Jump to content


Photo

Alfa Romeo Tipo 33


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,820 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 05 December 2009 - 02:51 PM

U sledecih nekoliko pasusa pokusacu da sklopim celokupnu pricu o modelima iz serije 33

Alfa Romeo 33 je sportski prototip namenjen trkama podrzavan od strane fabrickog tima. Ovi automobili su ucestvovali i sledecim sampionatima: Sport Cars World Championship, Nordic Challenge Cup, Interserie i CanAm series championatu. Proizveden je i mali broj "ulicnih" automobila nazvan Alfa Romeo 33 Stradale :rolleyes:  o kome ce posebno biti reci.

Posted Image

Alfa Romeo Tipo 33

Razvoj modela Tipo 33 je zapoceo u ranim '6o-im godinama. Prvi model je proizveden 1965 godine. Osnovna verzija je poslata Autodelti za dodatne i zavrsne promene automobila. Prvi automobil je koristio TZ 2 motor, da bi ubrzo bio zamenjen Autodeltinim dvolitarskim V8 motorom sa 27o KS. Prva verzija je debitovala 12. marta 1967 na drdskoj trci u Fléron (Belgija) sa vozacem Teodoro Zeccoli-jem koji je pobedio. Ova verzija je dobila nadimak "Periskop" po veoma karakteristicnom dovodu vazduha. Prva verzija Tipa 33 se pokazala veoma nepouzdanom i nekonkurentnom u  World Sportscar Championship-tu i za najbolji rezultat je imala peto mesto u Nürburgring 1000 trci sa vozacem Roberto Bussinello-m.

Posted ImagePosted Image


Alfa Romeo 33/2


1968 godine, Autodelta predstavlja evoluciju modela sa nazivom 33/2 a nesto ranije je predstavljen Alfa Romeo 33 Stradale. Na trci 24 Hours of Daytona je i vise nego li dominirao Porshe 907 sa motorom od 2.2 litara i osvojio pobedi u celokupnoj trci ali je alfa sa vozacima Udo Schütz i Nino Vaccarella odnela pobedu u klasi automobila sa 2l. Po ovom dogadjaju je model dobio nadimak "Daytona". U trci Targa Florio alfa je ponovo pobedila u klasi a zauzimala drugo mesto u generalnom poretku sa vozacima Nanni Galli i Ignazio Giunti koje su sledile timske kolege Lucien Bianchi i Mario Casoni. Prva dvojica su takodje odnela pobedu u klasi na  Nürburgring 1000 gde je prvi put trku zavrsila verzija sa 2.5 litara kao cetvrta u klasi do 3ooo kubika sa vozacima Schütz-om i Bianchi-jem. Pa ipak, vecinu trka alfa je gubila od porshea koji je uvek imao za klasu "vece" motore. 1968 automobil su uglavnom koristili "privatni" timovi koji pobedjuju u klasi u narednim trkama: 1000km Monza, Targa Florio i Nürburgring. Kraj sezone alfa zavrsava kao treca u sampionatu proizvodjaca.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Alfa Romeo 33/3

1969 godine u trci 12 Hours of Sebring 33/3 dozivljava svoj debi. Ovog puta, auto ima motor od 2998 ccm sa 4oo KS sto ga stavlja u klasu sa Porshe-om 9o8 i Ferrari-em 312P. U Sebring trci alfa se pokazala veoma losom a na trci u Le Manu alfa nije ucestvovala zabog pogibije Bianchi-ja tokom treninga. Auto je "uzeo" nekoliko pobeda u slabijoj konkurenciji. Sve u svemi, 1969 godina je bila veoma losa za alfu koja je u shampionatu timova ponovo zavrsila kao treca. 
Posle sumorne godine za alfu, 197o su diminirali Porshe 917 i Ferrari 512 sa motorima od 5.ol. Pa ipak, Toine Hezemans i Masten Gregory zavrsavaju kao treci u generalnom poretku u trci Sebring dok Andrea De Adamich i Henri Pescarolo pobedjuju u klasi u trci 1000km Zeltweg a generalno kao drugi.
Iste godine alfa je bila jedna od "glumica" ufilmu Steve McQueen-a sa nazivom Le Mans, koji je premijeru doziveo '71.

