Jump to content


Photo

Alfa Romeo GT 1300 Junior - Passione


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 17 November 2009 - 12:20 AM

Attached File  autowp.ru_alfa_romeo_giulia_coupe_1300_gt_junior_1.jpg   51.07KB   26 downloads
U svetu klasicnih automobila, tezinu vremena i zaborava podnose samo najinteresantnije marke i modeli. Jedan od brendova koji sigurno nece biti zaboravljen je Alfa Romeo, cija velika riznica modela osigurava legendarni status. Medju mnogim vrhunskim masinama, istice se model, sa mnogobrojnim nazivima od kojih je GT 1300 Junior najpoznatiji, koji je svojom pojavom stvorio i opravdao reputaciju fabrike koja je do danas ostala takva u kolektivnoj automobilskoj svesti.


Za pocetak, trebalo bi nesto reci o samim pocecima ovog legendarnog proizvodjca. Naime, fabrika A.L.F.A. ( Anonima Lombarda Fabrika Automobili ) postoji jos od pocetka dvadesetog veka, tacnije od 1906 godine. U pocetku se bavila prodajom i servisiranjem automobila drugih marki, najvise francuske firme Darak. Poznati milanski industrijalac, Nikolo Romeo je kupio ovo preduzece 1911 godine a 1921 godine dodaje svoje prezime imenu firme i zapocinje proizvodnju sopstvenih kreacija. Tokom godina, fabrika napreduje i stice svetski priznato ime. Sezdesetih godina proslog veka, u vreme velikog uspona italijanske auto industrije, Alfa Romeo je imao reputaciju najslicniju onoj koju danas ima BMW, kao brend cije su glavne odlike sportska elegancija, dinamika, brzina i estetska superiornost automobila i veliki trkacki uspesi u pozadini. Upravo u takvom trenutku, pocetkom sezdesetih, uprava kompanije odlucuje da na trziste izbaci sportski kupe, manjih dimenzija ali velikog “srca”, koji bi bio nesto jeftiniji od drugih luksuznih kupea ove marke a vozacu bi pruzao potpun sportski osecaj. Za osnovu je uzeta platforma modela Giulia, opake sportske limuzinice koja je i kod nas bila poznata, priznata i vozena. Karoseriju je dizajnirao Bertone ali se kasnije saznalo da su skladne linije, u stvari, delo, tada jos nepoznatog DJordjeta DJudjara. Novi model je imao oznaku Giulia Sprint GT ( jedno od mnogih koriscenih imena ) a pogon je dolazio od, cuvenog Alfinog cetvorocilindarskog motora, napravljenog o lakih legura, zapremine 1570 kubnih santimetara, sa dve bregaste osovine u glavi i dva dvogrla karburatora. U ono vreme, to je bio izuzetan tehnicki biser sa velikom snagom od 106 KS. Automobil je predstavljen 9. Sptembra 1963. godine na sajmu u Frankfurtu i posle prvih test voznji, specijalizovani novinari su bili odusevljeni. Naime, ocekivanja su bila potpuno ispunjena, a nova alfa je postavila standarde u ovoj klasi. Pored motora i bogate opreme mali 2+2 kupe se mogao pohvaliti i nezavisnim ogibljenjem i u ono vreme neverovatno naprednim, disk kocnicama na sva cetiri tocka. U enterijeru su se mogli naci uobicajeni detalji a sam izgled unutrasnjosti se nije drasticnije menjao sve do kraja proizvodnje. Krakteristicno za sportske automobile tog perioda, pa i za ovaj je bilo pomalo nezgodna i niska pozicija za upravljacem sa cudnim polozajem nogu, poput one u trkackim vozilima ali fantasticna uklopljenost svih sklopova i odlicne performanse su sve bacale u drugi plan.
Attached File  autowp.ru_alfa_romeo_giulia_coupe_1300_gt_junior_2.jpg   36.25KB   25 downloads
Trziste je dobro reagovalo na novu Alfu i njena cena od tadasnjih 14 700 nemackih maraka je bila adekvatna suma. Vec sledece godine, predstavlja se kabriolet verzija nazvana Giulia GTC ali i pored nesumnjive lepote i neznatno vise cene samo je simbolican broj napustio fabriku ( te godine, 221 primerak ). Godine 1965, predstavljaju se i dve nove verzije, Giulia Sprint GTA i Giulia Sprint GT Veloce. Dizajnerski svi modeli su izgledali identicno ali je razlika bila ispod haube. GTA je bila najjaca verzija koja je iz poznatog 1,6 litarskog motora izvlacila 115 KS ( na nivou danasnjih automobila ) dok je GT Veloce bila za par KS slabija. Modeli GTA su bili namenjeni homologaciji jer se ovaj automobil zbog izuzetnog ponasanja na putu i performansi pokazao kao idealna osnova za trkacku “zver”. Upravo tih godina pocinju i sportski uspesi ovog kupea. Model GT 1300 Junior je predstavljen 1966. godine i predstavljao je izuzetno popularnu verziju. Karoserija je ostala nepromenjena a novina je bila nesto niza cena i oprema kao i motor od 1,3 litre i 89 KS. Godine 1967, u ponudu se ubacuje nova verzija nazvana 1750 GT Veloce, koja je imala motor identican sa predhodnicima ali su promene u sirini i hodu klipa rezultovale novom zapreminom i snagom od 118 KS. Pored toga, te godine na scenu stupa i prvi redizaj koji se odlikuje drugacijom prednjom maskom sa duplim farovima i nesto vise hroma na karoseriji i grilu hladnjaka. Ove promene nisu vazile za GTA modele i pored vec postojeceg ( sa 115 KS ), stvorena je i 1300 GTA koja je razvijala 96 “konja”.
Upravo tih godina, pred kraj sezdesetih pocinje najozbiljnija dominacija ovih automobila na trkackim stazama sirom Evrope. Klasa takmicenja u kojoj su ove alfe bile najbrojnije je Grupa 2. odnosno kategorija GTJ. Trkacko odeljenje Alfa Romea – AutoDelta podizalo je snagu 1,3 litraskog motora sve do 165 KS pri 9500 obrtaja u minuti. Pored ove oficijelne trkace verzije mogle su se nabaviti i mnogi modeli pripremljeni u radionicama poznatih tjunera kao sto je Balduzzi. Neki od ovih automobila su vozeni i kod nas, gde su predstavljali ultimativne trkacke sprave i bile nepobedive ( nesto slicno Alfama 155 ST koje su se vozile u domacem sampionatu pre par godina ). Osim u Evropi, odredjeni uspesi su zabelezeni i u Americi gde je prodaja solidno isla. Naime, ovaj model je sa Porscheom 911 ucestvovao i u cuvenom Trans Am sampionatu kao jedini predstavnici Starog Kontinenta.
Godine 1970. se predstavlja blagi redizajn a modeli tog godista se prepoznaju po diskretno promenjenim linijama prednjeg kraja. Sledece godine, pojavljuje se najjaca drumska verzija 2000 GT Veloce, koja na trziste stize sa dvolitarskim motorom i 132 KS kao i povecanim luksuzom. Te godine se pojavljuje model GT 1600 Junior sa 109 KS. U sledecem periodu, Alfa Romeo skrece paznju sa ovog modela, sto usporava razvoj i okrece se drugim modelima kao sto je Alfa Sud ili Alfeta.
Attached File  autowp.ru_alfa_romeo_giulia_coupe_1300_gta_junior_1.jpg   41.46KB   28 downloads
Bez obzira na sve, trkacki uspesi se nastavljaju i ovaj automobil biva krunisan titulom sampiona Evrope. U nedostaku prave konkurencije, trke GTJ klase su pocele da lice na alfino kup takmicenje jer drugih modela skoro da nije ni bilo.
Medjutim, sredinom sedamdestih, ovaj po svemu uspesni model polako posustaje, kako na ulici i na trzistu tako i na stazi. Kraj proizvodnje dolazi 1977 godine posle preko 70 000 primeraka u svim verzijama ( 18 varijanti i isto toliko imena ) i samo oko 1000 komada kao kabrio modeli. Prestanku proizvodnje je doprinelo i uvodjenje na trziste modela Alfeta GT koji je u popunosti nasledio koncepciju klasicne Giulie Sprint.
Attached File  autowp.ru_alfa_romeo_giulia_coupe_2000_gt_veloce_1.jpg   49.69KB   27 downloads
Ovaj mali kupe iskrene sportske emocije i strasti je bio omiljen na trzistu sirom sveta pa i kod nas. Broj primeraka koji se se vozili na ovim prostorima je velik i na srecu nekoliko prezivelih primeraka je kvalitetno restaurirano i dalje je u upotrebi. U secanjima automobilskih poznavaoca, ova alfa stoji kao prototip italijanskog kupea, najbolje vrste, koji budi strasti i zelju za posedovanjem. Cena ovog klasicnog sportiste nije visoka i iznosi oko 10 000 evra, naravno, za perfektne primerke, sto zaista nije mnogo za ovako izuzetan automobil.
Attached File  autowp.ru_alfa_romeo_gta_1300_junior_1.jpg   33.59KB   37 downloads


Autor teksta:
Vukasin Herbez

Preuzeto sa:
http://www.oldtajmeri.rs

#2 Vlada

Vlada

    Moderator

  • Supermoderator
  • 2,269 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Niš
  • Alfa model:156 1.9 JTD

Posted 18 November 2009 - 12:26 AM

Uh kakve lepotice...

Uvod me je odusevio :P

#3 idekius

idekius
  • Alfista
  • 1,928 posts
  • Pol:Male
  • Lokacija:Nis, Moravska Banovina
  • Interesovanja:Alfa Romeo, muzika...
  • Alfa model:Bayerische Motoren Werke AG X3; EX:146 Junior

Posted 12 December 2009 - 07:51 PM

Fenomenalan video!!!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Dobrodošao u našu zajednicu Alfista Srbije!

 

 

 

 

Da bi iskoristili sve mogućnosti foruma ULOGUJTE SE ili ukoliko niste obavite REGISTRACIJU!

 

 

 

 

ALFISTI SRBIJE
Alfa Romeo Klub