Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) ili ES-3o (Experimental Sportscar 3.0l) je u saradnji Centro Stile Zagato, Centro Stile Alfa Romeo i Centro Stile Fiat-a. SZ je uglavnom bio izradjen od srane Zagata ali ne i mehanicki dizajniran.


Robert Opron iz Fiatovog dizajnerskog studija je bio odgovoran za inicijalne slike modela dok je Antonio Castellana uglavnom bio odgovoran za finalne stilske detalje i unutrasnjost. Sacuvano je samo slovo "Z" kao Zagatov logo.
Mehanicki deo i motor je preuzet sa alfe 75 a proizvodila se Zagatovom Terrazzano di Rho u blizini Arezea. Vesanje automobila je preuzeto sa alfa 75 IMSA modela ali prepravljeno je od strane Giorgio Pianta, inzinjera i menadzera Lancia i Fiat reli tima. Po merenjima, auto u krivinama moze da izdrzi silu preko 1.1 G, a neki vozaci su uspeli da ostvare cak 1.4, sto su izuzetne performanse.


Automobil nema vidljive rucice vratiju. Prednji deo na sebi ima 6 kvadratnih farova. Izradjen je na kratkom medjuosovinskom rastojanju od 251o mm sto je u kontrastu sa dosta drugih alfinih automobila tog vremena. Neki ga vole, dok ga drugi mrze.
V6 motor je smesten u prednjem delu automobila dok se petostepeni menjac nalazi pozadi. Iako ima sestocilindricni motor bio je u stanju da ide preko 150 mph.

Alfa Romeo RZ (Roadster Zagato) je dvosed, kabriolet verzija sa tvrdim krovom.





Karakteristike:
SZ
- proizvedena je samo u jednoj zvanicnoj boji: crvena sa sivim krovom i tamnim koznim enterijerom
- jedna u crnoj boji za Andrea Zagata
RZ
- bile su dostupne u samo 3 varijante: crvena sa crnom kozom, zuta sa crnom kozom i crna sa crvenom kozom
- dve u srebrnoj boji i jedna u perla beloj
Alfa Romeo se tada takmicio u raznim sampionatima preko 75 godina i bio je u stanju da napravi brz, vizuelno lep auto sa dobrim veasanjem koji ca koristiti zabave radi.
Edited by Gocy, 14 August 2011 - 09:00 PM.