Opsirnije su o ovome pisali na Nacionalnoj klasi:
Jedna od popularnijih marki, sudeći po broju ostrašćenih ljubitelja, u Evropi je u velikim finansijskim problemima. Opet. Pa kako su onda popularnija marka? Iz prostog razloga - ljubitelji Alfa Romea kupuju isključivo polovne "Alfe". Kupci novih automobila su odavno digli ruke, što Fiat Grupa jasno primećuje, kada sabere koliko gubitaka donosi Alfa Romeo.
O ovom trenutku su u toku detaljne analize trenutne situacije i strateških planova Alfa Romea, koji su sprovedeni na zahtev Generalnog Direktora Fiat Grupe, Sergio Marchionnea.
Prodaja novih Alfa Romeo modela je tokom protekle dekade opadala dramatično, što je dobrim delom uticalo i na činjenicu da su modeli sve ređe i ređe unapređivani.
Kako se čini, Marchionne je počeo da gubi strpljenje sa posrnulom markom, koja predstavlja samo finansijski balast u ovom trenutku.
Marchionne je zatražio da se detaljno preispita Alfa, kako bi se utvrdilo da li se isplati investirati, u još jedno "podizanje iz mrtvih". U intervjuu sa Automotive News je izjavio: "Alfa je previše puta podizana na noge i krajnje je vreme da prestanemo sa time. Ne možemo svake četiri godine ulagati u Alfu u pokušaju da je oporavimo. Možda je vreme da podvučemo crtu."
Nezvanično u igri je nekoliko mogućih raspleta za Alfa Romeo.
Po jednom bi se zaustavila ulaganja u Alfa Romeo i nastavilo sa prodajom aktuelnih modela, što bi sigurno vodilo ka praktičnom nestajanju marke, kao što se to desilo sa Lanciom. Ulaganja bi se zaustavila nakon zvanične promocije naslednika modela 147 - Giulietta, koji pored svih ostalih problema, sada ima problem i sa nazivom. Ovo bi praktično značilo da bi Alfa Romeo nastavio sa prodajom postojećih modela 159, Brera, Spider, Mito i Giulietta u narednom periodu, sa nadom da će ime Alfa Romeo biti dovoljno da privuku kupce zastarelih modela.
Drugi je da se postojeći modeli iz Alfa Romeo ponude osveže korišćenjem Chrysler platformi. Chrysler platforma bi bila iskorišćena za naslednika modela 166. Opcija koju su mediji često spominjali, spoj marki Alfa Romeo i Dodge je odbačena od strane Marchionne-a, a kao razlog je navedeno da bi amerikanizacija Alfa Romea bila loš način za rešenje problema.
Treći, koji tokom poslednjih dana, poprilično zagovaraju analitičari automobilske industrije je prodaja nekom od zaniteresovanih kineskih kupaca.
Tužni desetogodišnji saldo
Tokom protekle godine Alfa Romeo je prodao 103.000 hiljade automobila, što je za bezmalo 50% manje nego 203.000 prodatih 2000. godine. Tokom proteklih 10 godina Alfa Romeo je proizveo gubitke između 200 i 400 miliona EUR - godišnje! Ove cifre su špekulacije analitičara, pošto Fiat Grupa ne objavljuje rezultate poslovanja pojedinačnih marki, već objavljuje samo kumulativne rezultate na nivou grupacije.
Razrešenje situacije se očekuje već početkom 2010, kada bi Fiat trebalo da zvanično objavi svoje planove za period 2010. do 2014.
Alfa Romeo je doživeo veliko restruktuiranje 1997. godine, kada je predstavljen model 156 u koji je uloženo dosta novca. Ovaj model se odlično prodavao, a svoj vrhunac je imao 2000. godine kada je ovaj model prodat u 120.000 primeraka. Nažalost, to je bio jedini model u ponudi koji je imao dobre prodajne rezultate, a naslednik ovog modela je došao sa velikim zakašnjenjem što je negativno uticalo na bilans kompanije. Model 147, zasnovan na platformi 156 je doživeo dobar uspeh otkom prvih godina postojanja, ali je ulazak nove generacije modela A3 i BMW serije 1 prosto isterao Alfu 147 sa tržišta premijum modela, tako da je Alfa od 2004. model 147 pozicionirala kao konkurent Golfu, koji je takođe doživoe brojna unapređenja tokom tog perioda. Prodaja modela 147 tokom proteklih nekoliko godina je praktično prestala.
Fiat je, opet, 2005. godine uložio velika sredstva nakon čega su predstavljeni modeli 159 i Brera, koji su imali velikih problema sa kvalitetom, dok su performanse bile osrednje što je prodaju držalo daleko ispod zacrtanih 120.000 komada godišnje. Prodaja ovih modela je imala svoj vrhunac 2007. godine sa oko 80.000 prodatih vozila.
Izvor: Autocar, Automotive News, NY Times
direktan link:
http://www.nacionaln...nt/view/7698/8/