Jump to content


Photo

Alfa Romeo Spider


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 23 November 2009 - 11:42 PM

Ovo ce biti kratak ali takodje poucan tekst za one koji neznaju.

Kako je Alfa Romeo Spider dobio svoje ime?

Posted Image

Pri samoj pomeni reci "Spider" pomislimo na paukoliku zivotinju sa osam nogu u prevodu sa engleskog jezika. Medjutim...

Rec "Spider" kao i mnogi drugi termini dolazi iz dana konjskih zaprega sa dva ili cetiri tocka, bez entomoloskog (entomologija - nauka o insektima) znacenja! To je bio engleski, ili verovatno americki pojam, koji se odomacio u automobilizmu u Evropi a posebno u Italiji!


Neki Italijani kazu da rec potice od engleske reci "speed" (sto u prevodu znaci brzina) koja prelazi u "speeder" ili "spider".


Cinjenice su da je rec "Spider" a ne rec "Spyder" zbog zvanicne izjave Nacionalne Federacije priozvodjaca shasija 1924 god. u Milanu (Italija), koji su potvrdili nacin pisanja same reci. Slovo "Y" ne postoji u italijanskom alfabetu jos iz doba fasizma i nacionalizma.


Rec "Spyder" predstavlja kociju - taxi proizvedenu od strane Holmsa iz Dablina (Irska), razvijajuci ideju nastalu 186o u Velikoj Britaniji kao mesavinu Tilbury (grad u Engleskoj) kocija - taxija koje su imale 2 mesta i 2 sedista sa Phaeton vrstom kocija koje je imala 4 sedista.
Holms je nazvao svoje "taxije" "Spyder" jer su potsecale na "Pauk-a" svojim velikim i tankim tockovima i veoma malom i lakom shasijom izmedju njih. "Spyder" je imao dva glavna sedista koja su bila sa "krovom na spustanje" a druga 2 sedista su bila pomocna i nalazila se pozadi za poslugu, uglavnom muskarce. Dakle, kada su Italijani doneli odluku iz 1924 i suprotstavili se "anglicizmu" samo su ispravili Holmsa!

Da bi vam moje pisanje bilo malo jasnije, evo par slicica... ;)
Posted Image

Posted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 03:55 PM.


#2 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 23 November 2009 - 11:58 PM

Uvek sam razmišljao zašto porede automobile sa paucima ;)

#3 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 17 December 2009 - 01:44 PM

U Alfi su napravili odlicnu procenu trzista kada su odlucili za proizvodnju prvog Spidera. Postao je najpopularniji automobil svoje ere i nijedan drugi proizvodjac nije mogao da se takmici sa njim. Prestiz i uspeh priozvoda Alfa Romeo je dostigao slavu u svim uglovima sveta. Njihova popularnost je bila veca od one koju je iko mogao zamisliti sa ovim automobilom. U Alfi su ostvarili uspeh preko noci. Ovo je bio prvi korak ka uspehu koji je trajao vise od tri decenije. Ime Spider ne oznacava samo jedan model automobila, vec i druge modele sa ovim imenom zahvaljuci tada stecenoj popularnosti.

Alfa Romeo Spider je roadster, proizvedjen od 1966 do 1993 (190 jedinica sa specijalnim oznakama je 1994 godine proizvedeno za trziste S. Amerike kao Commemorative Editions).

Siroko poznatog klasicnog dizajna, na trzistu je ostao veoma dugo uz male estetske i mehanicke izmene. Prve tri serije u sastavljene od strane Pininfarine u Grugliasco-u a cetvrta u San Giorgio Canavese-u. Poslednji spajder je proizveden Aprila 1993 godine i to je bio poslednji alfin automobil sa pogonom na zadnjim tockovima do pojave modela 8C Competizione.

#4 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 December 2009 - 11:02 AM

Spider Serije 1 (1966-1969)

Prva prezentacija modela, kao prototiop, je bila 1961 na salonu automobila u Torinu. Medjutim, nastavak uspeha prethodnih modela i ekonomski izazovi za Italiju tog doba, uticu na to da prva, preserijska prozivodja sidje sa proizvodnih linija Pininfarine tek krajem 1965 godine.

Posted Image

Zasnovan na serijskoj sasiji Giulia 105, Spajder u osvajanje trzista krece nakon 36-og salona automobila u Zenevi 1966 godine. Prikazani model nije imao naziv, a njega dobija na osnovu pisanja konkurencije po Italiji, "Duetto", sto u prevodu znaci duet. Italijanska firma Pininfarina je bila odgovorna za njegov dizajn, u stvari, ovo je bio poslednji projekat u kome je licno ucestvovao osnivac firme Battista "Pinin" Farina. Pininfarina je takodje odgovoran za konstrukciju automobila (odnosno stvaranje zone "guzvanja" automobila koja bi absprbovala silu prilikom sudara na prednjem i zadnjem kraju). Motor je imao 1570 ccm i bio jedna od varijanti alfinog cetvorocilindricnog motora sa dve bregaste, snage 1o9 KS, odnosno 81 kW. Automobil je bio slabo opremljen iznutra, ali je posedovao petostepeni menjac, disk kocnice i nezavisno vesanje.

Posted Image

Originalni Dueto se proizvodio '66 i '67 da bi bio zamenjen krajem 1967 modelom 1750 Spider Veloce. Ovaj model je sada imao 1779 kubika i 118 konja, u Evropi je imao dva dupla karburatora, dok je za trziste Severne Amerike bio opremljen mehanickim ubrizgavanjem goriva. Prepravke su takodje izvrsene na vesanju, kocnicama, elektrici, gumama i tockovima a auto je i dalje izgledao isto. Vidljive razlike su premestanje retrovizora na vratima i drugacije oznake na zadnjem delu. Tokom poizvodnje, prednji migavci su pomereni ispred krila. Zvanican naziv automobila je bio 1750 Spider Veloce a od imena Duetto se u tom trenutku odustalo.

Posted Image

Novi Spider 1300 Junior, sa motorom od 129o kubika i 66 kW je predstavljen 1968 godine. Nedostaju mu nekoliko funkcija modela 175o ukljucujuci plasticne poklopce farova, servo kocnice i radkapne.

Posted Image

Zbog svog dugog i okruglog zadnjeg dela, spajder medju Italijanima nosi nadimak "Osso di Seppia" ili sipina kost. Inace je poznat po "ulozi" u filmu "Diplomac" sa Dastinom Hofmanom.

#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 December 2009 - 11:29 PM

Spider Serije 2 (1970-1982/83)

197o godine uradjene su prve znacajne promene na spoljasnjostu automobila od kada je predstavljen 1750 Spider Veloce. Izrazito izduzen i karakteristican zadnji deo je ustupio mesto vise konvencionalnom, "odsecenom repu", tzv. "Kamm tail", po Wunibald Kamm-u nemackom istrazivacu aerodinamike na automobilima. Na taj nacin se doslo do poboljsanja prtljaznog prostora. Brojne druge sitne promene uradnjene su kako na spoljasnosti, tako i na unutrasnjem delu. Pomalo drugaciji gril, nove rucice na vratima, nagnutiji vetrobran, pedale koje vise sa sharki i poboljsanja unutrasnjost. 

Posted Image

1971, Spider Veloce dobija novi i snazniji motor od 1962 cc i 132 KS, sto je kao posledicu imalo promenu imena u 2ooo Spider Veloce. Ponovo je pocela izrada 1600 Spider godinu dana kasnije ali sada pod imenom Spider 16oo Junior, i bio je identican junioru od 13oo kubika. 

Posted ImagePosted Image

Po zahtevu iz fabrike, 1974 godine se izradjuje "targa" verzija spajdera, koja je pomalo podsecala na Porshe sa cvrstim zadnjim staklom i panelima na krovu koji su se podizali. Izradjeno je manje od 2ooo modela i to su jedini ikada napravljeni modeli do predstavljanja fabrickih modela sa tvrdim krovom.

Posted ImagePosted Image

Verzije 13oo i 2ooo su modifikovane 1974, tako da  1975 godine idu u prodaju kao cetvorosed (2+2), jer se modifikacija sastojala u dodatku jos dva sedista. Izrada modela 13oo je prekinuta 1977 godine. Takodje se, izmedju '74 i '76 prestalo sa ugradjivanjem branika od nerdjajuceg celika vec ih menjaju crnu presvuceni gumom zbog strogih severno americkih propisa.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#6 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 12:13 AM

Spider Serije 3 (1982/83-1989/90)

Prodaja spajdera iz serije 3 je u Severnoj Americi zapocela 1982 godine, sa modelom od 2.o litara i BOSH sistemom elektronskog ubrizgavanja goriva umesto SPICA mehanickog ubrizgavanja.

Posted Image

Novi spajder pretrpljuje brojne promene od uvodjenja guma na prednjim i zadnjim branicima. Na prednjem braniku mu je ukradjen gril, a na gepeku je dodat mali spojler od mekane gume. Promene spoljnog izgleda nisu nesto pridavane znacaju od strane entuzijasta. Napravljene su jos neke sitne tehnicke i mehanicke prepravke, a model 16oo (nikada prodavan u S. Americi) nije vise nosio ime "Junior".

Posted Image

Quadrifoglio Verde (zelena detelina sa 4 lista) model je predstavljen 1986 god. sa dosta estetskih "zackoljica", ukljucujuci bocne ivice, retrovizore, novi prednji i zadnji spojler, spojler od tvrde gume na prtljazniku, trece stop svetlo i opciono tvrd krov koji se mogao skidati. Inace, mehanicki je bio identican spajder veloce modelu, 1962 ccm, duple bregaste, cetvorocilindricni motor (u Evropi je imao dva dvogrla karburatora a u S. Americi je zadrzao Bosch L-Jetronic sistem ubrizgavanja goriva sa izuzetkom sto je to sada L-jet) i menjac sa 5 brzina. 

Posted ImagePosted Image
Posted Image
Enterijer je takodje promenjen novom centralnom konzolom, dodatnim donjim panelima (zbog pravila u U.S.A.), i jednodelnim instrumentima table. Za trziste S.Amerike, modeli su prozvani "Diplomac" (Graduate) kao podsecanje na film sa Dastinim Hofmanom iz '67-e.

Posted ImagePosted Image

Graduate verzija je bila namenjena manje zahtevnijim kupcima. Koristi isti motor i menjac kao Quadrifoglio i Spider varijanta, ali joj nedostaju felne i luksuzne karakteristike druga dva modela. Ovaj model ima rucne podizace prozora, platnena sedista i krov a takodje ima celicne felne. Dodatna ugradnja radija ili klime je bilo moguce. Pojavio se '85 i prodavao do '9o.

Posted ImagePosted Image

Od '86 do '89 doslo je do manjih promena: nova paleta boja, udaljavanje od svetno braon nijanse unutrasnjosti, podizanje treceg stop svetla, kao i nove rucice za ukljucivanje migavaca. Neki modeli iz '88 godine imaju uredjaje za automatso vezivanje pojaseva, sto je zahtevalo postavljanje uredjeja izmedju prednjih sedista.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 09:43 PM.


#7 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 01:40 PM

Spider Serije 4 (1990/91-1993)

Poslednje velike promene na spajderu su se desile 199o godine. Osnovna promena se ogledala u tome da je spajder sada imao Bosch Motronic elektronski sistem ubrizgavanja goriva sa elektricnim podsticanjem. Spolja, spajder gubi spojler ispod prednjeg branika, kao i spojler na gepeku, a sa modela 164 preuzima zadnju svetlosnu grupu koja se prostire citavom sirinom automobula i dobija branike u boji karoserije. Takodje je ovo prva genaracija ovih automobila sa automatskim menjacem.

Posted ImagePosted Image

U S. Americi, ovaj model se nije prodavao do '91 godine, jesu imali Montronic sistem ali su zadrzali crne branike. Bolje vesanje, vece koleno oslonca (?!) i vazdusni jastuk za vozaca su bili standardna oprema za spajdere severno americkog trzista koji su bili prodavani pod dva imena: Spider i Spider Veloce. Razlikovali su se po paketima opreme, umesto standardne Veloce je imao kozna sedista, 15" aluminijumske felne umesto celicnih 14" sa radkapnama, klima uredjaj i crni platneni krov.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Proizvodnja spajdera se zavrsila 1993 a onda je usledio potpuno novi model!

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Ogranicena serija Spider Commemorative Edition je proizvedena 1993 godine za trziste S. Amerike sa oznakama modela iz '94. Svaki od 19o jedinica proizvedenih za U.S.A. trziste je imao malu plocicu kod instrument table sa svojim identifikacionim brojem. Ove jedinice se razlikiju od uobicajnih po specijalnoj oznaci na grilu, zatim "CE" ispod logoa "Spider Veloce" na zadnjem delu automobila, jedinstveni u zlatno obojeni centralni poklopac 15" felni, i drvenu unutrasnjost. Svako od modela ima koznu torbicu, broj na kljucevima i dokumentaciju. Po VIN (Vehicle Identification Number) standardu njihovi brojevi se krecu od 008276 do 008460*. Iako 3 modela odstupaju od ovog brojanja izgleda da su svi izradjeni u maju 1993 godine.

Posted ImagePosted Image

* oduzimanjen ovih cifara se dobija 184 jedinica a ne 194 koliko je potrebno (prim. prevodioca) jer Wikipedija ne daje uvek 1oo% tacne informacije.

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 11:46 PM.


#8 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 04:09 PM

Pre nego sto nastavim dalju pricu o alfinim spajderima, zelim da dodam da je 1978 godine izradjena specijalna ogranicena serija u cast sampiona formule 1, Niki Lauda-e. Po veoma sturom pisanju koje se nalazi na netu, ova serija nema nikakav poseban znacaj, sem "shara" na modelu, spojlera na gepeku i nekoliko novih bedzeva auto nije imao nista dodatno. Kako mi se cini i ova serija je bila namenjena trzistu S. Amerike.

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 04:10 PM.


#9 OMP

OMP
  • Alfista
  • 166 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Krusevac
  • Interesovanja:automobilizam
  • Alfa model:156 JTD SP3

Posted 20 December 2009 - 09:24 PM

nisam ljubitelj kabrioleta pa samim tim mi se ni spajderke nesto posebno ne dopadaju ali seriju 4 bi rado posedovao :)

#10 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 09:31 PM

Slazem se stobom OMP. I meni je 4-ka najlepsha i rado bi je posedovao! :love:

#11 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,822 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 September 2014 - 06:40 PM

Jedan text vredan citanja:

 

Alfa Spider, putnik i odmetnik

Nikakve čari modernih tehnologija nisu mogle da se nose sa dva litra sirove italijanske snage koju je na putu u konstantnom ubrzanju držao jedan Italijan. Gume su škripale, obrtaji rasli, a iako je Fabio bio gost, krivudavi putevi, gde god se nalazili, bili su njegov dom. Iz naše perspektive, kontroli je izmicala jedino Jovanina plava kosa koja je lepršala na vetru. Ugledavši stari crveni kabriolet sa tablama koje nije prepoznao, saobraćajac je mahnitim pokretima ruke u kojoj je držao crveno-žutu lizalicu na kratko prekinuo našu igru mačke i miša, ubrzo nastavljenu uz uzak put ka vrhu Avale, na kom smo ispraćeni začuđenim pogledima radnika čiju smo dokolicu na trenutak razbili. Posle samo nekoliko krivina, prestali smo da se trudimo, a Fabio i Jovana su potpuno iščezli iz vidika.

 

Alfa Romeo Spider Veloce 2000 iz 1977. nas je čekao praćen kamenim pogledom Sfingi, vajarskih dela Vladimira Zagorodnjuka, ukrasa na stepeništu hotela izgrađenog davne 1929. godine po projektu Viktora Viktoroviča Lukomskog, ruskog arhitekte koji je u Srbiji našao spas od boljševika.”Ma, njoj ne prija kada motor radi ispod 2500 obrtaja!”, bio je skroman Fabio. Od sredine juna, on i Jovana uživaju u njenoj lepoti, zvuku motora, ponašanju na asfaltu, ali i van njega. “Godinu dana sam gledao auto i kupio sam ga tek kada je vlasnik upao u finansijske probleme. Kompletno je restaurirana, ali ju je retko koristio. Osamnaest godina je stajala pokrivena u njegovoj radnji. On je hteo da proda Alfu, ali njegova žena nije. Mislim da je to zbog toga što je njihovo dete začeto na njemu”, Fabio reče, pokazujući prstom na blago ulubljenje na gepeku. “Kada sam je kupio, bila je zapuštena, ali je limar dobro uradio posao. Pre kupovine, čišćen je karburator, a pumpu za benzin tek treba zameniti. Krov i tepih su novi iz 1989. godine — vlasnik ih je verovatno dobio od tasta, Fiatovog direktora iz tog vremena. Kočiona pumpa je bila problem, a zamenjena je zajedno sa prednjim levim kočionim čeljustima.” prošli smo kroz kratku istoriju Alfe koja na svom satu ima tek oko 60.000 kilometara, od kojih je 9.000 za nekoliko meseci napravio Fabio.

         

Na odmoru od rada na turističkim brodovima, Jovana i Fabio su iskoristili retke dane na kopnu da iz Trsta posete Beograd. Kako je Fabiju autobus bio prespor, odlučili su se da ovog puta testiraju Alfu na malo dužoj relaciji, o čemu nam je pričala Jovana: “Zadatak je ostvarila na nivou!  Za šest sati, Alfa je već bila parkirana ispred benzinske pumpe u Srbiji, a nekih četrdeset i pet minuta nakon toga, u dvorištu u Beogradu. Nije nas usporilo ni veliko nevreme koje nas je zateklo nespremne na hrvatskim putevima, pa je rezultat svega bio i taj da smo imali opran auto dok smo došli do cilja.” Na samom početku putovanja, u Sloveniji, Alfa se dokazala i u avanturama van autoputeva i magistrala: “Preko puteva među krševitim planinama, odvezla nas je do kanjona reke Soče. Nismo odoleli da je ne testiramo van asfalta, po travi i sitnom kamenju, gde se, kao i uvek do tada, pokazala kao zverka za sve podloge.”

 alfa-romeo-2000-spider-veloce-fabio-jova

U gradu, Alfa je osvojila srca svih prijatelja i poznanika, vozača i mnogih slučajnih prolaznika, od dece koja nisu krila oduševljenje dok su upirala prstom ka Jovani i Fabiju, do starijih ljudi koji su, gledajući je, sigurno ponovo proživljavali sećanja iz nekih prošlih vremena. Alfa je čak uspela da obraduje i dva Jovanina labradora koji su na zadnjoj klupi uživali u vetru koji im je nosio uši. Kratak susret sa Alfom imao je i Miloš, koji ju je pre nekoliko dana samo na trenutak video iz autobusa. U razgovoru sa Filipom, stigao je samo da mu se požali kako se mimoišao sa Alfom, ne videvši čak ni njene tablice. Srećom, bio je to isti automobil čiju smo fotografiju dobili od Jovane pre nekoliko meseci, kada nam je najavila mogućnost dolaska u Beograd.

         

Fotografisanje u podnožju tornja naglo je prekinuo pljusak iz mraka teških oblaka koji su se već satima nadvijali nad planinom. Podignutog krova i zamagljenih farova, Jovana i Fabio su se spuštali niz uski vijugavi put, ali smo ovog puta, na Fabiovo veliko razočaranje, mi kontrolisali tempo, sa Milošem u otvorenom gepeku i Filipom koji se trudio da ga bez obzira na mnoge rupe zadrži u njemu. Konačno na suvom, razgovor o Trstu, automobilima i abartovanju svega i svačega čega se Fabio dohvatio, od skutera, do Fiata Pande 4×4 kojom se takmičio na offroad izazovima, nastavili smo u Jovaninoj kući.

 

“Trkački auto, porodični auto, offroad auto, ili jednostavno auto za uživanje u prirodi, Alfa je do sada bila na nivou svakog zadatka koji smo osmislili za nju. Nekako, čini se preko noći, ova zverka postala je deo porodice i nezaobilazni kompanjon za sve planove, akcije i ideje koje imamo. Spojila je Beograd i Trst, Srbiju i Italiju, dva različita grada i sve države između njih, a i nas sa starim prijateljima koje dugo nismo videli.”, poentirala je Jovana. Za nekoliko dana, Jovanu i Fabija čeka povratak u Trst, a iz Srbije će poneti mnogo toga — od lepih sećanja, do doživljaja sa policijom koja ih je kao u filmovima iz sedamdesetih tretirala kao odmetnike od zakona, a ne od dosadne svakodnevice i svih kalupa od kojih su pobegli u crvenoj Alfi sa pogledom na nebo i otvoreni put.

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autori fotografija: Jovana Stojiljković, Nikola Stojanović i Miloš Nikodijević

                                                                                 

 

http://www.autoslavi...nik-i-odmetnik/






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub