
Zatamnjena stakla
#1
Posted 26 March 2011 - 08:01 PM
Policija širom Srbije oduzima tablice vlasnicima automobila sa zatamnjenim staklima presvučenim folijom. Kako Press saznaje, akcija je počela pre desetak dana i do sada je oduzeto nekoliko stotina tablica.
Samo u Kragujevcu i Požarevcu, za šest dana je gotovo sto vozača ostalo je bez tablica i dobiće ih nazad tek kada skinu tamne folije ili policiji dostave atest da zatamnjenje stakala nije veće od propisanih 25 odsto. Taj atest, međutim, u Srbiji nema nijedan vozač jer ne postoji ustanova koja ima potrebne uređaje za merenje prozračnosti stakla.
Vlasnici servisa za zatamnjenje stakala iz Beograda, Kragujevca, Inđije i Niša navode da imaju dnevno po 15 mušterija koje skidaju folije, plaćene od 90 do 130 evra. Reč je, kažu, mahom o porodičnim ljudima koji su folije stavili da leti zaštite decu od sunca.
Šteta 10.000 evra
- Folije sada ne skidaju političari, biznismeni, ljudi sa one strane zakona, čija su stakla zatamnjena od 150 do 180 odsto, pet puta više od dozvoljenog - rekao je za Press jedan od vlasnika servisa u Kragujevcu.
Nikola Vučinić, vlasnik „Blek glas servisa" iz Beograda, koji je početkom godine zatamnio i nova službena vozila MUP-a, tvrdi da policija oduzimala tablice, ali da ne kažnjava novčano jer znaju da na to nemaju pravo.
- Prema prvom pravilniku iz septembra prošle godine, prednja šoferšajbna ne sme se zatamnjivati, stakla u ravni vozača mogu do 25 odsto, a zadnja neograničeno. Tako je svuda u Evropi. Posle nedelju dana, međutim, stiglo je novo pravilo po kojem nijedno staklo ne sme da bude zatamnjeno više od 25 odsto. Imam najave da nas možda već naredne nedelje čeka još jedna izmena. Svakog vozača ova premišljanja zakonodavca koštaju od 100 do 130 evra, a mene će 10.000 evra da klijentima medijski oglasim novi pravilnik - kaže Vučinić.
On objašnjava da ni treći pravilnik neće urediti problematiku jer vozači i dalje neće imati ateste.
- Predviđeno je da atest izdaje sedam ovlašćenih ustanova u Srbiji, među kojima je i Institut „Vinča" i nekoliko mašinskih fakulteta. Nijedna od tih institucija, a pozvao sam ih sve, nema potrebne uređaje da izmeri da li je propusnost folije 25 ili recimo 40 odsto - objašnjava Vučinić.
Dokazivanje na sudu
Nenad Jović, vlasnik firme za zatamnjivanje stakala iz Kragujevca, kaže da je i kao vozač na udaru zakona, te da će pred sudom 25. marta u Kraljevu tražiti samo jedno - da neko premeri prozračnost njegovih stakala i dokaže da nije poštovao zakon. Milan Đorđević iz „Tjuning centra" u Inđiji, koji radi najkvalitetnije „Lumarove" folije od 25 odsto, kaže da policija ima prava kada skida tablice na vozilima koja koriste kineske folije.
- Reč je o folijama koje koštaju 200-300 dinara i koje su i sa spoljašnje i sa unutrašnje strane tamne. Sa njima vozač uveče ne vidi ništa - objašnjava Đorđević.
Boban Bubanja, oficir u odeljenju saobraćajne policije u Kragujevcu, kaže da, čak iako zakon još nije nikoga ovlastio da vrši ispitivanja i izdavanja uverenja, to nikome ne daje pravo da vrši prepravke.
- Jednostavno, takvi ne mogu da se uključe u saobraćaj. S druge strane, sa fabrički ugrađenim zatamnjenim staklima nema problema - razjašnjava Bubalo.
U policiji naglašavaju i da će se kontrola vozila sa tamnim staklima nastaviti.
Važeći propisi
- zatamnjavanje automobilskih stakala nije zabranjeno
- vetrobran se ne sme naknadno zatamnjivati, ostala stakla mogu
- ukupna vrednost prigušenja svetla ne sme da prelazi 25 odsto
#2
Posted 26 March 2011 - 08:09 PM

Ovoj zemlji opasno fali kesa...
#3
Posted 26 March 2011 - 09:17 PM


#4
Posted 21 October 2015 - 05:38 PM
Tamna stakla na automobilima i legalizacija naknadno zalepljenih folija ponovo su u fokusu vozača i vlasnika vozila u Srbiji. Kako piše sajt Polovni automobili, situacija sa zatamnjenim staklima je najzad rešena. Sada znamo kakve folije smeju da se lepe na stakla, ko vrši ispitivanje, ko izdaje atest i koliko će sve to da košta.
Izvor:
ponedeljak, 19.10.2015. | 10:18
Izvor: Polovni automobili; Autor: Dragan Romčević
Kada je reć o tamnim folijama, na stakla smeju da se lepe samo i isključivo folije koje imaju atest - dakle, proizvodi koji su prošli određene provere i koji ispunjavaju određene uslove.
Da se ne biste našli u nebranom grožđu, lepljenje folija najbolje je prepustiti renomiranim servisima koji garantuju i za folije koje lepe i za svoju uslugu.
Prednji vetrobran, tj. šoferšajbnu ne smete da dirate! Prednja bočna stakla (kod vozača i suvozača), mogu da se zatamne, ali samo tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.
Zadnja bočna stakla i zadnje staklo, odnosno zadnji vetrobran možete da zatamnite koliko god želite.
Praktično možete i da ih prefarbate.
Folije koje lepite na stakla moraju da imaju sopstveni atest.
Međutim, pitanje je da li će stakla vašeg automobila na koji su zalepljene te folije proći ispitivanje.
Verovatno su stakla vašeg automobila već donekle zatamnjena, pa će folije prilikom ispitivanja pokazati mnogo veću zatamnjenost (laički rečeno).
Ovo je još jedan razlog da lepljenje folija prepustite renomiranom servisu, kod kojeg ćete moći da ostvarite reklamaciju i nadoknadite troškove ukoliko zbog njihove greške ne prođete ispitivanje.
Kada je u pitanju ispitivanje zatamnjenih stakala, odnosno ispitivanje stakala na koja je zalepljena folija, to trenutno radi samo Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije (CMV AMSS).
Nakon što automobil prođe ispitivanje, podnosite zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja – više detalja o tome možete saznati ovde, pre čega je potrebno obaviti i tehnički pregled.
Da biste prošli ispitivanje, neophodno je da od ovlašćenog predstavnika proizvođača u Srbiji dobijete saglasnost za lepljenje folija na stakla vašeg automobila.
Neki predstavnici proizvođača ovu saglasnost daju besplatno, drugi naplaćuju simbolično, a kod trećih košta i više od 100 evra.
Vlasnici automobila marki koje nemaju ovlašćenog predstavnika u Srbiji nalaze se u velikom problemu, pošto praktično ne mogu da dobiju saglasnost (potvrdu proizvođača).
Ispitivanje nije uopšte jeftino. Troškovi su sledeći:
Saglasnost (potvrda) proizvođača: Od 0 do preko 10.000 din u zavisnosti od proizvođača Republička administrativna taksa: 300 din Obrada dokumentacije: 3.300 din Izdavanje uverenja: 3.000 din Ispitivanje (atestiranje): 4.800 din Tehnički pregled: 800 - 2.000 dinNa primer, saglasnost (potvrda) proizvođača za marku Renault košta 12.000 dinara, pa ako recimo želite da zatamnite vaš Megane i da pritom ne brinete o problemima sa policijom, moraćete ukupno da platite:
Lepljenje folija: 9.500 din Potrvda proizvođača: 12.000 din Ispitivanje (kompletna procedura): 13.000 din Ukupno: 34.500 din Šta da rade oni bez papira za folije koje su već zalepljene na stakla?Situacija je jasna - moraće da ih skinu.
Šta je sa polovnim automobilima iz uvoza?Ukoliko imaju papire, odnosno atest folija koje su zalepljene na stakla, mogu da prođu ispitivanje kao da su ih zalepili u Srbiji.
Ako je podatak o lepljenju folija upisan u saobraćajnu dozvolu, to znači da je auto već prošao ispitivanje u inostranstvu.
Pre nekoliko godina jedan vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima i ugrađenim TNG uređajem (vozi na plin) otišao je da produži atest svog uređaja za plin i ostao u velikom čudu kada su mu rekli da ne može da dobije atest dok ne skine folije sa stakala ili prvo atestira stakla sa zalepljenim folijama.
"Kakve veze imaju folije sa plinom?", čudio se on i dobio odgovor da automobil sa zatamnjenim staklima bez atesta jednostavno nije tehnički ispravan i da kao takav ne može da uđe u proceduru ispitivanja TNG uređaja.
Od tada, i mnogi drugi vozači našli su se u istoj situaciji, mada treba reći i da je veliki broj njih prošao bez problema, u zavisnosti od mesta gde su radili ispitivanje.
Slična situacija je i sa kukom za vuču. Ko nema atest za kuku, često ne može da dobije ili produži atest za plin.
Izvor: b92.net
#5
Posted 16 January 2016 - 08:59 AM
Zanima me iskustvo ostalih vozaca, koji su lepili folije za zatamnjivanje stakala, da li ih sad skidaju, atestiraju..sta se dogadja sa tim?
#6
Posted 17 January 2016 - 10:23 PM
Jos nisam skinuo moje... Videcu u Junu kad dodje registracija
#7
Posted 07 July 2016 - 07:40 AM
Koliko sme, kome placas i koja je procedura kako me ne bi bolela glava posle?
#8
Posted 07 July 2016 - 11:24 AM
Easy, meni su pozadi zatamnjena stakla, do sada nisam imao nikakav problem, niti me neko pitao nesto. Ne znaci da nece
#9
Posted 07 July 2016 - 02:25 PM
Ima da odem u panduraciju i da trazim napismeno sta i kako i da li gde i koliko. Sa sve pecatom nervoznog a lenjog salterskog radnika vd
#10
Posted 07 July 2016 - 05:48 PM
Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Posted 07 July 2016 - 06:45 PM

#12
Posted 07 July 2016 - 07:34 PM

A cena atesta izlazi oko 12.000 din

Edited by Buca, 07 July 2016 - 07:34 PM.
#13
Posted 07 July 2016 - 07:39 PM
A i ako te zaustave samo se pozoves na njega i interventnoj je radio bez atesta
.
#14
Posted 07 July 2016 - 07:53 PM



Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Posted 07 July 2016 - 09:01 PM

#16
Posted 07 July 2016 - 09:31 PM

#17
Posted 07 July 2016 - 09:52 PM
Sent from my iPhone using Tapatalk
#18
Posted 07 July 2016 - 10:00 PM

E sad sta tacno i kako nisam mnogo zalazio u detalje, jer se poznajemo od ranije. Pare mi idu na drugu stranu ali cu uskoro da odradim to kod njega.
Pa njegov papir je priprema za atest. Bla bla bla sertifikat folije, svasta nesto, i onda sa time ides na atest.
#19
Posted 07 July 2016 - 10:08 PM
Sent from my iPhone using Tapatalk
#20
Posted 07 July 2016 - 11:27 PM



0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users