Posted ImagePosted Image

1971 godine, napori Alfa Romea su sampionatima su konacno urodili plodom. Rolf Stommelen i Nanni Galli su pobedili u klasi u trci 1000km Buenos Aires, a sledili su ih De Adamich i Pescarolo, pre nego sto su osvojili jos jednu pobedu u klasi i drugo mesto u generalnom plasmanu u trci Sebring. De Adamich i Pescarolo zatom pobedjuju u generalnom plasmanu u trci 1000km Brands Hatch, sto je bilo veoma znacajno protiv tada nepobedive 917-ice. Zatom pobedjuju u klasi u Monzi (gde Alfa Romeo zauzima 3 podijumska mesta u klasi prototipova) i u trci SPA. U trci Targa Florio, alfa osvaja duplu pobedu u generalnom plasmanu sa Vaccarella-om i Hezemans-om koje su sledili De Adamich i Gijs Van Lennep. Prva dvojica su takodje odnela pobedu u klasi u trci Zeltweg, a  De Adamich sa Ronnie Peterson-om osvojili u ukupnom plasmanu Watkins Glen. Ove sezone alfa je bila druga u shampionatu konstruktora. 

1972 i 1973 godine, novim pravilima automobilima sa 5.ol motorom je bilo zabranjeno ucesce. Alfa, Ferrari 312PB i Matra sa 3.ol motorima su sada imali sansu za pobede u generalnom plasmanu.

Alfa Romeo T33/4

Cetvorolitarska verzija motora je koriscena od '72-'74 u CanAm shampionatu od strane Otto Zipper-a a vozac je bio Scooter Patrick. Modelom T33/4 '74 je Autodelta takodje ucestvovala u shampionatu. T33/3 je ucestvovao u ovom shampionatu prethodnih godina. 

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Verzija Tipo 33/4 Tasman Coupe je veoma slicna originalnom Ferrariju 512 kratkog repa. Krovni panel je moguce ukloniti.
Pescarolo i DeAdamich su vozili ovaj model u trolitarskoj formi u Evropi a kasnije Teodoro Zeccoli sa V8 motorom 4.o u Europe's InterSeries. Kasnije je vozen u Austaraliji na Tasman Cup -u za koji je V8 motor vec odgovarao od strane Graham Lawrence-a.

Posted ImagePosted ImagePosted Image


Alfa Romeo 33TT12

33 TT 12 (Telaio Tubolare, cevaste shasije) je predstavljena 1973 i imala je 12-o cilindricni bokser motor od 3ooo kubika koga je dizajnirao Carlo Chiti. Prva sezona je vise-manje sluzila za razvoj automobila, 1974 auto pobedjuje u Monci 1ooo km a u shampionatu zavrsava kao drugi. Nakon nekoliko godina bezuspesnog pokusavanja, alfa konacno, osvaja titulu u sport cars world championship. Sezona je zavrsena sa gotovo totslnom dominacijom, 8 trka sa 7 pobeda. Vozaci te godine su bili: Arturo Merzario, Vittorio Brambilla, Jacques Laffite, Henri Pescarolo, Derek Bell i Jochen Mass. 

Posted ImagePosted ImagePosted Image

1976 godine, Autodelta je bila zauzeta drugim stvarima a auto se veoma retko koristi na takmicenjima.

Alfa Romeo 33SC12

Kao naslednik veoma uspesnog prethodnika pojavio se, 1976 godine, model SC12 sa 3.ol 12-0 cilindricnim boxer motorom od 512 KS, sde se SC odnosi na SCatolato shasiju. Ovim automobilom, 1977 Alfa Romeo ponovo osvaja car world championship. ovog puta su osvojene sve trke sezone! Vozaci ovog modela su bili: Arturo Merzario, Jean-Pierre Jarier i Vittorio Brambilla. Na trci Salzburg ring auto je imao prosecnu brzinu 2o3, 82 km/h. Na istoj trci je takodje testiran 2134 ccm sa turbopunjacem SC12 koji je imao 64o KS. Arturo Merzario je trku zavrsio kao drugi tim modelom. To je bio prvi alfin dvanaestocilindricni twin turbocharged motor. Uveden je u isto vreme kada je Reno u F1 uveo turbo motor. Alfa je prvi put uvela da oba reda V12 motora imaju zaseban turbo punjac, a taj primer su mnogi kasnije sledili. 

Posted ImagePosted ImagePosted Image



Posted ImagePosted Image

Ovaj motor je kasnije koriscen na: Brabham-Alfa BT45, BT46 i Alfa Romeo 177 F1 automobilima. 

Edited by Gocy, 08 December 2009 - 08:00 PM.


#2 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,820 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 July 2012 - 04:16 AM

Sasvim, sasvim slucajno, pretragom po internetu sam dosao do jedne interesantne price koju cu na brzaka preneti ovde uz propratnu slicicu ;). Prava urbana legenda!

U tajnom testiranju koje je trajalo skoro 2 nedelje (tacnije od 1. Aprila) 197o godine posle 12-o casovne trke u Sebringu Alfa Romeo se pojavio sa jednim jedinim, jedinstvenim automobilom sa 6 tockova i 12 cilindara. Ovaj model je nosio oznaku Alfa Romeo T33/6/12. Prvenstveno je dizajniran da natera Porsche 917 i Ferrari 512 da zarade svoj novac teskom mukom. Ova alfa je imala petolitarski motor - 5.o, V12 pod uglom od 6o stepeni sa pogonom na 4 od ukupno 6 tockova.

Medjutim, projekat je iznenada otkazan posto su se tinejdzeri iz lokalne srednje skole, pod okriljem noci, usunjali na trkaliste i ukrali auto iz svoje garaze. Dve nedelje kasnije, u obliznjem sumarku pomorandzi, ovaj unikatni primerak Alfa Romea je pronadjen ali, avaj, bez motora.

Nekoliko godina posle ovog incidenta pocele su da kruze glasine o V12 hot rod automobilu koji zari i pali po celoj oblasti Sebringa. Kako ne bi bili ispod Alfa Romea i ostali konstruktori automobila su napravili svoje verzije "sestotockasa" pa su tako nastali: Ferrari 312/T6, Tyrrell P34, March 2-4-0 i Williams FW08B. Upotreba ovakvih automobila je ubrzo otkazana kako u Formuli 1 tako i u Svetskom sampionatu sportskih automobila (World Sportscar Championship).

Edit: Cela stvar oko ove price bi bila u redu da ona nije pokrenuta na jedan cudni datum, u pitanju je 1.4. prosle godine.

Attached Files



#3 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,820 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 06 September 2017 - 07:06 PM

Srećan rođendan: 50 godina Alfa Romea 33 Stradale

Prošlo je pola veka otkako je italijanski proizvođač predstavio jedan od najzanimljvijih automobila u svojoj istoriji.

Izvor:

sreda, 6.09.2017. | 14:02
 
203963291959afe3db44307635323229_v4_big.

Alfa Romeo 33 Stradale predstavljen je 31. avgusta 1967. u Monci, u okviru trkačkog vikenda Formule 1 za Veliku nagradu Italije.

Ovaj Alfin supersportski model dizajnirao je Franco Scaglione, a pojavio se u vreme kada i legendarni Lamborghini Miura.

Italijanski proizvođač izradio je samo 18 primeraka, od čega 5 konceptnih automobila. U zavisnosti od izvora informacije, smatra se da je do današnjeg dana preživelo 5 ili 6 ovih vozila.

Pored atraktivnog dizajna, Alfa Romeo 33 Stradale imao je ispod haube za to vreme moćni 2.0 V8, koji je mogao da se vrti do 10.000 o/min, a proizvodio je oko 230 ks. Uz masu od svega 700 kg, bila je to veoma brza mašina koja je od 0 do 100 km/h stizala za nešto više od 5,5 s i razvijala maksimalnih 257 km/h.

148244444359afe3db58ee3179611903_v4_big.

Povodom pola veka od nastanka modela 33 Stradale, Alfa Romeo je organizovao specijalnu izložbu u Muzeju Storiko, u predgrađu Milanu.

Posetioci će tom prilikom moći da vide prototip i nekoliko konceptnih verzija izvedenih na šasiji modela 33 Stradale, kao i trkačke automobile 33/2 Daytona, 33/3, 33 TT12 and 33 SC12.

 

Izvor: b92.net






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub