Jump to content


Photo

Novi Zakon o bezbednosti u saobracaju


  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#221 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,079 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 08 May 2018 - 10:08 PM

ozači, spremite još para za vaša kola - dva puta tehnički

Svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta u toku godine na detaljan tehnički pregled - to su novine pravilnika usvojenog 5. maja, javlja RTS.

Izvor: RTS, D.M.

utorak, 8.05.2018. | 19:15

 
4568896035af1dd1d37133074064756_w640.jpg
(Foto: Thinkstock)

 

Taj pravilnik stupa na snagu 5. jula.

"Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila počinje da se primenjuje 5. jula 2018. godine. Odredbe zakona koje se odnose na vršenje šestomesečnog tehničkog pregleda vozila, kao što su vozila starija od 15 godina, primenjivaće se na vozila kojima se nakon 5. jula 2018. godine bude izdavala registraciona nalepnica, tako da će prvi šestomesečni tehnički pregled vozila, u skladu sa novim propisima, početi da se vrši nakon 5. januara 2019. godine", kaže Stojan Spasić iz MUP-a Srbije.

Do sada mnogi nisu naplaćivali usluge tehničkog pregleda jer su to pokrivala osiguranja prilikom kupovine polisa. Po novom, cenu tehničkog pregleda propisaće zakonodavac, prenosi RTS.

 

Izvor: b92.net



#222 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,079 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 10 May 2018 - 10:28 PM

Vlada odobrila: Srbija prelazi na 130 km/h

Beograd -- Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućena je brzina do 130 km/h na auto-putu.

Izvor: B92

četvrtak, 10.05.2018. | 15:54
15792153595af46c4175642276725958_w640.jp
(Foto: Thinkstock)

Ovaj zakon se donosi da bi se uskladila rešenja koja se odnose na ograničenje brzine na auto-putu sa većinom zemalja Evropske unije, saopšteno je nakon sednice Vlade Srbije.

Tako će dosadašnja najveća brzina od 120 km/h biti povećana na 130 kilometara na sat.

Podsetimo, resorno ministarstvo već je tražilo od MUP-a da izvrši procenu na kojim deoncama auto-puta može da se poveća brzina sa 120 na 130 kilometara na sat još prošle godine.

Direktor policije Vladimir Rebić rekao je tada da Ministarstvo unutrašnjih poslova očekuje da eventualno povećanje dozvoljene brzine kretanja na auto-putu sa 120 na 130 kilometara na čas i predloži resorno ministarstvo.

Na kojim deonicama je moguće voziti 130 km na sat biće poznato nakon analize. Nakon što se promeni zakon, usledila bi promena signalizacije na putevima.

Stručnjaci kažui da naši auto-putevi nisu u toliko lošem stanju, tako da bi mogli da podnesu povećanje brzine, ali bi svakako morale da se naprave nove provere.

Povećanje brzine, kažu oni, najviše bi odgovaralo turistima i tranzitnim putnicima koji u velikom broju prolaze kroz našu zemlju, ali bi sa druge strane, uticali na bezbednost saobraćaja jer bi se, pri većim brzinama, povećao i rizik.

I Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je nedavno da struka treba ozbiljno da razmotriti predlog da se ograničenje brzine poveća sa 120 na 130 kilometara na sat.

"Treba imati u vidu da veliki broj autoputeva u Evropi ima tri i više saobraćajnih traka, dok naš ima dve. Treba takođe imati u vidu i stanje kolovoza, opšte stanje našeg voznog parka. Stručnjaci, pre svega saobraćajne i građevinske struke, treba da se izjasne o tome. Jedno od mogućih rešenja bilo bi, na primer, da ostane opšte ograničenje od 120, ali da se zakonom dozvoli da se, izuzetno, na nekim deonicama to ograničenje poveća na 130", predlaže Okanović.

 

Izvor: b92

 

'ajde da sacekamo neko vreme pa da vidimo i ovo cudo ...



#223 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,079 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 21 May 2018 - 10:54 PM

Novi ZOBS ipak nije da nije rupicast. Trebamo li da znamo sve fazone za izbegavanje kazni? Trebamo!

Varaju oni nas i zakidaju nam na raznim stvarima, namecu izdatke pa ucinimo neke stvari jednakim.

 

Ko plaća KAZNU ZA BRZU VOŽNJU na auto-putu ako je u vozilu više osoba?

Plaćanje kazne za prekoračenje srednje brzine na auto-putu između dve naplatne rampe vozači mogu da izbegnu kad u vozilu ima više osoba, tvrdi za "Kurir" Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

Vujanić objašnjava da je na sudu nemoguće dokazati ko je i gde vozio brže od dozvoljene brzine i ko je prekršio Zakon o bezbednosti u saobraćaju.

 
 

- Kad zaustavite vozača zato što je imao veću prosečnu srednju brzinu od dozvoljene između dve naplatne rampe, vozač može da kaže: "Nisam ja vozio brže, ima nas četvoro u vozilu i menjali smo se." On može da tvrdi da ne zna ko je i gde napravio prekršaj, a mogla su i dvojica da pogreše. U takvim situacijama na sudu se neće moći dokazati ko je napravio prekršaj, a sme biti kažnjen samo onaj ko je prekoračio brzinu. Sud ne sme da kažnjava paušalno - ističe Vujanić i dodaje da u zakonu nigde ne piše da vlasnik vozila mora da plati kaznu.

 

Pored ove nelogičnosti, u Zakonu o bezbednosti saobraćaja Vujanić ističe još jednu, a to je nemogućnost utvrđivanja tačne lokacije na kojoj je prekršaj napravljen. To znači da se neće znati koji je sud nadležan, pošto se neće znati da li je neko ko je putovao, recimo, od Šida do Niša prekoračio brzinu na teritoriji Beograda, Jagodine, Paraćina ili Aleksinca.

 

- U ovakvim situacijama osim što ne znamo ko je napravio prekršaj, ne znamo ni gde je on napravljen, a nadležnost sudova je po mestu gde je prekršaj učinjen - kaže Vujanić i dodaje da je sporna i dužina puta koju vozač pređe jer ako nema gužve na putu, on može da seče krivine, vozi kraćim putem i na taj način stigne brže iako je vozio sporije.

 

Advokat Vojin Biljić ističe da kod srednje brzine nema utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja, pa vozač ne može da odgovara ni za krivično delo ni za prekršaj.

- Bez utvrđivanja jasnog činjeničnog stanja imate samo pretpostavku činjeničnog stanja na koje se primenjuje pravo. To je protivno osnovnim principima krivičnog zakonodavstva tim pre što se zakon ne primenjuje isto na sve učesnike u saobraćaju. Kad policajac meri brzinu na jednom mestu, on piše kaznu svakome ko je prekoračio dozvoljenu brzinu, dok kod merenja prosečne brzine neko može da vozi i 180 na sat, pa da onda napravi pauzu pola sata i da ne plati kaznu. To je onda selektivna primena zakona.

 
 

Prosečna srednja brzina na auto-putevima u Srbiji izračunava se posebnim softverom koji dužinu pređenog puta deli s vremenom koje je bilo potrebno da se taj put pređe. Razdaljinu na svim deonicama meri Direkcija za mere i dragocene metale, koja je zadužena i za zakonsko tačno vreme na nacionalnom nivou, ali ne i za tačnost satova na naplatnim rampama, pošto oni pripadaju JP "Putevi Srbije".

- Direkcija ne može garantovati za tačnost izračunate prosečne brzine, s obzirom na to da se prosečna brzina ne meri u skladu s Pravilnikom o merilima brzine vozila u saobraćaju, već se izračunava na osnovu dužine između naplatnih stanica. Direkcija garantuje za dužinu između naplatnih stanica, kao i za tačnost zakonskog vremena koje se prenosi do vremenskog servera u JP "Putevi Srbije" - kažu u Direkciji i dodaju da je korisnik ("Putevi Srbije", prim. aut.) dužan da obezbedi da časovnici na naplatnim rampama budu tačni.

 

Izvor: blic.rs



#224 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,079 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 July 2018 - 10:54 PM

NOVE MUKE NA TEHNIČKOM PREGLEDU Serviseri mogu da TRAŽE REZERVNI TOČAK koji vaš auto FABRIČKI NEMA. Evo šta kažu stručnjaci

 
Foto: Dušan Milenković / RAS Srbija

"Da li je realno da u Srbiji automobili koji fabrički ne poseduju rezervni točak, već imaju 'riper kit' ili 'ran flet' gume ne mogu proći tehnički pregled, nego ih teraju da nađu neki točak koji će slikati u gepeku", izneo je vozač stručnjacima iz Komiteta za bezbednost saobraćaja jednu od nedoumica vezanu za primenu novog pravilnika.

Vozači ne prestaju da polemišu o tehničkim pregledima automobila i tumačenju novog pravilnika kojim su regulisani, a nedavno je još jednu u nizu dilema pokrenulo i pitanje da li je posedovanje rezervnog točka obavezno za sva vozila, čak iako on nije ni predviđen za neke od modela. Korisnici društvenih mreža o ovom problemu već su izvestili direktora Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića.

pročitajte i...

"Da li je realno da u Srbiji automobili koji fabrički ne poseduju rezervni točak, već imaju 'riper kit' ili 'ran flet' gume ne mogu proći tehnički pregled, nego ih teraju da nađu neki točak koji će slikati u gepeku”, pitao je jedan vozač na Tviteru.

 

Ubrzo je usledio i Okanovićev odgovor.

 

- Ne znam da li je realno, ali znam da nije po propisu, jer je dozvoljeno da umesto rezervnog točka automobil ima set za reparaciju - poručio je Okanović na ovoj društvenoj mreži.

 

Sa istim pitanjem obratili smo se i autocentrima.

 
Foto: Miloš Cvetković / RAS Srbija

- Čuli smo slučajeve da radnici na tehničkim pregledima traže takve stvari. Uzrok tome su dvosmislene i neprecizne formulacije propisa, koje daju prostora za različita tumačenja. Isto vam je kao sa “oštećenjem karoserije u velikoj meri”, kada je nezahvalno proceniti šta je velika mera. Ipak, radnicima u našem servisu je jasno da za vozila koja fabrički nemaju rezervni točak dovoljno je posedovanje pomenutog ‘riper kita’, odnosno seta za reparaciju guma - kažu u autoservisu “Macura”.

pročitajte i...
 

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja takođe navodi da ovakve stvari ne bi smele da budu problem, te da je regulativa više nego jasna.

- Podacima o automobilu, a među kojima se nalaze i oni da li vozilo fabrički poseduje rezervni točak ili ne, raspolaže Agencija za bezbednost saobraćaja i na osobama koja rade tehnički pregled je da se kod njih informišu o tome. Vozač tu nema nikakve obaveze u smislu da dokazuje serviserima da li njegov automobil treba da poseduje pomenuti točak ili ne - kaže Božović.

pročitajte i...
 

Ako pak do bilo kakvim nesuglasica dođe, institucija kojoj se treba obratiti u tom slučaju je Uprava saobraćajne policije koja će rešiti stvar.

- Ovo pitanje tiče se obuke ljudi koji rade preglede, a koji očigledno nisu dovoljno edukovani - zaključuje Božović.

 

On dodaje da sem upotrebe seta za krpljenje guma, propisi definišu korišćenje i drugih sredstava poput gore navedenih “ran flet” guma koje kada se probuše omogućavaju da nastavite da vozite, ali smanjenom brzinom, kao i takozvanih “ćopavih” rezervnih toćkova koji su manjih dimenzija od onih klasičnih.

 

Izvor: blic.rs

 

Kako ja znam i covek koji je uzeo moju Alfu muku muci zbog sajtni i spojlera. Ne daju mu da prodje tehnicki. Ne znam sta se sada sa njom desava ...

Doduse, pitanje je sta ce mene cekati sa mat bojom i bez tocka ali da smo zivi i zdravi. Fabricke podatke ce do tada nabaviti valjda.



#225 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 8,079 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 Ex 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 31 October 2018 - 10:25 PM

OTKRIVAMO Veće kazne za DIVLJANJE AUTOPUTEM, a novi sistem će sprečiti i CAKE bahatih vozača
  • 31.10.2018. 14:21
 

Osim na naplatnim rampama, saobraćajci će na autoputu Beograd-Niš moći da kažnjavaju prekoračenje srednje brzine na još 10 mesta, saznaje "Blic".

Novi sistem sprečiće i cake bahatih vozača da usputnim odmaranjem smanje srednju brzinu i prilagode je propisima.

Kako saznajemo, "Putevi Srbije" uskoro će na relaciji Beograd-Niš postaviti najsavremeniju opremu koja će snimati saobraćaj i omogućiti merenje prosečne brzine na pet mesta u svakom smeru. Reč je o portalima koji će biti postavljeni na relacijama gde nema stajališta i gde nije dozvoljeno zaustavljanje vozila. Na taj način vozači neće moći gašenjem motora i odmaranjem prosečnu srednju brzinu da prilagode dozvoljenoj.

 
 

Saobraćajna policija krenula je početkom aprila ove godine sa kažnjavanjem prekoračenja prosečne brzine između naplatnih rampi na svim deonicama autoputeva u Srbiji. Prvo su na taj način sankcionisani vozači koji su u proseku vozili iznad 120 km/h na deonici Šimanovci-Šid, a potom i na delovima autoputa između Beograda (Vrčina) i Niša, odnosno Beograda (Stare Pazove) i Subotice. Sada će na relaciji Beograd-Niš kontrola brzine biti moguća na 50 kilometara u proseku i kontrolisaće se na relacijama Batočina-Jagodina i Vodanj-Kolari.

 
 

- Sada postavljamo novi sistem video-nadzora sa više funkcija, koji bi trebalo da startuje na proleće. Naš cilj je da sprečimo bahate vozače da razgrađuju ogradu duž autoputa i da podignemo nivo naplate na 100 odsto, a kamere mogu da se koriste i za merenje prosečne brzine. Posebno je značajno što će one biti postavljene na relacijama koje će onemogućavati da vozači voze iznad dozvoljene brzine, a da potom zaustavljanjem vozila prosečnu brzinu prilagode propisanoj - kaže za "Blic" Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije".

 

U sklopu ovog novog sistema vozači će ubuduće biti obaveštavani o svim problemima na putu, bilo da su u pitanju magla, ledena kiša, snežni nanosi ili udesi. Takve poruke praktično će dobijati preko radio-stanica koje slušaju u tom momentu, a čiji će program biti automatski prekidan. Poruku o stanju na putevima dobijaće i vozači koji u automobilu slušaju muziku sa CD-u.

pročitajte i...
 

- Na taj način želimo da povećamo bezbednost na putevima i sprečimo eventualne nezgode koje nastaju zbog okolnosti koje je često nemoguće predvideti. I to nije sve. Plan je da, pored postojeća četiri obaveštajna portala, postavimo još četiri. Poruke će postavljati naši zaposleni u data centru, a mogu govoriti o svemu što je korisno za bezbednost u vožnji u tom momentu - kaže Drobnjak.

Kazne i za teretna vozila

 

Na naplatnoj rampi u Smederevu, gde kamioni čine 95 odsto saobraćaja, kao pilot projekat biće postavljen merač za osovinsko opterećenje vozila u pokretu. On će automatski meriti težinu vozila i u slučaju preopterećenja, vozači će plaćati naknadu.

"Putevi Srbije" imaće uvid i u protok saobraćaja na svim naplatnim stanicama od Beograda do Niša i moći će da obaveštavaju vozače o alternativnim pravcima.

 

Izvor: blic.rs






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub