Jump to content


Photo

Alfa Romeo - Alfasud


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 22 November 2009 - 01:23 AM

Pomalo tužan tekst o meni dragom modelu...

Alfa Romeo Alfasud

(1972-84)


Attached File  Alfa_Romeo_Alfasud_1_2_1971_velika.jpg   43.16KB   10 downloads

Talijanska vlada je sredinom 60-ih godina odlučila da izgradnjom automobilske tvornice u blizini Napulja proba smanjiti tenzije između razvijenog sjevera i gospodarski zaostalog, pa tako i nezadovoljnijeg juga zemlje. Naime, Alfini čelnici već su neko vrijeme razmišljali kako bi se trebala razviti mala kompaktna Alfa koja bi uz slavu i kvalitetu, svojom masovnijom proizvodnjom tvrtki donijela i prijeko potreban novac, pa se baš njihova nova tvornica na jugu vladi činila kao pravo rješenje.

Attached File  alfasud.jpg   9.87KB   7 downloads

Kako bi se jasno naglasio od kuda stiže, automobil kojeg je tek čekao razvoj već je imao gotov naziv - Alfasud (Alfajug).
Osim što je dimenzijama morao biti u rangu kompaktnih automobila, Alfasud je morao imati prednji pogon (prvi u povijesti tvrtke), mali, ali potentni motor, aerodinamičnu karoseriju i na kraju cijenu kojom bi bio dostupan masama.
Za razvoj motora angažiralo se Rudolfa Hrusku, Austrijanca koji je iskustvo stekao surađujući s Porscheom na legendarnoj Bubi, pa je tako nekako logično da je inzistirao na ugradnji boxer motora. Kako su i Talijani vidjeli prednosti takvog motora u maloj Alfi (manje vibracija, niže težište koje bi omogućavalo agilnija vozna svojstva i aerodinamičniju karoseriju (cilindri u boxer motoru polegnuti su s obje strane na 180 stupnjeva), Hruska je dobio zeleno svijetlo i krajem 1967 godine počinje s razvojem motora. Godinu dana kasnije u okolici Milana Alfasud, koju je dizajnirao Giorgetto Giugiaro, vozi svoje prve testne kilometre. Automobil se odmah pokazao dobro «pogođenim» i spremnim za serijsku proizvodnju. Ipak, zbog neučinkovite «lako ćemo» filozofije talijanskih južnjaka izgradnja tvornice Pomigliano d´Arco prolazila je kroz velike probleme.

Attached File  alfasud_sunset.jpg   10.94KB   6 downloads Attached File  alfasud_inside2.jpg   13.27KB   6 downloads

Zbog zabušavanja i štrajkova izgubilo se oko 800 tisuća radnih sati! Kućanstva "ti" izvedbasiromašnog juga toliko su htjela da im barem jedan član obitelji radi u novoj tvornici da im nije bilo teško ušteđevinom podmićivati Alfine agente kojima opet nije bio nikakav problem prihvatiti takav «poklon». Na kraju, došlo je do očekivanog kaosa. Na natječaju za 15.000 radnih mjesta konkuriralo je čak 130.000 ljudi! Uz to, Hruska je morao posebno paziti na mafiju koja je pokušavala «blokirati» nastanak male Alfe. Očito je da je mafija bila angažirana od strane velikoga Fiata kojemu je takav Alfin model opasno konkurirao njihovim kompaktima.

Attached File  alfasud3.jpg   15.21KB   6 downloads

Unatoč nevoljama krajem 1971 godine u Torinu se publici predstavlja Alfasud, a proizvodnja kreće u travnju sljedeće godine. Kompaktna Alfa odmah se uspješno ubacila među konkurenciju unoseći u klasu sportski karakter i odličan imidž tvrtke po prihvatljivoj cijeni. U njoj su viđena i neka rješenja koja su tada bila rezervirana tek za skupe automobile više klase poput disk-kočnica na svim kotačima, volana podesivog po visini, dvostruke pregrade između motora i kabine zbog što manje buke, a i po ponudi prostora bila je pri samom vrhu u klasi. Zbog odličnog ovjesa i težine od tek 830 kg. boxer motor obujma 1.2 litre i snage 63 konja automobilu je davao izvanredna vozna svojstva (ne toliko brzinu koliko upravljivost), čineći novu Alfu sasvim dostojnu slavnoga imena tvrtke. Naravno, kao šlag na kraju odlično se sve to uklopilo u «odijelo» s potpisom Giugiara.

Attached File  alfasud_sjedala.jpg   15.51KB   5 downloads Attached File  alfasud_top.jpg   19.96KB   5 downloads

Sljedeće godine stigla je i malo jača (68 KS) «ti» verzija koja se stilski razlikovala od obične po dvostrukim prednjim svjetlima i spojlerima, a novost je bio i novi petstupanjski mjenjač koji će se naći i u kasnijim verzijama Alfasuda.
Karoserija se proizvodila s dvoja i četvera vrata, a od 1975 godine malom preinakom stražnjeg prozora koji se tada mogao otvoriti dobivena je i peterovratna verzija. Te godine predstavljena je i većini malo poznata Giardinetta, odnosno karavanska izvedba Alfasuda koja je spojila sportske i transportne karakteristike, a sljedeće godine stiže i kupe Sprint, izvedba koja i danas predstavlja nešto jeftiniji ulaz u svijet alfista.
redizajnGodine 1978 redizajn donosi šira, modernija prednja i stražnja svjetla, a dvije godine kasnije stižu i deblji branici, modernija maska, dorađeni i kvalitetniji interijer, te jače kočnice.
Godine 1984, nakon nešto više od milijun proizvedenih primjeraka (oko 155.000 karavana), prestaje se s proizvodnjom Alfasuda, čime završava jedna i počinje d®uga agonija slavne tvrtke.

Attached File  alfasud_II_rear.jpg   11.72KB   6 downloads Attached File  alfasud_junior.jpg   12.56KB   5 downloads

Tuga s juga


Unatoč odličnom motoru i savršenoj konstrukciji Alfasud je od samog početka proizvodnje obilježen problemima.
Prvi veliki problem je bio u nekvalitetnim materijalima. Svoju cijenu prihvatljivu masama Alfasud je osigurao karoserijom od recikliranog čelika koji se brodom uvozio iz tadašnjeg SSSR-a (valjda najjeftinije što je moglo), a koliko je takav čelik, odnosno lim bio kvalitetan pokazuje i poznata izreka da Alfasud hrđa već u prospektu. Uz to, u unutrašnjosti se koristila najjeftinija plastika i onda da stvar bude još gora pobrinula se potpuno aljkava «južnjačka» radna snaga koja i je bila drugi veliki problem Alfasuda.
Iako je talijanska vlada htjela pomoći jugu zemlje industrijalizacijom, mentalitet tamošnjih ljudi očito je više pažnje posvećivao prkošenju baš toj vladi nego razvitku. Tako su proizvodnju Alfasuda u Pomiglianu d´Arcu označili brojni štrajkovi, a kada se i radilo onda je to bilo na puno manjoj razini nego što su kapaciteti omogućavali. Evo i odličnog recepta kako napraviti «polurascvjetani» novi automobil. Prvo danima i tjednima štrajkaš, za to vrijeme morski vjetrovi nanašaju sol po dijelovima karoserija koji nezaštićeno vise u hangarima i onda u pauzi između dva štrajka bez redizajnikakvog prethodnog čišćenja lijepo obojiš i sastaviš karoseriju. Eto, tako nekako se radilo u toj tvornici! Uz to našlo se još podosta «kvalitetno» napravljenih stvari poput unutarnjih obloga na vratima koje su znale ispadati. Za njima su znale «poletjeti» i ručice za prozore, a oni kojima je curila voda ispod vjetrobrana još su i dobro prošli naspram onih kojima bi to staklo jednostavno palo.

Attached File  alfasud_tvornica.jpg   18.66KB   5 downloads Attached File  alfasud_II_inter.jpg   11.98KB   6 downloads

Kada se nekvalitenim materijalima i «jadnim» radnicima pridodaju još i razne sabotaže od strane mafije (čitaj: Fiata), jasno je da ne samo što je sve to naštetilo kupcima, već je u pitanje doveden i veliki ugled Alfa Romea koji se još od 1910 godine gradio pomoću genijalnih konstruktora i dizajnera.
Otpuštanje potpuno nepotrebnih 8.000 «ljenivaca» 1980 godine nije pomogao matičnoj tvrtki u Milanu da smanji velike gubitke novca koji su unazadili i pogone na sjeveru zemlje. Tada je jednostavno rečeno, šteta već bila napravljena, a kolika je ona redizajnirana "ti" izvedba, ovdje u posebnoj "white" izvedbibila pokazuju i svi sljedeći Alfini modeli (33-nasljednik Alfasuda, Alfetta, 75,...) koje su obilježavali jaki i napredni motori, odlično konstruirana podvozja s ovjesima za pravu alfa-sportsku vožnju, ali isto tako i nekvalitetna izrada karoserije i interijera koja nije mogla pratiti ostalu europsku konkurenciju gotovo tri desetljeća.
Alfa Romeu nametnuta «vladina» odluka o tvornici na jugu na kraju je dovela do tolike financijske nemoći da je na kraju 1986 godine cijelu tvrtku preuzeo «dragi» Fiat. (prvi model pod Fiatovim nadzorom bio je 164)
Financijska kriza trajala je sve do kraja 90-ih kada model 156 Alfi vraća stari sjaj.

Attached File  alfasud_otvorena.jpg   8.39KB   5 downloads Attached File  alfasud_II_ti_white.jpg   21.55KB   7 downloads

Može li gore!?


U svom tom očaju kojeg je donijela proizvodnja Alfasuda, uprava posrnulog Alfa Romea 1980 godine potpisuje s Nissanom projekt o proizvodnji zajedničkog modela u zloglasnoj tvornici u Pomiglianu d´Arcu. U stvari, riječ je bila o postojećem Nissanu Cherryju (prethodnik Sunnyja i današnje Almere) koji bi koristio Alfasudove boxer-motore, podvozje i prednji ovjes, te na kraju i Alfin znak.
Japanac s talijanskim znakomAlfa Romeo Arna (ARNA - Alfa Romeo Nissan Automobil) predstavljena 1983 godine naišla je na opće zgražanje i to ne samo kod vjernih alfista već i puno šire. Srećom za obje tvrtke, «brak» s Nissanom trajao je tek do 1986 godine kada prestaje proizvodnja sigurno najružnije «alfe» svih vremena.

Attached File  alfa_arna.jpg   8.37KB   15 downloads

Preuzeto sa:
http://www.autoklasika.net

#2 Gocy

Gocy

    Presidente

  • Administrator
  • 7,965 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Naissus
  • Interesovanja:Alfa Romeo
  • Alfa model:Ex 33 1.7 IE '9o Ex 146 1.7 16V '97 166 2.o TS 'o2 Brera Italia Independent '1o

Posted 22 November 2009 - 10:56 AM

Da kratko dopunim inace sjajan text.

Ne samo da je ARNA bila ruzna vec je zauzimala jedno od prva tri mesta najvecih svetskih promasaja u autoindustriji ikada. Cini mi se da je bila vicesampion :xaxa: :P , provericu.

#3 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 26 February 2012 - 11:18 PM

2006-e godine AlfaSud fanovi u Engleskoj su proslavili 35 godina od predstavljanja AlfaSud-a a ujedno je prošlo punih 30 godina od predstavljanja coupe verzije AlfaSuda nazvane AlfaSud Sprint odnosno kasnije samo Alfa Romeo Sprint. AlfaSud je tehnološki bio daleko ispred svog vremena i ono što fascinira on je to i dan danas i definitivno je i 40 godina nakon predstavljanja najbolji automobil za te pare u svojoj klasi. Mnogi su bili skeptici pa je 2006-e godine udruženje AlfaSud fanova u Engleskoj organiziralo dvoboj tada 35 godina starog AlfaSud-a i današnje konkurencije. Od prepravki nisu radili ništa, AlfaSud je postavljen na svoje fabričke dimenzije guma, fabričko vešanje i svi parametri su bili jednaki kao i pre 35 godina.Moderna konkurencija nije dirana, samo je postavljena na AlfaSud-ovu dimenziju guma. Rezultati na vožnjama spretnosti, prolasci kroz zavoje su bili debelo na strani AlfaSuda starog 35 godina ! Pogled na konkurenciju, barem približnu, iz 1971-e godine daje naslutiti da su to uglavnom polumrtvi automobili i dizajnom i performansama,ali AlfaSud i dan danas izgleda dobro, vozi se odlično i definitivno ni iz njegovog vremena a niti iz godina kasnije nema automobila koji se približno tako dobro vozi i koji daje približno tako dobar osjećaj u vožnji. Mora se priznati da je automobil izuzetno jako rđao, da je kvalitet završne obrade bio loš ali mehanika je bila i ostala fantastična a užitak u vožnji je bio enormno dobar. Svaki proizvođač automobila tih godina upoređivao je svoj automobil s AlfaSud-om, ma koliko se trudili gotovo ništa nisu uspeli napraviti bar približno nivou AlfaSud-a.

Poslastice koje su uzdigle AlfaSud iznad konkurencije na dugo vremena su:

- prednji pogon

- tzv. oversquare motor velikog prečnika klipa i malog hoda davao je strahovit odaziv na gas dotada apsolutno nepoznat konkurenciji, motor bez vibracija s izuzetno niskim težištem

- remenjem pokretan razvodni mehanizam

- izuzetno jednostavno podešavanje ventila i uopšteno retka potreba za istim

- električni motor hladnjaka vode koji nije krao snagu motora i štedio je gorivo

- disk kočnice velikog prečnika napred ugrađene na menjač kako bi se smanjile mase u samim točkovima a usled zagrevanja od strane motora uvek su bile fantastično dozirane i imale “radnu temperaturu”

- disk kočnice na zadnjim točkovima (dotada zamislivo samo u velikim luksuznim i izuzetno skupim automobilima)

- parkirna kočnica na prednjim točkovima koja je savršeno mogla poslužiti u slučaju kvara nožne kočnice

- dvokružne kočnice s dva dvokružna sistema napred (rešenje koje je uz Rolls Royce imao još jedino Volvo uz naravno 3-8x veću cenu od AlfaSud-a)

- regulator sile kočenja zadnje osovine u zavisnosti od broja putnika/težine u automobilu

- motor izuzetno jednostavan za održavanje sa svim komponentama na dohvat ruke

- podešavanje visine volana

- podešavanje visine i udaljenosti prednjih sedišta

- izuzetno prostrana kabina u samo 3,9m bez problema se smeštalo 4 odraslih visine 190cm i njihov prtljag

- grejanje uz mogućnost mešanja toplog/hladnog vazduha umesto samog grajanja

- svetla, brisači, sirena i sve ostale funkcije integrisane u ručice kod volana

- nizak koeficijent otpora, 0,40 cd za 4-vratnu i 0,39 za TI varijantu s spojlerom pozadi


- dvostruki pregradni lim u motornom prostoru za smanjenje buke i povećanje ugodnosti putovanja

- jedan od prvih ako ne i prvi automobil s rezervoarom ispod zadnjih sedišta a ne ispod prtljažnika

- fantastično vešanje u kombinaciji Wattovih spona pozadi uz anti roll sistem


- McPherson s vrlo snažnim prednjim viljuškama,anti roll bar sponom u kombinaciji s negativnim nagibom davao je izuzetno precizno upravljanje i kontrolu na automobilom u svakom trenutku na prednjoj osovini

- niskoprofilne gume dimenzija 165/70-13, jedan od prvih automobila koji je koristio takvu dimenziju guma

- izuzetno dobra stabilnost i držanje puta zahvaljujući niskom težištu, izuzetno precizno podešavanje geometrije točkova koja je nosila negativan nagib naprad dok je pozadi nagib bio na nuli

- 5 brzinski menjač za sve modele osim vrlo ranih baznih modela



Superlativi,koji su za konkurenciju bili nezamislivi do sredine osamdesetih, za neke još i duže,jer u vreme dok je AlfaSud kočio s 4 diska konkurentski Golf je kočio na sva 4 doboša, nije imao čak niti prednje diskove, razni opeli su se teško snalazili u nepokretnim šasijama s tromim motorima. AlfaSud je bio krpa za konkurenciju i zasigurno da je bilo vođeno više računa o kvalitetu, da je dobio iste uslove kao i ostali modeli Alfa Romea uspeh ovog modela bi bio daleko veći nego što bi bilo ko mogao zamisliti. Prilika je to bila kakva se retko dešava a gotovo je nemoguće da će se ikada više ponoviti.Nažalost, prokockana prilika

Edited by magic33, 26 February 2012 - 11:19 PM.


#4 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 27 February 2012 - 12:24 AM

Idemo dalje...

1976.godine predstavljanjem kupe verzije AlfaSud-a pokrenuta je nova klasa vozila, tzv. GTi klasa koja se nepravedno veže u razne GTi golfove, razne Kadette, Escorte i slične a zapravo je prvi pravi automobil u toj klasi bio upravo AlfaSud Sprint,kasnije Alfa Romeo Sprint. Fantastično vešanje, odlični motoru, kupe linija izuzetnog dizajna, upravljivost kakvu su uglavnom mogli samo sanjati razni konkurentski automobili odlike su koje su AlfaSud Sprint pretvorile u pravi mali sportski auto koji još uvijek može zadovoljiti sve potrebe porodice od prostranosti do funkcionalnosti. Prilikom testiranja od strane novinara gotovo svi novinari su bili oduševljeni Sprintom u tolikoj meri da su savetovali svim proizvođačima automobila s prednjim pogonom da se ugledaju na AlfaSud Sprint, jer se automobil s prednjim pogonom tako mora ponašati na putu. Kao AlfaSud Sprint a kasnije kao Alfa Romeo Sprint taj model je proizveden u približno 121 000 primeraka i mora se primetiti na osnovu iskustava vlasnika da je ipak bio pažljivije napravljen,kvalitet završne obrade za nijansu bolji od AlfaSud-a i činjenica je da je bio otporniji na koroziju.Ko zna,možda je s dolaskom Sprinta probuđena svest radnika da bi ipak trebali nešto napraviti i kako treba.

Autor ovog i prethodnog posta: Danijel Oletić

Edited by magic33, 27 February 2012 - 12:28 AM.


#5 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 27 February 2012 - 01:03 AM

Zanimljive informacije smile.gif
Steta sto je toliko malo modela napravljeno...

Zna li se koji su to novi automobili izgubili trku sa alfasudom?

#6 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 27 February 2012 - 08:58 PM

Jedan od meni najdražih modela. Kao klinac sam bio oduševljen njime, a tadašnji hit auto, kasnije dizajnirani Golf 1 je u odnosu na Alfasud izgledao kao auto za teču...


Edited by idekius, 27 February 2012 - 09:01 PM.


#7 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 27 February 2012 - 09:25 PM

QUOTE(Nino147 @ Feb 27 2012, 01:03 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Zanimljive informacije smile.gif
Steta sto je toliko malo modela napravljeno...

Zna li se koji su to novi automobili izgubili trku sa alfasudom?


893.719 primeraka 1972 - 1983 plus 121.434 Sprint verzije 1976 do 1989. nije uopšte malo za 70-te i početak 80-ih.
A ni Alfa nije nikad imala mega-produkciju.

U "dvoboju" je učestvovalo 15-ak automobila B i C segmenta(golf 5,opel astra,seat ibiza,ford fokus,honda civik,alfa 147,grande punto,bmw1...neki korejci i subaru impreza)

#8 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 27 February 2012 - 09:36 PM

Naravno da gube trku... Nije to džaba ALFA S´ UD quad.gif cool.gif

#9 magic33

magic33
  • Alfista
  • 2,496 posts
  • Pol:Not Telling

Posted 27 February 2012 - 10:24 PM

QUOTE(idekius @ Nov 22 2009, 01:23 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Kada se nekvalitenim materijalima i «jadnim» radnicima pridodaju još i razne sabotaže od strane mafije (čitaj: Fiata), jasno je da ne samo što je sve to naštetilo kupcima, već je u pitanje doveden i veliki ugled Alfa Romea koji se još od 1910 godine gradio pomoću genijalnih konstruktora i dizajnera.


Alfa i Fiat,dok je Fiat nije aneksirao,imali su "pakt o nenapadanju",to jest Fiat nije radio na produkciji sportskih automobila,a Alfa nije pravila male aute.Alfa je sa AlfaSudom prekršila pakt,pa sve ovo oko proizvodnje Suda nije čudno.Negde sam pronašao na netu da su bili i na sudu,Fiat je tužio Alfu za krađu projekta,i to baš Suda.Neki projektanti i inžinjeri koji su radili sa Hruškom,bili su pre Alfe u Fiatu.Svašta je tu bilo...Neposredno posle predstavljanja Suda,Fiat je predstavio Fiat Dino i Fiat 130 i tako "napao" Alfu.

#10 Nino147

Nino147
  • Alfista
  • 1,100 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:Giulietta 1.4 Tb, ex 147 1.9 JTD

Posted 28 February 2012 - 12:00 AM

Nisam video cifru od 890000, samo 120000, ucinilo mi se da se to odnosi na celokupnu produkciju.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub