Jump to content


Photo

Novi Zakon o bezbednosti u saobracaju


  • Please log in to reply
215 replies to this topic

#201 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,118 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 21 March 2017 - 11:08 AM

Ako pise 5 morace da menjaju, smeta im taj broj 5 zbog izbora  :xaxa:  :xaxa:  :xaxa:



#202 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 March 2017 - 04:03 PM

Onda pod 'itno da se zaokruzi na 6 jer je to ceo broj, paran je, daljiv samim sobom i sa jos nekim drugim brojevima .... Jednom recuju - perfektan ! ! ! :xaxa: :xaxa: :xaxa:



#203 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,118 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 31 March 2017 - 08:41 PM

http://www.kurir.rs/...-clanak-2759801



#204 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 01 April 2017 - 08:29 AM

Da, to je to o cemu vec pisemo. kod "nas" samo kaci Breru ali kod drugih ....

Mislim i da je zabunu unelo ono prepravljanje teretnih automobila na putnicke i jos dosta druhih stvari. Tamo sve uostalom pise. Ali kada se to dovede u red valjda nece vise biti ostecenih .... Nadam se!



#205 Nicola Romeo

Nicola Romeo
  • Alfista
  • 1,118 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Zvezdara
  • Alfa model:156 SW 2.0 TS 155ks 2000., 156 SW 1.9 JTD 115ks 2002.

Posted 01 April 2017 - 02:52 PM

i GTV je u problemu. Sta god da je bilo, u svakom slucaju nije greska vozaca/vlasnika. Ako je drzava na nesto stavila pecat, na bilo koji nacin, to je njihova greska. Na ovo gledam kao kad kupis novi auto i desi se fabricka greska na seriji, ne snosis ti troskove vec proizvodjac. Ovo je klasicno zelenasenje i popunjavanje budzeta, kao i uvek pre, za vreme i posle izbora.



#206 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 July 2017 - 08:21 PM

Uskoro kod nas: Merenje srednje brzine, kazne u sanduče

Priprema projekta MUP-a o merenju srednje brzine vozača na autoputu je u završnoj fazi i uskoro će početi da se primenjuje, izjavio je danas Uprave saobraćajne policjie Nebojša Arsov.

Izvor:

petak, 21.07.2017. | 13:23

 
16151919805971e4304dc98827971562_v4_big.
Foto: Tanjug / Tanja Valić

 

Kako je precizirao, policija za to neće koristiti radare, niti kamere, već postojeći sistem naplate putarina.

"“Kao što svi dobro znaju iz fizike kako se meri brzina, ako znamo tačno rastojanje izmedju dve naplatne rampe, ako znamo kada je neko ušao, a kada izašao na nekoj naplatnoj rampi, mi ćemo lako izmeriti srednju brzinu tim vozilima”, objasnio je Arsov.

Kaže da je Zakon o bezbednosti saobraćaja predvideo da može da se kazni vozač koji prekorači srednju brzinu kretanja na nekoj deonici, tako da, kada neko bude na nekoj naplatnoj rampi plaćao putarinu, tu će policija imati informaciju kolika je njegova srednja brzina.

Kako je dodao, policija će, u zavisnosti od načina rada, ili odmah kod naplatne rampe zaustavljati vozače, ili će prijave slati na kućne adrese.

 

Izvor: b92.net

 

Znaci jedna pauza od 15-2o minuta, na bilo kojoj pumpi ce smanjiti prosecnu brzinu i svako moze da vozi prosecno a ujedno i da divlja auto putem.



#207 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 25 July 2017 - 07:50 PM

ODLAZE U ISTORIJU Registarske tablice ubuduće bez Č, Ć, Š, Ž, Y i W, i to nije jedina DOBRA VEST
M. Rodić | 25. 07. 2017 - 16:55h

Registarske tablice ubuduće će biti bez suglasnika Č, Ć, Š, Ž, Đ i slova koja ne pripadaju srpskom pismu - Y i W, a slovo X ostaje.

 

Foto: MUP / Promo Registraciona nalepnica

Poslednjim izmenama i dopunama Pravilnika o registraciji motornih i priključnih vozila, izbacuju se ova slova sa dijakritičkim znacima koja su posebno nervirala vozače i zadavala im probleme, posebno pri plaćanju parkiranja.

- Odredbe člana 5, 7, 8 ,9 i 10 Pravilnika o izmenama i dopunama pravilnika o registraciji motornih i priključnih vozila, kojima je propisano da registarske tablice u slovnom delu registarske oznake sadrže sva slova latiničnog pisma srpskog jezika osim slova Č, Ć, Š, Ž i Đ i latiničnih slova Y i W odnosi se na  registarske tablice koje se izdaju za putnička vozila, teške četvorocikle, trolejbuse, autobuse, teretna vozila, priključna vozila, motokultivatore, traktore i radne mašine, kao i priključna vozila za traktor - navode iz MUP-a i napominju da se ova odluka o slovnom delu ne odnosi na oznake registarskih područja, odnosno grada u kome je registrovano vozilo.

 

Sadašnje tablice sa Š i Đ važe do isteka roka

Kako dodaju, navedena izmena znači da će se ubuduće za navedene vrste vozila izrađivati i izdavati registarske tablice koje u registarskoj oznaci ne sadrže navedena slova.

- Registarske tablice koje su izdate do dana stupanja na snagu Pravilnika, a čija registarska oznaka sadrži slova latiničnog pisma srpskog jezika Č, Ć, Š, Ž i Đ,  ili latinična slova Y i W, važiće do isteka roka za zamenu tablica utvrđenog propisom po kome su izdate - objašnjavaju iz MUP-a.

Dobra vest: Tablice važe devet godina

Interesantno je da iz novog pravilnika, objavljenom u Službenom glasniku 21. jula 2017. godine, nije izuzeto X, koje će se i dalje nalaziti na novim tablicama.

Izmenjen je i čan 29, gde se umesto reči sedam nalazi devet, te se pravo korišćenja izabranih znakova na registraskim tablicama od dana izdavanja produžilo za dve godine.

 

Izvor: blic.rs

 

Ja ne vidim sta je ovde dobra vest! :neam:  Dobro bi bilo to da se zamena obavlja o trosku drzave a ne o trosku vozaca. I koliko ce im ovog puta biti data garancija na reflektujucu foliju tablica, 7 godina ili trajno?!



#208 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 30 July 2017 - 10:48 PM

MERENJE BRZINE NA NAPLATNIM RAMPAMA Ne dobijaju svi vozači iste priznanice, a evo i ZAŠTO
Lana Gedošević | 30. 07. 2017 - 22:40h
 

Nisu svi vozači u Srbiji, koji su se danas vozili autoputem, na priznanicama prilikom plaćanja putarine mogli da pročitaju i kojom su brzinom vozili određenom deonicom. Razlog - uhodavanje sistema.

 

Foto: P. Dimitrijević / RAS Srbija

Kako za “Blic” kažu u JP “Putevi Srbije”, od juče je na pojedinim naplatnim stanicama počelo uhodavanje sistema, odnosno merenje prosečne brzine, na osnovu koje bi vozači, koji su je prekoračili, ubuduće mogli da budu i kažnjeni.

- Od juče se testira sistem. Zato su na nekim naplatnim rampama izdavane priznanice sa prosečnom brzinom, a negde ne - navode u ovom preduzeću.

 

Kako kažu, testiranje je počelo od severa i juga zemlje, odnosno na pojedinim naplatnim rampama u Vojvodini, ali i na izlasku iz Srbije na Koridoru 10. Takođe, kako navode, ove priznanice su sporadično deljene, tako da ih nisu dobili ni svi vozači koji su prošli kroz istu rampu.


Foto: RAS / RAS Srbija

- Sistem će se uhodavati i tokom naredne nedelje. Uvodiće se postepeno na rampama, dok ne budu sve “pokrivene”. To je razlog zašto su priznanice sa prosečnim brzinama negde izdavane, a negde ne - objašnjavaju u “Putevima”.

Ilustracije radi, na jednoj od većih rampi na autoputu kroz Srbiju - Bubanj Potok, danas priznanice sa prosečnom brzinom prelaska deonice nisu štampane, već samo one uobičajene, sa cenom putarine i vremenom prolaska kroz rampu.


Foto: RAS Srbija

Pre desetak dana MUP je najavio da će ubuduće brzinu vožnje na autoputu kontrolisati i pomoću naplatnih rampi, odnosno na osnovu prosečne brzine prelaska određene deonice.

Zapravo, na osnovu vremena prolaska kroz jednu, i isključenja na drugoj rampi, meriće se srednja brzina vožnje, a za njeno prekoračenje postoji mogućnost da vozači budu kažnjeni.


Foto: Tanja Valić / Tanjug

Kako je rečeno iz Uprave saobraćajne policije, vozače koji su prekoračili brzinu policija bi mogla da zaustavlja odmah na naplatnoj rampi, a druga mogućnost je da prijave o prekoračenju brzine dobijaju na kućne adrese.

(Lana Gedošević)

 

Izvor: blic.rs



#209 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 30 July 2017 - 10:58 PM

Sledeće godine vozače bi mogla da sačeka VELIKA PROMENA prilikom registracije automobila
Marko Tašković | 29. 07. 2017 - 19:07h cat_icn_more.png 30-07-2017. - 08:45h

Vlasnici starijih automobila sa više od 2.000 kubika mogli bi napokon od sledeće godine da plaćaju znatno manju registraciju vozila pošto bi za dva meseca trebalo da bude završen nacrt novog zakona o oporezivanju četvorotočkaša.

 

Foto: A. Isaković / RAS Srbija apsurd: registracija starijeg „audija“ jače kubikaže košta koliko i isto takvo polovno vozilo

Ova tema aktuelna je već godinama, a ukidanje takozvanog poreza na luksuz trebalo je da stupi na snagu još početkom ove godine, kako je prošlog septembra najavio ministar finansija Dušan Vujović. Međutim, pošto radna grupa zbog obimnosti zadatka nije uspela da pripremi set izmena, sve je odloženo za početak 2018. godine.

Da li će se po novom cenovniku oporezivati vozila od idućeg januara, znaće se konkretnije krajem leta, kada bi radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva finansija, Poreske uprave i MUP-a trebalo da izađe u javnost sa konkretnim rešenjima. Kako je već pisano, razmatraju se dve mogućnosti naplaćivanja registracije za vozila sa više od 2.000 kubika. Prema jednoj, automobili bi se oporezivali na osnovu vrednosti koju bi određivao Auto-moto savez Srbije (AMSS) po katalogu, a po drugoj, umesto sadašnjih sedam grupa vozila po kubikaži, postojalo bi od devet do 14 klasa.

Zanimljivo da u radnom telu nema nikog sa Saobraćajnog fakulteta. Profesor na tom fakulteta Milan Vujanić smatra da bi najpravednije rešenje bilo da se registracija naplaćuje kombinacijom dva kriterijuma.

- Jedna trećina cene bi trebalo da se određuje po kubikaži, a dve trećine po konjskoj snazi jer što je veća snaga motora, to više troši goriva i zagađuje okolinu. Recimo, sada vlasnik „mercedesa“ od 2.150 kubika i 130 konjskih snaga plaća znatno veću registraciju od vlasnika „suzukija“ sa 1.300 kubika i 200 konjskih snaga. Iako taj „mercedes“ na 100 kilometara troši svega pet litara nafte – ističe Vujanić i dodaje da će radna grupa traži načina da napuni više budžet države nego da pravednije oporezuje vozila.


Foto: RAS / RAS Srbija

S druge strane, auto-uvoznici smatraju da bi ukidanje poreza na luksuz otvorilo tržište četvorotočkaša veće zapremine. Kako kažu, zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest-sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Prema njihovim rečima, trenutno se nijednom vlasniku starijeg BMW-a, “mercedesa” ili audija” jače kubikaže ne isplati registracija jer košta kao jedno polovno vozilo.

Predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović ističe da je ovo udruženje nedavno poslalo jasan predlog Vladi u vezi sa registracijom vozila.

- Cena registracije mora da opada sa godištem automobila. Apsurd je da vlasnik “audija A8” sa 4.000 kubika starog između 10 i 15 godina, plaća 2.500 evra a toliko ne košta ni taj automobil! – objašnjava Petrović.

Porez na luksuz uveden zbog krize

„Porez na luksuz” uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano još 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što to obično biva, sve se završilo na pričama.

 

Izvor: blic.rs

 

Jos jednom najava, pa da vidimo ...



#210 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 24 August 2017 - 09:44 PM

BLIC OTKRIVA Počinje kažnjavanje na NAPLATNIM RAMPAMA zbog prekoračenja brzine
Marko Tašković | 24. 08. 2017 - 16:12h cat_icn_more.png 17:27h

Bahati vozači koji prekorače brzinu na auto-putu od 1. septembra više neće moći da izbegnu kaznu pošto će ih saobraćajna policija sankcionisati sistemom naplatnih rampi. Globa neće zaobići ni one koji plaćaju putarinu TAG uređajima.

 

Foto: P. Dedijer / RAS Srbija Od 1. septembra definitivno kreće naplata kazni na rampama za prekoračenje brizne

Sve je spremno za novi način kažnjavanja bahatih vozača na auto-putu pošto će se od sledećeg petka na ovim saobraćajnicama izračunavati srednja brzina svakom vozilu između dve naplatne rampe.

 
 

To je za "Blic" potvrdio načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov i dao odgovor na poslednju dilemu pre startovanja novog sistema: kako će se sankcionisati vozači koji elektronski plaćaju putarinu?

Sankcije i za vozače koji koriste TAG uređaje

- Od 1. septembra počinjemo da kažnjavamo vozače na osnovu merenja srednje brzine na autoputu. Sankcionisaćemo i vozače koji koriste TAG uređaje pošto će im sistem očitavati srednju brzinu čim ih kamera snimi na naplatnoj rampi. Postoje dva načina na koja će dobiti kaznu: ili će ih patrola saobraćajne policije odmah zaustaviti na naplatnoj rampi ili će im prijava stići na kućnu adresu - objašnjava Arsov za "Blic".

S druge strane, vozač koji tradicionalno plaća putarinu tako što daju gotovinu ili karticu radniku u kućici na naplatnoj rampi dobija na priznanici i informaciji o srednjoj brzini njegove vožnje pa može odmah da zna da li je prekršio zakon.

I taj vozač može na dva načina da bude sankcionisan u zavisnosti od organizacije rada saobraćajne policije: ili će odmah dobiti kaznu ili će im prijava stići na kućnu adresu.


Foto: Privatna arhiva Ovo će biti sankcionisano od sledećeg petka

Podsećanja radi, probno merenje srednje brzine na autoputu je počelo još pre mesec dana, a jedne večeri je za svega pet sati zabeleženo čak 3.124 prekoračenja na deonici Novi Sad-Beograd. To znači, da je svaki šesti vozač vozio brže od dozvoljenih 120 kilometara na sat.

Inače, srednja brzina se meri tako što se zna tačno rastojanje između dve naplatne rampe na kojima se beleži vreme ulaska i vreme izlaska vozila sa autoputa.

Razdaljine i predviđeno vreme

Ovom metodom lako je izračunati da je najkraće dozvoljeno vreme za prelazak puta od Horgoša do Preševa, koji je dugačak 513 kilometara, četiri sata i 16 minuta.

Deonicu od Beograda do Niša dugu 239 kilometara vozači ne bi smeli da pređu za manje od dva sata, s obzirom na to da je ograničenje brzine 120 kilometara na sat.

Od Batrovaca do Beograda dužina puta je 96 kilometara, pa bi se vozilo najmanje 48 minuta, a od Ljiga do Preljine 20 minuta.

Pauza jedini problem

Jedini problem saobraćajnoj policiji prilikom ovakvog merenja srednje brzine mogla bi da predstavlja pauza koju bi bahati vozači pravili kako bi izbegli kaznu.

Naime, postoji mogućnost da vozač vozi na auto-putu brže od dozvoljene brzine, a da potom zaustavi vozilo i napravi pauzu taman toliko da kad stigne na naplatnu rampu izračunata srednja brzina ne bude veća od propisanih 120 kilometara na sat.

Vozači bi zato trebalo da shvate da se ove novine uvode kako bi se povećala bezbednost na auto-putevima, a ne kako još jedan hir policije za koji treba da traže način kako da ga izbegnu.

Kazne za brzine na autoputu: brzina - (km/h) kazna 121-140   -  3.000 dinara 141-160   -  5.000 dinara 161-180   -  6.000 - 20.000 dinara, tri kaznena poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje 30 dana 181-200   - 15.000 - 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, šest kaznenih poena i oduzimanje dozvole na najmanje tri meseca 201+   - 100.000-120.000 dinara, najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvola najmanje osam meseci

 

Izvor: blic.rs



#211 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 09 November 2017 - 12:26 AM

Ovo je 10 najvažnijih NOVINA ZA VOZAČE, a zbog nekih prekršaja ići ćete DIREKTNO U ZATVOR

Marko Tašković | 08. 11. 2017 - 07:07h

Strožije kazne za vožnju pod dejstvom alkohola, prekoračenje brzine, telefoniranje za volanom, nekorišćenje pojaseva i autosedišta za decu, a blaže sankcije za gubljenje tablica i istek roka vozačke dozvole, ključne su novine predloženih izmena i dopuna Zakona o bezbednosti u saobraćaju koji je prošle nedelje usvojila Vlada i prosledila skupštini na usvajanje.

 
Foto: Siniša Pašalić / RAS Srbija Za više od 1,2 promila alkohola u krvi vozača, zaprećena kazna je od 100.000 do 200.000 dinara
 

Ovaj predlog se tako posle dve godine velikog iščekivanja i još veće pažnje javnosti konačno našao u skupštinskoj proceduri, a "Blic" izdvaja deset najvažnijih promena predviđenih izmenama zakona.

1. Novi slučajevi nasilničke vožnje

Za nasilničku vožnju ne postoji novčana kazna već isključivo kazna zatvora od 30 do 60 dana. Pored dva postojeća slučaja (najmanje dva uzastopna prolaska na crveno u roku od 10 minuta i preticanje kolone preko pune linije) predviđeno je i da nasilnička vožnja bude prekoračanje brzine u naselju za više od 90 km/h, van naselja za više od 100 km/h i upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola većom od 2 promila.

To praktično znači da ćete ako npr. vozite u naselju brže od 140 km/h odmah biti sprovedeni kod dežurnog sudije koji će vam izreći zatvorsku kaznu, 15 kaznenih poena i 9 meseci zabrane upravljanja vozilom, i da ćete odmah zatim biti sprovedeni u zatvor na izdržavanje kazne.

2. Nove kazne od 1.000 evra

Prema predlogu, najveća novčana kazna ostaje od 100.000 do 120.000 dinara ili oko 1.000 evra, koliko će morati da plate svi vozači sa više od 1,2 promila akohola u krvi, (trenutno preko 2,0). Isto važi i za one oni koji odbiju alkotestiranje odnosno, kao i oni vozači koji prekorače brzinu od 71 do 90  kilometara na sat u naselju ili  od 81 do 100 kilometara na sat van naselja. Ista kazna zaprećena je i onima koji voze bez ijedne položene kategorije dozvole ili ako im je oduzeta dozvola na određeni period.

Foto: avaz.ba / RAS Srbija Do 120.000 evra za više od 1,2 promila alkohola u krvi
 

Novina je da ovu novčanu kaznu mogu dobiti i svi koji pretiču ili obilaze vozilo koje se zaustavilo ispred pešačkog prelaska radi propuštanja pešaka, odnosno prevoze decu mlađu od 12 godina na mestu vozača.

3. Čaša alkohola/flaša piva = 10.000 dinara

Vozači ubuduće praktično će moći samo da “nazdrave” nekim alkoholnim pićem ukoliko ne žele da se pozdrave sa novcem ili vozačkom dozvolom jer je dozvoljena granica promila za volanom spuštena sa 0,3 na 0,2, a kazne duplirane.

Tako sankcija za vožnju sa 0,2 do 0,5 promila alkohola u krvi iznosi 10.000 dinara, od 0,5 do 0,8 promila kazna je od 10.000 do 20.000 i tri meseca zabrane i 6 poena, a od 0,8 do 1,2 promila 20.000 do 40.000 i šest meseca zabrane.

 

Kazna predviđena je za alkoholisanost u vožnji iznad 1,2 promila - pa je od 1,2 do dva promila sankcija od 100.000 do 120.000 dinara ili od 15 do 30 dana zatvora i osam meseci zabrane vožnje dok je za više od dva promila predviđeno zatvor od 30 do 60 dana, 15 poena i najmanje devet meseci zabrane.

4. Vožnja deteta bez auto-sedišta = 1.000 evra

Možda i najbitnija od svih najvećih mogućih novčanih kazni je sankcija za nesavesne roditelje koji svoju decu nižu od 135 centimetara ne voze u auto-sedištima. Tu neodgovornost roditelji će ubuduće morati da plate u nekim slučajevima čak četiri puta skuplje nego do sada, odnosno 120.000 dinara, što je oko 1.000 evra, a izriče se i 14 kaznenih poena i zabrana vožnje 8 meseci.

5. Duplirane kazne za telefoniranje i nevezani pojas

U nizu dupliranih takozvanih sitnih kazni najvažnije su one u vezi sa upotrebom mobilnog telefona i nekorišćenjem pojaseva za koje će vozač umesto 5.000 sada morati da plati 10.000 dinara.

6. Duplo veće kazne zbog kacige

Ni motociklisti nisu mogli da izbegnu strožije kazne pa će tako za nenošenje kacige morati da plate kaznu od 10.000 umesto 5.000 dinara, koliko će ih koštati i ako ne zakopčaju kacigu ili kaciga nije homologovana. Novina je i što će policajac isključiti iz saobraćaja vozača ili suvozača na motociklu koji nema kacigu.

Foto: Robert Getel / RAS Srbija Za nenošenje kacige kazna će biti poveća na 10.000 dinara
 

7. Probna dozvola najmanje dve godine

Probnu dozvolu vozači će imati najmanje dve godine ili do navršene 21. godine za one koji su položili ispit pre 19. godine. Mlađi od 18 godina moraju da voze do punoletstva sa pratiocem koji najmanje 5 godina ima vozačku dozvolu, smeju da voze najviše 110 km/h na auto-putu, 90 km/h na moto-putu, odnosno 90 odsto od dozvoljene brzine na ostalim putevima.

Foto: Dušan Milenković / RAS Srbija Stroga pravila za one koji imaju probne dozvole
 

Oni sa probnom dozvolom, neće moći da upravljaju vozilom koja imaju više od 80 kW ili 109 KS jer će biti kažnjeni sa 20.000-40.000 dinara ili 30 dana zatvora. Takođe za ove vozače nije dozvoljena vožnja od 23 do 6 sati ujutru za šta je propisana kazna od 10.000 do 20.000 dinara. Konačno, ukoliko prevoze više od tri osobe biće kažnjeni sa 3.000 dinara, a zabranjeno im je tefoniranje i konzumiranje alkohola.

8. Dozvoljeno preticanje preko pune linije u slučaju da...

Novina zbog kojeg će vozači sa izvesnim olakšanjem moći da dočekaju izmenu i dopunu zakona je ta da će moći bez kazne da pretiču traktor, motokultivator, radnu mašinu, zapregu ili bicikl preko pune linije. Naravno, ukoliko tom prilikom ne ugrožavaju saobraćaj iz suprotnog smera.

9. Upola manje kazne

Pored duplo povećanih mogu se izdvojiti i upola manje kazne, a najbitnije su sledeće: sankcije za gubljenje tablica odnosno istek roka vozačke dozvole iznosiće 10.000 dinara umesto dosadašnjih 20.000 dinara.


Foto: Čitalac Blica / Privatna arhiva
 

10. Vožnja zaustavnom trakom nije nasilnička

Vožnja zaustavnom trakom trenutno se smatra veoma teškim prekršajem i predviđena je kazna od 100.000 do 120.000 dinara, ali će izmenama i dopunama zakona ova sankcija biti znatno ublažena i iznosiće od 20.000 do 40.000 dinara.

Nema oduzimanja vozila

Za najteže prekršaje vozačima, ipak, neće biti oduzimana vozila iako je to najavljivano u prethodne dve godine. Ova novina ostavljena je za neko buće vreme kada policija bude bolje opremljena audio i video uređajima za snimanje prekršaja i postupanja policije na terenu.

 

Izvor: blic.rs

 

Nisu ovo razlozi za brigu vec da se vozaci uozbilje.



#212 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 04 January 2018 - 11:26 PM

Ukidaju se Č, Ć, Ž, Š, Y i W na registarskim tablicama, a evo kada ćete za tu promenu morati da platite 3.500 dinara
Večerenje novosti | 04. 01. 2018 - 15:05h cat_icn_more.png 15:42h
 

Vlasnici registarskih tablica koje sadrže latinična slova Č, Ć, Ž, Š i Đ, kao i slova Y i W, a koji ovih dana vrše registraciju vozila nemaju razloga za strahovanje da će morati da plaćaju za nove tablice "bez kvačica".

 

Iako su dopunom Pravilnika o registraciji još prošlog leta izbačene kvačice, vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini.

Promena tablica i saobraćajne dozvole je trošak od oko 3.500 dinara. Nove registarske tablice za putničko vozilo koštaju 2.190 dinara, dok je cena nove saobraćajne dozvole 1.314 dinara, pišu "Novosti".

Za sada sve ostaje po starom, kada su u pitanju tehnički pregledi, jer novi Pravilnik nije usvojen. Jasno je da se čeka Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se nalazi u skupštinskoj proceduri.

- Jedva čekam da se uvede red u ovu oblast - kažu u jednom od udruženja tehničkih pregleda Srbije.

Očekuju da će tehnički pregled vozila pretrpeti velike izmene koje bi doprinele da na puteve Srbije može da izađe samo tehnički potpuno ispravno i bezbedno vozilo.

 

Tako treba očekivati i da vozila straija od 15 godina dva puta godišnje moraju da prođu liniju tehničkog pregleda, a da će nova vozila biti kontrolisana posle dve godine.

Mnogo se očekuje od uvođenja centralnog informacionog sistema koji će povezivati linije tehničkih pregleda sa MUP i Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije.

Pored sistema za video nadzor, trebalo bi da se uvedu licence za kontrolore, seminari unapređenja znanja. Jedan od predloga je i da se radne mašine kao i traktori registruju trajno sa obavezom da periodično imaju obavezu tehničkog pregleda.

 

Izvor: blic.rs



#213 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 494 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 05 January 2018 - 11:07 PM

Причао сам са момком који ради ауто регистрације.

Сваки центар за регистрацију ће имати камере које ће снимити свако возило.

Ако вам је крило или нешто сл. друге боје у односу на остатак аута, ништа од регистрације.

Затамњена стакла исто прича.

 

 

Е сад слике се прослеђују МУП-у , неће баш за сваки ауто загледати слике, него сваки 5ти. Али нико неће хтети да ризикује, и искушава срећу , па да гледа неком кроз прсте.

Наравно регистрација ће опет поскупети.

 

И још једна ствар. У нормалним земљама, таблице важе док се физички не униште, и онда може да се купи само једна таблица-донесе се оштећена.

Код нас кад истекне саобраћајна -7год, ваде се нове? Да ли је могуће да не могу да смисле бољи начин да узму новац од власника аута.....


Edited by IvanBg, 05 January 2018 - 11:08 PM.


#214 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 05 January 2018 - 11:28 PM

Kao toliku su garanciju dobili na refleksiju od firme koja ih je proizvodila. Vise ide toj firmi u dzep nego li drzavi. Bas me zanima cija li je :rolleyes: ?



#215 IvanBg

IvanBg
  • Alfista
  • 494 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Beograd
  • Alfa model:147 1,9jtd 16v

Posted 06 January 2018 - 01:28 PM

7година је ок гаранција.

Али за шта? Ако ја у току трајања гаранције перем таблицу нитро разређивачем и она избледи, да ли ће ми произвођач дати другу? Коме да се обратим за рекламацију, полицији?

 

Уместо да се на техничком прегледу утврђује дал је таблица исправна (невезано за старост) , сви ће морати да их мењају.

 

Ово је класично јајарење од стране државе. Израда таблица и саобраћајне кошта укупно у производњи до 1000динара.

Остатак од 2500 динара, иде службеницима у Муп, агенцијама за безбедност саобраћаја, буџету, итд......



#216 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,874 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 06 January 2018 - 05:23 PM

Uzimanje para, bezobrazno! :angry:






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub