Jump to content


Photo

Novi Zakon o bezbednosti u saobracaju


  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#221 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 08 May 2018 - 10:08 PM

ozači, spremite još para za vaša kola - dva puta tehnički

Svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta u toku godine na detaljan tehnički pregled - to su novine pravilnika usvojenog 5. maja, javlja RTS.

Izvor: RTS, D.M.

utorak, 8.05.2018. | 19:15

 
4568896035af1dd1d37133074064756_w640.jpg
(Foto: Thinkstock)

 

Taj pravilnik stupa na snagu 5. jula.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", kaže Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, prenosi RTS.

 

Izvor: b92.net



#222 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 10 May 2018 - 10:28 PM

Vlada odobrila: Srbija prelazi na 130 km/h

Beograd -- Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućena je brzina do 130 km/h na auto-putu.

Izvor: B92

četvrtak, 10.05.2018. | 15:54
15792153595af46c4175642276725958_w640.jp
(Foto: Thinkstock)

Ovaj zakon se donosi da bi se uskladila rešenja koja se odnose na ograničenje brzine na auto-putu sa većinom zemalja Evropske unije, saopšteno je nakon sednice Vlade Srbije.

Tako će dosadašnja najveća brzina od 120 km/h biti povećana na 130 kilometara na sat.

Podsetimo, resorno ministarstvo već je tražilo od MUP-a da izvrši procenu na kojim deoncama auto-puta može da se poveća brzina sa 120 na 130 kilometara na sat još prošle godine.

Direktor policije Vladimir Rebić rekao je tada da Ministarstvo unutrašnjih poslova očekuje da eventualno povećanje dozvoljene brzine kretanja na auto-putu sa 120 na 130 kilometara na čas i predloži resorno ministarstvo.

Na kojim deonicama je moguće voziti 130 km na sat biće poznato nakon analize. Nakon što se promeni zakon, usledila bi promena signalizacije na putevima.

Stručnjaci kažui da naši auto-putevi nisu u toliko lošem stanju, tako da bi mogli da podnesu povećanje brzine, ali bi svakako morale da se naprave nove provere.

Povećanje brzine, kažu oni, najviše bi odgovaralo turistima i tranzitnim putnicima koji u velikom broju prolaze kroz našu zemlju, ali bi sa druge strane, uticali na bezbednost saobraćaja jer bi se, pri većim brzinama, povećao i rizik.

I Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je nedavno da struka treba ozbiljno da razmotriti predlog da se ograničenje brzine poveća sa 120 na 130 kilometara na sat.

"Treba imati u vidu da veliki broj autoputeva u Evropi ima tri i više saobraćajnih traka, dok naš ima dve. Treba takođe imati u vidu i stanje kolovoza, opšte stanje našeg voznog parka. Stručnjaci, pre svega saobraćajne i građevinske struke, treba da se izjasne o tome. Jedno od mogućih rešenja bilo bi, na primer, da ostane opšte ograničenje od 120, ali da se zakonom dozvoli da se, izuzetno, na nekim deonicama to ograničenje poveća na 130", predlaže Okanović.

 

Izvor: b92

 

'ajde da sacekamo neko vreme pa da vidimo i ovo cudo ...



#223 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 21 May 2018 - 10:54 PM

Novi ZOBS ipak nije da nije rupicast. Trebamo li da znamo sve fazone za izbegavanje kazni? Trebamo!

Varaju oni nas i zakidaju nam na raznim stvarima, namecu izdatke pa ucinimo neke stvari jednakim.

 

Ko plaća KAZNU ZA BRZU VOŽNJU na auto-putu ako je u vozilu više osoba?

Plaćanje kazne za prekoračenje srednje brzine na auto-putu između dve naplatne rampe vozači mogu da izbegnu kad u vozilu ima više osoba, tvrdi za "Kurir" Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

Vujanić objašnjava da je na sudu nemoguće dokazati ko je i gde vozio brže od dozvoljene brzine i ko je prekršio Zakon o bezbednosti u saobraćaju.

 
 

- Kad zaustavite vozača zato što je imao veću prosečnu srednju brzinu od dozvoljene između dve naplatne rampe, vozač može da kaže: "Nisam ja vozio brže, ima nas četvoro u vozilu i menjali smo se." On može da tvrdi da ne zna ko je i gde napravio prekršaj, a mogla su i dvojica da pogreše. U takvim situacijama na sudu se neće moći dokazati ko je napravio prekršaj, a sme biti kažnjen samo onaj ko je prekoračio brzinu. Sud ne sme da kažnjava paušalno - ističe Vujanić i dodaje da u zakonu nigde ne piše da vlasnik vozila mora da plati kaznu.

 

Pored ove nelogičnosti, u Zakonu o bezbednosti saobraćaja Vujanić ističe još jednu, a to je nemogućnost utvrđivanja tačne lokacije na kojoj je prekršaj napravljen. To znači da se neće znati koji je sud nadležan, pošto se neće znati da li je neko ko je putovao, recimo, od Šida do Niša prekoračio brzinu na teritoriji Beograda, Jagodine, Paraćina ili Aleksinca.

 

- U ovakvim situacijama osim što ne znamo ko je napravio prekršaj, ne znamo ni gde je on napravljen, a nadležnost sudova je po mestu gde je prekršaj učinjen - kaže Vujanić i dodaje da je sporna i dužina puta koju vozač pređe jer ako nema gužve na putu, on može da seče krivine, vozi kraćim putem i na taj način stigne brže iako je vozio sporije.

 

Advokat Vojin Biljić ističe da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja, pa vozač ne može da odgovara ni za krivično delo ni za prekršaj.

- Bez utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja imate samo pretpostavku činjeničnog stanja na koje se primenjuje pravo. To je protivno osnovnim principima krivičnog zakonodavstva tim pre što se zakon ne primenjuje isto na sve učesnike u saobraćaju. Kad policajac meri brzinu na jednom mestu, on piše kaznu svakome ko je prekoračio dozvoljenu brzinu, dok kod merenja prosečne brzine neko može da vozi i 180 na sat, pa da onda napravi pauzu pola sata i da ne plati kaznu. To je onda selektivna primena zakona.

 
 

Prosečna srednja brzina na auto-putevima u Srbiji izračunava se posebnim softverom koji dužinu pređenog puta deli s vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe. Razdaljinu na svim deonicama meri Direkcija za mere i dragocene metale, koja je zadužena i za zakonsko tačno vreme na nacionalnom nivou, ali ne i za tačnost satova na naplatnim rampama, pošto oni pripadaju JP "Putevi Srbije".

- Direkcija ne može garantovati za tačnost izračunate prosečne brzine, s obzirom na to da se prosečna brzina ne meri u skladu s Pravilnikom o merilima brzine vozila u saobraćaju, već se izračunava na osnovu dužine između naplatnih stanica. Direkcija garantuje za dužinu između naplatnih stanica, kao i za tačnost zakonskog vremena koje se prenosi do vremenskog servera u JP "Putevi Srbije" - kažu u Direkciji i dodaju da je korisnik ("Putevi Srbije", prim. aut.) dužan da obezbedi da časovnici na naplatnim rampama budu tačni.

 

Izvor: blic.rs



#224 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 July 2018 - 10:54 PM

NOVE MUKE NA TEHNIČKOM PREGLEDU Serviseri mogu da TRAŽE REZERVNI TOČAK koji vaš auto FABRIČKI NEMA. Evo šta kažu stručnjaci

 
Foto: Dušan Milenković / RAS Srbija

"Da li je realno da u Srbiji automobili koji fabrički ne poseduju rezervni točak, već imaju 'riper kit' ili 'ran flet' gume ne mogu proći tehnički pregled, nego ih teraju da nađu neki točak koji će slikati u gepeku", izneo je vozač stručnjacima iz Komiteta za bezbednost saobraćaja jednu od nedoumica vezanu za primenu novog pravilnika.

Vozači ne prestaju da polemišu o tehničkim pregledima automobila i tumačenju novog pravilnika kojim su regulisani, a nedavno je još jednu u nizu dilema pokrenulo i pitanje da li je posedovanje rezervnog točka obavezno za sva vozila, čak iako on nije ni predviđen za neke od modela. Korisnici društvenih mreža o ovom problemu već su izvestili direktora Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića.

pročitajte i...

"Da li je realno da u Srbiji automobili koji fabrički ne poseduju rezervni točak, već imaju 'riper kit' ili 'ran flet' gume ne mogu proći tehnički pregled, nego ih teraju da nađu neki točak koji će slikati u gepeku”, pitao je jedan vozač na Tviteru.

 

Ubrzo je usledio i Okanovićev odgovor.

 

- Ne znam da li je realno, ali znam da nije po propisu, jer je dozvoljeno da umesto rezervnog točka automobil ima set za reparaciju - poručio je Okanović na ovoj društvenoj mreži.

 

Sa istim pitanjem obratili smo se i autocentrima.

 
Foto: Miloš Cvetković / RAS Srbija

- Čuli smo slučajeve da radnici na tehničkim pregledima traže takve stvari. Uzrok tome su dvosmislene i neprecizne formulacije propisa, koje daju prostora za različita tumačenja. Isto vam je kao sa “oštećenjem karoserije u velikoj meri”, kada je nezahvalno proceniti šta je velika mera. Ipak, radnicima u našem servisu je jasno da za vozila koja fabrički nemaju rezervni točak dovoljno je posedovanje pomenutog ‘riper kita’, odnosno seta za reparaciju guma - kažu u autoservisu “Macura”.

pročitajte i...
 

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja takođe navodi da ovakve stvari ne bi smele da budu problem, te da je regulativa više nego jasna.

- Podacima o automobilu, a među kojima se nalaze i oni da li vozilo fabrički poseduje rezervni točak ili ne, raspolaže Agencija za bezbednost saobraćaja i na osobama koja rade tehnički pregled je da se kod njih informišu o tome. Vozač tu nema nikakve obaveze u smislu da dokazuje serviserima da li njegov automobil treba da poseduje pomenuti točak ili ne - kaže Božović.

pročitajte i...
 

Ako pak do bilo kakvim nesuglasica dođe, institucija kojoj se treba obratiti u tom slučaju je Uprava saobraćajne policije koja će rešiti stvar.

- Ovo pitanje tiče se obuke ljudi koji rade preglede, a koji očigledno nisu dovoljno edukovani - zaključuje Božović.

 

On dodaje da sem upotrebe seta za krpljenje guma, propisi definišu korišćenje i drugih sredstava poput gore navedenih “ran flet” guma koje kada se probuše omogućavaju da nastavite da vozite, ali smanjenom brzinom, kao i takozvanih “ćopavih” rezervnih toćkova koji su manjih dimenzija od onih klasičnih.

 

Izvor: blic.rs

 

Kako ja znam i covek koji je uzeo moju Alfu muku muci zbog sajtni i spojlera. Ne daju mu da prodje tehnicki. Ne znam sta se sada sa njom desava ...

Doduse, pitanje je sta ce mene cekati sa mat bojom i bez tocka ali da smo zivi i zdravi. Fabricke podatke ce do tada nabaviti valjda.



#225 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 31 October 2018 - 10:25 PM

OTKRIVAMO Veće kazne za DIVLJANJE AUTOPUTEM, a novi sistem će sprečiti i CAKE bahatih vozača
  • 31.10.2018. 14:21
 

Osim na naplatnim rampama, saobraćajci će na autoputu Beograd-Niš moći da kažnjavaju prekoračenje srednje brzine na još 10 mesta, saznaje "Blic".

Novi sistem sprečiće i cake bahatih vozača da usputnim odmaranjem smanje srednju brzinu i prilagode je propisima.

Kako saznajemo, "Putevi Srbije" uskoro će na relaciji Beograd-Niš postaviti najsavremeniju opremu koja će snimati saobraćaj i omogućiti merenje prosečne brzine na pet mesta u svakom smeru. Reč je o portalima koji će biti postavljeni na relacijama gde nema stajališta i gde nije dozvoljeno zaustavljanje vozila. Na taj način vozači neće moći gašenjem motora i odmaranjem prosečnu srednju brzinu da prilagode dozvoljenoj.

 
 

Saobraćajna policija krenula je početkom aprila ove godine sa kažnjavanjem prekoračenja prosečne brzine između naplatnih rampi na svim deonicama autoputeva u Srbiji. Prvo su na taj način sankcionisani vozači koji su u proseku vozili iznad 120 km/h na deonici Šimanovci-Šid, a potom i na delovima autoputa između Beograda (Vrčina) i Niša, odnosno Beograda (Stare Pazove) i Subotice. Sada će na relaciji Beograd-Niš kontrola brzine biti moguća na 50 kilometara u proseku i kontrolisaće se na relacijama Batočina-Jagodina i Vodanj-Kolari.

 
 

- Sada postavljamo novi sistem video-nadzora sa više funkcija, koji bi trebalo da startuje na proleće. Naš cilj je da sprečimo bahate vozače da razgrađuju ogradu duž autoputa i da podignemo nivo naplate na 100 odsto, a kamere mogu da se koriste i za merenje prosečne brzine. Posebno je značajno što će one biti postavljene na relacijama koje će onemogućavati da vozači voze iznad dozvoljene brzine, a da potom zaustavljanjem vozila prosečnu brzinu prilagode propisanoj - kaže za "Blic" Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije".

 

U sklopu ovog novog sistema vozači će ubuduće biti obaveštavani o svim problemima na putu, bilo da su u pitanju magla, ledena kiša, snežni nanosi ili udesi. Takve poruke praktično će dobijati preko radio-stanica koje slušaju u tom momentu, a čiji će program biti automatski prekidan. Poruku o stanju na putevima dobijaće i vozači koji u automobilu slušaju muziku sa CD-u.

pročitajte i...
 

- Na taj način želimo da povećamo bezbednost na putevima i sprečimo eventualne nezgode koje nastaju zbog okolnosti koje je često nemoguće predvideti. I to nije sve. Plan je da, pored postojeća četiri obaveštajna portala, postavimo još četiri. Poruke će postavljati naši zaposleni u data centru, a mogu govoriti o svemu što je korisno za bezbednost u vožnji u tom momentu - kaže Drobnjak.

Kazne i za teretna vozila

 

Na naplatnoj rampi u Smederevu, gde kamioni čine 95 odsto saobraćaja, kao pilot projekat biće postavljen merač za osovinsko opterećenje vozila u pokretu. On će automatski meriti težinu vozila i u slučaju preopterećenja, vozači će plaćati naknadu.

"Putevi Srbije" imaće uvid i u protok saobraćaja na svim naplatnim stanicama od Beograda do Niša i moći će da obaveštavaju vozače o alternativnim pravcima.

 

Izvor: blic.rs



#226 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 03 January 2019 - 01:09 AM

Kazu da je ponovo poskupeo tehnicki i da je sada izmedju 35oo i 5ooo. Razlog je taj sto im treba pola sata po vozilu pa "gube" u odnosu na ranije kada su mogli da pregledaju mnogo veci broj vozila. Sada kvalitet " usluge" nadoknadjuje kvantitet.

 

Srbija ...



#227 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 20 July 2019 - 06:42 AM

Tema: Šta ako vam na tehničkom pregledu kažu da morate da ukucavate novi broj motora?

Od 18. jula na snagu su stupila nova pravila za automobile kojima je zarđao ili na drugi način oštećen broj motora – tako da ne može da se pročita. O tome šta se u ovom slučaju dešava kada dođete na tehnički pregled, kao i o drugim nedoumicama, piše sajt Polovni automobili.

petak, 19.07.2019. | 10:07
 
 
1055249745d317c823c84b955864770_v4_big.j
Foto: B92 (ilustracija)
 

 

Ovo je tekst za običnog čoveka koji svojim automobilom odlazi na tehnički pregled i tamo mu saopštavaju da se broj motora ne vidi i da to mora da se sredi inače neće moći da registruje auto.

 

Kako da sam proverim broj motora pre nego što odem na tehnički pregled?

Provera broja motora može da bude veoma teška i komplikovana:

1) morate da nađete gde se broj motora nalazi, a čak i kod istog modela istog godišta može da se nalazi na različitim mestima u zavisnosti od motora koji se u njemu nalazi

2) uglavnom – nalazi se na bloku motora, ne na nekom mestu na karoseriji (kao broj šasije, tj. VIN, na nekoj pločici i slično)

3) zato pokušajte da nađete tu informaciju u papirima koje ste dobili uz auto, raspitajte se po forumima, pozovite ovlašćeni servis, tehnički pregled...

Postoje dva osnovna problema:

1) broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate

2) broj motora može da bude prekriven prašinom, blatom, uljem, površinskom korozijom i kombinacijom svega navedenog, pa čak i kada znate njegovu tačnu lokaciju postoji dobra šansa da ne možete da ga vidite

Uspete da ga nađete; očistite ga da bude lako vidljiv i odete na tehnički. Međutim, to nije garancija da ćete na tehničkom proći bez problema.

Zaista ne želimo da „baksuziramo“, ali setite se samo čitave situacije od jula prošle godine kada je počela primena novih pravila na tehničkom pregledu, kada automobili nisu mogli da prođu tehnički zbog banalnih sitnica kao što su nalepnice, tačka rđe i slično. Danas se ta situacija „dovela u red“, mada su mnogi vozači tada nastradali zbog onoga što danas ne predstavlja nikakav problem.

 

Na tehničkom kažu da broj motora nije vidljiv - šta u tom slučaju?

Po novom Pravilniku procedura ukucavanja novog broja motora (tzv„PUS-ovanja) ide ovako:

- Ako se na tehničkom pregledu utvrdi da je broj motora oštećen, tehnički pregled će izdati izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu.

- Vlasnik na osnovu ovog izveštaja odlazi u nadležnu područnu policijsku upravu, odnosno policijsku stanicu prema mestu prebivališta i podnosi zahtev za utvrđivanje ID oznake motora (tj. forenzički pregled).

Uz ovaj zahtev prilažu se:

a) izveštaj o ID oznaci

B) dokaz o plaćenoj propisanoj republičkoj administrativnoj taksi

c) dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled ID oznake (broja motora)

d) odgovarajući dokaz o poreklu i vlasništvu vozila (npr. očitana saobraćajna dozvola, uverenje iz službene evidencije vozila)

U opravdanim slučajevima, forenzički pregled može izvršiti i neka druga organizaciona jedinica MUP-a koja nije u mestu prebivališta vlasnika, a u čijem su delokrugu poslovi forenzike.

Prilikom forenzičkog pregleda procenjuje se da li je potrebno utiskivanje novog broja motora. Drugim rečima, utvrđuje se da li su na tehničkom pregledu pravilno procenili da broj motora ne može da se pročita.

 

Šta ako se pokaže da se broj ipak vidi, tj. da su na tehničkom pregledu pogrešili?

Ukoliko se utvrdi da utiskivanje novog broja motora nije potrebno, odnosno da je postojeći broj vidljiv i da može da se pročita, vlasnik automobila se sa dobijenom potvrdom o pregledu vraća na tehnički pregled, gde će mu u registracioni list upisati postojeći broj motora.

Šta ako je ukucavanje novog broja ipak potrebno?

Ako broj motora zaista nije vidljiv, odnosno toliko je oštećen da ne može da se pročita, vlasnik se upućuje na ukucavanje novog broja motora.

Ko može da se bavi „ukucavanjem“ novog broja motora

Po novom Pravilniku, time mogu da se bave tehnički pregledi, proizvođači ili predstavnici proizvođača vozila u Srbiji. Naravno, ukoliko imaju neophodnu opremu, objekte ili prostor, kao i zaposlenog koji je obučen da to radi.

Neposredno pred objavljivanje ovog teksta MUP-u smo poslali molbu za dostavljanje spiska svih pravnih lica ovlašćenih za ukucavanje broja motora. Čim dobijemo odgovor, tj. listu, ubacićemo je u ovaj tekst i takođe objaviti u posebnom tekstu.

 

Kako se određuje novi broj motora koji će biti ukucan umesto starog?

Imamo dva scenarija:

1) Može da se vidi tipska oznaka motora, ali ne i ostatak Ukoliko nije moguće u potpunosti utvrditi ID oznaku motora, ali je utvrđena tipska oznaka motora, u potvrdi o izvršenom pregledu biće navedeno da je potrebno utisnuti novu ID oznaku motora, koja se sastoji od postojeće tipske oznake motora na koju se dodaje poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

2) Ne može da se vidi ni tipska oznaka motora Ako ne može da se utvrdi kompletan broj motora, uključujući i tipsku oznaku motora, onda vlasnik mora da nabavi potvrdu predstavnika proizvođača u Srbiji o tipskoj oznaci motora koji je ugrađen u njegov auto.

Dakle, isto kao i u prvom slučaju, novi broj motora će biti tipska oznaka motora dobijena od predstavnika proizvođača plus poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

 

Kako se obavlja „ukucavanje“ novog broja motora?

Zvanično se kaže: utiskivanje identifikacione oznake motora ili ID oznake motora. Radi se laserom ili ukoliko to fizički nije moguće zbog mesta na kojem se nalazi stari broj motora, može i mehanički.

Broj motora se utiskuje na blok motora na ravnoj podlozi u nizu i bez razmaka, u jednom redu, izuzetno u dva reda. Ukoliko je moguće - neposredno pored oštećene oznake. Vlasnik dobija tri primerka Potvrde o izvršenom utiskivanju novog broja motora. Odlazi na tehnički pregled, gde mu u registracioni list automobila upisuju novi broj motora.

Koliko košta ukucavanje novog broja motora?

Neposredno pred objavljivanje ovog teksta zamolili smo MUP za cene svih taksi i naknada koje se plaćaju u proceduri ukucavanja novog broja motora. Objavićemo ih kada dobijemo odgovor.

U pojedinim medijima navedene su određene cene, ali mi za sada od MUP-a nismo dobili zvaničan cenovnik.

 

Kupujete auto – možete li na tehničkom pregledu da proverite u kakvom je stanju broj motora?

Ne može da se proverava izdvojeno broj motora. Ako auto uđe na liniju tehničkog pregleda, mora da se uvede u sistem i da se obavi kompletan pregled, pri čemu se prijavljuju sve nepravilnosti.

Takođe se plaća puna cena tehničkog pregleda.

Da li moram dva puta da plaćam tehnički pregled ukoliko se radi ukucavanje novog broja motora?

Član 33 Pravilnika o tehničkom pregledu vozila kaže da mora dva puta da se plati tehnički pregled, osim ukoliko ne uspete da ukucate novi broj motora u roku od tri dana:

„Ponovni tehnički pregled vozila mora biti izvršen u roku koji nije duži od tri radna dana od dana vršenja tehničkog pregleda vozila u celini. U napomenu propisanih evidencija unosi se datum i ID broj redovnog ili vanrednog tehničkom pregledu na kojem je vozilo ocenjeno kao neispravno. Ponovni tehnički pregled vozila vrši isto ovlašćeno privredno društvo koje je vozilo ocenilo kao neispravno. Ukoliko se vozilo ne podvrgne ponovnom tehničkom pregledu u propisanom roku, tehnički pregled vozila se mora izvršiti u celini“.

Mogu li da izbegnem plaćanje prvog tehničkog pregleda ukoliko sam ustanovim da mi je broj motora zarđao?

Ne – zato što da biste uopšte išli u policiju na forenzički pregled morate da imate izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu koji izdaje upravo tehnički pregled.

 

Izvor: b92.net



#228 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,218 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 07 August 2019 - 10:57 PM

Nije novo ali nije lose setiti se nekih pravila!

 

Gde je sve po zakonu dozvoljeno, a gde zabranjeno parkiranje

Parking mesta uvek nedostaje, bar onih koja se ne plaćaju, pa se vozači dovijaju parkirajući npr. na trotoar ili neku zelenu površinu. Ovom temom bavio se sajt Polovni automobili.

sreda, 7.08.2019. | 09:00
 
 
15204060285d49b1e94c712857560092_v4_big.
Foto: elenathewise/Depositphotos

Izvor: Polovni automobili; Autor: Dragan Romčević

Ako auto odnese "pauk", ceh može da bude veoma papren. Stoga ćemo pokušati da rešimo najčešće nedoumice, kao i da podsetimo vozače gde ne sme da se parkira.

 

Trotoar – iskonska dilema

Ne smete da parkirate na trotoaru, osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza.

Koliko prostora mora da se ostavi drugim vozilima?

Zabranjeno je parkiranje na delu puta gde bi širina slobodnog prolaza od parkiranog vozila do neisprekidane (pune) linije na kolovozu, suprotne ivice kolovoza ili neke prepreke na putu bila manja od tri metra.

Dakle, morate da ostavite minimum tri metra prostora drugim vozilima da mogu bezbedno da prođu pored vašeg.

Minimalna udaljenost od raskrsnice?

Nije dozvoljeno parkiranje na raskrsnici, kao ni na udaljenosti manjoj od 5 metara od raskrsnice.

Međutim, ako je reč o jednosmernoj ulici, dozvoljeno je parkiranje i na odstojanju manjem od 5 metara nakon raskrsnice, posmatrano u dozvoljenom smeru kretanja u toj ulici. To znači da u jednosmernoj ulici smete da parkirate odmah uz raskrsnicu tek kada je prođete, ne pre nje.

 
 

Minimalna udaljenost od zebre?

Podrazumeva se da ne smete da parkirate na pešačkom prelazu (zebri), ali ne smete ni na udaljenosti manjoj od 5 metara od njega.

Međutim, ako je reč o jednosmernoj ulici, dozvoljeno je parkiranje i na odstojanju manjem od 5 metara nakon pešačkog prelaza, posmatrano u dozvoljenom smeru kretanja u toj ulici. To znači da u jednosmernoj ulici smete da parkirate odmah uz pešački prelaz tek kada ga prođete, ne pre njega.

Isto važi i za prelaz biciklističke staze preko kolovoza.

Gde ne sme da se parkira?

Osim gore navedenih mesta, ne smete da parkirate ni:

1) na stajalištu za vozila javnog saobraćaja, kao ni na udaljenosti manjoj od 15 metara ispred i iza oznake na kolovozu kojom je stajalište označeno

2) na prelazu puta preko železničke pruge ili tramvajskih šina, kao ni na udaljenosti manjoj od 5 metara

3) u blizini železničke pruge ili tramvajskih šina ako se time ometa prolazak voza ili tramvaja

4) u tunelu, podvožnjaku, galeriji, na mostu i nadvožnjaku

5) u blizini vrha prevoja ili u krivini gde je preglednost puta nedovoljna ili se obilaženje vozila ne može obaviti bezbedno

6) na mestu na kome bi auto zaklanjao saobraćajni znak

 
 

7) na biciklističkoj ili pešačko-biciklističkoj stazi, odnosno traci

8) na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene, osim ako je to dozvoljeno saobraćajnim znakom

9) iznad priključka na vodovodnu mrežu i ulaza u kanalizaciju ili drugu mrežu komunalnih službi

10) na mestu na kome bi se onemogućio pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu

11) na pešačkoj stazi, odnosno na delu trotoara koji je namenjen za kretanje lica sa posebnim potrebama

12) na trgovima, na pešačkoj zoni i protivpožarnom putu

13) na pristupnoj saobraćajnici, kolskom prolazu između stambenih zgrada, odnosno prolazima u blokovima naselja

14) na saobraćajnicima van uličnih parkirališta koje povezuju parking prostore i stambene zgrade sa drugim saobraćajnicama

15) na kolskom ulazu, odnosno izlazu iz zgrade, dvorišta ili garaže

16) na saobraćajnoj traci za uključivanje, isključivanje, zaustavnoj traci, saobraćajnoj traci za vozila javnog prevoza i tramvajskoj baštici

17) na parking mestu za vozila osoba sa invaliditetom

18) na parking mestu koje je rezervisano za vozila određenih korisnika

19) na površinama na kojima je saobraćajnim znakom zabranjen saobraćaj vozila

 
 

Šta je sa zelenim površinama?

Na zelenim površinama zabranjeno je parkiranje. Naime, lokalne samouprave mogu da zabrane parkiranje i na drugim mestima/površinama, osim gore navedenih po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Na primer, Grad Beograd je parkiranje na zelenim površinama regulisao Odlukom o komunalnom redu, u čijem Članu 23 piše:

U cilju zaštite površina javne namene i površina u javnom korišćenju zabranjeno je kretanje, zaustavljanje ili parkiranje vozila na javnoj zelenoj površini, zelenoj površini oko objekta javne namene i zelenoj površini u javnom korišćenju.

Što se tiče kazne, u istoj Odluci piše:

- Novčanom kaznom od 25.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako se kreće, zaustavlja ili parkira vozilo na javnoj zelenoj površini (parkovi, spomen parkovi, zelene površine na skverovima, trgovi i pjacete, zelene površine duž i u okviru puta) i na zelenoj površini oko objekta javne namene.

- Novčanom kaznom od 15.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako se kreće, zaustavlja ili parkira vozilo na javnoj zelenoj površini (travnjaci, drvoredi i drugi zasadi, zelene površine duž obala reka i drugih vodenih površina, pošumljeni tereni, rekreacione površine i dr.) i na zelenoj površini u javnom korišćenju;

Da li auto sme da se parkira na kolovozu na putu van naselja?

Prema Članu 64 ZOBS, sme:

"Na javnom putu van naselja, vozač koji parkira vozilo dužan je da uvek kad za to postoji mogućnost, parkira vozilo van kolovoza".

Dakle, dozvoljeno je, ali ako postoji mogućnost da ga parkira van kolovoza, tj. da ga skloni s puta, onda je vozač dužan to i da učini.

 
 

Razlika između zaustavljanja i parkiranja

Razjasnimo i razliku između zaustavljanja i parkiranja.

Po zakonu, zaustavljanje je svaki prekid kretanja na putu u trajanju do tri minuta, pri čemu vozač ne napušta vozilo.

Naravno, ne računa se prekid kretanja zbog postupanja po saobraćajnom znaku ili pravilu.

Stoga, izađete li iz automobila, računa se da ste ga parkirali, bez obzira na to koliko dugo provedete van njega. Na primer, izletite „na brzinu“ da kupite cigarete na kiosku, a auto ostavite na putu sa upaljena „sva četiri“ – smatra se da ste auto parkirali.

Ili ako ostanete u autu, ali stojite na putu duže od tri minuta – smatra se da ste auto parkirali.

Uopštena zabrana

Član 62 ZOBS kaže da: "Vozač ne sme da parkira vozilo na mestu na kome bi ono ugrožavalo bezbednost drugih učesnika u saobraćaju ili predstavljalo smetnju za normalno odvijanje saobraćaja ili kretanje pešaka".

 
Izvor: b92.net





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub