Jump to content


Photo

Giorgetto Giugiaro-čovek Koji Je Namrštio Alfu


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Mimmy

Mimmy
  • Moderator
  • 4,119 posts
  • Pol:Female

Posted 25 October 2011 - 08:32 PM

Giorgetto Giugiaro je proglašen "Auto dizajnerom veka",prema mišljenju 132 relativno mlada automobilska novinara još 1999.g. Njihovo shvatanje automobilske istorije vremenski se podudara sa njihovim odrastanjem.Da li GG uticaj veći nego Batiste "Pinina" Farine, ili Harli Erla je tema uvek otvorena za raspravu, ali nema sumnje da je jedan od najplodnijih živih dizajnera."Dizajnirao sam automobile za sve velike kompanije, ali za Hondu nisam, i jednog dana ću to i da uradim", kaže maestro.
Spajanje njegove firme Italdesign sa Volkswagenom može da znači kraj njegove,pola veka intenzivne aktivnosti, ali je i dalje moćan i veoma uticajan u dizajnu automobila.

7. avgust 1938: Rođen u umetničkoj porodici u Garessiu, provincija Kuneo, u severnoj Italiji. Njegov otac je bio slikar.

1952:Seli se u Torino, upisuje u dizajn u školi poznatog karikaturiste dvadesteih godina XX veka, poznatijeg kao Golia. Na kraju školovanja ,Goliov sinovac Dante Giacosa, Fijatov glavni inženjer, vidi Giugiarove crteže automobila i nudi mu pripravnički staž u Fiatu.

1955: angažovan u Fiatovom styling centru specijalnih vozila-Mirafiori.Za četiri godine, Giugiarov neposredni supervizor ne predstavlja ni jedan od njegovih projekata šefu centra.

[b]1959
: Frustriran, on prikazuje neke crteže Nucciu Bertoneu,koji ga angažuje kao probnog dizajnera."Znate da ste dizajn koji ja radim vi radili kao test? Pa,ja sam ga prodao Alfa Romeu! Tako da je bolje da dolazite na posao kod mene." Njegova mesečna plata raste od $ 129 do $ 225. Crtež postaje Alfa Romeo 2000 (kasnije 2600), i to je Giugiarov prvi automobil.

1960:Odlazi u "Alpini" vojnu regimentu sa sedištem u Bra, daleko od Torina.Bertone iznajmljuje Giugiaru hotelske sobe, instalira tabla za crtanje, i radi na dizajnu Alfa Romeo Giulia GT kad god je van dužnosti.Takođe radi svoj prvi od tri Ferarija sa karoserijom Bertonea.

1961: Drugi ozbiljan proizvodni model: BMW 3200CS.

1962: Pravi krupan iskorak sa drugim jedinstvenim Ferarijem - Nuccio Bertone personal 250GT - i dva proizvodna modela - Simca 1000/1200 S Coupes i ISO Rivolta GT 300/340.

1963: udaje Marija Tereza ​​Sera.

1964: Canguro, Giorgettova omiljena Alfa. Giugiaro i dizajnira Ford Mustang za Automobile Quarterly.

1965:Sin Fabricio je rođen u Ženevi,kada je otkriven Fiat 850 Spider.

1966: Bertone želi da angažuje dizajnera Marčela Gandinija. Nezadovoljan, Giugiaro se seli u Ghia, gde je upravljao "argentinski divljak" Alesandro De Tomaso.Pokreće ograničenu proizvodnju "De Tomaso Mangusta" kojoj pečat daju Giugiarove oštre ivice,nalik Origamiju ili kako bi slikari rekli- faza "presavijeni papir".

1967:Napušta Ghiu,otvara Italdesign,zajedno sa sjajnim proizvodnim inženjerom Aldo Mantovanijem.


1968-71: I Italdesign i ćerka Laura su rođeni.Italdesign izlazi sa projektom dramatičnog Bizzarrinija Manta mid engine supercar. U roku od tri godine, dodaje u svoj portfolio ABARTH, Suzuki, Porsche, i-izvanredno, sa iguana 33/2-Alfa Romeo koncepte automobila, da ne pominjemo proizvodnju Maserati Bora i Alfasud limuzine.Ovi projekti privlače pažnju Kurta Lotza, koji je upravo preuzeo Volksvagen i znao da mu trebaju sveže ideje.

1971: VV angažuje Italdesign za više projekata,ali Rudolf Leiding, koji je nasledio Lotza, odmah stopira sve osim dizajna Golfa, govoreći: "To ne mogu da rade, ali je suviše kasno da za promenu", dokazujući da je sreća adut za loše presude.

1972:Pripravnik po imenu Ferdinand Pih provode dva meseca učeći o dizajnu od trideset i četvorogodišnjeg Giugiara. Pih predviđa-Golf će biti neuspeh.

1973-76: Verovatno vrhunac karijere Giugiaro-a u pogledu obima i kvaliteta rada, sa sedam proizvodnih automobila- VV Golf, Scirocco i Golf; Alfa Romeo Alfetta GT i Alfasud Sprint; Hiundai Poni, Maserati i Lotus Esprit .Golf je,po sopstvenom mišljenju Giugiaro-a, njegov najbolji i najvažniji dizajn i bila je direktan derivat De Tomaso Manguste u površinskim i cutline tretmanima. Ko je znao?

1978-79:Radi koncept automobil, Lancia Megagamma,visok automobil sa malim postoljem.Tom konceptu je bila suprotstavljena prostorno neefikasna proizvodnja BMW M1.

1980:Stvara Fiat Pandu,možda njegov drugi najvažniji dizajn.Ona ostaje u proizvodnji dvadeset i tri godine, uključujući i varijacije sa pogonom na sve točkove (takođe projektovana od strane Italdesigna).

1981: De Lorean DMC12, projektovan mnogo ranije, i veoma uticajni Isuzu Piazza / Impulse kupe kreću u proizvodnju.

1983: Fiat Uno. Još uvek je u proizvodnji danas u Brazilu i jedan je od najvećih uspeha Fijata.

1984:Godina rasta: Saab 9000, njegova sestra Lancia Thema,Isuzu Gemini (projektovan kao Chevrolet Spectrum, takođe), Seat Ibiza, tri koncepta Škode, Lotus ( Etna) i Ford (Maja) platforme.

1985-86:Veoma je zauzet proizvodnjom modela za Hiundai, Fiat, Seat, i Renault,nema mnogo vremena za koncept vozila,osim Machimoto, Oldsmobile Inka, i VV Orbit.Italdesign radi inženjering za Merkur KSR4Ti i Ford Escort kabriolet. Zauzet je, zaista.

1987-88: Previše projekata i premalo vremena. Stvari kao Eagle Premijer ne impresioniraju ni kritičare, ni kupce automobila. Onda, iznenada-kao što je ovaj časopis proglasio u to vreme- "Giugiaro se vraća!". Audi prikazuje tri definitivno nestandardna,zaista uzbudljiva automobila: Aztec, Aspid i Asgard.

1989-1991: Lexus GS300 i potpuno neočekivano Subaru SVX,veliki GT automobili koji su potpuno izvan tržišta Subarua -i na taj način se prodaju loše

1995-1996: Više koncepata,uključujući Lamborgini Kala - prethodnik Gallarda iz 2004 - i jedan serijski model, Daewoo Lanos, se dodaju u portfolio. Fabrizio Giugiaro postaje styling direktor firme.

1997-1999: Italdesign postaje Italdesign Giugiaro

2000: Ugled gubi iako poslovi cvetaju sa sve više i više body engineering projekata.Pročulo se u industriji da u Italdesign-u Giugiaro radi styling besplatno ako kompanija dobija ugovor za inženjering . Projekti dolaze k njemu, koncepti i teme su uključeni.

2003:Pravo u metu: Alfa Romeo Brera koncept. Ne znajući poreklo projekta na vreme, mi to zovemo "Dobrodošao povratak u formu za Giugiaro i Italdesign Karoserije". U stvari, styling je uglavnom obavljao Žan-Pol Oiono iz Zagata.

2003: Pomaže u dizajnu Lamborghini Gallarda.

2004-2005: GG50,radi za Ferari,izrađen je namenski za proslavu pola veka dizajna automobila. Italdesign takođe gasi proizvodnju automobila Alfa 156 restyle i Fiat Stilo i Punto

2006: Drugi Mustang radi Giugiaro,i to uglavnom Fabricio Giugiaro.

2008: Firma slavi četrdesetogodišnjicu postojanja sa nekoliko koncepata i proizvodnih automobila, uključujući i 2007 Suzuki SKS4.

2010: Lamborghini Holdings,deo Volkswagen Grupe,kupuje 90,1% Italdesign Giugiaro-.

Kao što smo videli,Giugiarov prvi ozbiljan posao je bio vezan za Alfa Romeo.U kasnijoj saradnji,uradio je restyling pa facelift Alfe 156 i 147.Alfa 156 je nesumnjivo životno delo Waltera de Silve,sa Giugiarovom korekcijom prednjeg kraja,postaje od dame uobraženog pogleda,namrštena i drska gospodjica,čija pojava u retrovizoru konkurencije uliva strahopoštovanje. Ko je bio imalo vidovit mogao je da nasluti nešto još namrštenije,što će i uraditi Alfom 159 i Brerom.Po mom skromnom mišljenju,nije trebalo dirati zadnji kraj 156,a 147 u facelift izdanju,utapa se u konkurenciju,previše gleda kao Peuogeot iz te klase.U svakom slučaju looksharp koji je Giugiaro doneo je bio pun pogodak,Alfa i treba tako da gleda.Iako je Giugiarov rad vezan za mnoge automobile,čini mi se da se Alfi najradije vraća,i ne čudi me skrivena intencija da je spasi.Dizajner nesumnjivo ima ukusa.

Izvor:http://www.automobilemag.com/features/news/1008_giorgetto_giugiaro_history/

Prevod i stilizacija:Mirjana Krunić



#2 sreja 159

sreja 159
  • Alfista
  • 156 posts
  • Lokacija:|Valjevo
  • Interesovanja:Automobolizam Ljubav prema Alfi
  • Alfa model:159

Posted 25 October 2011 - 08:34 PM

Ne znam. Ali znam da je dizajnirao najlepsi auto na svetu Alfu 159 koju ja posedujem.

#3 Igor ARBL

Igor ARBL
  • Alfista
  • 96 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Banja Luka
  • Alfa model:A.R. 145 LIMITED EDITION-500 No.136

Posted 08 January 2012 - 09:29 PM

Da hoce ponovo da uzme AR u svoje ruke,da ih vrati tamo gdje im je i mjesto,a ne da,kao Mito,izgledaju kao da su se neceg strasno uplasile...

#4 jovic88

jovic88
  • Alfista
  • 190 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:NIS - SG
  • Alfa model:.....

Posted 08 January 2012 - 10:11 PM

mator covek a gledaj sta radis biggrin.gif

#5 ilic23

ilic23
  • Alfista
  • 5 posts
  • Alfa model:1.9 Jtd Restyle

Posted 17 September 2012 - 04:38 PM

Definitivno Najlepsi dizajn, posedujem . 156 restyle Sportwagon :) ali naravno idem polako prema 159-ci Sportwagon :D po meni ubedljivo najlepsi auto

#6 Zverco

Zverco
  • Alfista
  • 1,435 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Leskovac
  • Alfa model:1.9 jtd Sportwagon

Posted 18 September 2012 - 12:50 PM

Valter de Silva je uradio bolji posao! :D

#7 zzz156

zzz156
  • Alfista
  • 267 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Bih, Zvornik
  • Alfa model:Giulietta 2.0 TCT 170hp

Posted 18 December 2012 - 11:01 PM

Valter de Silva je uradio bolji posao! :D


ma definitivno!!!!! Kada nesto prepravljas, vec imas osnovu odakle da krenes, promjene nisu velike pa je mnogo lakse, ali kada iz nista stvaras nesto novo u vrijeme kada je svijet oko tebe u jednom pravcu okrenut, a ti onako kao iz neba izbacis Alfu Romeo 156 na trziste.......zamisli kakav BUM napravis!!!!!! Zamisli koliko je cova morao da gleda unaprijed ispred svog vremena!!!!! SVAKA MU CAST!!!!

Edited by zzz156, 18 December 2012 - 11:02 PM.


#8 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 19 December 2012 - 12:18 AM

Valter de Silva je uradio bolji posao! :D

Giorgetto Giugiaro je proglašen "Auto dizajnerom veka",prema mišljenju 132 relativno mlada automobilska novinara još 1999.g.

Znaci Bertone :P

:xaxa: :xaxa: :xaxa:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub