Jump to content


Photo

Alfa Romeo 164 Pro-Car


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 26 July 2011 - 05:11 AM

Istorija modela 164 Pro-car vuce svoje korene iz davne 1985 godine kada je u Alfa Romeu odluceno da se vrati u F1. Sem ove doneta je jos odluka o pravljenju novog 3.5 litarskog motora koji ce biti ugradjivan u francuski F1 Ligier tim.

U to vreme, Pino D’Agostino, jedan od najpoznatijih inzenjera je bio ubedjen da je moguce konstruisati V1o motor pod uglom od 72 stepena. Smatrao de da ako je osmocilindricni motor najbolje resenje u Formuli 3ooo onda je V1o najbolji za F1. Posle dobijanja neophodnih ovlascenja u Novembru 1985 projekat je zapocet.

D’Agostino je bio vodja projekta i sastavio je odlican tim: Bodini, Bordoni, Flor, Giani, Mazzoleni, Rossetti, Teruzzi i Turina. Za neverovatno kratko vreme Alfa Romeo V1o35 (1o cilindra, 3.5 litra) je postao prvi moderan F1 V1o motor. Honda je svoj motor predstavila mesec dana kasnije a Renault tek naredne godine.

1. Jula 1986 motor je pokrenut prvi put i davao je 583 konjskih snaga. Zahvaljujuci svojim tehnickim parametrima, koji se jos uvek koriste u F1 motorima, Alfin V1o motor je postao referentna tacka za ostale menadzere V1o projekata.

Tehnicki, 1o cilindra formiraju 2 puta po 5 postavljena pod uglom od 72 stepena sa blokom od legure aluminijuma. Klipnjaca je od titanijuma a klipovi od silikona visoke gustine sa dvoprstenastim segmentom koji se hlade avionskim uljem. U pocetku, glave su imale 4 ventila po cilindru a kasnije je promenjeno u 5. Ventili su, takodje, od titanijuma i aktiviraju ih opruge iz podizaca, akcija se prenosi na ventile 4 bregaste osovine sa varijatorima faze, 2 za svaku glavu. Titanijumski zamajac je povezan sa radilicom. U svojoj poslednjoj verziji, fantasticni Alfa Romeo V1o motor je davao 62o hbp na 133oo rpm sa maksimalnim obrtnim momentom od 39 kgm pri 95oo rpm.

Nazalost, posle izvesnog vremena, Vittorio Ghidella (Generalni Menager FIAT-a) raskida partnerstvo sa Ligier-om i san o povratku motora sa oznakom Alfa Romea u F1 nestaje.

Neko vreme motor ostaje napusten u budzacima radionice dok top menadzment FIAT grupacije nije odlucio da ga iskoristi za novi program, Pro-Car projekat.

Pro-Car (Production Car) takmicenje je bilo takmicenje namenjeno automobilima koji izgledaju identicno standardnim, serijskim, automobilima ali to su bili tzv. hot-rod automobili ili mozda kao automobili za zabavu koji koriste mehanicka i tehnicka resenja iz F1 zahvaljujuci propisima koji su dozvoljavali siroke slobode u izgradnji.

Jedna od retkih zabrana je bila da auto ne sme biti laksi od 75o kg i da mora koristiti motor 35oo cc sa ne vise od 12 cilindra (poslednja klauzula je postojala zbog privlacenja velikih kompanija za snabdevanje motora u F1). Ocekivalo se da ce velike kompanije ucestvovati u Pro-car takmicenju zbog visoko tehnoloske prirode ali i ociglednih reklamnih mogucnosti s'obirom da bi u trkama ucestvovali automobili koji izgledaju poput standardnih na ulici.

Alfa Romeo je imao fantastican V1o motor ali je morao da razvije novu krutu i laganu sasiju. Ovaj problem je resen dajuci Brabham-u konstruisanje sasije koja se sastoji od centralne celije sa strukturom kosnice. Napravljena je od Nomex aluminijuma i ploca od karbon fibera. Izbor Brabham-a pao je zbog saradnje iz ranih sedamdesetih kada je fabrika iz Milana snabdevala boxer motorima tadasnje F1 BT45, ali i zbog cinjenice da je engleska fabrika imala veliko iskustvo u polju kompozitnih materijala.

Posle dosta tehnickih sastanaka, petnaest motora i dva automobila su zavrseni u Septembru 1988. Jedan od dva automobila je dat Giorgio Francia-u za testirnje na stazi Balocco. Auto je testiran oko 1o dana pre VN Italije i postigao je impresivna ubrzanja kao i maksimalnu brzinu. Takodje je pokazao i dobru izbalansiranost. Za vreme testa maksimalno postignuta brzina bila je 34o km/h, cetvrtina milje je vozena za 9.7 sec a rastojanje od jednog kilometra auto je prelazio za 17.5 sekundi.

Nekoliko dana kasnije, 9. Septembra 1988, za vreme vikenda posvecenom VN Italije, 164 Pro-Car je bio prikazan na stazi Monza. Bio je to izuzetan debi. U samo nekoliko krugova ovaj fantastican auto je pokazao sav svoj potencijal. Vozen od strane Brabhamovog vozaca Riccardo Patrese-a dostigao je maksimalnu brzinu 329 km/h, koja je bila puno veca od brzine tadasnjih formula 1. Bio je to impresivan debi, performanse su bile lako dostizne zahvaljujuci aerodinamici koja je imala CX vrednost dosta manju nego li jednosed.

Nazalost, ovo je bio jedini "ples" za 164 Pro-Car, jer ostale kompanije nisu bile spremne za preuzimanje rizika pravljenjem automobila za ovaj sampionat. Pro-Car sampionat nikada nije poceo a auto je ostao samo istrazivacki projekat. Prvenstvo slicno Pro-Car sampionatu odrzano je tek godinama kasnije i nazvano je World Touring Championship ITC. Alfa Romeo, Mercedes i GM-Opel su razvili automobile koji su svojim takmicenjem skoro zasenili F1 sampionat a kao posledicu ovog FIA je otkazala World Touring Car Championat.

Attached Files



#2 Bosko159

Bosko159
  • Alfista
  • 717 posts
  • Pol:Male

Posted 31 August 2011 - 02:18 PM

Odlican tekst, o ovome pojma nisam imao, ne moze da skodi sto kaze Lane, a sto ne skodi znaci da koristi cheers.gif eusa_clap.gif ok.gif biggrin.gif

#3 Brzi

Brzi
  • Alfista
  • 249 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:ZVECAN
  • Alfa model:147 1.6ts 120ks

Posted 28 September 2011 - 02:59 PM

jako interesantno....

bravisimo




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub