Jump to content


Photo

Alfa Romeo Spider


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 23 November 2009 - 11:42 PM

Ovo ce biti kratak ali takodje poucan tekst za one koji neznaju.

Kako je Alfa Romeo Spider dobio svoje ime?

Posted Image

Pri samoj pomeni reci "Spider" pomislimo na paukoliku zivotinju sa osam nogu u prevodu sa engleskog jezika. Medjutim...

Rec "Spider" kao i mnogi drugi termini dolazi iz dana konjskih zaprega sa dva ili cetiri tocka, bez entomoloskog (entomologija - nauka o insektima) znacenja! To je bio engleski, ili verovatno americki pojam, koji se odomacio u automobilizmu u Evropi a posebno u Italiji!


Neki Italijani kazu da rec potice od engleske reci "speed" (sto u prevodu znaci brzina) koja prelazi u "speeder" ili "spider".


Cinjenice su da je rec "Spider" a ne rec "Spyder" zbog zvanicne izjave Nacionalne Federacije priozvodjaca shasija 1924 god. u Milanu (Italija), koji su potvrdili nacin pisanja same reci. Slovo "Y" ne postoji u italijanskom alfabetu jos iz doba fasizma i nacionalizma.


Rec "Spyder" predstavlja kociju - taxi proizvedenu od strane Holmsa iz Dablina (Irska), razvijajuci ideju nastalu 186o u Velikoj Britaniji kao mesavinu Tilbury (grad u Engleskoj) kocija - taxija koje su imale 2 mesta i 2 sedista sa Phaeton vrstom kocija koje je imala 4 sedista.
Holms je nazvao svoje "taxije" "Spyder" jer su potsecale na "Pauk-a" svojim velikim i tankim tockovima i veoma malom i lakom shasijom izmedju njih. "Spyder" je imao dva glavna sedista koja su bila sa "krovom na spustanje" a druga 2 sedista su bila pomocna i nalazila se pozadi za poslugu, uglavnom muskarce. Dakle, kada su Italijani doneli odluku iz 1924 i suprotstavili se "anglicizmu" samo su ispravili Holmsa!

Da bi vam moje pisanje bilo malo jasnije, evo par slicica... ;)
Posted Image

Posted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 03:55 PM.


#2 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 23 November 2009 - 11:58 PM

Uvek sam razmišljao zašto porede automobile sa paucima ;)

#3 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 17 December 2009 - 01:44 PM

U Alfi su napravili odlicnu procenu trzista kada su odlucili za proizvodnju prvog Spidera. Postao je najpopularniji automobil svoje ere i nijedan drugi proizvodjac nije mogao da se takmici sa njim. Prestiz i uspeh priozvoda Alfa Romeo je dostigao slavu u svim uglovima sveta. Njihova popularnost je bila veca od one koju je iko mogao zamisliti sa ovim automobilom. U Alfi su ostvarili uspeh preko noci. Ovo je bio prvi korak ka uspehu koji je trajao vise od tri decenije. Ime Spider ne oznacava samo jedan model automobila, vec i druge modele sa ovim imenom zahvaljuci tada stecenoj popularnosti.

Alfa Romeo Spider je roadster, proizvedjen od 1966 do 1993 (190 jedinica sa specijalnim oznakama je 1994 godine proizvedeno za trziste S. Amerike kao Commemorative Editions).

Siroko poznatog klasicnog dizajna, na trzistu je ostao veoma dugo uz male estetske i mehanicke izmene. Prve tri serije u sastavljene od strane Pininfarine u Grugliasco-u a cetvrta u San Giorgio Canavese-u. Poslednji spajder je proizveden Aprila 1993 godine i to je bio poslednji alfin automobil sa pogonom na zadnjim tockovima do pojave modela 8C Competizione.

#4 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 December 2009 - 11:02 AM

Spider Serije 1 (1966-1969)

Prva prezentacija modela, kao prototiop, je bila 1961 na salonu automobila u Torinu. Medjutim, nastavak uspeha prethodnih modela i ekonomski izazovi za Italiju tog doba, uticu na to da prva, preserijska prozivodja sidje sa proizvodnih linija Pininfarine tek krajem 1965 godine.

Posted Image

Zasnovan na serijskoj sasiji Giulia 105, Spajder u osvajanje trzista krece nakon 36-og salona automobila u Zenevi 1966 godine. Prikazani model nije imao naziv, a njega dobija na osnovu pisanja konkurencije po Italiji, "Duetto", sto u prevodu znaci duet. Italijanska firma Pininfarina je bila odgovorna za njegov dizajn, u stvari, ovo je bio poslednji projekat u kome je licno ucestvovao osnivac firme Battista "Pinin" Farina. Pininfarina je takodje odgovoran za konstrukciju automobila (odnosno stvaranje zone "guzvanja" automobila koja bi absprbovala silu prilikom sudara na prednjem i zadnjem kraju). Motor je imao 1570 ccm i bio jedna od varijanti alfinog cetvorocilindricnog motora sa dve bregaste, snage 1o9 KS, odnosno 81 kW. Automobil je bio slabo opremljen iznutra, ali je posedovao petostepeni menjac, disk kocnice i nezavisno vesanje.

Posted Image

Originalni Dueto se proizvodio '66 i '67 da bi bio zamenjen krajem 1967 modelom 1750 Spider Veloce. Ovaj model je sada imao 1779 kubika i 118 konja, u Evropi je imao dva dupla karburatora, dok je za trziste Severne Amerike bio opremljen mehanickim ubrizgavanjem goriva. Prepravke su takodje izvrsene na vesanju, kocnicama, elektrici, gumama i tockovima a auto je i dalje izgledao isto. Vidljive razlike su premestanje retrovizora na vratima i drugacije oznake na zadnjem delu. Tokom poizvodnje, prednji migavci su pomereni ispred krila. Zvanican naziv automobila je bio 1750 Spider Veloce a od imena Duetto se u tom trenutku odustalo.

Posted Image

Novi Spider 1300 Junior, sa motorom od 129o kubika i 66 kW je predstavljen 1968 godine. Nedostaju mu nekoliko funkcija modela 175o ukljucujuci plasticne poklopce farova, servo kocnice i radkapne.

Posted Image

Zbog svog dugog i okruglog zadnjeg dela, spajder medju Italijanima nosi nadimak "Osso di Seppia" ili sipina kost. Inace je poznat po "ulozi" u filmu "Diplomac" sa Dastinom Hofmanom.

#5 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 18 December 2009 - 11:29 PM

Spider Serije 2 (1970-1982/83)

197o godine uradjene su prve znacajne promene na spoljasnjostu automobila od kada je predstavljen 1750 Spider Veloce. Izrazito izduzen i karakteristican zadnji deo je ustupio mesto vise konvencionalnom, "odsecenom repu", tzv. "Kamm tail", po Wunibald Kamm-u nemackom istrazivacu aerodinamike na automobilima. Na taj nacin se doslo do poboljsanja prtljaznog prostora. Brojne druge sitne promene uradnjene su kako na spoljasnosti, tako i na unutrasnjem delu. Pomalo drugaciji gril, nove rucice na vratima, nagnutiji vetrobran, pedale koje vise sa sharki i poboljsanja unutrasnjost. 

Posted Image

1971, Spider Veloce dobija novi i snazniji motor od 1962 cc i 132 KS, sto je kao posledicu imalo promenu imena u 2ooo Spider Veloce. Ponovo je pocela izrada 1600 Spider godinu dana kasnije ali sada pod imenom Spider 16oo Junior, i bio je identican junioru od 13oo kubika. 

Posted ImagePosted Image

Po zahtevu iz fabrike, 1974 godine se izradjuje "targa" verzija spajdera, koja je pomalo podsecala na Porshe sa cvrstim zadnjim staklom i panelima na krovu koji su se podizali. Izradjeno je manje od 2ooo modela i to su jedini ikada napravljeni modeli do predstavljanja fabrickih modela sa tvrdim krovom.

Posted ImagePosted Image

Verzije 13oo i 2ooo su modifikovane 1974, tako da  1975 godine idu u prodaju kao cetvorosed (2+2), jer se modifikacija sastojala u dodatku jos dva sedista. Izrada modela 13oo je prekinuta 1977 godine. Takodje se, izmedju '74 i '76 prestalo sa ugradjivanjem branika od nerdjajuceg celika vec ih menjaju crnu presvuceni gumom zbog strogih severno americkih propisa.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#6 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 12:13 AM

Spider Serije 3 (1982/83-1989/90)

Prodaja spajdera iz serije 3 je u Severnoj Americi zapocela 1982 godine, sa modelom od 2.o litara i BOSH sistemom elektronskog ubrizgavanja goriva umesto SPICA mehanickog ubrizgavanja.

Posted Image

Novi spajder pretrpljuje brojne promene od uvodjenja guma na prednjim i zadnjim branicima. Na prednjem braniku mu je ukradjen gril, a na gepeku je dodat mali spojler od mekane gume. Promene spoljnog izgleda nisu nesto pridavane znacaju od strane entuzijasta. Napravljene su jos neke sitne tehnicke i mehanicke prepravke, a model 16oo (nikada prodavan u S. Americi) nije vise nosio ime "Junior".

Posted Image

Quadrifoglio Verde (zelena detelina sa 4 lista) model je predstavljen 1986 god. sa dosta estetskih "zackoljica", ukljucujuci bocne ivice, retrovizore, novi prednji i zadnji spojler, spojler od tvrde gume na prtljazniku, trece stop svetlo i opciono tvrd krov koji se mogao skidati. Inace, mehanicki je bio identican spajder veloce modelu, 1962 ccm, duple bregaste, cetvorocilindricni motor (u Evropi je imao dva dvogrla karburatora a u S. Americi je zadrzao Bosch L-Jetronic sistem ubrizgavanja goriva sa izuzetkom sto je to sada L-jet) i menjac sa 5 brzina. 

Posted ImagePosted Image
Posted Image
Enterijer je takodje promenjen novom centralnom konzolom, dodatnim donjim panelima (zbog pravila u U.S.A.), i jednodelnim instrumentima table. Za trziste S.Amerike, modeli su prozvani "Diplomac" (Graduate) kao podsecanje na film sa Dastinim Hofmanom iz '67-e.

Posted ImagePosted Image

Graduate verzija je bila namenjena manje zahtevnijim kupcima. Koristi isti motor i menjac kao Quadrifoglio i Spider varijanta, ali joj nedostaju felne i luksuzne karakteristike druga dva modela. Ovaj model ima rucne podizace prozora, platnena sedista i krov a takodje ima celicne felne. Dodatna ugradnja radija ili klime je bilo moguce. Pojavio se '85 i prodavao do '9o.

Posted ImagePosted Image

Od '86 do '89 doslo je do manjih promena: nova paleta boja, udaljavanje od svetno braon nijanse unutrasnjosti, podizanje treceg stop svetla, kao i nove rucice za ukljucivanje migavaca. Neki modeli iz '88 godine imaju uredjaje za automatso vezivanje pojaseva, sto je zahtevalo postavljanje uredjeja izmedju prednjih sedista.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 09:43 PM.


#7 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 01:40 PM

Spider Serije 4 (1990/91-1993)

Poslednje velike promene na spajderu su se desile 199o godine. Osnovna promena se ogledala u tome da je spajder sada imao Bosch Motronic elektronski sistem ubrizgavanja goriva sa elektricnim podsticanjem. Spolja, spajder gubi spojler ispod prednjeg branika, kao i spojler na gepeku, a sa modela 164 preuzima zadnju svetlosnu grupu koja se prostire citavom sirinom automobula i dobija branike u boji karoserije. Takodje je ovo prva genaracija ovih automobila sa automatskim menjacem.

Posted ImagePosted Image

U S. Americi, ovaj model se nije prodavao do '91 godine, jesu imali Montronic sistem ali su zadrzali crne branike. Bolje vesanje, vece koleno oslonca (?!) i vazdusni jastuk za vozaca su bili standardna oprema za spajdere severno americkog trzista koji su bili prodavani pod dva imena: Spider i Spider Veloce. Razlikovali su se po paketima opreme, umesto standardne Veloce je imao kozna sedista, 15" aluminijumske felne umesto celicnih 14" sa radkapnama, klima uredjaj i crni platneni krov.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Proizvodnja spajdera se zavrsila 1993 a onda je usledio potpuno novi model!

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Ogranicena serija Spider Commemorative Edition je proizvedena 1993 godine za trziste S. Amerike sa oznakama modela iz '94. Svaki od 19o jedinica proizvedenih za U.S.A. trziste je imao malu plocicu kod instrument table sa svojim identifikacionim brojem. Ove jedinice se razlikiju od uobicajnih po specijalnoj oznaci na grilu, zatim "CE" ispod logoa "Spider Veloce" na zadnjem delu automobila, jedinstveni u zlatno obojeni centralni poklopac 15" felni, i drvenu unutrasnjost. Svako od modela ima koznu torbicu, broj na kljucevima i dokumentaciju. Po VIN (Vehicle Identification Number) standardu njihovi brojevi se krecu od 008276 do 008460*. Iako 3 modela odstupaju od ovog brojanja izgleda da su svi izradjeni u maju 1993 godine.

Posted ImagePosted Image

* oduzimanjen ovih cifara se dobija 184 jedinica a ne 194 koliko je potrebno (prim. prevodioca) jer Wikipedija ne daje uvek 1oo% tacne informacije.

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 11:46 PM.


#8 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 04:09 PM

Pre nego sto nastavim dalju pricu o alfinim spajderima, zelim da dodam da je 1978 godine izradjena specijalna ogranicena serija u cast sampiona formule 1, Niki Lauda-e. Po veoma sturom pisanju koje se nalazi na netu, ova serija nema nikakav poseban znacaj, sem "shara" na modelu, spojlera na gepeku i nekoliko novih bedzeva auto nije imao nista dodatno. Kako mi se cini i ova serija je bila namenjena trzistu S. Amerike.

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Edited by Gocy, 20 December 2009 - 04:10 PM.


#9 OMP

OMP
  • Alfista
  • 166 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Krusevac
  • Interesovanja:automobilizam
  • Alfa model:156 JTD SP3

Posted 20 December 2009 - 09:24 PM

nisam ljubitelj kabrioleta pa samim tim mi se ni spajderke nesto posebno ne dopadaju ali seriju 4 bi rado posedovao :)

#10 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 December 2009 - 09:31 PM

Slazem se stobom OMP. I meni je 4-ka najlepsha i rado bi je posedovao! :love:

#11 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 September 2014 - 06:40 PM

Jedan text vredan citanja:

 

Alfa Spider, putnik i odmetnik

Nikakve čari modernih tehnologija nisu mogle da se nose sa dva litra sirove italijanske snage koju je na putu u konstantnom ubrzanju držao jedan Italijan. Gume su škripale, obrtaji rasli, a iako je Fabio bio gost, krivudavi putevi, gde god se nalazili, bili su njegov dom. Iz naše perspektive, kontroli je izmicala jedino Jovanina plava kosa koja je lepršala na vetru. Ugledavši stari crveni kabriolet sa tablama koje nije prepoznao, saobraćajac je mahnitim pokretima ruke u kojoj je držao crveno-žutu lizalicu na kratko prekinuo našu igru mačke i miša, ubrzo nastavljenu uz uzak put ka vrhu Avale, na kom smo ispraćeni začuđenim pogledima radnika čiju smo dokolicu na trenutak razbili. Posle samo nekoliko krivina, prestali smo da se trudimo, a Fabio i Jovana su potpuno iščezli iz vidika.

 

Alfa Romeo Spider Veloce 2000 iz 1977. nas je čekao praćen kamenim pogledom Sfingi, vajarskih dela Vladimira Zagorodnjuka, ukrasa na stepeništu hotela izgrađenog davne 1929. godine po projektu Viktora Viktoroviča Lukomskog, ruskog arhitekte koji je u Srbiji našao spas od boljševika.”Ma, njoj ne prija kada motor radi ispod 2500 obrtaja!”, bio je skroman Fabio. Od sredine juna, on i Jovana uživaju u njenoj lepoti, zvuku motora, ponašanju na asfaltu, ali i van njega. “Godinu dana sam gledao auto i kupio sam ga tek kada je vlasnik upao u finansijske probleme. Kompletno je restaurirana, ali ju je retko koristio. Osamnaest godina je stajala pokrivena u njegovoj radnji. On je hteo da proda Alfu, ali njegova žena nije. Mislim da je to zbog toga što je njihovo dete začeto na njemu”, Fabio reče, pokazujući prstom na blago ulubljenje na gepeku. “Kada sam je kupio, bila je zapuštena, ali je limar dobro uradio posao. Pre kupovine, čišćen je karburator, a pumpu za benzin tek treba zameniti. Krov i tepih su novi iz 1989. godine — vlasnik ih je verovatno dobio od tasta, Fiatovog direktora iz tog vremena. Kočiona pumpa je bila problem, a zamenjena je zajedno sa prednjim levim kočionim čeljustima.” prošli smo kroz kratku istoriju Alfe koja na svom satu ima tek oko 60.000 kilometara, od kojih je 9.000 za nekoliko meseci napravio Fabio.

         

Na odmoru od rada na turističkim brodovima, Jovana i Fabio su iskoristili retke dane na kopnu da iz Trsta posete Beograd. Kako je Fabiju autobus bio prespor, odlučili su se da ovog puta testiraju Alfu na malo dužoj relaciji, o čemu nam je pričala Jovana: “Zadatak je ostvarila na nivou!  Za šest sati, Alfa je već bila parkirana ispred benzinske pumpe u Srbiji, a nekih četrdeset i pet minuta nakon toga, u dvorištu u Beogradu. Nije nas usporilo ni veliko nevreme koje nas je zateklo nespremne na hrvatskim putevima, pa je rezultat svega bio i taj da smo imali opran auto dok smo došli do cilja.” Na samom početku putovanja, u Sloveniji, Alfa se dokazala i u avanturama van autoputeva i magistrala: “Preko puteva među krševitim planinama, odvezla nas je do kanjona reke Soče. Nismo odoleli da je ne testiramo van asfalta, po travi i sitnom kamenju, gde se, kao i uvek do tada, pokazala kao zverka za sve podloge.”

 alfa-romeo-2000-spider-veloce-fabio-jova

U gradu, Alfa je osvojila srca svih prijatelja i poznanika, vozača i mnogih slučajnih prolaznika, od dece koja nisu krila oduševljenje dok su upirala prstom ka Jovani i Fabiju, do starijih ljudi koji su, gledajući je, sigurno ponovo proživljavali sećanja iz nekih prošlih vremena. Alfa je čak uspela da obraduje i dva Jovanina labradora koji su na zadnjoj klupi uživali u vetru koji im je nosio uši. Kratak susret sa Alfom imao je i Miloš, koji ju je pre nekoliko dana samo na trenutak video iz autobusa. U razgovoru sa Filipom, stigao je samo da mu se požali kako se mimoišao sa Alfom, ne videvši čak ni njene tablice. Srećom, bio je to isti automobil čiju smo fotografiju dobili od Jovane pre nekoliko meseci, kada nam je najavila mogućnost dolaska u Beograd.

         

Fotografisanje u podnožju tornja naglo je prekinuo pljusak iz mraka teških oblaka koji su se već satima nadvijali nad planinom. Podignutog krova i zamagljenih farova, Jovana i Fabio su se spuštali niz uski vijugavi put, ali smo ovog puta, na Fabiovo veliko razočaranje, mi kontrolisali tempo, sa Milošem u otvorenom gepeku i Filipom koji se trudio da ga bez obzira na mnoge rupe zadrži u njemu. Konačno na suvom, razgovor o Trstu, automobilima i abartovanju svega i svačega čega se Fabio dohvatio, od skutera, do Fiata Pande 4×4 kojom se takmičio na offroad izazovima, nastavili smo u Jovaninoj kući.

 

“Trkački auto, porodični auto, offroad auto, ili jednostavno auto za uživanje u prirodi, Alfa je do sada bila na nivou svakog zadatka koji smo osmislili za nju. Nekako, čini se preko noći, ova zverka postala je deo porodice i nezaobilazni kompanjon za sve planove, akcije i ideje koje imamo. Spojila je Beograd i Trst, Srbiju i Italiju, dva različita grada i sve države između njih, a i nas sa starim prijateljima koje dugo nismo videli.”, poentirala je Jovana. Za nekoliko dana, Jovanu i Fabija čeka povratak u Trst, a iz Srbije će poneti mnogo toga — od lepih sećanja, do doživljaja sa policijom koja ih je kao u filmovima iz sedamdesetih tretirala kao odmetnike od zakona, a ne od dosadne svakodnevice i svih kalupa od kojih su pobegli u crvenoj Alfi sa pogledom na nebo i otvoreni put.

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autori fotografija: Jovana Stojiljković, Nikola Stojanović i Miloš Nikodijević

                                                                                 

 

http://www.autoslavi...nik-i-odmetnik/



#12 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,109 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 29 May 2020 - 12:02 AM

Italijanski "pauk" osvaja Holivud FOTO, VIDEO

Model Giulietta Spider prikazan je u italijanskim filmovima sa početka 60-ih godina prošlog veka

SN

četvrtak, 28.05.2020. | 16:00 -> 18:00
 
 
7737973455ecfa1402ceaf125764034_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo Promo

Njen naslednik i potomak je osvojio Stiva Mekvina, Dastina Hofmana i Muhameda Alija: Alfa Romeo Duetto je bio neodoljiv.

Veran tradiciji brenda Alfa Romeo, ovaj model je bio mnogo više od lidera u stilu: bio je izuzetno elegantan i takođe sposoban da pruži uzbudljiva i zadovoljavajuća iskustva vožnje.

 

Četiri generacije, preko 124.000 primeraka proizvedenih tokom 28 godina: model Duetto je imao najduži životni vek od svih Alfa Romeo modela.

14993082345ecfa14043d11661384885_v4_big.
Photo: Alfa Romeo Promo

"Bio je veoma veličanstven automobil. I veoma lep". Ovo je jedan izuzetni gospodin vozač rekao o modelu Duetto: legendarni Stiv Mekvin, tokom leta 1966. godine, kada je bio pozvan od strane magazina Sports Illustrated da isproba italijanski roudster, zajedno sa drugim „brzim drugarima“.

Model koji je vozio je bio jedan od prvih modela Alfa Romeo 1600 Spider koji je pristigao u SAD, nakon premijere na Sajmu automobila u Ženevi par meseci ranije. U par reči, Mekvinova ocena je sažela suštinu modela Duetto i jedinstvenost Alfa Romea: užitak u vožnji i čista lepota.

Tehnički, njegovo mišljenje ima autoritet. Stiv Mekvin je bio kolekcionar superautomobila i vrstan vozač, koji je bio drugi u svojoj kategoriji u trci Sebring 12 Hour 1970. godine, u paru sa Piterom Revsonom.

Godinu dana kasnije, mladi Dastin Hofman je vozio Duetto pri punoj brzini uz muziku Sajmona i Garfankla u filmu „The Graduate“ (Diplomac).

Kultne slike koje su ostale uklesane u istoriji filma, dovele su do niza ponuda, gde je Duetto viđen kako se vozi u stotinama filmova i TV priča, i sam postajući deo kulta. Kada je svetski šampion u teškoj kategoriji, Muhamed Ali imao Duetto: kopirajući svoj poznati moto „Leti kao leptir, bodi kao pčela“, tražio je da njegove tablice imaju natpis „Ali Bee“ (Ali Pčela).

Tako je Duetto postao međunarodna zvezda. U međuvremenu, hajde da se vratimo nazad kroz vreme, korenima modela Duetto... tehničkoj inovaciji modela Giulia i harizmi modela Giulietta Spider

7621247605ecfa14050b01470607615_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo Promo

Priča modela Giulietta Spider takođe ima jednog Hofmana kao glavnog junaka. Ne glumca, Dastina, već biznismena Maksa Edvina Hofmana: bivšeg trkača, koji je zbog širenja nacizma pobegao iz Austrije u SAD, gde je za nekoliko godina postao glavni američki uvoznik evropskih automobila.

Maks je bio više od prostog „trgovca“: on je imao izuzetno stručno znanje o tržištu. Pružao je savete za komercijalne politike, tražeći specifične modele, predlažući varijacije u stilu - i doprinoseći stvaranju nekih od najomiljenijih sportskih automobila ikada napravljenih. Jedan od njih bio je Giulietta Spider.

Ta dama postala je opsesija Hofmana. Počeo je da se raspituje o njoj u Alfa Romeu 1954. godine, odmah nakon pojave modela Giulietta Sprint. Verovao je da bi to bio savršen automobil za obalu Pacifika, ubeđen da bi svako u Holivudu hteo takav automobil. Toliko je bio uveren u uspeh modela da je rekao da je spreman da kupi nekoliko stotina, čak i pre nego što je video konačni dizajn!

2675646915ecfa1405cfc6965080134_v4_big.j
Photo: Alfa Romeo Promo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hofman je uspeo da ubedi Frančeska Kvaronija i Rudolfa Hrusku, i projekat je pokrenut. Takmičenje u stilu je počelo između dva tadašnja dizajnera: Bertonea i Pinina Farine. Bertone je osmislio ekstremnu ideju, ćerku koncepta „2000 Sportiva“ Franka Skaljonea: špicast prednji deo, i prednja svetla i zadnja „peraja“ koja se utapaju u konturu modela. Predlog Pinina Farine dizajnirao je Franko Martinengo i odabran je zbog elegancije i klasične ravnoteže oblika.

„Prelepa mlada dama,“ što je bio nadimak Pinina Farine za model, započela je sa panoramičnim vetrobranskim staklom i klizećim počnim prozorima. Takođe, model nije imao kvaku na unutrašnjoj strani vrata: umesto toga, kanap je aktivirao otvaranje vrata. Tek kasnije je uvedeno tradicionalno vetrobransko staklo, uz spuštajuće bočne prozore, postavljene panele vrata, krov na sklapanje, kvake i nove enterijere.

Čisto sportski koncept, što su potvrdile njegove izuzetno briljantne performanse. Spider je nasledio motor modela Giulietta: motor od 1.290 cm³ sa četiri cilindra u redu, koji je isporučivao 65 KS i omogućavao maksimalnu brzinu od 155 km/h. Snaga je nastavila da se povećava u naknadnim verzijama, počevši sa modelom Spider Veloce as 80 KS iz 1958.

Fleksibilna, mlada i brza. I prelepa. Giulietta Spider bila je zvezda velikog platna: Felini joj je dao ulogu u „La Dolce Vita“, Antonioni ju je odabrao kao automobil Alejna Delona u „Pomračenju“. Postala je statusni simbol: obožavana kod poznatih, priželjkivana od strane svih.

12602458795ecfa140702f2501452607_v4_big.
Photo: Alfa Romeo Promo

Došlo je vreme kada je trebalo da se napravi naslednik za model Giulietta Spider. Luragi i njegov tim bili su svesni da pravljenje odličnog automobila neće biti dovoljno: potrebna je ista harizmatična aura. Njegovo predstavljanje mora da bude glavni događaj: svečana ceremonija, negde između dočeka i krunisanja.

Alfa Romeo je želeo nešto veliko. Tako je za pokretanje u SAD organizovao transatlantsko luksuzno krstarenje i pozvao najekskluzivnije poznate ličnosti iz šoubiznisa, sporta i mode.

Tu je bilo je 1.300 poznatih ličnosti, kao što su Vitorio Gazman, Rozela Falk i operska pevačica Ana Mofo. Italijanski kruzer Rafaelo plovio je iz Đenove ka Njujorku, sa pauzom u Kanu zbog filmskog festivala.

Sve vreme tokom krstarenja, na komandnom mostu broda su ekstravagantno prikazana tri primera novog Spider-a: jedan zeleni, jedan beli i jedan crveni. Naglašavajući tako italijansko poreklo svog proizvoda, Alfa Romeo je bio pionir trenda „Made in Italy“ (napravljeno u Italiji) skoro deset godina pre njegovog buma.

 

https://www.youtube....Xw#action=share

 

Alfa Romeo Spider 1600 napravljen je na bazi modela Giulia, sa međuosovinskim rastojanjem koje je smanjeno na 2.250 mm; njegova mehanika pripada osavremenjenom modelu Giulia Sprint GT Veloce (evolucija Sprint GT-a).

Prilikom predstavljanja, Duetto je bio opremljen klasičnim četvorocilindričnim motorom s dvostrukim cilindrima od 1.570 cm³, od lakog aluminijuma koji može da generiše 108 KS i sa težinom praznog vozila manjom od 1.000 kg. Najveća brzina mu je bila 185 km / h.

Pronalazak imena modela je bio priča za sebe. Organizovano je nagradno takmičenje zajedno sa svim evropskim dilerstvima. „Duetto“ je pobedio... ali nastao je problem s autorskim pravima (zbog čokolatnog biskvita sa istim imenom), i zbog toga se automobil pojavio na tržištu pod nazivom „Alfa Romeo Spider 1600“.

13009344545ecfa1407c2d0157426956_v4_big.
Photo: Alfa Romeo Promo

Naziv Duetto ostao je u pozadini, ali je sačuvan u sećanjima ljubitelja, i postao je nadimak za sve generacije automobila.

Bilo je i drugih: model 1966 Spider, prvi u seriji, i poslednje remek-delo Batiste Pinina Farine, imao je nadimak „Sipina kost“ zbog svog elipsoidnog oblika, sa oblim prednjim delom i visokim, izbočenim bokovima, i vrlo niskom linijom prozora.

Drugi nadimak je iz 1969. godine, „Coda Tronca“, ili „Kratki rep“, koji se isticao aerodinamičnim oblikom zadnjeg dela.

Treći je „Aerodinamica“ iz 1983. godine, nazvan po dugim testiranjima u vetro-tunelu. Godine 1989. stigla je poslednja generacija, takozvana „IV serija“... automobil glatkog i fino oblikovanog izgleda, praktično povratak korenima.

Četiri generacije, više od 124.000 modela za primer proizvedenih tokom 28 godina: najduži vek jednog Alfa Romeo modela.

Izvor: b92.net




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub