Jump to content


Photo

Alfa romeo 158 i 159


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 25 November 2009 - 02:01 PM

Mislim da pisanje o Alfi na stazama ne vredi bez "upoznavanja" modela kao sto su 158 i 159.


Avgusta 1938 zapocet je pobednicki niz trkacke karijere Alfa Romea 158 dvostrukom pobedom u Livornu (Italija)! Bile su vozene od strane Villoresi-a i Biondetti-a. Ovo je bio signal pocetka uspesnog trkackog nastupa koji ce trajati narednih 13 godina. U doba Drugog Svetskog rata, 158-ce su bile "uskladistene" da bi nakon 6 godina, bile povucene iz "penzije" i vracene na stazu.

Posted Image

15 je predstavljao broj kubnih centimetara a 8 broj cilindara, odakle i naziv 158. Dakle, Alfa 158 je imala radnu zapreminu od 15oo ccm i 8-mo cilindricni motor koji je davao 2oo konjskih snaga na 7ooo obrtaja! Dizajniran je od strane poznatog Gioacchino Colomb-a.

Posted Image

Kolombo je zapoceo svoju karijeru izgradnjim motora u Ferrari-u, kasnih '4o-tih godina i dao veliki doprinos uspehu tadasnjih modela. Aurelio Lambredi postaje njegov asistent 1947 godine. Lambredi uskoro postaje ubedjen da ce se povecanjem kubikaze motora porasti i poboljsati njegove performanse dok je Kolombo verovao da ce manji motor sa kompresorom davati bolje rezultate. I kao sto to svuda biva, javio se sukob misljenja pa je Lambredi ubrzo unapredjen a Kolombu nije ostalo nista drugo do da se vrati u Alfa Romeo. Lambredijevi motori su korisceni u Ferarijima '5o-ih godina.

Posted Image

Jedan deo uspeha 158-ice je veoma lagan motor tezine samo 362 funte. Blok motora je bio odliven u "Elektronu", od magnezijuma i sastojao se od dva nezavisna odlivka spojena zajednickom glavom sa dve duple bregaste osovine. Radilica je bila od hroma i nikla.

Jednostepeni kompresor je davao dodatnih 17,6 PSI.

1946, Alfa 158 biva prilagodjena propisima Formule Libre i tada ima 254 KS.

Godine 1947, 158/47 doslo je do novih propisa u klasi Formula 1, pa je "nasa" 158-ica tada imala preko 3oo KS.

Posted Image

1951 godine, prepravljeni model 158 je dobio ime 159, motor je sada davao citavih 420 "konja" sto je bilo i vise nego dovoljno za pobedu nad Ferarijevim motorom od 45oo ccm i osvajanje prve titule Svetskog Sampiona u F1 od strane Juan Manuel Fangio-a.

Posted Image

Za sezonu 1952 godine, promenjena su pravila sto je znacilo da je Alfin model 159 postao "zastareo". Posto je 159 nastao prethodne godine, proizveden je samo u 4 primerka.

159 je takodje imao 15oo ccm, motor sa 8 cilindra ali dva kompresora i bio u stanju da ima maksimalnu brzinu skoro 200 km/h. Naravno, auto je imao jedno sediste i pogon na zadnjim tockovima.

Zbirno 158 i 159 su imale 33 pobede, od kojih su 26 bile uzastopne. Ovo im daje epitet najuspesnijeg Gran Prix trkackog automobila.  :neam:


P.S. Ovaj text nije savrsen i ima "rupa", takodje trazi i izvesno predznjanje istorije automobilizma, Alfa Romea i mehanike, ali je lepo citati ga na srpskom. Oprostite mi na greskama, ispravicu ih ili dodati nesto kada budem za to imao prilike.

Edited by Gocy, 26 November 2009 - 03:49 PM.


#2 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,099 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 25 November 2009 - 07:32 PM

Gocy, hvala i za ovoliko. Dovoljno je informativno, ali cu se i ja potruditi da pronadjem nesto na netu i dopisem. Tim pre sto sam odlucio da cu si priustiti jednu 159-ku, samo da je iskopam negde...

#3 lemymaster

lemymaster
  • Alfista
  • 48 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Futog

Posted 09 February 2011 - 09:19 PM

Malo je los prevod jer je radjen preko google translate smile.gif

Прва верзија овог успешног тркачког аутомобила, 158, је направљен у току 1937/1938. Главна одговорност за инжењеринг добио је Ђоакино Коломбо [3] ауто име се односи на његов 1,5 литарски мотор и осам цилиндара.. [4] Воитуретте класа је била за тркачке аутомобиле са 1,5 литарским моторима, стоји у истом односу на врх "Гран при" формула (обично за 3-литарски мотори), као ГП2 серији не Формуле један данас. Алфе 3 литра тркачких аутомобила у 1938 и 1939 су биле 308 312 Тип, као и 316. 158 дебитовао са радовима Алфа Цорсе тим Цоппа Циано Јуниор у августу 1938 у Ливорно, Италија, где је Емилио Виллореси је прву победу аутомобила. У то време 1479,56 цм (58,0 к 70,0 мм), мотор је произвео око 200 КС (150 кВ) при 7000 о / мин [5] уз помоћ једне фазе вентилатор корена.. Више успех је дошао у Купу Ацербо, куп Ћана и Триполи Гранд Прик у мају 1940 [6] Ускоро Другог светског рата зауставио развој аутомобила за шест година.. После рата мотор је даље развијен

Attached Files



#4 petar

petar
  • Alfista
  • 30 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 Crosswagon Q4 JTDM 1.9 16V 150HP

Posted 16 May 2015 - 07:37 PM

U slavu automobilizma
Juče je obeleženo 65 godina od prve pobede Alfa Romea u modernoj Formuli 1. Doba junaka, zanesenjaka i pionira auto industrije je nosilo Alfa Romeo pečat, koji nije izbledeo ni do danas, kada se ova marka vraća na staze stare slave.
 


#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 16 May 2015 - 09:09 PM

Petar je bio za nijansu brzi od mene :D . Divan text sa B92.

 

Alfa Romeo: 65 godina od velikog trijumfa u F1

Italijanski proizvođač automobila obeležio je šest i po decenija od svog prvog trijumfa u Formuli 1, kada su četiri 158-ice izašle na stazu u Silverstonu, a Đuzepe „Nino“ Farina pobedio i zabeležio prvi het-trik u tom takmičenju: pol poziciju, pobedu i najbrži krug. Na kraju sezone usledila je i titula svetskog šampiona.

Izvor:

subota, 16.05.2015. | 14:31 -> 09:20
559679475555e83b2c270811156069_v4_big.jp

Jednosed Alfetta 158 nesumnjivo predstavlja jedan od najprestižnijih automobila u muzeju Museo Storico Alfa Romeo, i jedan je od najdragocenijih primeraka zahvaljujući svom sportsko-istorijskom značaju. Isti automobil slavi 65 godina od prve pobede u tada tek ustanovljenom Svetskom šampionatu Formule 1.

Četiri Alfina bolida zauzela su 13. maja 1950. startne pozicije na stazi u Silverstonu u Engleskoj. Vozila su bila poverena Đuzepeu „Ninu“ Farini, koji je na kraju sezone postao svetski šampion, kao i Luiđiju Fađoliju, Huanu Manuelu Fanđu, argentinskoj zvezdi u usponu koja osvaja titulu ’51. godine, ponovo sa bolidom Alfetta, i Regu Parnelu, britanskom vozaču koji je izabran u čast zemlje koja je bila domaćin prvog Šampionata.

Farina je pobedio u toj trci, a druga dva mesta na podijumu takođe su pripala Alfa Romeu – automobili milanskog proizvođača dominirali su u trci, a isti scenario se ponavljao do kraja šampionata.

Tokom sezone, publika je trio Farina-Fađoli-Fanđo nazvala „3F“, a zajedno sa markom Alfa Romeo, oni su visoko uzdigli ime Italije u međunarodnom automobilizmu, u delikatnom istorijskom trenutku, kako za zemlju, tako i za sam Alfa Romeo.

9427879505555e83b74ec4009654871_v4_big.j

Poprište obračuna tima Alfa Romeo bila je „Velika nagrada Britanije“, koja je te godine dobila i naziv „Velika nagrada Evrope“.

Trka se odvijala se na stazi Silverston u Northemptonširu, 65 km severno od Londona, u konfiguraciji iz 1948. godine. Reč je o stazi koja je ponikla na mestu bivšeg aerodroma Kraljevskog vazduhoplovstva i bilo joj je suđeno da postane jedna od najspektakularnijih pozornica Formule 1.

Nakon što je karirana zastava između krivina Ebi i Vudkot označila kraj, kralj Džordž VI lično je čestitao svim vozačima Alfa tima na izuzetnom rezultatu: pol pozicija (Farina), pobeda (Farina) uz još dva mesta na podijumu, najbrži krug (Farina) i vodeće mesto u ligi tokom Velike nagrade.

Bio je to početak nove ere u trkačkom svetu. U narednim decenijama, Formula 1 će postati najznačajnije takmičenje u auto-moto sportu, privlačiće najviše pažnje javnosti i postaće pravi globalni fenomen.

U godinama koje su usledile, Alfa Romeo će nastaviti stazom komercijalne ekspanzije i međunarodne slave.

11581599695555e83ba9872854913368_v4_big.

Model 158 bio je rezultat projekta iz 1938. godine, a Alfetta, koja je zadržala konkurentnost i dvanaest godina kasnije, doduše sa pauzom nametnutom događajima na svetskoj sceni, i dalje je bila u fazi tehničkog razvoja.

Pravila novoosnovane Formule 1 dozvoljavala su da automobili budu opremljeni motorima zapremine 1.5 litra sa kompresorom ili 4.5 litarskim motorima sa atmosferskim usisavanjem.

Model 158 poseduje osmocilindrični redni motor sa 1479 cc i kompresorom, koji je od početne snage od 195 KS iz ’38. godine naknadnim razvojem do Silverstona ’50. godine došao sa skoro 300 KS.

Sledeće, 1951. godine, sa modelom „159“ koji predstavlja evoluciju modela „158“, motor je dostigao maksimalnu snagu od 425 KS (450 na testiranju), zahvaljujući dvostepenom kompresoru i čitavom nizu drugih poboljšanja.

Pravila nisu postavljala granice po pitanju težine automobila, niti količine goriva u rezervoaru.

4328836825555e83bd4cf8120271282_v4_big.j

Nadmoć modela 158 na Silverstonu imala je veliku simboličnu vrednost za Alfa Romeo.

Sportska dostignića modela Alfetta bila su pokretačka sila za preporod brenda Alfa, nakon poteškoća i štete prouzrokovanih svetskim ratom koji je neminovno ostavio traga.

Alfeta 158 smatra se poslednjim modelom iz predratne ere ovog brenda. Nakon što je Fanđo 1951. godine osvojio drugi šampionat sa modelom „159“, Alfa Romeo se zvanično povukao iz automobilskih trka kako bi radnike i opremu usmerio na serijsku proizvodnju.

 

Izvor: b92.rs



#6 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,847 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 16 May 2015 - 09:15 PM

I jos zvanicni zapisnik ...

Kao sto vidite u pitanju je 13.5.

Attached Files



#7 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 487 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 28 June 2015 - 08:04 PM

http://www.kurir.rs/...-clanak-1827819






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub