom).

Pravac vazduha iz ventilacionog sistema u kabinu, je kontrolisan sa par elektromotora, koji su konstruisani tako da koriste vrlo krhke plasticne zupcanike, koji su bili skloni proklizavanju i pucanju. Ovaj nedostatak ispravljen je na modelu 166 ciji su zupcanici bili istovetni, ali metalni.



Takodje auto je imao veoma napredne funkcije u vreme kad se pojavio, kao sto je automatska kontrola klime i elektronski kontrolisano vesanje. Ovo vesanje se prilagodjava uslovima puta i vrsi kompromis izmedju stabilnosti auta i udobnosti, elektronskim podesavanjem tvrdoce amortizera.

Agregat se u to vreme rangirao vrlo visoko u auto indrustiji i osnova ovog motora se koristila do nedavno u modelima Alfa Romea.




Posted Image


1990. predstavljen je top model Alfa 164 Quadrifoglio Verde koja ima lagano tuniran 3.0 V6 motor koji razvija 200KS, 237km/h i 7.7s do 100. Serijska oprema je full koza sa crvenim koncima, elektronsko podesavanje tvrdoce amortizera, pragovi i nizi prednji i zadnji branici i jos puno toga.

Koza u QV modelu je zasivena crvenim koncem, a ujedno su i pokrov instrumenata, delovi obloga na vratima i delovi sredisnje konzole obuceni u kozu.
Posted Image





Motori koji se ugradjivali bili su:

Benzin
Posted Image

Dizel
Posted Image

Interesantno je da NIJEDAN MODEL 164 nema nizu maksimalnu brzinu od 200km/h :166:




* 1983 – Alfa Romeo pocinje 164 projekat.

* 1984 – Rana testiranja voznje pocinju u Arese-u.

* 1985 – Spoljni i unutrasnji dizajn finaliziran od strane Pininfarine.

* 1985 – letnje i zimsko testiranje prototipa, u Africi i Svedskoj.

* 1986 - 150 predserija testirano na testu izdrzljivosti - 1milion kilometara u ektremnim uslovima. Crach Test saglasnosti za uvodjenje na Americko trziste.

* 1987 - 164 u Frankfurtu otkriven na sajmu automobila.
* 1988 - 164 serija 1 pocinje da se prodaje sirom Evrope.

* 1990 – (164 serija 1.5 ) je napravljen lagani redizajn, oznaka modela je sada na levoj strani poklopca prtljaznika, novi dizajn presvlaka, novi prekidaci prozora, poboljsano upravljanje klimom i promenjen smestaj nekih prekidaca u enterijeru, nize smesten motor radi nizeg tezista, promene na volanu, povecan obim tockova (195/65/15), Turbo model izlazi iz ponude, a zamenjuje ga novi 2.0 TURBO V6.

* 1993 - sledi veliki facelift, sada se 164 naziva 164 Super, karoserija je produzena sa 456cm na 467cm zbog duzih branika, karoserija je jednobojna, dodano je dosta hroma, nova je unutrasnjost. Odredjeni modeli (T.Spark,TD,i 3.0 V6 12v postojali su i kao "ne Super" modeli, tj. sa redizajniranim enterijerom i novim prednjim farovima ali starom karoserijom, poznati i kao 164 "FL"(facelift) ali ubrzo i oni dobijaju Super modele.

Posted Image

Novi su i motori; 3.0 V6 dobija 24 ventilsku glavu i sada razvija 210KS, a u top modelu Quadrifoglio Verde 230KS! 2.5 TD je pojacan na 125KS, a T.S dobija motor iz alfe 155 sa 1995ccm i 146KS.
Top modeli QV i kasnije Q4 nikada nisu postojali u Super verziji.
Super i FL modeli imaju nešto losije performanse zbog dosta povećane mase u odnosu na modele do 1993.

* 1995 – Alfa prekida prodaju u SAD.

* 1997 – 164 proizvodnja se zavrsava.

* 1998 - 164 prodaja se zavrsava.



Posted Image

Edited by Vlada, 17 December 2009 - 12:56 AM.


#2 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,099 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 17 December 2009 - 01:07 AM

Bravo, Vlado, odlican tekst! :166:
Dosta informativan. Bas nam je ovako nesto falilo.

#3 siki

siki
  • Alfista
  • 1,573 posts
  • Pol:Male

Posted 17 December 2009 - 08:24 AM

Alal vera Vlado.Inače Alfa Romeo 164 je moj omiljen model.Imao sam 164 FL iz 93,sa motorom 2.0 TS.Koja je to limuzina bila :166:
Sve što je imala od opreme(a imala ful)je radilo-bezprekorna.Po makadamu kad ideš 100 km/h ništa ne osećaš da put nije asvaltni.Najviše me oduševljavao instrument za merenje pritiska ulja na instrument tabli-a kod mene je radio i držao pritisak oko 4 bara na ladno,a oko 3 na vrućem motoru,na leru normalno pada na 1 bar.

#4 Gastonbgd

Gastonbgd
  • Alfista
  • 62 posts
  • Alfa model:164 2.0 Ts , 156 2.0 TS

Posted 07 August 2010 - 09:47 PM

Ja bih jos dodao da je kod pomenutog modela u verziji sa motorom 2.0 Ts kao vrlo napredna opcija sama koncepcija i konstrukcija motora , lak aluminijumski blok sa plivajucim hilznama , Twin spark opcija koja je znatno dodala elasticnost motoru a smanjila potrosnju koja je za to vreme i velicinu automobila bila znatno manja nego kod konkurencije , postavka varijatora faze omogucila je motoru da se sasvim korektno ponasa pri umerenoj voznji i na manjim brojevima obrtaja a opet kad motor dodje do magicnih 3000 obrtaja kompjuter da impuls da se usisna bregasta zakrene u ranije otvaranje i dovede opet u optimalan a sportski nastrojen rezim rada .Sve je to savrseno radilo a radi i dalje i ako je kod prvih modela korisceno dve klasicne bobine za el paljenje i dva razvodnika paljenja gde je malo nezgodno bilo imati sumu kablova i teoretske gubitke na razvodnim rukama a opet svaka nesispravnost nekog od kablova znala je da zada glavobolje korisnicima sa ugradjenim LPG uredjajima pogotovo sto su bili venturi tipa , tako da je ostecenje ili pogresan izbor kablovao znao da izazove vrlo neugodne detonacije .
Motor je za pogon bregastih osovina koristio dvoredi lanac koji je unosio malo buke ali se pokazalo da bez problema obezbedjuje eksploataciju i sigurnost i preko 200 000 kilometara .
Jedini propust je po meni sto nisu uspeli da nadju adekvatno resenje za hidro podizace , da li je problem bio dovodjenje jos dve magistrale ulja pod pritiskom pored one za varijator ili nesto trece nisam video da se neko bavio a opet iz iskustva znam da je stelovanje ventila kod tog motora toliko malo potrebna da opet potire ovu manu , cak sta vise pre ode cementacija na casicama pa se cuju nego se razdesi zazor na ventilima , koji nije lako podesiti jer ima male kapice razlicitih debljina koje idu direktno na ventile , tako da se kod podesavanja sve "snimi" , skinu bregaste i posle preracunavanja vrate .
Mozda je ovo malo preopsirno za prikaz modela ali oprostite unesem se pa se malo pogubim .

#5 Gastonbgd

Gastonbgd
  • Alfista
  • 62 posts
  • Alfa model:164 2.0 Ts , 156 2.0 TS

Posted 07 August 2010 - 10:05 PM

Dodao bih jos da i ako je radjen pod Fiatovim nadzorom , na svu srecu fiat je vise umesao prste u Dedru a alfu ipak prepustio alfinim inzenjerima i angazovao Pininfarinu , da se ne uvredi neko ko zna ali mozda ima i onih koji ne znaju , ovo cedo je ucesnik zajednickog projekta SAAB a , LANCIE i ALFA ROMEA gde su mnoge stvari resene na isti nacin , menjaci i prednje vesanje su skoro identicni ( kod prvih modela ) i testiranja su provedena zajednicki sto mozda i nije bilo lose za Alfu koja je dovedena u finanssijku krizu politikom Italije tih godina .

#6 Cuore Sportivo

Cuore Sportivo
  • Alfista
  • 51 posts
  • Alfa model:Alfa 155 2.0 16v

Posted 08 August 2010 - 09:04 PM

Alal vera Vlado.Inače Alfa Romeo 164 je moj omiljen model.Imao sam 164 FL iz 93,sa motorom 2.0 TS.Koja je to limuzina bila :arflag:
Sve što je imala od opreme(a imala ful)je radilo-bezprekorna.Po makadamu kad ideš 100 km/h ništa ne osećaš da put nije asvaltni.Najviše me oduševljavao instrument za merenje pritiska ulja na instrument tabli-a kod mene je radio i držao pritisak oko 4 bara na ladno,a oko 3 na vrućem motoru,na leru normalno pada na 1 bar.


Moja 155 ca ima takav merac. Koristim Castrol racing 10-60 i pritisak na hladan motor je 5 a najmanja vrednost koji belezi je 4. Sa total Quartz 9000 na hladan motor 4 a najmanja vresnost pada i ispod 3. Interesantan dodatak koji koristi ko indikator kvaliteta ulja i vreme kad isto treba da se menja.

Edited by Cuore Sportivo, 08 August 2010 - 09:05 PM.


#7 Gastonbgd

Gastonbgd
  • Alfista
  • 62 posts
  • Alfa model:164 2.0 Ts , 156 2.0 TS

Posted 09 August 2010 - 09:18 AM

Moja 155 ca ima takav merac. Koristim Castrol racing 10-60 i pritisak na hladan motor je 5 a najmanja vrednost koji belezi je 4. Sa total Quartz 9000 na hladan motor 4 a najmanja vresnost pada i ispod 3. Interesantan dodatak koji koristi ko indikator kvaliteta ulja i vreme kad isto treba da se menja.



Mislim da je off topic , ali manometar meri viskozitet i to je vrlo vazan podtak , medjutim bitan je i hemijski sastav ulja koji sa nasim gorivom brze nego treba prelazi iz baznog u kiselo stanje zbog povecane kolicine sumpora u istom , rafinerije su pravljene za preradu nafte marke BRENT a preradjuju URAL gde postoji drasticna razlika i pored modifikacija u tehnologiji proizvodnje .

#8 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 20 August 2010 - 04:26 PM



#9 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 21 August 2010 - 08:23 AM

Bravo Vlado!!!
Sećam se svoje reakcije kada je 164-ka izašla, tj. kada su se kod nas na ulici dali videti prvi primerci. To je bio fascinantan auto za to vreme. I danas mi se svidja, mada je vreme malo gazi.

#10 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 21 August 2010 - 02:51 PM

Mene i danas fasciniraju one zadnje serije. Ima najizazovniju "zadnjicu"... Jedino mi unutra ona centralna konzola malo dodje suvise kockasta.

"Interesantno je da NIJEDAN MODEL 164 nema nizu maksimalnu brzinu od 200km/h :) "
Sportsko srce u velikoj i udobnoj limuzini ! :D :arflag:

Edited by Vlada, 21 August 2010 - 02:54 PM.


#11 siki

siki
  • Alfista
  • 1,573 posts
  • Pol:Male

Posted 21 August 2010 - 07:59 PM

Ja sam posedovao 164 super sport iz 93 godine 2.0 TS-140 ks(novi farovi-iz jednog dela,instrument tabla na dva sprata-najlepša koju znam,novija restilizovana dugmad za klimu i komande na centralnom stubu,mahagoni aplikacije na vratima,plava plišana sedišta)to je bila neka serija između stare i nove Superke.Ludo auto-po makadamu ide 100 km/h a ništa ne osećaš,klima uključena a na auto putu ide 220 sa 4 putnika u njoj,volan jednim prstom okrećeš,bog te pita koliko km je prešla-uvežena iz Italije sa lošom lamelom,ja to sredio i vozi Miško.Fantastičan auto,još ga se rado sećam i uživancije u vožnji sa njom,al sam stalno patio za onim hrom lajsnama iz nove superke.Uz samo malo pažnje prema motoru mislim da je neuništiva. :)

Attached Files



#12 mijalko33

mijalko33
  • Alfista
  • 307 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis , Kraljevo
  • Interesovanja:Adrenalin & Relax
  • Alfa model:Alfa Romeo 8C-35 Scuderia Ferrari :)

Posted 22 August 2010 - 11:27 PM

Ovaj gaston me uvek odusevi sa svojim informacijama i na nacin kako ih iznosi,pomagao mi je i na onom drugom sajtu sto se tice 33-ojke,citao sam jos neke njegove postove u vezi nje i u jednom trenutku sam pomislio da je ovaj covek izmislio 33-ojku! Covek je ziva enciklopedija Alfa Romea! Svaka cast majstore ako je sve to iz glave!!! Jeste off-topic ali morao sam da kazem i ja nesto o 164-orci! :D ;) :arflag: :arflag: :arflag:

Edited by mijalko33, 22 August 2010 - 11:31 PM.


#13 Popović

Popović
  • Alfista
  • 61 posts
  • Pol:Male
  • Alfa model:Nažalost, trenutno nijedan, ali planiram kupovinu modela 164

Posted 22 April 2011 - 07:15 PM

Једно од, за мене, кључних питања је колико 164 са 2.0 тс може прећи? Барем у 50.000 да кажете цифру, јер видим да овдје има алфа експерата!

#14 Nesa

Nesa
  • Alfista
  • 5,574 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:33 1,7 ie,156 1.8 TS,147 JTD

Posted 22 April 2011 - 07:30 PM

Napisao sam ti u onoj drugoj temi. Moze da predje dosta,a moze i malo. Sve zavisi kako ga vozis i odrzavas. I kakve srece. Stariji 2,0TS prelazi mnogo vise nego ovi noviji u 156 i 147.

#15 Igor ARBL

Igor ARBL
  • Alfista
  • 96 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Banja Luka
  • Alfa model:A.R. 145 LIMITED EDITION-500 No.136

Posted 26 April 2011 - 04:00 PM

QUOTE(Popović @ Apr 22 2011, 08:15 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Једно од, за мене, кључних питања је колико 164 са 2.0 тс може прећи? Барем у 50.000 да кажете цифру, јер видим да овдје има алфа експерата!


Ja sam svoju prodao sa 305000 km , kapi ulja nije trosila , bila je nemam rijeci

Attached File  Copy_of_P29_08_10_10.43_2_.jpg   312.58KB   6 downloads

#16 siki

siki
  • Alfista
  • 1,573 posts
  • Pol:Male

Posted 26 April 2011 - 08:16 PM

QUOTE(Igor ARBL @ Apr 26 2011, 05:00 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ja sam svoju prodao sa 305000 km , kapi ulja nije trosila , bila je nemam rijeci

Attached File  Copy_of_P29_08_10_10.43_2_.jpg   312.58KB   6 downloads

cool.gif ako je ta od 305000 sa slike-neverujem.Ova sa slike se uopšte nije vozila sudeći po izgledu(jedino ako je nisi digao na klocne i ubacio u 5 brzinu i nabijao kilometražu tongue.gif Sa koliko km je došla kod tebe?? neam.gif ipak je stajala-nema komaraca niti insekata po farovima(trebao bi imati bar 300 400 grama zaljepljenih insekata i ostale gamadi) laugh.gif

Za Gastronomada-MANOMETAR MERI PRITISAK ULJA(pritisak i viskozitet su dva različita pojma vezana za karakteristike ulja)Viskozitet ili viskoznost je mera za tečenje tečnosti,odnosno predstavlja unutrašnji otpor kretanju slojeva tečosti.Viskoznost je promenjiva veličina.sa promenom temperature i pritiska menja se i viskozitet(viskoznost),Na većoj temperaturi viskoznost je manja(ulje je ređe),a na nižoj temperaturi ona je veća(ulje je gušće)Sa porastom pritiska raste i viskoznost-pri merenju viskoznosti ulja obavezno se naznačava na kojoj temperaturi je izmerena.
INDEKS VISKOZNOSTI-je relativan broj koji pokazuje kako se viskoznost motornog ulja menja porastom ili snižavanjem temperature.Multigradna ulja indeksa viskoznosti iznad 130 mogu se koristiti cele godine,bez obzira na temperaturu okoline.
TEMPERATURA STINAVANJA(stinište)je temperatura na kojoj ulje hlađenjem pod određenim uslovima prestaje da bude tečno.
Temperatura palenja(plamište)je interesantna za DIZELAŠE-gde se pare zagrevanog ulja pomešane sa vazduhom pod određenim uslovima pale ili samozapale(IBERTURA-smrt za dizele) dry.gif

#17 djole alfa 164

djole alfa 164
  • Alfista
  • 104 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd Srbija
  • Interesovanja:Alfa Romeo.
  • Alfa model:Djole Beograd.

Posted 30 August 2013 - 09:48 PM

Ja sam svoju alficu ulozio lepe pare i nemam nameru da je prodam.iako je presla 299.000km ne trosi ulje i sve joj radi..Auto je stvarno super.Kao sto joj i ime kaze..SUPERKA :ar: :love:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub